Scudo Sports

Sonunda Extreme Full Face Kaskıma Kavuştum

@Berke1903
Yanlış anlama ama olay sadece etiketi pahalı bisiklet ile bitmiyor. Bilgi, deneyim, görüp geçirmişlik, yaşamışlık/yaşanmışlık gibi tecrübeye dayalı etkenlerde söz konusu olunca etiketten ziyade bunlar ön plana çıkıyor. :) Yoksa bahsettiğiniz gibi ömründe bisiklete binmemiş bir adam binlerce liralık bisiklet ile gelip ahkam kesmeye kalktığında kimse onu sallamayacaktır. :)

Bu arada konu sahibini de es geçmeyeyim; Her ne kadar benim tarzım olmasa da güzel ve kaliteli bir kaska benziyor. Umarım ona muhtaç olmak zorunda kalmadan bol bol sürüş gerçekleştirirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Scudo
@Kadiri Yağız

Kaskınızı çok beğendim. Umarım hiç bir zaman amacına uygun kullanmanıza gerek olacak bir kaza yapmazsınız. Diğer kasklarınız da çok güzel. Bisikleti oldukça amatör kullanıyorum ama ben de almayı düşünüyorum. Zira ters yönden gelen bisikletliler bile bu kaskı kullanmamız için yeterli ve gerekli bir neden bence.
 
arkadaşın bisikleti sedona 650 b gayette güzel bir bisiklet
Kaskı ise dehşetülvahşet çok hoşuma gitti
Güle güle kullan abi hayırlı olsun
 
Günlük bisiklet binişlerinde kask takılması zorunlu deyip fullface kaska gerek yok demek zor olmakla birlikte bir yerde de güvenlik aksesuar ya da güvenlik giysilerinin bir sınırı olmalı.
Hiç bir tedbir güvenli sürüşün yerini tutmaz. Belli bir hızdan sonra ölüm oranı ne giyersen giy pek değişmez. Ağır kazalarda kişinin vücudunda birden fazla bölgede ölümcül yaralanma az rastlanır bir durum değildir.
Güvenliği fobik bir sınırla vurdum duymaz boş vermişliğin arasında bir yerde tutmak yeterli olabilir. Elde ikna edici rakamsal veri yoksa bir birimizi razı etmeye çalışmak karşılıklı saygısız hitap geliştirme dışında bir şeye yol açmayacağını düşünüyorum. Aldığı kaskla ilgili konu açıp bizlerle paylaştığı için arkadaşıma teşekkür eder . Güle güle kullanmasını dilerim.
 
@caner ünsal

caner bey,

elbette ki öncelikle kurallara uyarak güvenli bir şekilde sürmek gerekir. yalnız, adı üstünde kaza biz güvenli olsak dahi başa gelebilmekte...
özellikle son paragarfta bahsettiğiniz rakamlar benim işim gereği ulaştığım ve uzun yıllar ve çok sayıda kaza içerisinden elde edilmiş istatistiki verilerdir.
bu veriler araç-yaya çarpışmalarındaki yaralanmalı kazalardan alınmış veriler. özellikle bu kazalarda baş ve gövdede oluşan yaralarda ölüm riskleri oluşuyor. şöyle ki:

saatte 50km hız ile çarpışma olur ise ölme ihtimali %80
saatte 80 km hız ile çarpışma olur ise ölme ihtimali %100 dür.

hele ki araç size doğru geliyor ise sizin saatte 25-35km hız ile gitmenizin bir anlamı yoktur, çünkü şehir içi hız limiti 50 (+5) km / s dir. dolayısı ile siz ne kadar güvenli sürerseniz sürün size doğru kanuni sınırlarda araç kullanan birisi ile bir kaza neticesi çarpışma gerçekleşir ise ölme ihtimaliniz neredeyse kaçınılmazdır.

ben genelde şehir içinde ve akan trafikte sürüyorum; kendimi korumak için de gövde koruması, korumalı şort ve dizlik+tekmelik sipariş ettim. en son full face kask kaldı. onu da araştırıyorum.


sizi bilmem ama benim canım kıymetli. güvenlik her şeyden önce gelir benim için. araba sürerken 100 metre bile kullansam kemerimi takarım. bu güvenlik seviyesini bisiklet için aşağı çekmek de çok mantıklı gelmiyor.
 
