Doğan Sağlam
Üye
- Kayıt
- 29 Mart 2014
- Mesaj
- 1
- Tepki
- 1
- Şehir
- Eskişehir
Merhaba değerli forum arkadaşları, abileri. Aranızda yeniyim ondandır ki teknik bilgim yok denecek kadar az. Bir MTB kullanıcısı olarak 'single speed' olarak tabir edilen türe merak salmış durumdayım. Bundan 2 ay önce Eskişehir bitpazarından gözüme kestirdiğim bir yol bisikleti aldım. Hedefimde toplayıp binmek, kendim yaptım diyebilmek vardı. Ancak zamanla forumda dolandıkça bilgi ve deneyim yönünden eksik olduğumu fark edip beklemeye aldım. Artık ufaktan başlamaya hazırım.
Öncelikle öğrenmek istediğim bisikletin üstündeki krank seti 'kamalı' (ne kadar doğru bilmiyorum bu tabir.) diye tabir edilen modelden. Bunu göbeği civata/somun yardımı ile (dedim ya teknik bilgi sıfır.) göbeğe takılan krank setleri ile değiştirmek mümkün mü ?
Bir diğer sorum single speed ideal dişli oranları nedir ? Ve bildiğim kadarı ile zincirin aksamaması için olabildiğince çapraz olmaması gerekiyor. bisikletin üstünde 5'li vites dislisi var; şimdi bunun yerine tek dişli takınca bu çaprazlamayı minimuma nasıl indirgeyebilirim ?
Bunlar da bisikletten birkaç fotoğraf. durumu pek iyi değil, değerli bir parça olduğunu da sanmıyorum. Üstünde etiket, seri numara, marka/isim yok. Ancak aldım bir kere ve toplamayı kafama koydum. Her şeyi toplayıp bitirdikten sonra kadroyu fırın boya yaptıracağım. Yardımlarınız, fikirleriniz için şimdiden teşekkürler hepinize.
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/y7u7eta3.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/a4erevy2.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/abu3uveg.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/tepepa2u.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/ge4y6evy.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/qysuma9e.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/y5u4u4y5.jpg
Jantlar göründüğü gibi oldukça pis ve boyalı. Bunları temizleyip altındaki nikelaji ortaya çıkarmayı düşünüyorum.
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Öncelikle öğrenmek istediğim bisikletin üstündeki krank seti 'kamalı' (ne kadar doğru bilmiyorum bu tabir.) diye tabir edilen modelden. Bunu göbeği civata/somun yardımı ile (dedim ya teknik bilgi sıfır.) göbeğe takılan krank setleri ile değiştirmek mümkün mü ?
Bir diğer sorum single speed ideal dişli oranları nedir ? Ve bildiğim kadarı ile zincirin aksamaması için olabildiğince çapraz olmaması gerekiyor. bisikletin üstünde 5'li vites dislisi var; şimdi bunun yerine tek dişli takınca bu çaprazlamayı minimuma nasıl indirgeyebilirim ?
Bunlar da bisikletten birkaç fotoğraf. durumu pek iyi değil, değerli bir parça olduğunu da sanmıyorum. Üstünde etiket, seri numara, marka/isim yok. Ancak aldım bir kere ve toplamayı kafama koydum. Her şeyi toplayıp bitirdikten sonra kadroyu fırın boya yaptıracağım. Yardımlarınız, fikirleriniz için şimdiden teşekkürler hepinize.
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/y7u7eta3.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/a4erevy2.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/abu3uveg.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/tepepa2u.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/ge4y6evy.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/qysuma9e.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/y5u4u4y5.jpg
Jantlar göründüğü gibi oldukça pis ve boyalı. Bunları temizleyip altındaki nikelaji ortaya çıkarmayı düşünüyorum.
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi