Scudo Sports

sizce doğru bi seçim mi?

ahmet g.

Üye
Kayıt
20 Ağustos 2012
Mesaj
7
Tepki
5
Şehir
istanbul
merhabalar, yeni üyeyim ve bisikletlerle ilgili pek bilgim yok, fakat bikaç gündür bu forumu merakla okuyorum, bana yardımcı olabileceğinizi düşündüm.

özetle; katlanabilir bi bisiklet alıp, haftasonları ya muhtelif sahil şeridinde biyerlerde (asfalt vb) ya da ormanda (belgrad falan) dolaşmak istiyorum. dahon jack istiyodum fakat hiçbi yerde stokta bulunmuyor, neticede tern joe d24 alsam diye düşünüyorum.


şöyle bi çekincem var; forumunuzdan da öğrendiğim kadarıyla, şehir içi geziler için bu bisikletin yeterliliği konusunda herhangi bi şüphem kalmadı, ancak ormanın yokuşu, engebeli zemini, taşı-toprağı bu bisiklet için riskli midir, bu durumda illa ki bi mtb mi almalı, size sormak istedim.

*özetin özeti:
katlanabilir oluşu benim için çok pratik ve ormanda da olsa zor şartlarda kullanmıycam, bu durumda tern joe d24 (hatta p24 de olabilir) bi mtb'ın yerini tutabilir mi

teşekkür ederim:eek:
 
Scudo
taban tabana zıt iki yorum gelmiş:) bu haftasonu almayı düşünüyorum ve bu arada sürekli araştırmaya devam ediyorum. mesela carraro daytona veya whistle'ın 1000 tl civarı bi modeli gibi genelin onayladığı bazı alternatifleri öğrendim, ama yaklaşık 1600 tl'lik tern joe p24 bile orman yoluna gelmez mi, bikaç yorum daha okusam daha netleşecek

cevaplar için teşekkür ederim
 
@ahmet g.

1600 gibi bir bütçeniz var ise katlanılabilir bisiklet almayın derim.
Heryerde kullanmak istiyorsanız mtb almanız sizin için daha iyi olur.
Ormana giderken dişli lastik, şehirde ve uzun yollarda da yol lastiği takarsınız.
Daytona'yı yaklaşık 5-6 ay kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet g.
Arkadaş bisikletle pek ilgisi olmadığını belirtmiş bence ormanda dişli lastik sehirde yol lastiği kullanımını uygulayamayabilir zira hem lastik değişimi yapması hemde vites ayarı yapması gerekicek sürekli.. bunu göz önünde bulundurun derim.
 
@N. Burak Önder

haklısınız.

merak ettiğim bişey de, mtb dışındaki türleri asfalt veya düşük eğimli yol dışında kullandığımızda sorun, daha spesifik olarak, nedir acaba? [( yokuş çıkması mı veya ince lastiklerin veya bitakım mekanik elemanların engebeli ve sert zeminde kolayca hasar görmesi mi, toprak-biraz taşlı yollarda diğer türlerin keyifli bi sürüş sağlayamaması mı, mesela amortisörün eksikliği benim gibi yeni başlayan(ama çok hevesli) biri için önemli mi]

son olarak bunu da buraya eklemek istedim, diğer başlıkları da araştırıyorum tabii, teşekkür ederim:)
 
ben hem asfaltta hem de odtude ormanda mu8 kullandim, kullaniliyor yani. denedim ve oneriyorum. vitesleri de yeterli. tekeelekleri de.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet g.
bende katlanır bisiklet var .katlanır bisikletin tek avantajlı yönü katlayıp arabanıza koymanız veya dar alanda rahatça saklayabilmeniz .şehir içi için uygun olan hatta katlayıp metroya binebileceğiniz bir bisiklet onun dışında aavantajlı bir yönü yok .dez avanatajları
turlara katılamazsınız
yokuş çıkamazsınız ( vitesli dahi olsa )
engebeli araziye -ormana uygun değil
 
@engin huz


almayı düşündüğüm bisikletin lastiği 26'', bundan dolayı sizinkinden farklılıkları olabilir belki. tabii emin değilim ama başlangıç için yeterli olabilir gibi geliyor.
dediğiniz gibi, amacım arabanın bagajına atıp, istediğim yere ulaştıktan sonra bisikletle devam etmek. sürüş zevkini kaçırcak kadar yetersiz, kırılgan çıkmaz diye umuyorum, izlenimlerimi de muhtemelen kısa bi süre sonra paylaşırım.

(gereksiz ayrıntı:aslında bugün büyük bi hevesle görmeye gittim, fakat önceki gün telefonda pazar günü saat 10 gibi açtıklarını söylemiş olmalarına rağmen mağaza kapalıydı(yer ortaköy), ve biraz denemek gibi de bi ümidim vardı, mağaza civarında biraz denenebiliyor mu acaba, yokuş çıkıyor mu, az engebeye karşı bile bi serzenişi, isyanı olcak mı bisikletin, o zaman bence hemen anlaşılır:)

*yorumlar da yardımcı oldu tabii, dahon jack veya tern joe kullanmış olanlar da yorum yazarsa daha da iyi olur, teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mdilek
almak istediğin bisikletin fotosunu yada videosunu eklersen daha iyi olur .26 jant bisiklet katlansana bile bagaja sığmayabilir .tabii aracın bagaaj büyüklüğüne göre değişir ..
 
foto eklemeyi denedim, olmadı.