@halil ibrahim duran

Sizin verdiğiniz rakamlara itirazım yok. Neyin ölçüldüğünü net olarak anlamadım. Yayının tümünü okumak lazım ama şu an için bu çok önemli değil.
İkna edici rakam karşılaştırmalı bir araştırma sonucu çıkabilir. Emniyet kemerleri ile ilgi olarak bu şekilde epey araştırma var. Arabada aynı pozisyonda oturan birbirine yakın yapıda manken ya da kişilerin aynı çarpışma teması sonucunda aldığı hasarlar analiz edilip .Emniyet kemeri takan grupla takmayan arasında istatiksel anlamlı fark olup olmadığına bakılmış. Sizde rastlamışsınızdır. Bunların benzerlerinin bisiklette kulanılan güvenlik giysileri ile ilgili olanları örnek verilirse zaten çok faydalı olur. Yoksa "saatte 80 le bir şey size çarparsa büyük ihtimal ölürsünüz " sonucu bisiklette hangi durumda hangi ölçüde güvenlik aracı kullanılacağına ilişkin yol göstermez. Diyelimki saatte 80 km de ölüm oranı %100 değilde %50 çıkmış olsun , bu bisiklet kullanırken kask takmanın anlamlı olmadığını gösterir mi?
Aktardığınız rakamlar şu açıdan çok önemli hız insanın hayal edebileceğinin çok üstünde yıkıcılığa neden olur. Buradan da dolaylı olarak trafikte çok dikktali olmamız gerektiği , kaza durumunda tehlikenın çok ciddi olduğu anlaşılabilir. ha dersiniz ki bu da olabildiğince güvenlik önlemlerini almalıyız anlamına gelmez mi? haklısınız ama bu dolaylı bir çıkarımdır. nitelik ve nicelik açısından çok net değildir.
Ben çok daha çarpıcı bir rakam vereyim. Araç içi trafik kazalarının bazılarında şahısta dışarıdan göğüs duvarında pek belirgin bir yaralanma görülmezken otopsilerinde kalbin kendisini tutan damar paketinden tamamen koptuğu ve göğüs boşluğu içerisinde serbest halde yüzdüğü görülür. Bu durumun saatte 50-70 km hızlarda dahi meydana gelebildiği rapor edilmiştir.
Gerçekten hız çok ölümcül bir konfor. Trafikteki hızlı araçlara karşı bisikletliler çok savunmasız. Günlük basit bisiklet kullanımında Ölüm oranını düşürmek için zorunlu donanımlar çok net kurallara bağlanmış değil. Birazda kişilerin mantıklarına bırakılmış. fazla sıkıntıya girmeden riski azaltabilecek donanımların kullanımı zarar değil fayda getirir muhakkak. Bu kadar uzun yazmak istememiştim umarım okuyanlar için çok vakit kaybı olmamıştır.
 
caner bey,

amacım ve amacınız tartışmak değil, bilgi paylaşıp ortak bir bilinç ve kazanım oluşturmak olduğuna inanıyorum.

vermiş olduğum rakamlar tamamen araç-yaya kazalarındaki ölüm oranları ile alakalı. özellikle kafa ve gövdelerde alınan darbeler var ise.

emniyet kemeri bu rakamlar ile alakasız yazdığım bir şey, emniyet kemeri sadece benim kendimi koruma içgüdümü anlatmak için verdiğim basit bir örnek sadece.

sonuçta verdiğim rakam korunmasız bir şekilde yola çıkıldığında yasal sınırlarda hareket eden araç çarpması sonucu bile ciddi yaralanmalar hatta ölümle bile sonuçlanabileceğini anlatmaya çalışıyorum. dolayısı ile bu rakamlar dikkatli olmanın yanında kask ve koruyucu giymeye teşvik amacı taşıyor. hatta okuyanları teşvik etmeli....

dediğiniz gibi kanun koyucu her şeyi yazmamıştır, yazmak zorunda da değildir. kanunlar genelde asgari limitleri belirler. bu yine de daha üst seviye önlem almaya engel değil...

sağlıklı güzel günlerde pedallamak dileği ile...
 
Geri