Scudo Sports

İnceleme Soulrider Frameworks Siparis Süreci

Bisikletin iyi olmasin en buyuk artisi konfora yoksa bacak olmadiktan sonra en iyi bisikleti kullan fayda etmez.
 
Scudo
Merhaba, sipariş sürecinde bir ilerleme var mı? Soulrider sahibi olmayı düşünen birisi olarak, uzun süredir ses çıkmayınca bir canlandırayım dedim :)
 
hocam 3 aşağı 5 yukarı 1 senelik bir süreç var.
 
  • Beğen
Tepkiler: z0n3
@EmreCavusoglu şimdiden hayırlı olsun konuyu nasıl olduysa kaçırmışım, sürecin tamamlanmasını merakla bekleyenlerden olacağım.

Soulrider marka olarak biliyor olsam da Yasin Bey'i internet dışında tanımıyorum. Bisiklet ile ilgili olarak aklımdaki bir kaç şeyi sorduğumda sıkılmadan cevapladığını bilirim. Bazı insanlar makama yada paraya ulaşınca kendini beğenmişlikleri ne kadar artıyorsa Yasin Bey'de durum tam tersi her zaman mütevaziliğini koruyor en azından bana göre öyle. Umarım bir gün bir titanyum da bize nasip olur.
 
Suanlik bir gelisme yok. Bottom bracket gidon sele borusu jant seti ve grupseti hazir bekliyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: z0n3 ve MakRo
Yasin arkadasimizin tek calismasi ve siparis yogunlugu :) normal bir durum yani siparis verirken 1 senelik bir bekleme süresini gözden cikarmistim.

Ben bekleyemezdim. Bir seneye kim öle kim kala. İşin şakası tabi
1 seneye aldığı ölçülerin hiçbir önemi kalmaz ki. Gerçi üretime başlamadan ölçü alır herhalde. Ayrıca 1 sene sonraya verilen termin süresinde ödeme nasıl oluyor?
 
Ben bekleyemezdim. Bir seneye kim öle kim kala. İşin şakası tabi
1 seneye aldığı ölçülerin hiçbir önemi kalmaz ki. Gerçi üretime başlamadan ölçü alır herhalde. Ayrıca 1 sene sonraya verilen termin süresinde ödeme nasıl oluyor?
Ödeme euro uzerinden. 3te 1ini ilk siparisi verirken oduyorsunuz. Kalani teslimatta. Kisiye ozel bir uretim sureci var ve beklemekte bunun bir parcasi yapacak birsey yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Wax konusunda güncelleme yapma ihtiyaci duydum. 8000km oldu kullanmaya baslayali. 0 zincir ve kullanilmis zincirde uyguladim. 0 zincirde daha iyi performans aldim. 3x2 saat tiner +alkol ile temizledim zincirleri. Yasin yeni bir stripper cikarmis zincir temizligi için. Uygulama yaparken bu ürün olmadigi icin mecbur tiner vs ugrastik biraz. Zincirler m8100 ultegra.

Ortalama 350 450kmde bir wax yenileme ihtiyaci duyuyor zincir.zorlarsaniz 500 üstüde olabilir ama ben 350kmden sonra seslerin artmasindan dolayi hazir waxli yedek zincirime geciyordum. 3 adet zincirim var.
Temizleme işlemi kettle ile sicaksuyu bosaltiyorum ustune tertemiz oluyor ardindan kurutup waxa atiyorum. 500 gram wax tahminim 40bin km gider.

Wax icin 1 adet buyuk cezvem ve 1 adet süt termometrem var wax surekli icinde duruyor. 100 dereceye isitip zinciride tam 67 derecede icerisinden cikariyorum. Cok sicakken cikarinca wax zayif kaliyor. Çok sogudugu zamanda zaten katilasiyor. En ideal derece 67 68 derece.

Kullanim konusuna gelince. İlk önce eksi taraflarindan başlayalim.

1.)Normal yağa oranla epey sesli çalisiyor zincir. Bozuk çalışan bir aksam sesi gibi değil normal zincir sesi ama daha sesli. Akıcılıkla ilgili bir problem yok o konuda gayet akıcı pürüzsüz. İlk baslarda acaba yanlismi yaptik birseyleri diye sasirmistim ama alisiyorsunuz. Trainerda biraz canımı sıkmıyor değil bu ses.

2.) Kısım ise uygulama maliyeti. Benim icin maliyeti avantajlarindan dolayi sorun olmadı ama herkeze hitap etmeyebilir.


