Scudo Sports

single speed conversion

İsmailYetişir

Aktif Üye
Kayıt
17 Aralık 2008
Mesaj
114
Tepki
166
Şehir
AFYON
bisikletimin birini tek vitesliye çevirmeye karar verdim, bunu bilen gerçekleştiren arkadaşlarımızdan bir miktar destek bekliyorum.
 
Scudo
Forumda "fixie" nickli bir arkadaşımız var.Bu konularla ilgileniyor.Ona özel mesaj atabilirsin.Sanırım fixie diye tabir edilen vitessiz bisikletler var.Nicki de ordan geliyordur.
 
Bunlar için eğer ki kadronuz uygun değil ise arka vites yerine takılan bir gergi edinmelisizniz... Yada biraz el yeteneğiniz var ise bunu eski bir arkavitestende yapabilirsiniz...

Daha sora yapmanız gereken tekli bir dişli bulmanız ve arka tekerde rublenin takıldığı yerde bunu sabitlecek pullar edinmesiniz...

Bunlar hazır kitler halinde bulunabiliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Kılınç
Cagri'nin bahsettigi kit bir ara 2. el ilanlarinda sifir olarak satiliyordu bir kullanici tarafindan.
 
İlgilenen arkadaşlara teşekkürler, fixie ye çevirmek istediğim bisiklet, hardtail bir model, diskli frenlere, xt ön, xtr arka attırıcılara sahip ve 11,3 kg ağırlığında.Bu bisikleti adelelerimi güçlendirmek maksadıyla bu hale getirmek istedim sınırlı ve düz bir bölgede sabit ağırlıkta pedal çevirerek koşulları kontrol altında bir ortam oluşturmak maksadıyla,benim bu niyetim sizce bu maksada yarar mı?
Fixie ye dönüştürürken bisikletin modifiyesi onu en fazla ne kadar hafifletebilir bunu da kestirebilen arkadaşlarımın görüşünlerini rica ediyorum.
 
Fixie kavramı biraz farklı single speed den sanırım biliyorsunuzdur... Bunun için ayrı göbek edinmeniz gerekmekte...
 
fixie yi denersem arka fren i hiç takmayabilir miyim? Böyle bir avantaj sunan yoksa hangisidir? arka freni kaldırarak hafiflik ve malzeme arttırımı da hayata geçmiş olmaz mı?
 
Arazide fixie kullanabilecek bir baba yigit sanirim analar daha dogurmamistir :)

Ve MTB kadrolarinin arka kulak yapisi zinciri germeye uygun degil.
 
Mehmet Cemal abide (memocy) vardı ss kitlerden.Ulaşabilirsen ve satmadıysa inceleyebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: memocy
@gümüşçü

başta tek vites (single speed) olarak tanımlamışsınız ve daha sonra sabit vites (fixed gear) düşüncesi de oluştu herhalde..
arkadaşlar güzel yanıtlar vermişler...kadronuzun arka göbek bağlantı noktaları (drop out) tekeri aşağıdan yukarıya doğru değilde arkadan öne doğru montaj yapmasını sağlayacak şekilde olması gerekiyor. Diğer bir tanımla kadronun o bölgedeli oyuk noktalarının ağızları aşağıya doğru değilde arkaya doğru olması gerekiyor...Yani yatay drop outlar...
Arka tekeri kadroya yerleştirip zinciri dişliye taktıktan sonra
dropoutların iç kısımlarında her iki tarafta da aksı (göbeği) bisikletin arkasına doğru iten sabitleme,germe vidaları bulunur.
Kadroya veya arka aks çıkışına sabitlenebilen zincir gergi mekanizmalarıda var.
Ayrıca bisikletinizi hem single speed (tek dişli ama freehub var,ileriye doğru pedal basar...geriye boşa döner..bisikletlerimizde genelde olan göbek)hem de fixed gear
(tek dişli ama göbek sabit olduğundan bisiklet hareket halindeyken pedallar sürekli döner) olarak kurabilirsiniz.
Hem SS hem de FG için değiştirebilir arka göbek tasarımları var.
Bunlara flip flop design deniyor. Yani arka göbeğin bir tarafı SS için freehub lı diğer tarafıda FG için sabit göbekli.
Arka tekeri çıkarıp tersine çevirip yerine taktıktan ve zinciri gerdikten sonra diğer kullanım tarzına geçiş yapabilirsiniz.
Arka göbekte çok değişik uygulamalar var.
Flip/Flop olduğu gibi iki tarafı da FG olanlar var...tekeri değiştirerek arazi şartlarına göre yolunuza devam edebilirsiniz.

