SPD seçimi

tanerm

Üye
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
18
Tepki
3
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar selam, Kronumun üzerindeki plastik pedal parçalanmaya başlayınca yeni bir pedal almaya karar verdim.. Kafamda keseme de uygun görünen shimano dx modeli (kırmızı renkli) var. Bana oldukça makul geliyor.. ve bu pedal galiba normal ayakkabıyla da kulanılabiliyor galiba..(spd ayakkabıyı daha sonra almayı düşünüyorum) bu pedalı kullanan arkadaşların veya başka spd kullanan arkadaşların önerilerini bekliyorum sağlıcakla kalın
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
DX serisi pedallar normal ayakkabıyla kullanıma uygun değiller. Öyle ki ortada kalan kilit sistemi sürekli ayakkabının tabanında hissediliyor ve ayağı da yeterince tutmuyor dış kasef. Zaten normal ayakkbıyla kullanım için de değiller. Yanlış hatırlamıyorsam M-320 model numaralı Shimano marka pedallar bu işi görür. Bir yüzleri SPD, diğer yüzleri de alıştığımız platform aluminyum pedallar gibi yani kilit sistemi yok. Normal kullanımda her seferinde kilitsiz olan yüzey üste geliyor. Eski kalpiyelerin hep ters durması gibi bir durum yani. Ama sadece SPD ile kullanılabilecek bir pedal ise soru, o zaman da hem kolay bulunabilirliği hem de uygun fiyatı yüzünden Shimano M-520 derim.
Umarım yardımcı olmuşumdur. Şimdiden hayırlı olsun... =))
 
  • Beğen
Tepkiler: specialagent

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Bir önceki mesaja ek olarak, Shimano M-520 dememin bir nedeni de (çünkü dana ucuz olan M515 ve M505 modelleri de var) düşük modellere nispeten daha iyi çamur performansı olması. 515 ve 505 lerin iç kısmı aluminyum ile dolu olduğu için çamur pedal yüzeyinde sabit kalıyor ve temizlenmesi de zor oluyor... =))
 

tanerm

Üye
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
18
Tepki
3
Şehir
İstanbul
Önerilerin için çok sağol Halil bu M 320 nin fiyatı ne civarda bir fikrin var mı? Ayrıca shimanonun sitesinde m324 adlıbi modeli var tek tarafı kilitli acaba bahsettiğin modelle aynı model mi?
 

Önder Özdoğan

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2005
Mesaj
2.284
Tepki
1.204

spd çeşitleri çok tur genel olarak kullanılan modeller bellidir...fıyatve model olarak rabet goren spd ler.....

xt mtb spd kilitli ( 540)pedal....45 euro
spd kilitli pedal...19 euro
shimano m 505 spd kilitli....29 euro..
look s2r pedal spd....49 euro

bunlardan birini tercih edeblirsin daha saglıklı olucaktır.

saygılarımızla..... :eek:
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Evet tanerm bahsettiğim pedal o, aramızda 4 sayının lafı olmaz zaten dimi ama :D
yeşilbisikletin internet sitesinden baktım fiyatına ürün kodu PD M-324 fiyatı 50 dolar. Benim aklımda da 35 euro gibi bir rakam kalmış. KDVsiydi şusuydu busuydu derken aynı kapıya çıkar gibime geliyor.

Bu arada SPD ile ilgili ek bi tavsiyede bulunıyım yeri gelmişken. Ayakkabıya monte edilecek parçaların montaj konumu çok önemli olduğundan bu işten anlayan birine yaptırmakta gayret et. Daha sonra diz ağrıları vs gibi şikayetlerle karşılaşmamak için bu önemli. Malum pedala hep o şekilde basacaksın bir zaman sonra... =))
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Shimano M540 modeli, Look marka, Time marka veya benzer, nispeten yüksek fiyatlı pedallar, bir yüzü normal kullanım olan pedallar arasından seçim yapmak isteyen bi kullanıcı için hep pahalı hem de gereksiz gibi geldi bana. M505 veya M515 modelleri temizlenme problemleri olduğu için yine çok fazla kullanışlı değiller. M324 tarzı bir pedal bu tarz kullanım için biçilmiş kaftan diye düşünüyorum. Ayrıca ağırlığı da çok problem etmeyecek olan kullanıcıların M520den kesinlikle memnun kalacaklarından şüphem yok=) En azından sorunsuz bir pedal...
M520 Bike And Outdoor da 33 DOLAR
M540 59 DOLAR
Çok prf. olmayan bir kullanıcı için vermeye değmez bir fark kanımca...
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160
kilitli pedal konusunda hep aklıma takılmıştır..
denk gelip kimseye sormadım.konu açılmışken...ben geçen hafta ıslak asfaltta kaydım ve düştüm..muhtemelen kilitli pedal kullansam daha kötü sonuçlar doğacaktı ama sorunsuz atlattım.trafiği bol bi caddede asfalta yatıım resmen ve kilitli olsa ayağımı kolayca kurtaramam gibi bi his var içimde..hele ki pratikliği kazanana kadar hem durunca kiliti açmadan düşerim hem de kayma gibi nedenlerle düştüğümde ayağımı kolayca pedaldan alamam gibi geliyor bana..

kullanıcıları bu konu hakkında ne der acaba?
 

