Kadans bisikletin herşeyi değildir.İki pencereden bakmak gerek.Bir ara ben de hayli takmıştım bu işe,sonra baktım ki yolda gözüm sürekli km saatinde.Kaç ile gidiyorum? Ortalamam kaç? Kadansım ne? Yol konsantrasyonumu kaybettim.Sadece yol konsantrasyonu olsa iyi,bisikletle giderken etrafımdaki güzellikleri bile göremez oldum.Tıpkı bir yol bisikletçisi gibi.SonundA her iki bisikletimdeki km saatlerini söküp attım.Öylesine rahatladım ki anlatamam.Ne yani 90'lı yıllarda Ankara-Kuşadası (7 gün 640 km) Ankara-Bursa-İzmit-İstanbul yaptığımda km saatim mi vardı,kadans mı sayıyordum.Bitmedi,ya altımdaki çelik yığını peugeot?
Sevgili gençler.Şayet profesyonel,ya da yarı profesyonel olmak istiyorsanız gayet tabi işi bilimsel yapmanızda fayda var ve bunun da bir bedeli.Beslenme,antrenman,antrenör vs.ancak bisikletten zevk almak istiyorsanız çok ta takmayın bu kadans işini kafaya.Herkesin kilosuna boyuna bisikletine ve yolun durumuna göre çevirme kapasitesi de farklıdır.İki gün önce Kuşadasından Sökeye giderken (22 km dir ve toplam 9 km uzunluğunda soluk aldırmayan iki rampası vardır) yanlarından geçtiğim iki bisikletli vardı-ki yüksek kadans çevirip az yol alıyorlardı- ben 44 aynakol ve ayakta 3 km ilerledim ve bir daha arkadaşları görmedim.Anlatmak istediğim şu.Bacaklarınız kuvvetliyse yüksek kadans çevireceğim diye daha düşük viteste gitmek anlamsız.Neyse çok ta kafa ütülemeyelim.Sadece değişik bir bakış açısı vermek istedim,o kadar.