Scudo Sports

Sinop Üniversitesi seçmeli bisiklet dersi

Scudo
1., 2., 3. ve 4. başlıklar dışında gereksiz. TDF, Giro vs. bunlar genel kültür bilgisi, ders konusu olamaz.
* Bakım ve onarımda nasıl ders verecek onu da merak ettim. Üniversite atölye ve araç/gereç temin ederse güzel olabilir. Doğru düzgün tamir eden bisikletçiler çıkar belki.
Ama 14hafta da toplam kaç saat ders verilecek? Her öğrencinin atölyede en az bir kez lastik değiştirme, göbek değiştirme, aynakol değiştirme, zincir değiştirme, kablo döşeme, jant örme, tork ayarları vs. yapması gerek. Bunlar yapılmayacaksa tamamen vakit kaybı olur.
* Beslenme ve egzersiz beden eğitimi/top ile ilgili bölümler için tamamen ayrı bir ders olabilir.
 
Bisiklet kültürünün okullara girebilmesi ve başlangıç olabilecek bir çalışma olduğu için önemli ve değerli buluyorum.
Aslında okul öncesi kurumlardan başlanarak kademeli olarak ve gelişim özellikleri göz önüne alınarak yapılandırılması gerekiyor bu çalışmaların.
Okullardaki eğitsel kulüp/kol çalışmaları kapsamında değerlendirilebilir,seçmeli ders ya da proje konusu olarak bisiklet seçilebilir.Tabi, Milli Eğitim Talim ve Terbiye Kurulu nun işleniş usülünü belirleyip bir kaç pilot ilde uygulama yapması gerekebilir...
Bisiklet ve yüzme psikomotor öğrenmeler içerdiği için erken çocukluk dönemlerinde öğrenildiğinde hayat boyu kalıcı hale gelir...
Hepimizin yetişkinlikte sahip olduğu bilgi ve becerileri okul yıllarında kazanan kişilerin bilinç düzeyleri erken yaşlarda artıp topluma da olumlu yansıyacaktır.
Üniversite çağındaki gençler; geçmişlerinde bisiklete ilgi duymamışsa,aile ve çevrede rol model olacak kişiler olmamışsa konuya Fransız kalmaya devam edebilirler.O nedenle daha küçük yaş grupları ile ilgili planlamalar yapılması gerekir diye düşünüyorum...
@gezgin gezer Keşke forumumuzda-"göbek değiştirme, aynakol değiştirme, zincir değiştirme, kablo döşeme, jant örme, tork ayarları vs."becerileri olanların sayısı çok olsaydı da her işimizi kendimiz görebilseydik...
Bu konular ders olarak değil de özel ilgi ile öğrenilebilecek şeyler, herkesin de ilgi ve yeteneğine uymaya da bilir...
 
Kültür dersleri üniversite hayatımda çok önemli yer tuttu benim. Hepi topu haftada 1 saat, ama o derslerin kattığı entelektüel birikim ve karşılıklı bilgi alışverişi açısından faydalı olmuştur.

@gezgin gezer emin ol ki işleyecekleri konular senin bahsettiklerinden daha faydalı olacaktır, sanıyor musun ki bunları konuşan işleyen insanlar haftasonunda uzun turlara çıkmayacaklar? :) artık lastik patlarsa değiştirirler, zincir koparsa onarırlar, akort kaçarsa düzeltirler. Kervan yolda düzülür, başına iş gelmeden öğrenen bulamazsın koca forumda :)
 
