Scudo Sports

Shimano Tourney ile nereye kadar?

@eatmc
Yeni bisikletiniz hayırlı olsun.

Yeni bisikletlerde (telin yapısından dolayı sanırım) vites ayarı hemen bozulur, tekrar ayar yaptırdığınızda düzelecektir. :)
 
Scudo
@eatmc Vites kendi kendine geçiş yapıyor ya da yapmaya çalışıyor ve ses çıkarıyorsa, benim tahminim tel gerginlik ayarında sıkıntı olduğu yönünde.

Gidon üzerinde vites değiştirdiğiniz koldan bir kablo çıkar, o kablonun ucunda elle sıkılan bir vida olur. O vidayı sıkıp gevşeterek vites geçişlerinizi deneme yanılma yöntemiyle ayarlayabilirsiniz. "Vites ayarı nasıl yapılır?" şeklinde aratarak video vb. izleyebilirsiniz. Mobilde olduğum için şu anda video linki atamıyorum maalesef.
 
@Tahir Keskin aslında bisiklet benim için yeni, ikinci el olarak aldım :) Çok teşekkürler

@yikilmazenes anladım gerginlik ayarını bozdum o yokuşta demekki. Teşekkür ederim deneyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@eatmc
O zaman @yikilmazenes'in tavsiyesine sarılın siz. @yikilmazenes'in dediği ince ayar vidası Tourney'de telin aktarıcıya girdiği yerde. Yuvarlak, kenarları musluk başı gibi tırnaklı bir vidadır. Dışa çevirince vitesi aşağıya doğru içe çevirince vitesi yukarıya doğru akacak şekilde ayarlar.

Eğer Avusturalya aksanını anlarsanız şöyle güzel bir İngilizce vidyo var:
 
  • Beğen
Tepkiler: eatmc
Bende 2016 tourney kullanıyorum memnunum vites geçişleri gayet iyi. Sizce acera sete geçsem fark edermi yoksa gereksiz masraf mı?
 
Vites geçişleri çok sert diyen arkadaşlar muhtemelen gerginlik ayarını yapmıyor. Zira en alt seviye kompenantlari kullanıyorum 1500 km oldu sorun yaşamiyorum. daha uzun sure kullanan da var. Herhangi bir tura çıktığımda bundan dolayı geride kalmak gibi bir durum yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Siz 5.000 demisiniz ama asagiya bakin :)

@Candan Biberci

Bende Shimano Tourney kullanicisiyim, arazi-yagmur-çamur-orman demeden kullaniyorum.
Bu zamana kadar tik emedi, hiçde ayar istemedi :)

Ölene dek.beraberiz Shimano Tourney"imle :)
 
800 km dir tourney kullanıyorum, sadece fazla ses çıkarıyor,gerginlik dışında ayar bile yapmadım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Ben yıllarca SEZAR marka arka aktarıcı kullanmıştım küçükken 5 Milyona almıştım (Daha YTL'ye geçilmemişti bile). Daha yaz başına kadar bisikletim çalınmasaydı kullanılmaya devam edecekti. Tabi aktarıcının nerde ne kadar kullanıldığı da önemli ama ilginçtir ki acera da bile başıma gelen yokuş çıkarken vites değiştirdiğimde vitesin janta takılıp yamulma olayı hiç başıma gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Öncelikle tüm bisiklet sever üyelere merhabalar forumda yeni üyeyim, bisikletlerden çok fazla anlamıyorum tabiki forumda bilen sizlere danışmak istedim, Almanya'dan dayım bit pazarından alıp bana hediye etti 26 jant alimünyum kadro shimano 21 vites mtb tarzı bisikletim oldu, eski aktarıcısında sorun yoktu ben biraz modifiye ile parça değişimine karar verdim, üzerindeki vites kolları ve arka vites aktarıcıları sis shimano markaydı bn bunun arka aktarıcısını internetten shimano rd-ty300 ve vites kollarınıda kelebek tipi shimano satın aldım ve taktırtmayı düşünüyorum nasıl sizce iş görür mü?
Arkada 7 diş ruble yi çıkartsak 8 diş ruble taksak 24 vites stabil çalışırmı?
ikinci değişimde ise üzerinde takılı olan dış lastikler 26x1.95 bunların yerinde ise schwalbe 26x1.75 lastik mi,
Rubena lastik mi? Cst marka dış lastik mi önerirsiniz? Daha çok %60 taş parke yol ve asfalt üzerinde gezi amaçlı kullanacağım, yaşım 34 kilom 100, fikirlerinizi bekliyorum saygı ve sevgilerimle....
 
Shimano RD TX35 ile 9355 km yaptım ve sonra rampalara dayanamayarak kırıldı.

