Scudo Sports

İnceleme Soulrider No:94

Herşeyden önce üreten eller dert görmesin diyorum. Halkeğitim merkezlerinde, meslek edindirme kurslarında bilmem bisiklet yapımına ilişkin bir bölüm varmıdır. Yoksa tez zamanda açılmalı çoğalmalı. Bu sanatkar dostumuzun atölye çalışmalarına ilişkin bir eğitim programı mevcutmudur. Gerçi bu tür bir hüner kıskançlıkla korunabilir, korunsa da hak vermez değilim. Siparişlerin bir kaç ay sonradan yerine getiriliyor olması gerçeği el işi bisiklet imalatı meslek dalına gençlerimizi teşvik edecek ustalarımız çoğalacak yeni yeni markalarımız ortaya çıkacaktır.
 
Scudo
Herşeyden önce üreten eller dert görmesin diyorum. Halkeğitim merkezlerinde, meslek edindirme kurslarında bilmem bisiklet yapımına ilişkin bir bölüm varmıdır. Yoksa tez zamanda açılmalı çoğalmalı. Bu sanatkar dostumuzun atölye çalışmalarına ilişkin bir eğitim programı mevcutmudur. Gerçi bu tür bir hüner kıskançlıkla korunabilir, korunsa da hak vermez değilim. Siparişlerin bir kaç ay sonradan yerine getiriliyor olması gerçeği el işi bisiklet imalatı meslek dalına gençlerimizi teşvik edecek ustalarımız çoğalacak yeni yeni markalarımız ortaya çıkacaktır.
Kesinlikle katılıyorum. Yerli bisiklet diyoruz her fırsatta, önce yerli ustaların çoğalması şart.
Soulrider / Yasin'in kendi sitesinden;


2006 yıllarında Malzeme Bilimi yüksek lisans tezim için o zamanlar Türkiye’de üretilen ilk karbon fiber bisikleti ürettikten yıllar sonra Metalurji- Malzeme ve Kaynak Mühendisliğindeki tecrübe ve bilgilerimi bisiklet sporu ve sevdasıyla birleştirerek nihayet 2016 yılında Türkiye’deki bisiklet severler için custom (kişiye özel) bisikletler üretmeye başladım. Çok önceden çeşitli çalışmalar için kurduğum atölyemde artık bisiklet üretiyorum.

Eğer sizde farklı olmak, çeliğin sürüş hissiyatını sadece sizin için yapılmış özel bir bisikletle yaşamak istiyorsanız Soulrider Frameworks hizmetinizdedir.

Yasin C. Bingöl

Metalurji ve Malzeme Y. Müh
Kaynak Müh.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pawcraft
IMG_20190929_055233.jpg


Bu hafta sonu nihayet şöyle bisikletin hakkını verecek, amacına hizmet edecek bir rotada sürüş yapabildim. (Teslim aldığım hafta ufaktan bacağımı sakatladığım için bu zamana kaldı)
Anadolu Yolcuları ile 120km'lik 1800m irtifa kazanımlı ve molasız bir grup sürüşü yaptık. Darlık, Teke, Oruçoğlu Bıçkıdere gibi doğayla iç içe bir rotadaydık. (Molasız olması ve 2 ayrı kaza olması nedeniyle pek fotoğraf yok)
50-34'den 52-36'ya geçen aynakol ve 11-32'den 11-30'a geçen ruble ile bol tırmanışlı bu rota daha ekipmanları toparlarken bile aklımdaydı.Tabiki öncekinden daha fazla ufak aynakol kullanmam gerekti. Ama bu bana ufak ayna kolda daha az hız kaybı şeklinde geri dönmüş oldu. Rota boyunca tüm yokuş yukarı segmentlerde sürelerimi geliştirdim. (Aynı nabız aralıklarında +1,5-2 km/s )

210204 dosyayı görüntüle

İşin asıl mühim kısmı olan kadroya gelirsek; hemen her kilometrede bisiklete biraz daha hayran kaldım desem abartmış olmam. Darlık ve sonrasındaki bozuk yollarda bile konfor anlamında büyük fark vardı bisiklette.
Yokuş başlarında veya ortalarında ufak ataklar yaptığımda bisikletin tepkilerinden çok memnun kaldım özellikle. Daha rahat hızlanan, daha iyi manevra yapan ve dengesiyle virajlarda güven veren bir bisiklet oldu kesinlikle.