Özyeğin Üniversitesi Spor Merkezi olarak, YÖK onaylı,7 branşta Kredili ders açtık.
Branşlarımız, Yelken, Binicilik,Yüzme,Tenis,Satranç,Bilardo,Eskrim. Her branş için haftanın 2 günü 2 şer saat ilgili branşta uygulamalı eğitim görüyorlar.
Yani öğrencileri bir sınıfa toplayıp Yelken budur, tarihi budur,Ana yelken böyledir, Genova yelken böyle açılır şeklinde değil.
Kredili ders verilecek ise, bunula ilgili operasyon ve malzeme tedariki gerekir.
Sınıflarda, kapalı ortamda bisiklet dersi olmaz. Bisiklet tanıtımı olur.
Ders planlanacak ise,uygulamalı, öğrencileri bisikleti sevdirecek, nekadar efektif bir ulaşım aracı olduğunu anlatacak pratik eğitime sahip olmalıdır.
Aksi halde tarih dersinden farkı kalmaz. Bisiklet tarihide kaç öğrencinin ilgisini çeker , muamma :)
 
Fikir harika :harika: İçerik detaylandırılmamış ama yine de iyi. 14 haftalık bir eğitim fikri bile mutluluk verici!:D

-Anatomi olmalı, fizyoloji olmalı, vücudumuzu iyi tanıdıkça ondan daha iyi verim sağlayabiliriz. Hücre içi mitokondri sayısının antrenmanla çoğaldığı, ve biz bisiklete ara verdikçe hücrenin bu ‘gereksiz’ mitokondrileri kapattığı bilgisi ne kadar ilginç ve değerli değil mi :) Dehidre olduğumuzda kanın çamurlaştığı, kanın akışkanlığını bile kaybetmesi ve dolaşımın daha zor hale geliyor oluşunu bilmek, buna benzer pek çok bilgiye sahip olmak ne kadar harika olurdu! İnsanın vücudunu tanıması, içerde neler olur bittiğini bilmesi ve anlaması harika bir şey. 1 yağ molekülünün karbonhidrat molekülünden dahauzun sürede yakıldığı ama daha fazla enerji verdiği, enerji verici olarak yakılan bu moleküller sonucu hücre içinde bir atık biriktiği, bu atığın laktik asit şeklinde birikerek yorgunluk hissi ve ağrı oluşu, vücuttan atılmasını hızlandırmak için neler yapılabileceği!
-psikoloji de olmalı, peloton içinde psikolojik bir savaş da var. Kamyonculara bile psikoteknik belgesi soruluyorken bisikletçilere neden bu ders konulmasın ki :D

Daha ileri seviye bir ders olacaksa yarış taktik ve stratejileri olmalı. Takım çalışması, sporcuların takım içindeki rolleri, hatta bisikletçi çeşitleri; sprinter nedir nasıl olunur, gerekli özellikler nelerdir, domestik nedir, nasıl olunur, neler gerekir vs...

Kesinlikle masaj, ağırlık antrenmanı, sürüş sonrası dinlenme-toparlanma, bisikletçi beslenmesi, doğru sıvı tüketimi, gibi pek çok önemli başlık kesinlikle olmalı.

Bunlar roket bilimi değil, örnekleri de var, hatta ülkemizde federasyonun antrenörlük kursunda bile oldukça detaylı, faydalı bilgiler verildi alanında uzman kişiler tarafından.

@Oxsy katılmıyorum size, bisiklet dersi gerekli ve mantıklı, teorik bilginin fazla olduğu ve sayfalar dolusu yazılacak, konuşulacak önemli ve detaylı bilgilein olduğu bir spor dalı bence. Hafife almayarak ve küçümsemeyerek başlamalıyız bence bu işe. Sizin bilmemeniz, bisikletle ilgili teorik bilgi olmadığı anlamına gelmez :) Federasyonun birkaç günlük kursunda bile onlarca sayfa not aldım, ki o kadar detaylı bir kurs da değildi, olsun diye yapılmış, yüzeysel bir kurstu. Çok fazla detay var, rüzgar bile başlı başına bir ders işlenebilir, tamamen rüzgara karşı direniyoruz 25 km/hyi aştığımızda en büyük rakibimiz rüzgar oluyor. Nasıl pozisyon alınır, rüzgardan nasıl korunulur,takım rüzgara karşı nasıl işbirliği yapar,atak yapmak için rüzgar hangi rüzgar enuygundur, atak yapmak için yokuş mu, düz mü, iniş mi daha uygundur, atak tipleri, 2ye 1 rakip nasıl saf dışı bırakılabilir, teketek rakip nasıl devredışı bırakılabilir, hatta yarışın son 300 metresi, son 1 kmsi, son 5 kmsi bile başlı başına birer ders olabilir. Çok fazla taktik, çok fazla bilgi, çok fazla detay var.

