Scudo Sports

Slx gÖbek sorun

aykutseker

Üye
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
51
Tepki
2
Şehir
Bursa
0 aldığım 2013 slx göbek setinde 1200 km Yol yaptım arka göbekte elimle tekeri sallayınca bi boşluk oluştu arkadaşlar normalmidir 1200 km de bunu yapması.

Arkadaşlar Okuyan Yorumlayanlara Şimdiden Teşekkürler.
 
Scudo
Orjinal Kron XC500 göbekleri ile 3000 km yol oldu, boşluk diye bişey hissetmek bile imkansız. Bi sorun var bence. Tabi senin nasıl kullandığına da bağlı abi.
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutseker
Sert Olarak Arazide Kullandım Birde lastiklerime 65 hava basıyorum göbekler bilyalı sizce kullanım tarzındanmı olabilir yoksa üründenmi düşünüyorum hep
 
Biraz kötü şans biraz da kullanımdan kaynaklı olabilir. Benim deore arka göbek henüz 700km de iken sorun çıkarmıştı.Oysa ki daha alt seviye göbekler binlerce kilometre sorunsuz hizmet veriyor. Şansınıza küsün ve göbeği tamire verin.(Sert arazide düşük lastik basıncı kullanmak hem konfor hemde bisikletin sağlığı açısından iyi)
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutseker
Haklısınız eskiden markası olmayan bi göbekle 2000 km yi geçmiştim biraz şans işi. Tamir Hakkında bi fikriniz varmı içindeki bilyalarımı yeniliyorlar yoksa sade temizlenip yağlanıp takılıomu tekrar
 
Bilyelerin değişeceğini sanmıyorum ama El değmişken yıkama yağlamada yapılsın. Size söyleyeceğim o ki kesinlikle mahalle bisikletçilerine götürmeyin. İşinin eri bir bisikletçide halledin. Yoksa benim gibi sizde aylarca bisikletsiz kalabilirsiniz.
 
Bilyeler değişir o sorun değilde yataklar ne durumda o önemli genelde yataklar bulunamıyor
 
Gobegın elden gecmesı ve bılhassa kontra ayarının yapılması gerekıyor zannımca.
 
Arka göbekteki sorun ne yazıkki sizin sert kullanımınızdan kaynaklanıyor.
Fakat göbeğin kalitesi ve sorunu erkenden görmeniz size sadece en kötü ihtimalle 12 adet bilyaya ( ya da 2 adet kalıp bilyaya ) patlar.Tabii bilyalar değişirkende göbeğin içi temizlenip,yağlanır.
Tavsiyem bundan sonrada bisikletinizi sert kullanmayın ve göbek değiştirme gibi meşakatli bir işle uğraşmayın.
 
kontrası iyi yapılmamış bilyalı göbekler böyle erken sorun yaşatıyor. halen rulmanlı göbek kullanmamak için bahane arayan insanlar dolu etraf :)
 
5000 KM'de SLX göbekli DT Swiss X400 jant setimi bakıma soktum. Göbekleri açıp gres yağı sürüldü, tellerin akortları yapılıp boşluk namına bir şey kalmadı, haliyle ses filan da.
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutseker
2000 km dediğiniz nedir ki ben acera göbeklerimle şuan 8 9 bindeyim daha anca sallanmaya başladı oda sadece ön.hemde çok sert kullanıyorum z hoplar felan.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Dostlar sizi kısa bir sorum olacak arka bilyaları yağlamak için çıkartmaya çalıştım fakat o bilye kapağı metal olanı yamulttum triban yüz 7li ruble arka göbek var bu kapağı nereden nasıl temin edebilirim veya çözümünüz ne olur 28 delikli bir tekerlek
 
@evrendogan Tek değilsin, forumda bu hataya düşmüş epey kişi var. Tanıdık tornacım var, ona yaptırmayı düşünüyorum bu kapaklardan. Yakın zamanda gidicem haber veririm. Bi yerden kumpas edinip kapağın deforme olmamış halinin dış çapını ölçmen gerekiyor. Sadece bilyalı kullanılabilen arka göbeklerde 29.5 mm, hem bilyalı hem rulmanlı kullanılabilen göbeklerde 30 mm oluyor. Tekini mi çıkardın ikisini de mi?
 