3.) Zincir arıları cezbediyor. İcerigindeki malzemelerdenmi bilmiyorum ama durdugum vakit arilarin bol oldugu yerlerde zincire dadaniyorlar. Arılardan hoşlanmayan arkadaşlar için sikinti olabilir.

4.) Fabrika gresli zinciri temizleme kısmı biraz zahmetli. Waxa geçmeden önce zincirinizi tamamen yağdan arındırmanız gerekiyor. Bu işlem yaklasık 1 gününüzü alıyor stripper veya ultrasonik temizleyiciniz yoksa.

Gelelim avantajlarina.

1.)Gecişler kaliteli bir zincir yaği ile ayni yumusaklikta. Yeni wax uyguladiginiz vakit ilk 4-5km zincir biraz sacma calisabiliyor ama sonra gayet akici.

2.)Islak ve sıcakta performansindan birsey kaybetmiyor. Zincirim islakta camurlandigi zaman sadece su ile durulayip devam ediyorum. Nerdeyse 50 derecedede sürdüm herhangi bir performans kaybi yağlarda yaşanan akıp gitme durumu gibi bir durum yaşamadim. Wet Lube ve Dry Lube seçimini ortadan kaldırıyor artık herşey tek tip.

3.)Temizlik temizlik temizlik...Kesinlikle kir toz vs tutmuyor. Üstünüze,ellerinize yag bulasma gibi dertleriniz olmuyor en güzel yani bu. Açık renk çoraplarınızın üzerinde artık zincir izi görmüyorsunuz.

4.) Ruble, bottom bracket ve diğer dişli parçalar neredeyse hiç kirlenmiyor. 8000kmde 2 kere ruble temizledim. 3 kere falanda arka vites dişlilerini sildim sadece. Orta göbekte aynı şekilde yağ vs sıçramadığı için çok temiz kalıyor.

Kissadan hisse wax bisiklet icin yapilacak upgradeler kisminda benim için tubellessten sonra 2. Sirayi aldi.

Saygilar.
 
Son düzenleme:
Wax konusunda güncelleme yapma ihtiyaci duydum. 8000km oldu kullanmaya baslayali. 0 zincir ve kullanilmis zincirde uyguladim. 0 zincirde daha iyi performans aldim. 3x2 saat tiner +alkol ile temizledim zincirleri. Yasin yeni bir stipper cikarmis zincir temizligi için. Uygulama yaparken bu ürün olmadigi icin mecbur tiner vs ugrastik biraz. Zincirler m8100 ultegra.

Ortalama 350 450kmde bir wax yenileme ihtiyaci duyuyor zincir.zorlarsaniz 500 üstüde olabilir ama ben 350kmden sonra seslerin artmasindan dolayi hazir waxli yedek zincirime geciyordum. 3 adet zincirim var.
Temizleme işlemi kettle ile sicaksuyu bosaltiyorum ustune tertemiz oluyor ardindan kurutup waxa atiyorum. 500 gram wax tahminim 40bin km gider.

Wax icin 1 adet buyuk cezvem ve 1 adet süt termometrem var wax surekli icinde duruyor. 100 dereceye isitip zinciride tam 67 derecede icerisinden cikariyorum. Cok sicakken cikarinca wax zayif kaliyor. Çok sogudugu zamanda zaten katilasiyor. En ideal derece 67 68 derece.

Kullanim konusuna gelince. İlk önce eksi taraflarindan başlayalim.

1.)Normal yağa oranla epey sesli çalisiyor zincir. Ilk baslarda acaba yanlismi yaptik birseyleri diye sasirmistim ama alisiyorsunuz. Trainerda biraz canımı sıkmıyor değil bu ses.
2.) Kisim ise uygulama maliyeti. Benim icin maliyeti avantajlarindan dolayi hic birsey degil ama bazilarina pahali gelebilir.

3.) Zincir arıları cezbediyor. İcerigindeki malzemelerdenmi bilmiyorum ama durdugum vakit arilarin bol oldugu yerlerde zincire dadaniyorlar. Arılardan hoşlanmayan arkadaşlar için sikinti olabilir.

Gelelim avantajlarina.

