Scudo Sports

Sıfır bisikletin ilk bakımı ne zaman yapılmalı?

@otmn Garantisi var ise sıkıntı olmaz aldığınız mağazaya götürün aynı zamanda faturayı da isteyin akort ayarı bozuk olması gayet doğal ama sekiz çizecek ve yalpalayacak kadar ise bence sıkıntı var o işte. Yarın ilk iş götürün hocam faturayı vs isteyin sıfırı ile değiştirebilirler fabrika hatalı ise.
Dediğim gibi daha 2 gün oldu alalı. Garanti ile ilgili herhangi bir sorun olmaması lazım çünkü hazır kurulu bisikleti aldım. Tek korkum servisin bana, aldığında getirip kurulumunu yaptırman gerekirdi gibi bir şeyler söyleyip garanti kapsamına sokmaması.

Satıcının işgüzarlığı faturayı sordum kitapçığın içinde dedi ben de o an neden bilmiyorum hiç kontrol etmeden sözüne itimat edip ayrıldım. Akort bozuk ancak lastiğin 8 çizmesini gerektirecek kadar değil ona anlam veremiyorum. Dediğiniz gibi sabah ilk işim aldığım yere gidip faturasını istemek olacak.
Bisikletin ne zamandır rafta beklediği önemli bir konu. Frenler hava yapabilir, süspansiyonlardaki ve frenlerdeki yağların değişmesi gerekebilir. Aynı şekilde fren ve süspansiyonlardaki o ringler eskimiş, esnekliğini yitirmiş olabilir. Lastiklerin raf ömrü azalabilir vs. Tabi artık piyasada bisiklet kalmadığı için bu tip şeylerle karşılaşmak zor.
@otmn sizin sorununuz ise sadece sıfır bisikletlerde değil, sıfır jant takımlarında da karşılaşılabileceğiniz bir durum. Kullandıkça düzelmesi gibi bir durum olamaz. Ayarının yapılması lazım.
Peki ilk kurulum serviste yaptırılmadığı için servisin sorun çıkartma olasılığı var mıdır? İlk bisikletim olduğu için bisiklet dünyasına hiç hakim değilim kusura bakmayın. Sizler gibi bilen insanlardan yardım alarak öğrenmeye çalışıyorum. Bir de lastik janttan daha yamuk bu düzelir mi acaba?

@Mustafa Zeybek
 
Son düzenleme:
Scudo
Sıfır bisiklet alan arkadaşlar ilk kurulumdan sonra ayar bozuk olmamalı. Satıcı ilk kurulumu ve ayarları yapar siz alıp 400-500 km kullanırsınız, ayarlar bozulur normaldir, sonra tekrar satıcıya gidersiniz bu sefer ayarları yapınca kısa sürede tekrar bozulma olmaz. İlk aldığınızda jant tellerinden biri çok sıkı diğeri gevşek, akort bozuksa bu satıcının sorumsuzluğudur. O şekilde kullanırsanız ve kilonuz varsa jant ve tellere zarar verirsiniz.

Ek: İlk kurulumu yetkili satıcı yaparsa garanti başlar. Her 6 ayda bir yetkili satıcıya bakım yaptırırsanız garanti devam eder. Servisler bu periyodik bakıma para istedikleri için çoğu kişi yaptırmaz. Firmalarda o bayiler markalarını satabilsin diye böyle bir şart var, bu şarta uymaz periyodik bakımları yaptırmazsanız garanti sona eriyor ilk 6 ayda. Hukuki olarak geçerli olduğunu pek düşünmüyorum, periyodik bakım ücretsiz olsaydı hukuki olabilirdi. Periyodik bakım yaptırmaz ve uzun sürede sorun yaşarsanız firma bu garanti dışı diye reddedebilir onarımı o zaman tüketici haklarına gidin derim. Eğer kadroda boyada malzemede sorun yoksa periyodik bakımı gereksiz buluyorum. Sıfır bisiklet alsam da ilk kurulum ve ilk bakım dışında bakıma götürmem.
 
