Scudo Sports

Shunfeng markası hakkında görüşleriniz..

mustafa tabanlı

Aktif Üye
Kayıt
2 Kasım 2013
Mesaj
167
Tepki
190
Şehir
izmir
Merhaba,
Ön ve arka göbek bakarken SHUNFENG marka göbek gördüm,kullanan varmı ,nasıldır.
fiyatı ucuz ama kullanımı nasıl acaba..
 
Scudo
Adını duyan var mı diye bir sor, ona göre daha net cevap alırsın :)
 
bende vardı :D :D bisikletten anlamazdım maksat disk merakı işte aldığımda hevesimi öyle bir kırmıştı ki bisiklet bildiğim adi çin malı göbektir hiç unutmuyorum içini açayım demiştimde bilyeleri elimde kalmıştı :D :D
 
@mustafa tabanlı

Fiyatı son derece uygun ve tercih edeceğiniz komponente göre iş görebilecek bir uzakdoğu markası.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Sayın Önen,Sayın Aksu,
Konuyla ilgili cevaplarınız için teşekkür ederim..
 
eski bisikletimde vardı, rulmanlıydı ve dağılana kadar, ki bu aldıktan 4 ay ve 3000km sonra oluyor, oldukça akıcı memnun olduğum bir göbekti. oldukça akıcı derken üst seviye kullanan arkadaşlar alınmasın, fiyatına göre akıcıydı.:)
 
Rulmanlı v fren göbeklerini almıştım .
Forumdaki bi arkadaşında başına gelmiş.
Arka göbek güzel dönüyo ama ön sıkışık.
Satın alacaksanız elden alın kontrol edin.
Düzgün çalışıp çalışmadığını.
Ürünün bozuk çıkma ihtimali yüksek.
 
@batuhan bora Göbek akıcı dönmüyorsa çözümü çok basit. "Bozuk ürün" anlamına gelmiyor yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Çözüm nedir? merakımdan soruyorum.
 
Rulman preslenirken iç ve dış bilezikleri beraber ittiren bir düzenek gerekiyor. Rulmanlar kasılı duruyorsa iç ve dış bilezikler aynı hizada değil anlamına geliyor. Biri diğerinden 0.1 mm bile kaçık olsa rulmanın akıcılığında büyük fark yaratıyor.

1 - Rulmanlara temas eden somunların rulmanla teması kesildiğinde göbeğin dönüşünde rahatlama oluyorsa, bu iç bileziklerin içeride durduğunu (rulmanların iç bileziğe temas edilerek preslendiğini) gösteriyor. Bu durumda dingildeki tüm somunları söküp rulmanları tekrar preslemek lazım.
2 - Somunlar uzaklaştırıldığında rahatlama olmuyorsa, rulmanın dış bilezikten preslendiğini gösteriyor. Yani dış bilezikler daha içeride duruyor. Bu durumda, işaretlediğim gibi, sadece bir taraftaki somunları çıkartıp dingili öbür tarafa doğru 2-3 mm kaydırmak gerekiyor. Dingilin somunsuz tarafının ucunu yere dayayıp iki elle göbeği tutarak gövde ağırlığıyla basılabilir. Varsa çektirmeyle de yapılabilir. Sonrasında öbür taraftaki somunları da çıkartıp rulmanın preslenmesi gerekiyor.

Böyle yazılı halde atom parçalıyor gibi gözüküyor ama zor bişeyi yok aslında. 24mm rulmanlar için M12, 30mm rulmanlar için M16 pul alıp pratik şekilde rulman presi yapılabilir.

s-l500.jpg

Bundan ayrı olarak, rulmanlar genelde içine fazla gres basılmış halde geliyor. Bu da akıcılığını azaltıyor. Kapağını açıp 1-2 damla ince yağ damlatmak epey farkettiriyor.
 
Can hocam bozuk derken rahat dönmüyor anlamında söyledim. Çözüme gelecek olursak bana 1 numarada anlatiğınız problemden olmuştu. Rulman presleme cözümünüde denicem.göbeklerin janta takılı olması bir problem teşkil edermi jant için .
 
Son düzenleme:
Rulman preslenirken iç ve dış bilezikleri beraber ittiren bir düzenek gerekiyor. Rulmanlar kasılı duruyorsa iç ve dış bilezikler aynı hizada değil anlamına geliyor. Biri diğerinden 0.1 mm bile kaçık olsa rulmanın akıcılığında büyük fark yaratıyor.

1 - Rulmanlara temas eden somunların rulmanla teması kesildiğinde göbeğin dönüşünde rahatlama oluyorsa, bu iç bileziklerin içeride durduğunu (rulmanların iç bileziğe temas edilerek preslendiğini) gösteriyor. Bu durumda dingildeki tüm somunları söküp rulmanları tekrar preslemek lazım.
2 - Somunlar uzaklaştırıldığında rahatlama olmuyorsa, rulmanın dış bilezikten preslendiğini gösteriyor. Yani dış bilezikler daha içeride duruyor. Bu durumda, işaretlediğim gibi, sadece bir taraftaki somunları çıkartıp dingili öbür tarafa doğru 2-3 mm kaydırmak gerekiyor. Dingilin somunsuz tarafının ucunu yere dayayıp iki elle göbeği tutarak gövde ağırlığıyla basılabilir. Varsa çektirmeyle de yapılabilir. Sonrasında öbür taraftaki somunları da çıkartıp rulmanın preslenmesi gerekiyor.

Böyle yazılı halde atom parçalıyor gibi gözüküyor ama zor bişeyi yok aslında. 24mm rulmanlar için M12, 30mm rulmanlar için M16 pul alıp pratik şekilde rulman presi yapılabilir.

303483 dosyayı görüntüle

Bundan ayrı olarak, rulmanlar genelde içine fazla gres basılmış halde geliyor. Bu da akıcılığını azaltıyor. Kapağını açıp 1-2 damla ince yağ damlatmak epey farkettiriyor.
Can hocam bozuk derken rahat dönmüyor anlamında söyledim. Çözüme gelecek olursak bana 1 numarada anlatiğınız problemden olmuştu. Rulman presleme cözümünüde denicem.göbeklerin janta takılı olması bir problem teşkil edermi jant için .
 
Herkese merhaba 4 ay önce aldığım Salcano bisikletimde hem arka hemde ön göbeğin markası shunfeng ama şimdiye kadar sorun çıkartmadi.Güzel ürün ama dikkatli kullanın ve bisikletin bakımını yaptırırken onu da yaglamasini isteyin iyi günler
 
Geri