Dışarıdan bakılınca pedal çeviriyoruz sanıyorlar bisiklete binmeyen insanlar bizi ama bir bilseler nelere kafa yorduğumuzu :D Düşünün @Oxsy ben bu amatör halimle bile ne kadar çok makaleye ulaştım, bunları okudum, paylaştım, düşündük, konuştuk. Profesyonel bile değilim, bir düşünsenize bizim haberimiz dahi olmayan ne kadar çok bilgi vardır kimbilir...
Bu forumda, bu çaylak halimizle bile ne kadar detaylı konular konuştuğumuzu hatırlayan forumdaşlar ne demek istediğimi anlayacaklardır :) Joe Friel’in Cyclist’s Training Bible kitabının sadece ilk 40 sayfasını okumuş biri olarak ne kadar antrenman cahil olduğumu anlamıştım ve ürpermiştim, bu kitabın üstüne bir de Zinn’in Art of Road Bike Maintenance kitabını okuduğunuzu düşünsenize, şimdiki halimizle bir mi oluruz :D Bisikletin ne kadar geniş bir alan olduğunuz bir başka ispatı da Sheldon Brown’un devasa websitesidir:) @Bahadır Gürel abimin forumda paylaştığı, kafa yorduğu konular bile tüyler ürperticidir ‘bisiklet antrenman bilimi’ konusunda. Şapka çıkarılır sadece :)
Sadece GCN videolarını konuşup tartışarak bile 14 hafta doldurulabilir.
Demem o ki, bisiklet sandığımız sığ bir spor değil. Keşke kadro geometrisiyle alakalı işin uzmanı bir mühendisten bir kaynak bulup okuyabilsem :(
 
Yaaaa yüksek lisans tezi yapılır bisiklet üzerine. Bazen düşünüyorum "Türkiye'de bisiklet kullanımının sosyolojisi" başlığında bir şeyler yazmayı.
BGiderse girmekte faydalı olabilir bu konu için.
 
Fikir harika :harika: İçerik detaylandırılmamış ama yine de iyi. 14 haftalık bir eğitim fikri bile mutluluk verici!:D

-Anatomi olmalı, fizyoloji olmalı, vücudumuzu iyi tanıdıkça ondan daha iyi verim sağlayabiliriz. Hücre içi mitokondri sayısının antrenmanla çoğaldığı, ve biz bisiklete ara verdikçe hücrenin bu ‘gereksiz’ mitokondrileri kapattığı bilgisi ne kadar ilginç ve değerli değil mi :) Dehidre olduğumuzda kanın çamurlaştığı, kanın akışkanlığını bile kaybetmesi ve dolaşımın daha zor hale geliyor oluşunu bilmek, buna benzer pek çok bilgiye sahip olmak ne kadar harika olurdu! İnsanın vücudunu tanıması, içerde neler olur bittiğini bilmesi ve anlaması harika bir şey. 1 yağ molekülünün karbonhidrat molekülünden dahauzun sürede yakıldığı ama daha fazla enerji verdiği, enerji verici olarak yakılan bu moleküller sonucu hücre içinde bir atık biriktiği, bu atığın laktik asit şeklinde birikerek yorgunluk hissi ve ağrı oluşu, vücuttan atılmasını hızlandırmak için neler yapılabileceği!
-psikoloji de olmalı, peloton içinde psikolojik bir savaş da var. Kamyonculara bile psikoteknik belgesi soruluyorken bisikletçilere neden bu ders konulmasın ki :D

Daha ileri seviye bir ders olacaksa yarış taktik ve stratejileri olmalı. Takım çalışması, sporcuların takım içindeki rolleri, hatta bisikletçi çeşitleri; sprinter nedir nasıl olunur, gerekli özellikler nelerdir, domestik nedir, nasıl olunur, neler gerekir vs...