Sıfır bisiklet alan arkadaşlar ilk kurulumdan sonra ayar bozuk olmamalı. Satıcı ilk kurulumu ve ayarları yapar siz alıp 400-500 km kullanırsınız, ayarlar bozulur normaldir, sonra tekrar satıcıya gidersiniz bu sefer ayarları yapınca kısa sürede tekrar bozulma olmaz. İlk aldığınızda jant tellerinden biri çok sıkı diğeri gevşek, akort bozuksa bu satıcının sorumsuzluğudur. O şekilde kullanırsanız ve kilonuz varsa jant ve tellere zarar verirsiniz.

Ek: İlk kurulumu yetkili satıcı yaparsa garanti başlar. Her 6 ayda bir yetkili satıcıya bakım yaptırırsanız garanti devam eder. Servisler bu periyodik bakıma para istedikleri için çoğu kişi yaptırmaz. Firmalarda o bayiler markalarını satabilsin diye böyle bir şart var, bu şarta uymaz periyodik bakımları yaptırmazsanız garanti sona eriyor ilk 6 ayda. Hukuki olarak geçerli olduğunu pek düşünmüyorum, periyodik bakım ücretsiz olsaydı hukuki olabilirdi. Periyodik bakım yaptırmaz ve uzun sürede sorun yaşarsanız firma bu garanti dışı diye reddedebilir onarımı o zaman tüketici haklarına gidin derim. Eğer kadroda boyada malzemede sorun yoksa periyodik bakımı gereksiz buluyorum. Sıfır bisiklet alsam da ilk kurulum ve ilk bakım dışında bakıma götürmem.
Dediğim gibi bisiklet kurulu vaziyetteydi dolayısıyla servise gidip kurulum yaptıracak bir şey yoktu ancak yine de servisin sorun çıkartmasından korkuyorum. Bisiklete dair hiçbir şey bilmediğim için de mecburen götürmek zorundayım ve burada yardım isteyip ne yapmam gerektiğini öğrenmeye çalışıyorum.En son 20 sene önce falan bisiklet kullanmıştım. Beni en çok düşündüren ise her iki jantın da akort ayarının bozuk olmasına rağmen arka lastiğin janttan çok daha fazla yalpalamadı.

Ek olarak fiş, fatura yerine geçer mi yoksa fatura için ısrar etmeli miyim
 
Tek korkum servisin bana, aldığında getirip kurulumunu yaptırman gerekirdi gibi bir şeyler söyleyip garanti kapsamına sokmaması.



Peki ilk kurulum serviste yaptırılmadığı için servisin sorun çıkartma olasılığı var mıdır?
Hocam inşallah yanılırım,inşallah ben haksız çıkarım ama bu sorularınızın cevabı maalesef şu: Tüm bisiklet markalarının prensibi"Kurulumu serviste yapılmayan bisiklet garanti dışında kalır." Hee garanti ülkemizde ne işe yarıyor bu ayrı tartışma konusu ancak kurulumu yetkili servis yapmalı
 
Hocam inşallah yanılırım,inşallah ben haksız çıkarım ama bu sorularınızın cevabı maalesef şu: Tüm bisiklet markalarının prensibi"Kurulumu serviste yapılmayan bisiklet garanti dışında kalır." Hee garanti ülkemizde ne işe yarıyor bu ayrı tartışma konusu ancak kurulumu yetkili servis yapmalı
Kurulu halde yetkili bayiden alınsa bile mi? Daha 3.gün bugün ve toplamda 20 km anca yapılmıştır. Pos fişi fatura yerine geçiyor mu bugün gideceğim ve bana fatura kesemem pos fişi var derse ne yapmalıyım?
 
Kurulu halde yetkili bayiden alınsa bile mi? Daha 3.gün bugün ve toplamda 20 km anca yapılmıştır. Pos fişi fatura yerine geçiyor mu bugün gideceğim ve bana fatura kesemem pos fişi var derse ne yapmalıyım?
Şimdi tam algılamaya çalışıyorum kurulu dediğiniz binmeye hazır vaziyette mi aldınız yoksa kartondan çıkartıp mı kurdu dediğiniz servis. Ayrıca yetkili bayiden aldınız ancak o bayiide değil başka bir yetkili serviste kurulum yaptırdınız doğru mu anlıyorum?
 