Şu anda TX-800 kullanıyorum ve 5000 km yaptım, bir sorun çıkmadı. (Kış hariç Her gün bisiklet ile 15 x 2 km yapıyorum)

Tanıdığım bu model arka aktarıcı ile 30000+ km yol devirdi sorun yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@ultrAhmet 700 küsür kilometre yaptım, kadro kulağım yamulmuştu ama pek dikkat etmedim.
Kadro kulağı yamulunca aktarıcıda biryerlere takılıp eğildi hocam, o şekilde yine çok kullandım. Aktarıcının tekerleklerinden birisi kırıldı, daha sonra diğeri de kırıldı :)

Değiştirip yola yine devam ettim, en sonunda çok feci bir olay geldi başıma şimdi de tourneyden sonra altusla devam etmeyi düşünüyorum :)

Dağ, taş, çamur dinlemiyor yalnız; ben çok seviyorum :)
 
Bisikletimin vites sistemi tamamen Tourney . Yaklaşık 5 yıldır bu sistemi kullanıyorum , öyle bakımını yapan biri de değilim . Aşırı yük altında vites değiştirme , çapraz viteste , yüksek viteste yokuş çıkma vb her türlü kırmak için herşeyi denedim . Sonucu ne mu oldu ? Bana mısın demedi ! Taki düne kadar . Arka artıcının low vidası düşmüştü , zincirle beraber janta dolandı ( yine aynısını aldım ) . Arka vites kolunun tık tık artırma mekanizması kırıktı zaten . Geçen gün kolun canına okudum . ( yine aynısını aldım ) . Ön artıcının sağ tarafı açıldı . Dışarıya doğru bombe oldu . Bir defa eğdim ve düzelttim şu an hafif sıkıntılı çalışıyor .

Bisikletim sıradan bir dağ bisikleti fakat üstünde tourney vites sistemi olduğu için yolda uçuruyor . Lambalarda Ön 2 arka 1 de kaldırıyorum pedallara çok sert yükleniyorum . Sırayla arka vitesleri artıyorum kuvvet kesmeden . Sonra ön vitesi 3 ' e alıyorum arkayı 7 ' e getiriyorum . Bana mısın demiyor ? Kısaca tourney vites dağ bisikletinizi şehir bisikleti gibi kullanmanızı sağlar .
 
@predator82d

Merhaba, eski bisikletimde (Carraro Sportive 224) arka aktarici Altus idi, sokup 2. el Deore takmistim, kirilana kadar fena olmayan performans gosterdi. Sonra sifir Altus aldigimda gecislerin cok iyi oldugunu gordum. (Zincir ve ruble de kisa sure once sifir takilmisti) Su anda sahibi oldugum 2. el bisiklette 6'li Shimano ruble ve aktarici var, sunu soyleyebilirim, gecisler daha onceki aktaricilarla karsilastirildiginda neredeyse hissedilmiyor. Boyle bir sey olabilecegini dusunmezdim. Sonuc olarak bisikletinizin ustundeki donanima bir sans verin derim. Eskiler iyi olabiliyormus.

7-8'li ruble sorunuz icin, aktaricinizin 8'li rubleyi destekliyor olmasi ve vites kollarinin 8'li olmasi gerekiyor. 7'li ruble icin olan zincir genisligi 8'liye uyumludur ama onun da ruble ile birlikte yenilenmesini oneririm.
 
@MAERKEK
İfade etmekte fayda var: Ön 2-Arka 1'de kullandığınız takdirde zincir gerginliği çok fazla olacak ve bu vites sistemine zarar verecektir. Çünkü taktığınız iki dişli de çok büyük dişliler ve vitesler buna uygun değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bisikletim turney tx35 setli..aldigimda catir catir zincir surtme sesi, kendi kendine vites degistirme yapiyordu..bilmedigim icin ayar yapmam gerekliydi..ayar vidasi varmis bende teli gerdirerek ayar yapmaya calismistim, megerse ayar vidasini iki cevirsem ayar oturuyormus..neyse bi sekilde ayar vidasinida vites ayarinida ogrendim..simdi tikir tikir calisiyor..cahillik ne kotu bisey..herhangi bir ayarsizlik yapmadi simdiye kadarda, yaparsada tepesine binerim..siyah turney modelleri guzel gorunuyor aslinda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@Kamış Tornavida Hep öyle kullandım , sürtme söz konusu değil . Bazen ayarsızken sürtüyordu , ön artırıcının zincire sürten kısmı traşlandı . Şimdi metalik renk oldu .
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@MAERKEK
Gerginlik dolayısıyla sürtmesinden bahsetmiyorum. Zincirin uzunlamasına gerginliğinden söz ediyorum. İki dişli çok büyük olduğu için zincirin uzunluğu yetmiyor. Buna elverişli tasarlı değiller zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Kamış Tornavida iki kez zinciri kopardım zaten . En son değiştirdim biraz uzun tuttum gerginlik payı var
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
sıkıntı çıkarır iki üst modelinden devam et altustan yani
 
Geri