Spd'den Spd-SL'ye geçiş te gayet tatmin edici oldu kendi adıma. Bisikletle çok daha bütünleşmesi ve daha az hareket etmesi gerçekten etkili oluyor. Tabiki günlük kullanım ve trafik için spd yine favorim.
(Ki diğer bisikletimde halen eski pedallar takılı) Bir dez avantajı da herkesin bisikletinizi deneyebiliyor oluşu :koptum:

(Ek; Beyaz kadronun çok kirleneceğini düşünüyordum ama koyu renklerle kıyaslayınca işin öyle olmadığını görmüş olduk. Çoğu çamur lekesi beyaz üstünde kayboluyor. Bkz. 2. fotoğraf )
 
Son düzenleme:
210203 dosyayı görüntüle


Bu hafta sonu nihayet şöyle bisikletin hakkını verecek, amacına hizmet edecek bir rotada sürüş yapabildim. (Teslim aldığım hafta ufaktan bacağımı sakatladığım için bu zamana kaldı)
Anadolu Yolcuları ile 120km'lik 1800m irtifa kazanımlı ve molasız bir grup sürüşü yaptık. Darlık, Teke, Oruçoğlu Bıçkıdere gibi doğayla iç içe bir rotadaydık. (Molasız olması ve 2 ayrı kaza olması nedeniyle pek fotoğraf yok)
50-34'den 52-36'ya geçen aynakol ve 11-32'den 11-30'a geçen ruble ile bol tırmanışlı bu rota daha ekipmanları toparlarken bile aklımdaydı.Tabiki öncekinden daha fazla ufak aynakol kullanmam gerekti. Ama bu bana ufak ayna kolda daha az hız kaybı şeklinde geri dönmüş oldu. Rota boyunca tüm yokuş yukarı segmentlerde sürelerimi geliştirdim. (Aynı nabız aralıklarında +1,5-2 km/s )

210204 dosyayı görüntüle

İşin asıl mühim kısmı olan kadroya gelirsek; hemen her kilometrede bisiklete biraz daha hayran kaldım desem abartmış olmam. Darlık ve sonrasındaki bozuk yollarda bile konfor anlamında büyük fark vardı bisiklette.
Yokuş başlarında veya ortalarında ufak ataklar yaptığımda bisikletin tepkilerinden çok memnun kaldım özellikle. Daha rahat hızlanan, daha iyi manevra yapan ve dengesiyle virajlarda güven veren bir bisiklet oldu kesinlikle.

Spd-sl'den Spd'ye geçiş te gayet tatmin edici oldu kendi adıma. Bisikletle çok daha bütünleşmesi ve daha az hareket etmesi gerçekten etkili oluyor. Tabiki günlük kullanım ve trafik için spd-sl yine favorim.
(Ki diğer bisikletimde halen eski pedallar takılı) Bir dez avantajı da herkesin bisikletinizi deneyebiliyor oluşu :koptum:

(Ek; Beyaz kadronun çok kirleneceğini düşünüyordum ama koyu renklerle kıyaslayınca işin öyle olmadığını görmüş olduk. Çoğu çamur lekesi beyaz üstünde kayboluyor. Bkz. 2. fotoğraf )

eline sağlık!
bir tek spd ile spd-sl karışmış sanırım.
 
Bu arada yol kallerini ayarlama işini Aktif Pedal'dan Barış (link) ile yaptık. Hem dizimdeki sorunu dikkate alıp hem içe bastığım için baya bir mesai harcadı kaller için.
(Hatta ayakkabı tabanına destek koydu içe basma sorunum için)

barış_kal_ayarı.jpg
 
Beyaz bisikletler her zaman daha temiz gorunuyorlar koyu olanlara gore. Tekrar hayirli olsun
 
Kendime özel bisiklet yaptırmak istiyorum ama 2 sebebim var yaptırmamamın.
Henüz o kadar kullanmıyorum. (O kadarın bi tanımı yok :) kafamda olan bişi)
Ve tabii ki bütçe.
Ama hem renkleri hem de kişiye özel olması kesinlikle kusursuz..
Güle güle kullanın.
 