Şimdi tam algılamaya çalışıyorum kurulu dediğiniz binmeye hazır vaziyette mi aldınız yoksa kartondan çıkartıp mı kurdu dediğiniz servis. Ayrıca yetkili bayiden aldınız ancak o bayiide değil başka bir yetkili serviste kurulum yaptırdınız doğru mu anlıyorum?
Bisikleti yetkili bayiden aldım ve bisiklet binilmeye hazır vaziyetteydi sadece lastiklerine hava basıp binilecek durumdaydı. Yani kurulum yapılacak herhangi bir şeyi yoktu. Gidon ayarı bile yapışmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Forumdaşların yazdıklarını anlayamıyor sanırım @otmn bey sürekli aynı şeyi soruyor ve söylüyor :snzdglsn:

Tamam kurulu almışsınız dahice bir hareket tebrikler. Pos fişini de tabiri caizse itelemişler, sattığı bisikletin vergisini ödemeyecek satıcı. Her şey Allah'a emanet başlamış yeni bisiklet maceranızda. Ta ki arka jantta sorun çıkana kadar. Şimdi oturun ayıklayın pirincin taşını. Pos slibi verdin, fatura vermedin, sen kurmadın, ben kurdum, bisiklet kurulu geldi, 20 km anca yaptı, fabrika hatası, kullanıcı hatası, sen bana söylemedin, ben sana sormadım, fatura istemedim, e kurulu geldi ya n'apayım!

Siz kötü bir tüketicisiniz ve bu çileyi çekmek sizin şu an hakkınız. Verilen cevaplara da hala aynı şeyi yazmanız okuduğunuzu anlayamadığınız izlenimi oluşturdu bende, muhtemelen bunu da anlamayacaksınız çünkü cümlelerim uzun :snzdglsn:

Neyse siz gidin, size fatura kesmeyen ve garantinin kurulumu siz bile yapsanız başladığı konusunda size yalan söyleyen satıcıdan insaf, yardım ve anlayış dilenin. Böyle kullanıcıya böyle esnaf haktır.
 
Forumdaşların yazdıklarını anlayamıyor sanırım @otmn bey sürekli aynı şeyi soruyor ve söylüyor :snzdglsn:

Tamam kurulu almışsınız dahice bir hareket tebrikler. Pos fişini de tabiri caizse itelemişler, sattığı bisikletin vergisini ödemeyecek satıcı. Her şey Allah'a emanet başlamış yeni bisiklet maceranızda. Ta ki arka jantta sorun çıkana kadar. Şimdi oturun ayıklayın pirincin taşını. Pos slibi verdin, fatura vermedin, sen kurmadın, ben kurdum, bisiklet kurulu geldi, 20 km anca yaptı, fabrika hatası, kullanıcı hatası, sen bana söylemedin, ben sana sormadım, fatura istemedim, e kurulu geldi ya n'apayım!

Siz kötü bir tüketicisiniz ve bu çileyi çekmek sizin şu an hakkınız. Verilen cevaplara da hala aynı şeyi yazmanız okuduğunuzu anlayamadığınız izlenimi oluşturdu bende, muhtemelen bunu da anlamayacaksınız çünkü cümlelerim uzun :snzdglsn:

Neyse siz gidin, size fatura kesmeyen ve garantinin kurulumu siz bile yapsanız başladığı konusunda size yalan söyleyen satıcıdan insaf, yardım ve anlayış dilenin. Böyle kullanıcıya böyle esnaf haktır.
Bu nasıl bir üsluptur böyle? Haddinizi bilin, saygılı olun. Siz kimsiniz ki bana böyle yazı yazma cüretinde bulunuyorsunuz? Okumayın, yazmayın geçip gidin işinize bakın. Fiş konusunda cevap alamadığım için her mesajın sonuna ekliyorum size ne? Telefondan yazdığım için cevap verildiyse de gözümden kaçmış olabilir. @ahmet1914 bey sorduğu için tekrar yazdım sizi alakadar etmez. Ne kadar kolay değil mi klavye başından hiç tanımadığınız biri hakkında atıp tutmak? Üstünüze vazife olamayan işlere karışmayın
Neyse cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum.
 