@evrendogan Tek değilsin, forumda bu hataya düşmüş epey kişi var. Tanıdık tornacım var, ona yaptırmayı düşünüyorum bu kapaklardan. Yakın zamanda gidicem haber veririm. Bi yerden kumpas edinip kapağın deforme olmamış halinin dış çapını ölçmen gerekiyor. Sadece bilyalı kullanılabilen arka göbeklerde 29.5 mm, hem bilyalı hem rulmanlı kullanılabilen göbeklerde 30 mm oluyor. Tekini mi çıkardın ikisini de mi?
Çok teşekkür ederim detaylı açıklama için ikisini çıkardım Peki Sağlam diğeri hasar gördü bu arada benim Göbekteki kapak da aynı boyutlardadır değil mi Bir de bir diğer sorum 28 delikli jant için olan göbek griban rc100 bisikletimin arka göbeği 7 kasetli ruble var üzerinde alternatif olarak nasıl bir göbekle değiştirebilirim internette baktım 7 kasetli rubleli arka göbek 28 delikli bulamadım burada Dikkat etmem gereken bir şey var mı
 
bu arada benim Göbekteki kapak da aynı boyutlardadır değil mi
Şöyle demiştim :
Bi yerden kumpas edinip kapağın deforme olmamış halinin dış çapını ölçmen gerekiyor.

28 delikli jant için olan göbek griban rc100 bisikletimin arka göbeği 7 kasetli ruble var üzerinde alternatif olarak nasıl bir göbekle değiştirebilirim internette baktım 7 kasetli rubleli arka göbek 28 delikli bulamadım burada Dikkat etmem gereken bir şey var mı
RC100'deki göbek vidalı tip. Bu tekerleri satmak veya ileride single/fixie için ayırıp, kaset göbeğe sahip bir jant seti almak mantıklı olan.
 
...
RC100'deki göbek vidalı tip. Bu tekerleri satmak veya ileride single/fixie için ayırıp, kaset göbeğe sahip bir jant seti almak mantıklı olan.

Eski RC100'lerde vidalı 14-28, yenilerde kaset 12-28 ruble var.

Çok teşekkür ederim detaylı açıklama için ikisini çıkardım Peki Sağlam diğeri hasar gördü bu arada benim Göbekteki kapak da aynı boyutlardadır değil mi Bir de bir diğer sorum 28 delikli jant için olan göbek griban rc100 bisikletimin arka göbeği 7 kasetli ruble var üzerinde alternatif olarak nasıl bir göbekle değiştirebilirim internette baktım 7 kasetli rubleli arka göbek 28 delikli bulamadım burada Dikkat etmem gereken bir şey var mı

Sizinki kaset rubleye göre göbekli ise herhangi bir 28 delikli 8-9-10 hız uyumlu göbeği spacer ile kullanabilirsiniz. Bir 28 delikli göbeğin flibber'ını 7'li ile değiştirmek de bir seçenek ama mantıklı değil ((link)), hem daha maliyetli, hem 8-9-10 uyumlu göbek gelecekteki yükseltmelerde işe yarar.
 
Eski RC100'lerde vidalı 14-28, yenilerde kaset 12-28 ruble var.



Sizinki kaset rubleye göre göbekli ise herhangi bir 28 delikli 8-9-10 hız uyumlu göbeği spacer ile kullanabilirsiniz. Bir 28 delikli göbeğin flibber'ını 7'li ile değiştirmek de bir seçenek ama mantıklı değil ((link)), hem daha maliyetli, hem 8-9-10 uyumlu göbek gelecekteki yükseltmelerde işe yarar.
Cok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri