Single speed ve birkaç soru işareti için yardım.

Kayıt
29 Mart 2014
Mesaj
1
Tepki
1
Şehir
Eskişehir
Merhaba değerli forum arkadaşları, abileri. Aranızda yeniyim ondandır ki teknik bilgim yok denecek kadar az. Bir MTB kullanıcısı olarak 'single speed' olarak tabir edilen türe merak salmış durumdayım. Bundan 2 ay önce Eskişehir bitpazarından gözüme kestirdiğim bir yol bisikleti aldım. Hedefimde toplayıp binmek, kendim yaptım diyebilmek vardı. Ancak zamanla forumda dolandıkça bilgi ve deneyim yönünden eksik olduğumu fark edip beklemeye aldım. Artık ufaktan başlamaya hazırım.

Öncelikle öğrenmek istediğim bisikletin üstündeki krank seti 'kamalı' (ne kadar doğru bilmiyorum bu tabir.) diye tabir edilen modelden. Bunu göbeği civata/somun yardımı ile (dedim ya teknik bilgi sıfır.) göbeğe takılan krank setleri ile değiştirmek mümkün mü ?

Bir diğer sorum single speed ideal dişli oranları nedir ? Ve bildiğim kadarı ile zincirin aksamaması için olabildiğince çapraz olmaması gerekiyor. bisikletin üstünde 5'li vites dislisi var; şimdi bunun yerine tek dişli takınca bu çaprazlamayı minimuma nasıl indirgeyebilirim ?

Bunlar da bisikletten birkaç fotoğraf. durumu pek iyi değil, değerli bir parça olduğunu da sanmıyorum. Üstünde etiket, seri numara, marka/isim yok. Ancak aldım bir kere ve toplamayı kafama koydum. Her şeyi toplayıp bitirdikten sonra kadroyu fırın boya yaptıracağım. Yardımlarınız, fikirleriniz için şimdiden teşekkürler hepinize. :eek::eek:

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/y7u7eta3.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/a4erevy2.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/abu3uveg.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/tepepa2u.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/ge4y6evy.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/qysuma9e.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/04/21/y5u4u4y5.jpg

Jantlar göründüğü gibi oldukça pis ve boyalı. Bunları temizleyip altındaki nikelaji ortaya çıkarmayı düşünüyorum.


GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: muhammet örencik
Scudo

Mehmaddict

Üye
Kayıt
18 Haziran 2012
Mesaj
85
Tepki
23
Şehir
Istanbul
Kolay gelsin, hayırlı olsun.
Marka model belli olmuyor ama göbek boğazı Sakae Rinyo iyi markadır kalanı bilemiyoruz :)

Zincir meselesine Chainline deniyor biraz zor ama hayati bir mesele ingilizcen iyiyse birkaç kaynak var verebileceğim.

Deneyimlediğim kadarıyla öncelikle Arka göbeği ne yapacağına karar vereceksin, converter mı kullacanaksın yeni göbek mi alacaksın.Onun kararına ve ölçüsüne göre aynakol göbeğini halledeceksin. O ortagöbek ve arka göbeğe göre aynakol almak kolay iş.

aynakolu sabit tutucağım dersen resimlerde gözükmüyor. yaprak sökeceksen bisikletçilerde çırçır diye tabir edilen tek arka dişli ilede çözebilirsin çok para gömmeden önce.

Ben 46 ön 18 arka kullanıyorum oldukça rahat.
 

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
Bence her şeyden önce bisikleti komple bir parçalayın. Her şeyini sökün. İlk işiniz önce kadroyu boyatın hazırlayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk şimşek