Bisikleti yetkili bayiden aldım ve bisiklet binilmeye hazır vaziyetteydi sadece lastiklerine hava basıp binilecek durumdaydı. Yani kurulum yapılacak herhangi bir şeyi yoktu. Gidon ayarı bile yapışmıştı.
O zaman servis size"aldığında getirip kurulumunu yaptırman gerekirdi"diyerek işi sanki biraz yokuşa sürmüş gibi.Zira ben bisikletimi bir internet sitesinden aldım,Bisan'ın yetkili bayii olduğu yazıyordu sitede hatta bu forumdan bir arkadaş önerdi siteyi de.Neyse faturayı bana mail attılar,garanti belgesi zaten bisikletin içinden çıktı ancak garanti belgesinde aldığım internet sitesine ait bayinin kaşesi imzası vs yoktu.Kurulumu mahalle bisikletçisi olan ama Bisan'ın yetkili bayii ve servisi olan bisikletçide yaptırdım.Garantiye ilk kurulumu yapılmıştır vs gibisinden bir şey de yazmadı sadece bir kupon mu ne var bisiklet servislerinin işine yarayan onu koparttı,aldı. Sonrasında 1 defa yetkili servise,1 defa da başka bir yetkili servise gittim hatta şaft borusu ve kadro değişti(onu da başka bir konu başlığında uzun uzun yazdım)hiç bir servis demedi nerede bu garanti belgesinde ilk kurulum yapıldığına dair bir yazı,not vs veya nerede bu garanti belgesindeki kaşe vs diye.Dolayısıyla servis " aldığında getirip kurulumunu yaptırman gerekirdi"diyerek işi biraz yokuşa sürmüş gibi. Veya siz de diyin ki ben yetkili bayii de yaptırdım zaten kurulumunu.
Fiş konusunda bir bilgim yok ancak siz fatura isteyebilirsiniz bu doğal hakkınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren ve otmn
O zaman servis size"aldığında getirip kurulumunu yaptırman gerekirdi"diyerek işi sanki biraz yokuşa sürmüş gibi.Zira ben bisikletimi bir internet sitesinden aldım,Bisan'ın yetkili bayii olduğu yazıyordu sitede hatta bu forumdan bir arkadaş önerdi siteyi de.Neyse faturayı bana mail attılar,garanti belgesi zaten bisikletin içinden çıktı ancak garanti belgesinde aldığım internet sitesine ait bayinin kaşesi imzası vs yoktu.Kurulumu mahalle bisikletçisi olan ama Bisan'ın yetkili bayii ve servisi olan bisikletçide yaptırdım.Garantiye ilk kurulumu yapılmıştır vs gibisinden bir şey de yazmadı sadece bir kupon mu ne var bisiklet servislerinin işine yarayan onu koparttı,aldı. Sonrasında 1 defa yetkili servise,1 defa da başka bir yetkili servise gittim hatta şaft borusu ve kadro değişti(onu da başka bir konu başlığında uzun uzun yazdım)hiç bir servis demedi nerede bu garanti belgesinde ilk kurulum yapıldığına dair bir yazı,not vs veya nerede bu garanti belgesindeki kaşe vs diye.Dolayısıyla servis " aldığında getirip kurulumunu yaptırman gerekirdi"diyerek işi biraz yokuşa sürmüş gibi. Veya siz de diyin ki ben yetkili bayii de yaptırdım zaten kurulumunu.
Fiş konusunda bir bilgim yok ancak siz fatura isteyebilirsiniz bu doğal hakkınız
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın, iyi günler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Sinirlenebiliyor musunuz diye test ettim @otmn :snzdglsn: Başarılı

Satıcıya da benzer tepkiyi gösterip, kesilmeyen faturanızı almanız ve aslında başlamayan garantinizi başlatabilmeniz, jant sorununu da çözebilmeniz dileğiyle. Yardımcı olabildiysek ne mutlu bize :snzdglsn: İyi günler bizden

Dükkana girmeden yazımı bir kez daha okuyup motivasyon düzeyinizi tekrar yukarı çekmeyi unutmayın :naslyany: İsterseniz daha iyisini de yazabilirim ama ilk yazıdan çok da yüklenmek istemedim, siz de insansınız sonuçta, KAZIKLANMIŞ DA OLSANIZ :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Yeni alınan hiç bir parça ve bisiklet ilk başta şöyle olur böyle olur denebilecek bir kusura katlanmayı gerektirmez, bisikleti satın aldığınızda frenleri tutacak, tekerlek 8 çizmeyecek, akort tam yapılı olacak, vites ayarları tam ve muntazam olacak. Hiç bir gerekçe ile hiç bir kusuru kabul etmeyin asla.
Raf ömrü uzun dahi olsa bisikleti satarken kontrolleri yapıp eskimiş parça varsa yenilemeli, kaçan ayar varsa düzeltilmeli.
Hiç bir koşul altında böyle şeyler kabul edilemez.
Nihayetinde bisiklet mekanik bir araç, hareket edebilmesi üzerinde mevcut bir sürü döner ve hareket eder parçaya bağlı iken durabilmesi de fren sistemine bağlıdır. Eskiden 90 lar dan sonra bu kalmadı, arabalarda rodaj denilen bir ilk kullanım süreci vardı ki artık yok çünkü firmalar o rodajı yanlış bilmiyorsam üretim aşamasında yapıyorlar, bisiklette rodaj olmaz.
Düşünün, aldınız dükkandan çıkıp ilk frene basış ve durmadı ve güm. Ne diyecekler? İlk 100km frene basınca durmayabilir mi ? Saçma olur.

Ayarı bozuk bisiklet ile kullanıma devam ederseniz diğer parçalara da zarar verme olasılığı var.

Bence aldığınız yere gidip durumu izah edin. Çok sıkıntı çıkarırlarsa tüketici hekları vs deyin, haklısınız çünkü. (NOT: aldıktan sonra başına bir iş gelmedi ise tabi, düşme çarpma VS gibi durumlar varsa bu son dediğimi unutun)
 
30 40 km sonra bakım nedir :D Parçalar daha yepyeni aga bisiklette gözle görülür şekilde şeyler çıkmadan götürmene gerek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
30 40 km sonra bakım nedir :D Parçalar daha yepyeni aga bisiklette gözle görülür şekilde şeyler çıkmadan götürmene gerek yok

Hazır saz elimdeyken:
Bisikletle birlikte 2 adet ücretsiz bakım kuponu geliyor, garanti belgesinin yanında. Bu kuponların ilki ücretsiz montaj ile birlikte kullanıcıdan alınır, yani ücretsiz montaj ve ilk ayarlamaların, kontrollerin yapımıyla bu kuponu bayiye teslim ederiz, o da firmaya gönderir ufak bir ödeme alır. Yani dolaylı yoldan üretici firma karşıladı bizim kurulum ücretimizi. Ee o kadar parayı boşuna mı verdik!
Elimizde kalan diğer ücretsiz bakım kuponunu siz muhtemelen çöpe atarsınız, sebebini yukarıda da yazmışsınız zaten :harika: Ama yerinizde olsam, parasını zaten peşin peşin ödediğim bu satış sonrası hizmeti de alırım! Neden? Bu 1 aylık süreye veya sizin de bahsettiğiniz onlarca kilometrelik bu sürüşe ihtiyacımız var, var ki bisiklet bizi tanısın. Ben 40 kiloyum siz 100 kilosunuz, aynı güce maruz kalmaz bisiklet. Ben taşa toprağa vururum bisikleti siz asfaltta kullanırsınız, bende gidon vidaları gevşemiş olabilir, kontrol edilmeli. Bisiklet hayatında ilk kez güneş gördü, sıcak gördü, güç gördü, su gördü ter gördü tir tir titrettim patika yolda bisikleti aklını aldım bisikletin tüm bileşenlerinin. Şokta bisiklet! Fabrika bandından bebek gibi çıkmış, hayalleri var, ben almışım fıstığı vurmuşum kırbacı. Jant telleri mutlaka “ilk oturmaya” ihtiyaç duyar küçük bir kullanımın ardından. Özellikle arka aktarıcı da işledikçe açılır ve oturur. Satın alınma anında yapılan ayarlamada ufak değişimler olabilir. Fren tellerim ve kaliperlerim bir şekilde gevşemiş, kaymış veya tam kapasite çalışmaz hale gelmiş olabilir, bunlar da kontrol edilir. Gidon vidaları, aynakol vidaları, pedal vidaları, orta göbek mutlaka kontrol edilir yeterince sıkı kaldığı konusunda. Bunun dışında kullanıcı ekipmana uzun vaadede bilmeden zarar verecek işler yapmış olabilir. Örnek: Kadronun desteklemediği kalınlıkla teker takmak. Tekeri takarsın, sürtmez, dersin tamam oldu bu iş. Ama uzun bir sürüş yaptıktan sonra tekerin kadronun bazı yerlerine sürttüğünü görürsün, elinle kontrol edersin : sürtmüyor! Şok olursun. Halbuki teker virajda esner! Sağa ve sola yanaşır duruma göre ve sadece viraj esnasında hafif hafif yiyor olabilir kadroyu! İşte bu gibi hataları da görüp uyarabilir bisikletçi. Veya hafif bir düşme yaşayıp arka kulağı hafifçe yamultmuştur kullanıcı, bu hem vites geçişini rahatsız eder, hem de yamulan kulağın kırılma olasılığı artar. Bisikletçi bu gibi durumlarda da gerekli müdahale ve önlemi gerçekleştirir, bunların tamamı kullanıcı lehinedir ve bu yardımın ödemesi satın alınma anında zaten peşinen yapılmıştır!
Bu kuponlar kesinlikle kullanılmalıdır, kolaycı, çakal satıcılara denk gelindiğinde firma ile irtibata geçilmeli ve durum bildirilmelidir :harika:

Kuponlar hakkında bilgilendirme yapmış bir satıcı örneği de paylaşalım:
(link)
 
Kurulu halde yetkili bayiden alınsa bile mi? Daha 3.gün bugün ve toplamda 20 km anca yapılmıştır. Pos fişi fatura yerine geçiyor mu bugün gideceğim ve bana fatura kesemem pos fişi var derse ne yapmalıyım?
Eğer aldığınız ürün sorunlu üretimse tüketici hakları kanununa göre ayıplı mal sayılır. Ayıplı mal 6 ay için geçerlidir ve bir ürün alındıkran sonra 6 ay içerisinde üretim kaynaklı bir sorun fark edersen bu ilk aldığın an varmış kabul edilir ve kanunen iade, değişim, onarım veya kusur oranında iade talep edebilirsin. Hangi mağazadan aldın bilmiyorum. Fiş öyle her şeye kesilmez diye biliyorum, fişin üzerinde ne yazıyor? Fişin alt kısmında MF ile başlayan bir bölüm varsa yine çok fazla sorun yaşamazsın ama fatura daha iyidir.
 
Yeni alınan hiç bir parça ve bisiklet ilk başta şöyle olur böyle olur denebilecek bir kusura katlanmayı gerektirmez, bisikleti satın aldığınızda frenleri tutacak, tekerlek 8 çizmeyecek, akort tam yapılı olacak, vites ayarları tam ve muntazam olacak. Hiç bir gerekçe ile hiç bir kusuru kabul etmeyin asla.
Raf ömrü uzun dahi olsa bisikleti satarken kontrolleri yapıp eskimiş parça varsa yenilemeli, kaçan ayar varsa düzeltilmeli.
Hiç bir koşul altında böyle şeyler kabul edilemez.
Nihayetinde bisiklet mekanik bir araç, hareket edebilmesi üzerinde mevcut bir sürü döner ve hareket eder parçaya bağlı iken durabilmesi de fren sistemine bağlıdır. Eskiden 90 lar dan sonra bu kalmadı, arabalarda rodaj denilen bir ilk kullanım süreci vardı ki artık yok çünkü firmalar o rodajı yanlış bilmiyorsam üretim aşamasında yapıyorlar, bisiklette rodaj olmaz.
Düşünün, aldınız dükkandan çıkıp ilk frene basış ve durmadı ve güm. Ne diyecekler? İlk 100km frene basınca durmayabilir mi ? Saçma olur.

