Scudo Sports

SPD-SL Ve Normal SPD Arasındaki Performans Farkı?

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2013
Mesaj
2.705
Tepki
3.382
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Merhabalar,

Yol bisikletimde PD-M530 dağ pedalı ve M064 dağ bisikleti ayakkabısı kullanıyorum. Yeni başlarken " yok yürümesi kolay olur,yok düşmezsin vs. " gibi yorumları görünce maalesef direkt dağ pedalı ve ayakkabısına atladım. SPD-SL'yi bugün deneyimli bir yol bisikletçisi bana önerdi ve bende araştırmaya başladım ancak bunun performansa yüzde olarak etkisini vs. öğrenemedim. Daha önce ikisini de kullanmış arkadaşlar performans yönünden değerlendirirse çok memnun olurum,teşekkürler.

@Serkan Mıstınoğlu hocam, senin gözüne böyle bir karşılaştırma çarptı mı ? Malum bu konularda baş kaynak sensin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakankcksrklk
Scudo
Ben MTB'de Shimano M087 ve M530 pedal ile 2014 yılından beri kullanıyorum düzenli.
Son aldığım Sensium 300'e SPD-SL taktım, Shimano R107 ayakkabı ve R540 pedal ile kullanıyorum, cleat şu anda sarı ve 6 derece açılı, normal SPD ile kıyaslarsam ayağa kalkmadığım durumlarda çekmenin çok daha kolay olduğunu ve hızlanırken ayağın dönüş hareketini çok daha kolay yapıyorum. Aşağı yukarı bas - çek yerine dairesel olarak ileri it, geri çek yöntemini yani.
Yol bisikleti ile 600 km kadar oldu, 1.500 - 2.000 km kullandıktan sonra kırmızı olan sabit cleat takmayı düşünüyorum.

Ben konunun uzmanı değilim ancak yol bisikletinde sadece SPD bana verimsiz geliyor, bisikletin ilk geldiği gün eski pedallar ile denemiştim, özellikle parmakların bittiği ve kemiğin başladığı ayağı pedal mili ile hizaladığınız bölümdeki tabanın tüm basma gücünü bence SPD yeteri kadar aktaramıyor pedala.

Tabi bende mtb - yol değişikliği olduğu için psikolojik olarak hızlanma söz konusu oldu, ancak benim önerim yine SPD-SL olur.
Düz zeminde burunda yürünüyor yine, eğimde sıkıntı biraz birde SPD-SL cleat ciddi kayıyor ve çok çabuk aşınıyor zeminde yürürseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Çelebi
Yol Bisikletinde SPD pedal şart mı?
geçen ay sıkı tartışmalar döndü bu başlık altında.
illa istiyorum diyorsanız burada pedal+ayakkabı güzel bir teklif var 200 tl civarı. yeni ekipman güzel fiyat diye almak istedim ama mtb ayakkabısının sağladığı hareket esnekliğine her zaman ihtiyacım var. bir taraftan da aklım kaldı.ben alamadım siz alın :)
(link)
 
@Tolga Uşaklı

Zaten en büyük fark yol ayakkabısında 3 bağlantı yeri olması imiş,malum normal ayakkabılarda 2 bağlantı yeri oluyor. Teşekkür ederim.

@ozgur908

Renk olarak bisikletime uyuyor,biraz araştırayım :)
 
@Tolga Uşaklı

Spd-sl pedallar ile rahat yürüyebilmek için Cover'lar satılıyor. Uzun süre veya kaygan zeminde yürümeniz gerektiğinde, kullanmanızı tavsiye ederim. Ben çok faydasını görüyorum.

http://image.rakuten.co.jp/bebike/cabinet/option/koolkovers-0.jpg
 
Güzelmiş, teşekkürler, tatil dönüşü arayalım, buluruz heralde bizim buralarda. :)
 
spd ile normal ayakkabi arasinda bile yuzde 1-3 arasinda farklar varken spd ile spd sl arasinda binde 1 anca fark olur heralde
 
Bilim bir bisiklete hangi ekipmanı üretmişse, onu kullanmak en verimlisidir.Diğer görüşler modifiye düşüncelerdir.Bazen verimli gibi görünse de, yapılan sporun ruhuna ters olabilir.Bu konu da biraz böyle....
 
@Erdal YILMAZ Hocam bu cover 'ları nerede bulur, ne yazarak aratırız?


HAYATATRİBÜNDENBAKANLAR
 
Verimlilik açısından sprintler hariç %1 bile fark olacağını sanmıyorum, ancak tek kriter bu olmamalı.

Öncelikle; SPD kali sadece ileri-geri ayarlanabiliyorken SPD-SL kali ilaveten sağa-sola ve topuk içeri-dışarı şeklinde de ayarlanabiliyor. Bu da özellikle uzun sürüşlerde konforu arttırıyor ve diz gibi eklem sakatlıklarının oluşma riskini azaltıyor. Ayrıca farklı float (pedalın kilidi açılmadan ayağın dönebileceği açı) elde etmek için farklı kaller kullanılabiliyor.

Bir de bildiğim kadarıyla aynı seviyedeki yol ayakkabıları mtb ayakkabılarına göre daha hafif oluyorlar.
 
Bildiğim kadarıyla spd-sl'in özellikle üst seviye pedalların da geniş yüzey sayesinde basma alanı genişleyip daha harcanan enerjinin daha büyük çoğunluğu kranka aktarılıyor.. En basiti shimano r-540 ile bi ultegra yahut dura ace pedalın asıl farkı ağırlıktan ziyade geniş basma alanları.. Spd'de ise alan daha dar olduğu için enerji yol pedalına göre biraz daha fazla ziyan olup kranka aktarılamadan harcanıyor. Ayrıca spd'de sert sprintlerde pedalın ayaktan çıkma durumu olabiliyor. En sıkı ayara alınsa bile tasarım itibariyle spd'ler ani kaza ve darbe olasılığı fazla olduğu için ayakta hafif bir oynama ile bile çıkabildiği için sprint de, bisikleti yan yatırıp zorlamalarda ayaktan çıkması ve 50-60 km arasında ki bi hızda ayaktan çıkan bi zatn yana sert yatmış bi bisiklet ile ciddi kazalara sebep olabilir. Bunun için kal ve pedal en sert ayara alınabilir lakin o zamanda spd-sl'de ki 0" kallerdekinden bile daha sıkı olup açı ayarı yapılamaz ve buda ciddi sağlık, konfor ve performans sorunlarına sebep olabilir.. Ayrıca arkadaşların değindiği gibi ayakkabı hafiflik farkı da bi etkendir..

Kabaca ağırlık çok etki etmemekle beraber fiziksel tasarım ve harcanan enerjiyi kranka aktarma etkisi fazla ve dizi, eklemleri, kas liflerini doğru zorlama ve sakatlıkları engelleme durumları var bence..
 
@Murat B.

Spd kali ileri geri derken? Kısmına bir şeyler söyleme ihtiyacı hissettim.

Benim spd kali ileri geri ayarlandığı gibi sağa sola açılar ile de açı ayarı yapıla bilmekte.

Özel veya çok pahalı bir ayakkabı vs de değil. Shimona mtb ve kali yine Shimona spd.

Tekrar bakmanızı öneririm. Tatil dönüşü resim de eklerim.
 
Ben kesinlikle spd-sl kullanilmasi taraftariyim. Mtb pedalinin spdsl kadar kranka guc aktarabilecegini dusunmuyorum. Spdsl'nin en buyuk artisi sprinte kalktiginda verdigi bisikletle olan butunlesme hissi ve sagladigi guven.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Çelebi
Konu ile ilgili taradığım yabancı kaynaklarda karşılaştırmalı bir performans testine rastlayamadım. Belki @Serkan Mıstınoğlu 'nun bildiği bir test sonucu vardır.

Karşılaştırmalar çoğunlukla pedal sistemleri ile ilgili herkesin bildiği avantaj/dezavantaj sıralaması üzerinden yürütülüyor. Üzerinde mutabık kalınan konu ise pedal tercihinin kişisel, en iyinin ise kişiye göre göreceli olduğu.

Ben de yol bisikletinde mtb pedalı kullanan "aymaz" tayfanın bir üyesiyim. Merlin'den r540 pedal + flr15 ayakkabı almış olmama rağmen ilk deneme sonrası söküp kenara kaldırdım. Bunda ilk denemeyi çoğunluğu adam akıllı yokuş olan bir rotada yapmanın etkisi olabilir.

Benim esas derdim yokuşlarda kalkış. SPD-SL pedal ile kalkışta kilidi denk getirmeye çalışmak benim için eziyet verici oldu. Üstüne tersten topuklu ayakkabı deneyimi de eklenince güvenli liman olan mtb pedalına geri döndüm.

Rahat yürümek için nispeten yumuşak tabanlı bir ayakkabı kullandığım için yüksek kadansta yokuş tırmanırken esneme ve gacur gucur ses problemi oluyor. Kuvvetle muhtemel güç kaybı da söz konusu. Ancak pedala değil önüme bakarak kalkış ve duruş yapabilmenin, gerektiğinde spor ayakkabı konforunda yürüyebilmenin rahatlığından şimdilik vazgeçmem zor.

İlerde yokuşlarla aramız düzeldiğinde tekrar deneyeceğim SPD-SL pedalları.
 
@Sadettin Z.

SPD-SL'ye geçmenin baş nedeni zaten bu sinir bozucu gacır-gucur sesler ve orada olan güç kaybı. Esnemeyi iliğime kadar hissediyorum o gacır gucur sesler çıkarken.

Bu arada yokuşlarda zor demişsiniz de o kısmı anlayamadım ? Normal SPD gibi önce sağ tarafı ( kişiye göre değişiyor tabii sol da olabilir ) kilitleyip daha sonra hızlanınca sol tarafı kilitlemiyor muyuz ? Ne gibi zorluğu var ?
 
@Tolga Çelebi

Bu büyük ihtimalle pratik yaparak çözülebilecek bir sorun. Aynı grupta sürüş yaptığım diğer kullanıcılar sorunsuz kullanabiliyordu SPD-SL pedallarını.

Beni en çok zorlayan kısım bir yandan tek taraflı pedalı düz hale getirmeye uğraşıp diğer taraftan kalin başlığını pedala düzgün hizalamak oldu. Düz yolda bu bir sorun değil, ancak yokuş kalkışında tek pedaldan yüksek hıza çıkamadığımız için o zamanı bulamayıp, debelenip durdum takmak için.

Yukarıda da belirttiğim gibi bu kişisel bir tercih ve zorluğu / kolaylığı da aynı şekilde göreceli. Deneyin, belki size daha rahat gelir SPD- SL pedallar.
 
@Sadettin Z. Dediginiz gibi spd-sl ile rampa yukari bisikleti kaldirmak problem, ki buna alisma esnasinda bir sefer asfalti fena halde öpmüşlüğüm vardir.
Ben çareyi bisikleti yuksek viteste kaldirmakta bulmustum. Bisikleti kaldirip seleye oturmadan direkt ayakta guc vererek pedala kali gecirmek daha rahat ve guvenli gelmisti. Yuksek viteste oldugundan sag pedali asagiya indirene kadar solu rahat rahat monte edebiliyorum.
Ama harbiden de zor is, bir de herkes kendine bir yontem gelistiriyor, kendi çözümümü paylasmak istedim.
 
Geri