Önder Özdoğan

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2005
Mesaj
2.284
Tepki
1.204

Bende spd kullanıyorum ama su an ıyı gozukuyor fazla strees yapmazsan kullanabılırsın,
her zaman tereddutlu bınersen takılır ve cıkaramassın bır cok kısıde gormusundur duserken cıkaramayan.. :D
Ama performans attırıcı guzel oluyor atlamalarda fılan v.s.
SPD her zaman yaralı olmaya bılır bılgın olsun duserken cıkaramassan sen bılırsınn :D :D

Ama cabuk kavrayacagına emınım saygılar muratcım......
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
SPD pedalların kilit sistemlerinde sertlik ayarları var. En yumuşakta başlayıp zamanla sertleştirebilirsiniz. Zaten en yumuşak konumdayken sert bir yukarı çekişle bile ayağınızı pedaldan kurtuluyor. Düşme anında da (ki ben de defalarca yaşadım) siz hissetmeden pedal ayağınızdan çıkmış oluyor. Çünkü o refleksle zaten ayaklarınız pedaldan kurtulmaya yetecek kadar açıyı yapıyor, ve pedal ayağınızı bırakıyor. Elbette ufak tefek düşüşler herkes yaşayacak kilitli pedal kullanırken. Ama genelde iyice yavaşlayıp durduktan sonra pedalı unutup ayağınızı direk yana çekince düşersiniz. Genelde şehir trafiğinde, kırmızı ışıklarda oluyor bu tür minik hadiseler ama biraz dikkatle üstesinden kolaylıkla gelebilirsiniz.
He bir de düşmek konusunda bence çok önemli olan başka bir konuda kiltli pedalın bisikleti altınızda daima sabit tutacağıdır. Normal koşullarda bisiklet sürerken sadece ellerinizle bisikleti yönlendirir veya kaldırabilirsiniz. Ancak kilitli pedal ile sanki ayaklarınızla da bisiklet tutunuyormuş hissi yaşıyorsunuz ki bu özellikle arazide çok büyük fark yaratıyor bisiklet kontrolünde. Belli mi olur Twist of Faith belki de ıslak zeminde SPD ile o düşüşü hiç yaşamacaktın ;)
Bir artı daha kilitli pedallar için; o da sabit devirli pedal çevirme. Öyle ki sadece pedalın biri en üst kademedeyken atak yaparak çevirmek yerine, sabit bir devirle çok daha uzun süre ve daha performanslı pedal çevirme şansınız var kilitli pedallarla. Bu da daha az yorulmak demek =)))
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat CER

burgazz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2005
Mesaj
865
Tepki
327
Şehir
Istanbul / Çapa
ve de ilk binislerde mumkun oldugu kadar bır bılenle bınmek lazım.cunku bazen sen unutabılyorsun ayagında spd oldugunu.ayrıca insan pısıklet surmede bı kat daha ustalasıyor.
 

duyguny

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Mart 2005
Mesaj
595
Tepki
120
Şehir
Bostancı
walla ben bisikletimi ilk toplattığımdan beri spd kullanıyorum...
ilk başlangıçta zaten düşeceksin dediler 1-2 kez düştüm..
artık zaten hergün üstünde olduğum için spd ye alıştım normal zamandada dışarda yürürken bile spd ayakkabıyla yürüom...
halilin dediği gibi zaten sertlik ayarı die 1 şey war en yumuşak çok rahat ben zamanla arttırdım hatta max. getirdim ve yalama oldu :D
performansınıza getirdiği katkı kesinlikle tartışılmaz...
eğer düzenli biniosanız kesinlikle tawsiyemdir...
 

praetor

Üye
Kayıt
22 Haziran 2005
Mesaj
52
Tepki
79
Şehir
tekirdağ
duygun normal zamanlarda yürürken de spd ayakkabıyla yürüyorum demişsin. nasıl rahat edebiliyorsun? ayakkabının modelini merak ettim.
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
peki bu kadar pedal muahbbeti oldu bende bu yaz spd'ye geçmeyi planlıyorum ama ayakkabı konusunda kararsızım..Ayakkabı alırken nelere dikkat etmek lazım acaba???
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.181
Tepki
8.609
Arazi koşullarında kullanacaksan Çağatay bence mutlaka ayakkabının uç kısmında kranpon çivileri olmalı. Genel de 2 tane oluyor. Havalandırması da önemli. İyi havalandırması olması konfor için mutlak koşul... Ayrıca cırtlı bi model seçmen hem giyip çıkarma açısından kolaylık olucaktır, hem de bağlarım açılıp da ayna kola dolanması veya ayağının gevşeyen bağlar yüzünden ayakkabıdan çıkması gibi bir olumsuzluk söz konusu olmayacaktır...
 

Bibendum

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Aralık 2004
Mesaj
762
Tepki
466
Şehir
Zübüşler Diyarı


Sana Sidi yakisir Cagatay Tabi MTB icin...
Ileridede yol bisikletin icin Carnac...
City bike icinde Mekap ile devam dostum...
Ben olee yapiyom super valla...
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona


ben yakışan bişi istemiyorum sadece iyi bi shımano marka ayakkabı istiyorum.genel amaçlı 80€ ya var bi tane ama bilmem ki nasıl..en iyisi ist'a gidince gürsel abinin yanına gitmek..yardımlarınız için tşkler arkadaşlar
 

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.624
Tepki
1.038
Şehir
İstanbul
Sidi, Look, Shimano, Northwave vs vs. Çok pahalı bunlar çok. Kalpiye al bir çift 10 YTL ye kafan rahat olsun. Colnago kalpiye bağı buldum bir yerlerden, şimdi de Metal parçasını bulursam muhteşem olacak. :) tabi hadi len diyen olabilir bu laflara. anlayışla karşılıyorum. :p
 
Yukarı Alt