Ayarı bozuk bisiklet ile kullanıma devam ederseniz diğer parçalara da zarar verme olasılığı var.

Bence aldığınız yere gidip durumu izah edin. Çok sıkıntı çıkarırlarsa tüketici hekları vs deyin, haklısınız çünkü. (NOT: aldıktan sonra başına bir iş gelmedi ise tabi, düşme çarpma VS gibi durumlar varsa bu son dediğimi unutun)
Güzel cevabınız için teşekkürler. Aldığım yere gittim türketici hakem heyetine gideceğimi söyleyip kavga gürültü de olsa servis kuponunu alarak yetkili servise gittim.
Serviste jantların normal olduğunu, lastikten kaynaklı sorun olduğunu söyleyip lastiğin havasını indirip lastiğe bir şeyler sürdü ve yeniden şişirdi 2 kere yaptı bu işlemi ancak bir düzelme olmadı. Biraz sür eğer düzelmezse 1 hafta içerisinde yeniden gelirsin olmazsa fabrikayla irtibata geçeriz yenisini isteriz dedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Aldığım yere gittim türketici hakem heyetine gideceğimi söyleyip kavga gürültü de olsa servis kuponunu alarak yetkili servise gittim.
Küçük esnafın küçük kalma sebebi. Vizyonsuzluk. Siz oradan memnun kalmadığınız için size soran kişileri kesinlikle uzak dur diyerek oradan uzaklaştıracaksınız. Halbuki yapacağı şey basit, iletişim kurmak. Geçmiş olsun.
 
Güzel cevabınız için teşekkürler. Aldığım yere gittim türketici hakem heyetine gideceğimi söyleyip kavga gürültü de olsa servis kuponunu alarak yetkili servise gittim.
Serviste jantların normal olduğunu, lastikten kaynaklı sorun olduğunu söyleyip lastiğin havasını indirip lastiğe bir şeyler sürdü ve yeniden şişirdi 2 kere yaptı bu işlemi ancak bir düzelme olmadı. Biraz sür eğer düzelmezse 1 hafta içerisinde yeniden gelirsin olmazsa fabrikayla irtibata geçeriz yenisini isteriz dedi.
Budur. Adamı atlayıp yetkili servis sizi muhatap aldıktan sonra sıkıntı olmaz. Muhtemelen değişim talep edecekler fabrikadan. Bence başına bir kaza gelme ihtimaline karşı o 1 haftayı boş geçin. Umarım atlatırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren ve otmn
@Anonim Aynen öyle. 3 tane yeğenim var bisiklet alacaklar ve buradan almayacakları artık kesin. Bu da bana acı bir tecrübe oldu. Teşekkür ederim.

@Burak Uğurlu Zaten bütün hevesim kaçmış durumda. Satıcıyı da Tüketici hakem heyetine şikayet ettim. Yetkili servis olmadığı halde kurulum yapıp bisikleti kendi eliyle garanti kapsamı dışına çıkartıp sattığı için.

Gittiğimde beni muhtemelen anlaşmalı olduğu sokak arası bisikletçiye yönlendirmeye kalktı tabii ki kabul etmedim ve tansiyon bu noktadan sonra yükselmeye başladı. Ben bu bisikleti 3 gün önce aldım yetkili servisi aradığımda biz kurmadık bakamayız dedi şimdi ne yapacağız dedim. Hangi servis olduğunu sordu, servisi söylediğimde, corellinin sitesinde yetkili servis olarak koyduğu firmaya orası servis değil demeye başladı. Orada kan beynime sıçradı zaten.

Bana kupon ver benim gideceğimi söyle hallet gerisi beni ilgilendirmez ben bu bisikleti senden aldım servisi de sen halledeceksin dedim. O şekilde götürdüm servise.
İnsanlara efendice konuşup iletişim kurmaya çalışmayacaksın demek ki zira bunu acizlik olarak mı algılıyorlar nedir anlamıyorum. Tüketici hakem heyetinden ne cevap gelecek merak ediyorum.
Teşekkürler umarım atlatabilirim.
 
Son düzenleme:
Geri