bu arada, Dahon başlığı altında Dahon Jack güzel bi şekilde incelenmiş, sonradan gördüm
 
bu konuyu geç gördüm
dahon jack kullanmış biri olarak yapabileceğim tek eleştiri katlanma boyutu (MALÜM 26 İNÇ)
dahon jack katlanır bir bisikletden çok tam boy bisiklet kullanım özelliklerine sahipdir
eğer katlanma ölçüsü ve fiyatı bir engel teşkil etmiyorsa
kesinlikle kaliteli özel bir bisiklete sahip olacaksınız demektir
katlanır bisikletden dağ bisikleti olurmu diye birinin bence gözünün önünde bence pinokyo canlanıyor
isviçre ordusunun meşhur bisikletli birliğinin katlanan paratrooper kullandığını düşünürsek gayet olan hatta oldukçada farklı artıları olan bir araçtır katlanan dağ bisikletleri
 
geçen pazar tern joe d24 aldım (dahon jack in hemen hemen aynısı), ancak kısa bi mesafede test edebildim. gidon gevşetilip yuvasından çıkarılınca bagaja da sığıyor bu da tamam, fakat takır tukur kaldırımlar üstünde ilerlemeye kıyamıyorum veya kaldırıma inip çıkarken bisikletin üstünden inmem daha iyi olur diye hissediyorum. en azından bazı güzergahlarda devamlılığı olan, uzun bisiklet yolları olsa, aksi takdirde gidondan kilitlenebilir ön amortisörlü bi dağ bisikleti daha mantıklı muhtemelen

viteslerle ilgili bi rahatsızlık dışında sevdim bisikleti,asfaltta gerçekten rahat, daha ayrıntılı yazabilirdim ama, başlık seçimim kötü olmuş, burda pek kimse görmez zaten incelememi.
 
Arabanın bagajına koyup bir yere bisikleti götürmek ve orada binmek bana bisiklet sporuna çok aykırı geliyor. Bisiklet evinizden üstüne atlayıp her yere gidebileceğiniz bir araçtır. Ha bazen başka şehirlerdeki turlara katılabilirsiniz o zaman arabanın arkasına atıp gidin. Ama aynı şehirde arabasının arkasında bisiklet taşıyanlar bana bu sporu anlamamışlar gibi geliyor. Kadıköy'de yaşayan birisi çok rahat Belgrad Ormanına bisikleti ile gidip dönebilir. Bunu yapamıyorsa zaten bisiklet sporuna bulaşmasın... derim...
 
bence bisiklet sadece bir spor aleti değildir
bir ulaşım aracı bir egzersiz aleti bir hobi hatta bir sosyalleşme aracıdır bisiklet
keşke kondisyonumuz elverse de istanbula kadar sürsek bisikletimizi ama şimdilik trene atıp istanbula gidip gezip sonrada trenle geri dönebiliyorum
çalışan biri olarak bisikletim arabamın bagajında bu sayede oluşturabildiğim herfırsatda bisiklete binebiliyorum tam boy bisikletim bana bu esnekliği sağlayamıyor
bir dağ bisikletine birde hibrit bir bisiklete sahibim
kendi kulvarlarında tabii ki tartışılmaz üstünlükleri var ama katlanır bisiklet sahibi olmak adına feda edilmeyecek şeyler değil (benim bisikletden beklentilerim doğrultusunda)
 
bence bisiklet sadece bir spor aleti değildir
bir ulaşım aracı bir egzersiz aleti bir hobi hatta bir sosyalleşme aracıdır bisiklet
keşke kondisyonumuz elverse de istanbula kadar sürsek bisikletimizi ama şimdilik trene atıp istanbula gidip gezip sonrada trenle geri dönebiliyorum
çalışan biri olarak bisikletim arabamın bagajında bu sayede oluşturabildiğim herfırsatda bisiklete binebiliyorum tam boy bisikletim bana bu esnekliği sağlayamıyor
bir dağ bisikletine birde hibrit bir bisiklete sahibim
kendi kulvarlarında tabii ki tartışılmaz üstünlükleri var ama katlanır bisiklet sahibi olmak adına feda edilmeyecek şeyler değil (benim bisikletden beklentilerim doğrultusunda)
 
@ahmet g.


feci bi semtte oturuyorum, isterdim ki arabayla bu iğrenç trafiğe hiç çıkmadan atliyim bisiklete gidiyim. ama kısıtlı zamanı güzel bi çevrede bisiklet sürüp değerlendirmek istiyorum.
 
26 jant büyük teker ve 24 vites 13 kg civarında tern d24 veya p24. 26 jant 24 vites mtb den farkı lastik tipi ki hibridlerdede dişli lastik yok. Kadro aliminyum. Birde mtblerin kadrosu daha sağlam çünkü bir ek yeri yok. Bu hız, sürüşe nekadar etkiler? 18, 21veya 24 vites 26 jant bir bisiklet ile tern arasında bir fark olurmu?
 
@mdilek

katlanır bisiklet almadan önce önceliklerinizin ne olduğu konusunda kesin bir fikriniz olması gerekir, eğer dediğiniz gibi hız ve sürüş önceliğinizse katlanır bisiklet almanıza gerek yok bence, bunun nedeni katlanır bisikletlerin daha zayıf olması değil, normal bisikletlerle aynı komponentlere sahip bir katlanır bisikletin muadilinden yaklaşık 400 lira daha pahalı olmasıdır.
eğer katlanma ölçüleri, arabanın bagajına sığma, diğer ulaşım araçları ile kombine etme, bisiklete evde koyacak yer olmaması... gibi kaygılarınız yoksa katlanır bisiklet almak sizin için çokda avantajlı olmayacaktır.
vitesler konusunda ise ben size tek bir cevap vereyim aynı komponentlere sahip bir bisikletden tek eksiği fiyat fazlalığıdır.
 
Geri