Ben de çelik bisiklet istiyorum;ancak kişiye özel olacağından buna ''ruh'' katacağım derken ortaya ''tuz ruhu'' ortaya çıkarırım diye uzak duruyorum.:booo:
 
Mesajlar arasında hızlıca gezdim ama maliyet (sadece kadro değil, bisikletin tüm maliyeti) konusunda bir şey göremedim. Paylaşıldı mı acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mr.pro ve FuBu
Mesajlar arasında hızlıca gezdim ama maliyet (sadece kadro değil, bisikletin tüm maliyeti) konusunda bir şey göremedim. Paylaşıldı mı acaba?
Total maliyeti paylaşmadım çünkü geçen sene alınmış jant, sele gibi parçaların kur farkıyla fiyatları baya değişti. Ki jantları vergi iadesi ile aldığım için gerçekten komik bir rakama geldi bana. Gidonum da stravadan çekilişle çıkan bir hediye çekiyle alındı mesela :) R7000 seti ise hediye çekinden de büyük bir şans ile çok uygun fiyata mal ettim. Ki bu noktada @soulless 'a ne kadar teşekkür etsem az ?
Tüm parçalar güncel kurla alındığında 12-13 bin gibi bir rakam çıkacaktır kabaca.
 
Total maliyeti paylaşmadım çünkü geçen sene alınmış jant, sele gibi parçaların kur farkıyla fiyatları baya değişti. Ki jantları vergi iadesi ile aldığım için gerçekten komik bir rakama geldi bana. Gidonum da stravadan çekilişle çıkan bir hediye çekiyle alındı mesela :) R7000 seti ise hediye çekinden de büyük bir şans ile çok uygun fiyata mal ettim. Ki bu noktada @soulless 'a ne kadar teşekkür etsem az ?
Tüm parçalar güncel kurla alındığında 12-13 bin gibi bir rakam çıkacaktır kabaca.
Sizin için mutlaka bu fiyatlara değer, çünkü ortaya çıkan şey içinize sindi.

Peki, forum'un ağır topları ne diyor bu konuda? Böyle bir bisiklet 12-13 bin eder mi?
 
Sizin için mutlaka bu fiyatlara değer, çünkü ortaya çıkan şey içinize sindi.

Peki, forum'un ağır topları ne diyor bu konuda? Böyle bir bisiklet 12-13 bin eder mi?
Detaylı bir liste yaparsak:
R7000 grup set 450 Dolar
Scirocco jant 240 Dolar
Superzero gidon ve boğaz 100 Dolar
Fizik sele borusu 40 Dolar
Power sele 130 Dolar
Dış iç lastikler 50 Dolar
Fizik gidon bandı 20 Dolar
R 540 Pedallar 45 Dolar
Elite matara kafesleri 15 Dolar
Swissstop fren pabuçları 18 Dolar
Yani kadro maşa dışı masraf: 1108 Dolar
%18 kdv ile 7300 TL gibi bir rakam yapar.
Kadro fiyatları ise sizin isteklerinize göre değişeceği için net rakam vermek zor. Ama an itibariyle baz kadro fiyatı 5200 TL.
12.500 gibi bir rakam oluyor detaya girince.
 
Hayırlı olsun ??
Eski kadroyu duvaramı asacaksınız ?
 
Bu hafta sonu @rodya ile karşılaştık. Kadronun geometrisini merak etti, bende ölçüleri atayım dedim;
(Bu dosya son revize değil malesef. Ama seat tube bağlantısı ve birkaç detay dışında ölçüler aynı)

19094dim.png

Bisikletle 850km kadar yol yaptık. Her km'de memnuniyetim artıyor diyebilirim. Rahatlığı, ataklığı tam beklediğim gibi.
Küçükte bir yükseltme yaptım bu arada;
Campagnolo'nun QR'larını Titanyum Lifeline QR'larla değiştirdim. Çok daha hafif ve şık duruyorlar.
(link)

IMG_20191016_203557.jpg IMG_20191016_203638.jpg

IMG_20191016_205950.jpg IMG_20191016_210010.jpg
 
Geri