Kesinlikle masaj, ağırlık antrenmanı, sürüş sonrası dinlenme-toparlanma, bisikletçi beslenmesi, doğru sıvı tüketimi, gibi pek çok önemli başlık kesinlikle olmalı.

Bunlar roket bilimi değil, örnekleri de var, hatta ülkemizde federasyonun antrenörlük kursunda bile oldukça detaylı, faydalı bilgiler verildi alanında uzman kişiler tarafından.

@Oxsy katılmıyorum size, bisiklet dersi gerekli ve mantıklı, teorik bilginin fazla olduğu ve sayfalar dolusu yazılacak, konuşulacak önemli ve detaylı bilgilein olduğu bir spor dalı bence. Hafife almayarak ve küçümsemeyerek başlamalıyız bence bu işe. Sizin bilmemeniz, bisikletle ilgili teorik bilgi olmadığı anlamına gelmez :) Federasyonun birkaç günlük kursunda bile onlarca sayfa not aldım, ki o kadar detaylı bir kurs da değildi, olsun diye yapılmış, yüzeysel bir kurstu. Çok fazla detay var, rüzgar bile başlı başına bir ders işlenebilir, tamamen rüzgara karşı direniyoruz 25 km/hyi aştığımızda en büyük rakibimiz rüzgar oluyor. Nasıl pozisyon alınır, rüzgardan nasıl korunulur,takım rüzgara karşı nasıl işbirliği yapar,atak yapmak için rüzgar hangi rüzgar enuygundur, atak yapmak için yokuş mu, düz mü, iniş mi daha uygundur, atak tipleri, 2ye 1 rakip nasıl saf dışı bırakılabilir, teketek rakip nasıl devredışı bırakılabilir, hatta yarışın son 300 metresi, son 1 kmsi, son 5 kmsi bile başlı başına birer ders olabilir. Çok fazla taktik, çok fazla bilgi, çok fazla detay var.

Dışarıdan bakılınca pedal çeviriyoruz sanıyorlar bisiklete binmeyen insanlar bizi ama bir bilseler nelere kafa yorduğumuzu :D Düşünün @Oxsy ben bu amatör halimle bile ne kadar çok makaleye ulaştım, bunları okudum, paylaştım, düşündük, konuştuk. Profesyonel bile değilim, bir düşünsenize bizim haberimiz dahi olmayan ne kadar çok bilgi vardır kimbilir...
Bu forumda, bu çaylak halimizle bile ne kadar detaylı konular konuştuğumuzu hatırlayan forumdaşlar ne demek istediğimi anlayacaklardır :) Joe Friel’in Cyclist’s Training Bible kitabının sadece ilk 40 sayfasını okumuş biri olarak ne kadar antrenman cahil olduğumu anlamıştım ve ürpermiştim, bu kitabın üstüne bir de Zinn’in Art of Road Bike Maintenance kitabını okuduğunuzu düşünsenize, şimdiki halimizle bir mi oluruz :D Bisikletin ne kadar geniş bir alan olduğunuz bir başka ispatı da Sheldon Brown’un devasa websitesidir:) @Bahadır Gürel abimin forumda paylaştığı, kafa yorduğu konular bile tüyler ürperticidir ‘bisiklet antrenman bilimi’ konusunda. Şapka çıkarılır sadece :)
Sadece GCN videolarını konuşup tartışarak bile 14 hafta doldurulabilir.
Demem o ki, bisiklet sandığımız sığ bir spor değil. Keşke kadro geometrisiyle alakalı işin uzmanı bir mühendisten bir kaynak bulup okuyabilsem :(
Okadar yanlış kelimeler varki yazınızın içinde hangisine yazacağımı bilemedim.
Beni tanıyormusunuzda Sizin bilmemeniz ?Gibi bir cümle sarfedebiliyorsunuz.Bisikletimi bilmiyorum ben ? Bisiklet teorisinemi hakim değilim:)
İlk yazıda, bisikletle ilgili konular blok not defterine karalanmış 3-5 madde.
Ben diyorumki bu iş böyle olmaz !!
İşi Akademisyen olarak ele alıyorum, 7 adet tam kapsamlı , öğrencilerin mezuniyet notlarına etki eden ders açtırdım diyorum:)Her eğitim öğretim döneminde yaklaşık 1000 yeni öğrenciyi sporla buluşturuyoruz. Neden bahsediyorsun ?
Anatomi, Fizyoloji, Kinesyoloji ,Antrenmanın vücutta yarattığı kimyasal reaksiyonların Bisiklet dersi ile ne ilgisi var ?
Bisiklet dersini neden direk yarışmaya yönelik veriyoruz ?
Buarada bu amatörlük profesyonellik kelimesini okadar yanlış anlamlarda kullanıyorsunuzki , Bisiklet Türkiyede profesyonel bir branş değilki, hangi profesyonellikten bahsediyorsunuz ?
Üniversite çağına gelmiş , bisiklet ile hiç tanışmamış insanların bisikletle tanışması, onlara bisiklet sevdirmek, Türkiyede bisiklete binen insan sayısını arttırmak, en basitinden, Trafikte araba ile bisiklete binenleri sıkıştıran, çarpan insanların önüne geçebilmek maksadı ile bu tip bir ders verilebilir.
Bununla ilgili en az 15-20 bisiklet alınır, dersle ilgili yıllık plan hazırlanır, güvenli bisiklete binebilecekleri bir alan tahsis edilir, gerekirse öğrenciler bu alana her hafta servis ile götürülüp getirilir. Yukarıda yazdıklarım yapılırsa efektif bir eğitimin ön hazırlığı yapılmış olur. Sen bisiklet dersi diyip öğrencileri bir dersaneye kapat, draft böyle yapılır, ters draft böyle verilir, sprinte hazırlık böyle olur, iyi bir sprinter olabilmek için quardiceps ve hamstring gruplarında %50 nin üstünde Tip2b fibril tipi gerekir diye anlat :)
Sen hayatında bisiklete binmemiş, spor yapmamış birini al karşına , Anatomi fizyoloji anlat. Bırakın eğitim işini bu işte profesyonel olanlar yapsın.
 
Yıldız teknik eğitim fakültesi mezunuyum, ama siz haklısınız, özür dilerim :)
Bisikletimi bilmiyorum ben ? Bisiklet teorisinemi hakim değilim:)

Sayenizde “-mi” soru ekini doğru yazamayan akademisyen görmüş olduk sayın profesyonel eğitimci :)

(link)
Federasyon kurs programına size göre bir dünya gereksiz psikoloji, anatomi, psikomotor dersi koymuş bakın...

Anatomi, Fizyoloji, Kinesyoloji ,Antrenmanın vücutta yarattığı kimyasal reaksiyonların Bisiklet dersi ile ne ilgisi var ?

Bilmememizden kastım buydu :harika:
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: Murat B.
Yıldız teknik eğitim fakültesi mezunuyum, ama siz haklısınız, özür dilerim :)


Sayenizde “-mi” soru ekini doğru yazamayan akademisyen görmüş olduk sayın profesyonel eğitimci :)
Nerden mezun olduğunuzun bir önemi yok. Spor eğitimcisi misiniz ?Konu ile ilgisi olmayan imlâ kurallarından bel altı vurmaya çalışmanız ile zerre kadar ilgilenmiyorum .Bisiklet ile ilgili sayısız çalışma yaptık yapıyoruz. Siz bisikleti, forumdan ibaret sanıyorsunuz ... Bisiklet ile ilgili yapılacak çalışmaların her türlüsüne destek veririm. Hakem eğitimi, antrenör kursu açılması maksadı ile destek, bisiklet teknik konular ile ilgili eğitim. Her türlü teknik taktik, antrenman planlaması. Hariçten gazel okuyanlar ile ilgilenmiyorum
 
