3 lü ayna kol ile 2 li aynakolun en büyük farkini zaten yazmislar. Yokuslar icin daha kücük ayna disli takabilmek!
Söyle kabaca bir örnekle nicin gerekli oldugunu izah etmeye calisayim. Bir ayna disli alalim 52-42-32. 32 disliyi tabii ki yokuslar icin kullanacagiz. Ama arada 42 olmasa ön aktaricinin 52-32 gibi bir kombinasyonu calistirmasi oldukca zor. Yani büyük ayna disli yaninda cok kücük bir ayna disli kullanabilmek icin bir gecis ayna dislisi gerekiyor.
Üclü ayna dislinin agirlik dezavantaji yaninda, kullanma tarzi da 2 li ayna disliye göre farkli. 2 li ayna dislide belirli bir noktaya kadar büyük ayna disli kullanilabilir, ama o noktadan sonra zinciri ve dislileri mekanik asinma ve enerji kaybini azaltmak icin kücük ayna disliye gecmek gerekir. Tabi ki bunun tersi de gecerlidir. Bu sinir bir tek disli degildir, bir kac disilidir, yani bir cizgi sinir degil. Bu konuda pek cok yerde yazildi cizildi. ( Güzel bir örnek: Atilla Bisikletin sayfasinda ki aciklama)
3 lü ayna dislide bu bölgeler benzeri sekilde üce ayrilmak zorundadir.
Iste bu agirlik ve kullanimdaki karmasiklik 3 lü ayna dislilerin yarislarda(yol yarislari) kullanilmasinin önündeki en büyük engeldir. Kaldi ki yol bisikleti yarsicilarinin fiziki durumlarina bakarsakve yarislarin motorlu tasit trafigine müsaade eden yollarda yapildigini göz önüne alirsak, bu kadar kücük ayna disli gerekmez. Hatta cok büyük disliye haiz ruble bile gerekmez. Son senelerde sansasyon yaratmak amaciyla büyük yarislara koyduklari % 30 u bulan veya gecen egimler, bir kac defa uzun kafesli arka aktarici ve 30 luk arka dislilerin kullanilmasina neden oldu. Ama genel olarak 21-23 veya en fazla 25 dis yeterlidir.
Tekrar ayna dislilere dönersek te, normal kullanicilar icin yapilan 50-34 ( kompakt) ayna disliler, her fani icin, eger arkada veya vücudunda (
)yük cekmiyorsa yeterlidir.