Scudo Sports

Shimano Tourney ile nereye kadar?

Melih Bal

Üye
Kayıt
5 Mart 2014
Mesaj
11
Tepki
8
Şehir
Ankara
Merhaba arkadaşlar. Uzun, şehirlerarası türlar yapmayı planlayarak B'Twin Rockrider 5.1 bisiklet aldım.Bisikleti alalı 1.5 hafta oldu ve toplamda 300 kmye yakın yol yapmışım. Bunlar genelde kısa kısa. İşe gidip gelirken, akşamları oturduğum çevre etrafında ve konya yolu gibi yerlerde. Özellikle yukarıya eğimli yollarda geçişleri çok sert buluyorum ve dağılmasından korkuyorum. Benim için önemli olan kadro olduğundan ve kendim eklemeler yapmayı sevdigimden giriş seviyesi ekipmanlar taşıyan, zamanla modifikasyonlar yapabileceğim bir bisiklet olmalıydı. Hem de antreman açısından iyi olacaktı. Lakin tecrübeli arkadaşlara bir takım sorularım olacak; Viteslerim shimano tourney. Arkada RD-TY21 önde ise FD-TX50. Ayarlarını yapsam dahi geçişler yumuşak değil. İdare ediyor ancak nereye kadar? Bu vitesler ile kaç kilometre gidebilirim? Planım yakın gelecekte uzun turlar olacak bunun icin hangi shimano'yu seçmeliyim? Ankara'da bu parçaları nereden temin edebilirim? Ve tabii akort, balans gibi ayarları yaptırabileceğim iyi bir bisiklet ustası nerededir Ankara'da?
 
Scudo
Merhabalar, ben de sora setli yol bisikleti kullanıyorum. Bisiklet fuarındaki shimano standında, trainer a bağlanmış bisiklette ultegra seti deneme fırsatım oldu. İnanın arada çok büyük geçiş farkı hissetmedim. Hatta şunu diyebilirimki bana göstermeden iki seti de denetseler farkını anlamazdım. Yarış koşullarında daha yüksek seviye ve fiyattakı setin farkı hissedilecektir. Saniyelerle yarışmıyorsak farkın hissedileceini sanmıyorum.
 
Cevaplar için teşekkür ederim herkese. İhsan Bey, bu ayarları yapabilmek elbet isterim ancak uygun ekipmanım yok ve önce bir ustanın nasıl yaptığını görmem lazım.

Merak ettiğim bir konu var. Temel farklar nedir daha üst seriler ile? Arada çok fiyat farkı bulunmakta. Çok amatör sorular. Kusura bakmayın.
 
Şuradan ve içerisindeki diğer bağlantılardan sorunun cevabını bulabilirsiniz...
 
Melih kardeşim...Bir önceki bisikletim XC 150 (modifiyeli) idi. Arka ayıraçım Tourneydi. Yaklaşık 1.000 km hem de sıkıntısız yol yapmışlığım vardı. Şu anda sattığım arkadaş da turlara vs gidiyor. Eğer ki arka vitesin hareketli eklem yerlerini düzenli yağlarsan güzel vites ve tel ayarı yapılırsa bir de rublenin arasına giren kum toz toprak gibi şeyleri kulak temizleyici ile temizlersen (tabi rubleninde zamanında yapılan yağlama işi ile) seni hiç üzmeyecektir. Belki üst modeller ile metal ve diğer alaşımları kadar kaliteli değil geçişler akıcı olmasa da iş görebilecek bir vitestir. XC 150 bisikletiminde herşeyi değiştirdim bi ona dokunmadım. Bir de şu var gerekli bakımlar yapılırsa bazen elimizdekiler bize yetebilir. Ama performans düşüyor diyorsan para senin gönül senin :) nacizane fikrim benimki...
 
Gültekin Bey, çok teşekkür ederim. Vitesi, zinciri ve hareketli parçaları Svitol sprey gres ile yağlıyorum. Belki lityum grese geçebilirim. Daha idealmiş. Performansım düşmüyor elbette. 21 vites yeterli gibi. Zaten hızlı gitmek gibi bir amacım yok :) amaç gidilecek yere kadar minimum teknik sorun ile karşılaşmak. Sert geçişlerin tedirgin etmesi bu yüzden.
 