  • Üzgün
Tepkiler: Road_Runner
Açılın ben akademisyenim, bırakın da profesyoneller eğitim konuşsun, planlasın demediniz mi? Eğitimci eğitimciye konuştuğumuzu belirttim ben de, sinirlenmeyin lütfen üzüyorsunuz beni :( Bilmediğiniz şeyleri ben gibi çaylak bir forumdaştan öğrenmek biraz hırpalayıcı oldu evet :snzdglsn: Bisiklet federasyonunun kurs içeriğinden haberiniz bile yoktu... Ki ben sizin haberiniz dahi olmayan bir kursa 2018’de katıldım, yani gerçek anlamda bir teorik bisiklet dersi aldım, işin ehillerinden :harika: Hiçbiri Özyeğin üniversitesi akademisyenlerinin eline su dökemez tabi ama
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar, kişesel kariyer ve bilgi birikiminizin konu ile bir ilgisi yok.Ego düzeyinde atışmak faydasız..
Lütfen konuyu okuyup katkı yapmak isteyenlere ufuk açıcı, beyin uyarıcı iletiler yazalım, saygılar...
 
@cazci kesinlikle haklısınız ağzınıza sağlık! Ben akademisyenim, sen kimsin, boş konuşma, bırak da profesyoneller konuşsun, bisiklet bı forumdan ibaret değil, sen beni tanımıyorsun, biz 1000 kişiye eğitim verdik bilmem ne üniversitesi olarak gibi ifadeler çok kötü :kötü:
 
@cazci kesinlikle haklısınız ağzınıza sağlık! Ben akademisyenim, sen kimsin, boş konuşma, bırak da profesyoneller konuşsun, bisiklet bı forumdan ibaret değil, sen beni tanımıyorsun, biz 1000 kişiye eğitim verdik bilmem ne üniversitesi olarak gibi ifadeler çok kötü :kötü:
Hâlâ boş boş uzatıyorsun .
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: Road_Runner
Güzelim konu boş yapanlar yüzünden heder oluyor yine. Berkay hocaya teşekkürler.
 
?ya arkadaşlar tam bir konuyu güzel güzel okuyup birşeyler kapalım diye bakarken, bu forumda neden konular hep yerini gerginliğe ve karşılıklı atışmaya bırakıyor? abartısız her konu başlığında aynı hüsran.herkesten daha çok şey bildiğini kabul ettirme çabası neden? inanın fikrim olduğu halde birileri hönkürecek ve gerilim olacak diye çoğu zaman yazmıyorum! lütfen biraz dikkat edin
 
Arkadaşlar ben bu başlığı açarken bir akademisyenin bisiklet ile ilgili bir şeyler yapmak istemesinden duyduğum mutluluğu sizinle paylaşmak istedim. Dikkat ederseniz Twitter mesajına (link) (link) (link)’ a bir taslak hazırladım sizinde katkınız olur mu diye soruyor. Niyet güzel.
 
Lakin bu müfredat dersin "bisiklet" değil "bisiklet sporu" dersi olduğunu söylüyor.

Bisiklet kültürü okullardan başlamalı diyoruz, sonra da okullarda bisiklet sporu anlatıyoruz. Hollanda'da el kadar bebeler de bisiklet sürmeyi okulda öğrenip, hâlâ el kadarken bir de bisiklet yollarında kullanmayı öğreniyorlar. Rehberlik ve Psikolojik Danışma bölümünde neden bisikletin "ulaşım kültürü" değil de "spor eğitimi" anlatılır, onu da anlamadım.
 
Geri