1.)Gecişler normal zincir yaği ile ayni yumusaklikta. Yeni wax uyguladiginiz vakit ilk 5-10km zincir biraz sacma calisabiliyor ama sonra gayet akici.
2.)Islak ve kuruda performansindan birsey kaybetmiyor. Islak ve kuruda farkli yağlar alma ihtiyaciniz ortadan kalkiyor.Zincirim islakta camurlandigi zaman sadece su ile durulayip devam ediyorum. Nerdeyse 50 derecedede sürdüm herhangi bir performans kaybi yaşamadim.
3.)Temizlik temizlik temizlik...Kesinlikle kir toz vs tutmuyor. Üstünüze,ellerinize yag bulasma gibi dertleriniz olmuyor en güzel yani bu. Ruble temizligini ise 8000bin kmde 2 kere yaptim oda can sikintisindan ruble nerdeyse hic kirlenmiyor. Bottom bracket kismida çok temiz kaliyor zincirden herhangi bir yag sicramasi vs olmadigi icin. Bisikleti temizlerken köpürtüp basiyorum suyu ve kurutuyorum bukadar. Ekstra zinciri fircalama vs gibi seylerle ugrasmiyorum. Sabun kopugu cok sicak su ile uygulanmadigi vakit waxi cikarmiyor zincir üzerinden

Kissadan hisse wax bisiklet icin yapilacak upgradeler kisminda benim için tubellessten sonra 2. Sirayi aldi.

Saygilar.
Bu güzel bilgiler için teşekkürler.

Ben şunu sormak istiyorum. Wax uygulayınca zincir ömrü ne kadar uzuyor? Bazıları değişmiyor diyor bazıları iki katına çıkıyor diyor. Sizin kullanım tecrübenizi öğrenebilir miyim bu konu hakkında?
 
Bu güzel bilgiler için teşekkürler.

Ben şunu sormak istiyorum. Wax uygulayınca zincir ömrü ne kadar uzuyor? Bazıları değişmiyor diyor bazıları iki katına çıkıyor diyor. Sizin kullanım tecrübenizi öğrenebilir miyim bu konu hakkında?
2 katı biraz abartı olur ama. normalde 6 7 bin km gidecek zincir 10 11 bin km gider gibi duruyor. tabi bu durum kullanımdan kullanıma değişken bir durum. Ama vites sisteminin diğer dişli parçalarında bariz fayda sağlayacagını dusunuyorum kirlenmiyorlar çünkü.
 
18.03.2025 siparisten 10 ay sonra bugun soulrider atölyesine giderek bikefitimizi gerçekleştirdik.
Aktif kullandigim ve geometri olarakta pek sikayetim olmayan bisikletimden çok farkli ölçüler ortaya çikti. Renk secimini tartistik ve kullanacagimiz komponentleri belirledik. Bir kaç ufak ekstra eklemelerde yapildi.
 
18.03.2025 siparisten 10 ay sonra bugun soulrider atölyesine giderek bikefitimizi gerçekleştirdik.
Aktif kullandigim ve geometri olarakta pek sikayetim olmayan bisikletimden çok farkli ölçüler ortaya çikti. Renk secimini tartistik ve kullanacagimiz komponentleri belirledik. Bir kaç ufak ekstra eklemelerde yapildi.
12.04.2025 sürecin sonuna geldik 272 nolu soulrider mabaker edition :) sürüse hazir gibi. 1000km kullanim sonunda önceki bisikletlerim ile hissiyat konusunda detayli bir karsilastirma yapmayi planliyorum. Titanium bisiklet almayi planlayan arkadaslar icin faydali bir icerik olacaktir. Yaklasik 11 aylik bir süre bekledik ama değdi.
 
12.04.2025 sürecin sonuna geldik 272 nolu soulrider mabaker edition :) sürüse hazir gibi. 1000km kullanim sonunda önceki bisikletlerim ile hissiyat konusunda detayli bir karsilastirma yapmayi planliyorum. Titanium bisiklet almayi planlayan arkadaslar icin faydali bir icerik olacaktir. Yaklasik 11 aylik bir süre bekledik ama değdi.
canlı canlı fotoğraflar bekliyoruz. 😁😁bol kmli ve güvenli sürüşler şimdiden
 
Bisiklet değil bunlar, sanat eseri.
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade ve MakRo
İlk izlenim titanium carbon ile yakin darbe emiciligine sahip gibi. Custom geometri guc aktarimi ve konfor acisindan daha ince ayarlarimi yapmama ragmen cok iyi bir sonuc gosteriyor. Bisiklet daha rijit degil karbona gore ama geometriden kaynakla daha atik. Ayni ekipmanlarla 8.0 kilo gelen karbon bisikletim titaniumda 8.5 kilo titaniumda özet bu.
 
Geri