@Melih Bal

Vites ayarı için bir tornavida yeterli. Şu videoda da güzelce anlatılmış:
(link)
 
Anladım...Ama öyle büyük sorun olmaz. Zaten bakımsız bisiklet arıza verir :) Nasihat vermek gibi olmasın...Sert geçişten kastımız zorlanması mı dişliden dişliye geçişte takılmamı yoksa ses mi yapıyor. Esas o. Ses yapıyor derseniz :) bi süre idare edin derim tecrübeye dayanarak söylüyorum Allah korusun hepimizi de ben öyle bir sese kulak vereyim derken acayip kaza yaptım 1 ay atelle gezdim. ama ilk söylediğim ise o zaman bi uzman hekim görsün derim :)
 
Merhaba. Bisikletiniz hayırlı olsun, bende de 5.2 var, arka attırıcısı Altus. Ben de aynı şeyleri düşünüyor ve değiştirmek istiyordum ama okulda hocamla konuştuğumda çok da gerek olmadığını fark ettim, götürdüğü yere kadar gidecek. Zaten geçirdiğim bir ameliyat dolayısıyla mayısa kadar yasak bisiklet bana. İleride uzun turlara çıkarken değiştiririm diye düşünüyorum.
Ek olarak hocam bir bisikletçi tavsiye etti; Yenimahalle taraflarına gelebilirseniz eğer İvedik Caddesi ile Çarşı Caddesi'nin kesiştiği yerde çok tecrübeli ve iyi el işçiliği yapan birisi varmış. Aynı zamanda kombi falan da tamir ediyormuş ama bisikletten de iyi anlarmış, ucuza da yapıyormuş. Aklınızda bulunsun burası. Eğer yok derseniz hemen buranın yukarısında Performans Bisiklet var, oraya da gidebilirsiniz.

Sony Xperia P cihazımdan Tapatalk kullanarak gönderildi!
 
Aralarındaki fark materyal yapıları daha ayar tutuyor olmaları ve seri oluşları...Ama dediğim gibi güzel bakım yapılırsa Tourney'de iş çıkarmaz
 
dikkatli kullanırsanız 5000 km 'de yapar 10000 km'de.
tourneyde tek dikkat edilmesi gereken şey yükte vites değiştirmemek.
Örneğin : yokuşu gördünüzde vites küçültmeye başlayın , 5. viteste yokuşa gelip ayakta pedala yüklenirken vites küçültme yapmayın.
yağını suyunu eksik etmeyin.
sıkıntısız kullanırsınız.
 
Herkese verdikleri cevaplardan dolayı sonsuz teşekkürler. Altın değerinde yanıtlar aldığımı duşunuyorum. Bisikletçi araştırmam sonucu emek'te evime oldukça yakın delta bisiklet olduğunu gördüm. Sanırım oraya bir uğrasam iyi olacak :)
 
Ben de yazın 21 vites Tourney sistem kullanmıştım ayarları düzgün olduğu sürece ve bakımları yapıldığı sürece sorunsuz, sarsıntısız ve hızlı geçiş sağlıyor.
 
Ben de arkada Tourney kullanıyorum 8-9 senedir. Ön taraftakinin serisini bile bilmiyorum.
Zamanında çok yanlış kullanmış olsam da(çarprazlama olsun, yokuşta vites değiştirmeye çalışmak olsun), arka taraf hala çok seri geçişler yapabiliyor. Nadiren ayarını yapmak ve biraz yağlamak gerekebiliyor, o da her seride lazım.
Ancak ön taraftan memnun değilim. O da yapraklar yamuk olduğu için olsa gerek :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Bal
Evet Tourney'in ön vitesi çok iyi değil hele ki hızlı pedal çeviriyorsanız bir an sert bastığınızda vites geçmiyor arada kalabiliyor zincir dikkat. :)
 
Evet sorunlarımın nedenini anladım. Çaprazlama denen olayı çok yapıyormuşum. İşte cehalet böyle başa bela bir şey. Zaten sorunları da aynakolda vites 1 de iken rublede 6-7 civarı ya da tam tersi aynakolda 3 iken ruble de 1-2 gibi aralıklarda yaşıyordum.
 
@kivilcimb

Ben 1500 km'dir Tourney kullanıyorum. En büyük derdim sürekli ayar kaçması, bunun dışında geçişlerde filan sorun yaşamadım.
Bayırda vites değiştirme meselesinde şöyle yapıyorum. Biraz güçlü bastıktan sonra vites değiştiriyorum ve zincir diğer dişliye geçerken yüklenmeden çeviriyorum.

@Melih Bal

İlk bir kaç ay ben de böyle takılmıştım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emink ve Melih Bal
Geri