FG de, SS te arazi sürüşü için uygun değildirler.
Zaten arka lastiğin sürüş yönünü flip flop bir uygulamada değiştirdiğiniz için çoğu arazi lastiği buna imkan tanımamaktadır.
Eğer cesur bir viraj tekniğiniz varsa, yani virajlarda bisikletinizi yüksek eğimlerle kullanabiliyorsanız, kadronuzun da düşük bir orta göbek (BB) yüksekliği varsa sabit vites (FG) kullanımında pedalkol uzunluğuna dikkat ediniz.
Pedal kollarının alıştığınızdan daha kısa olması çok işinize yarayacaktır...aksi takdirde düşme tehlikesi büyük ölçüde artar.
Frenlerde istediğiniz uygulamayı yapabilirsiniz.
Zaten arka freni olmayan bir FG de bile bacaklarınızla geriye güç uyguluyarak bir miktar yavaşlama sağlıyorsunuz.
FG kullanımında bisiklete biniş ve sürüş tekniklerinide kullandıkça öğreneceksiniz.
Zinciriniz gergin, dişlileriniz uygun olması dileklerimle.
 
selçuk bey kadrom sizin öngördüğünüz gibi drop out; bu demek oluyor ki benim proje de drop out malesef.
 
bende arkayı tekli yapan ruble var.. ilanı vardı ama şimdi bulamadım :(
 
Mehmet Abi sanirim veri kaybiyla beraber gitti senin ilanin da. Actigin konular arasinda yok cünkü... :(
 
1 sene boyunca hemen hemen sadece single speed kullanmış birisi olarak katkıda bulunayım demiştim ama Selçuk abi ve diğer arkadaşlar söylenebilecek çoğu şeyi söylemişler.

Arazide fixie kullanan ¨aşmış¨ diye tabir edilebilecek adamlar hususiyyetle ABD'de çok az da olsa mevcut. Klasikçiliği artık tepe noktasına çıkarmış bisikletlerle singletrack olsun, yangın yolları olsun kafalarına göre takılıyorlar. Buyrun enfes bir örnek:

http://img374.imageshack.us/img374/6929/mtbfixiene6.jpg
(link)

Bunlarla yarışa katılacak kadar olayı abartan olduğunu çok zannetmiyorum ama. :rolleyes: Arazide fixie bence büyük saçmalık. Singlespeed ise uygun bir vites oranıyla gayet keyifli olabilir. Hele ki nisbeten düz parkurlar için yüksek, inişli çıkışlı parkurlar için de düşük vites oranları yakalayanileceğiniz bir flip-flop yahut, 2'li-3'lü freewheel kullanabilirseniz. Aşağıda gördüğünüz muhteşem alet bir Rivendell Quickbeam'dir. 2'li Suntour aynakolu ve arkada da tekerleği, fren ayarıyla oynamadan ileri geri alarak zincir gerginliği ayarlamaya yarayan çok özel bir dropout şekli vardır. 2'li freewheel ve 2'li aynakol ile çok güzel bir sistem kurmaya olanak sağlar.

http://img68.imageshack.us/img68/3812/1243495210a85c583d91az2.jpg
(link)

Umarım biraz faydalı olabilmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk Çilek
Geri