Shimano Sora 2x9 ve 3x9 Farkı nedir?

Emrah B.

Üye
Kayıt
26 Haziran 2013
Başlık
13
Mesaj
59
Tepki
155
Şehir
Erzincan
Bisiklet
Focus
Merhabalar. Sora 2x9 sistemle 3x9 sistem arasındaki farklar nelerdir? Avantajları, dezavantajları nelerdir? Sıfır almayı düşünüyorum, fiyat aynı ama bu farkın ne getirip ne götüreceğini bilemedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Başlık
49
Mesaj
742
Tepki
181
Şehir
malatya
@Emrah B.

3 lu aynakol yokuşlarda işine yarayabilir duz yolda zaten gerek yok 3.aynakola bende 3 lu var ama full 2.aynakolu kullanıyorum çok uzun bir yokuşta 1.aynakolu tercih ediyorum kondisyon filan sağlamsa pek gerek yok 3 lu sisteme bence
 

Emrah B.

Üye
Kayıt
26 Haziran 2013
Başlık
13
Mesaj
59
Tepki
155
Şehir
Erzincan
Bisiklet
Focus
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
@Onur Gunes
Anladım hocam, bunun dışında bir fark var mı? Yani sayısal olarak 3x9'un 27. vitesiyle 2x9'un 18. vitesi eşit pedal çevirme sertliğini veriyor mu?
 

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Başlık
49
Mesaj
742
Tepki
181
Şehir
malatya
@Emrah B.

Bende tam bilmiyorum o oranlari acemiyim senin gibi, sadece yokuslarda avantaji sagladini biliyorum :)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Başlık
59
Mesaj
6.014
Tepki
9.169
Yaş
21
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Avantajı, yokuşlarda kolaylık sağlar dezavantajı bisiklet üzerinde fazladan bir kaç yüz gram ağırlık yaratır ama büyük bir problem değil.
Yokuşlarda işiniz yoksa gereksiz, bacağınız sağlamsa 2li aynakol ile de çıkarsınız.
 

Emrah B.

Üye
Kayıt
26 Haziran 2013
Başlık
13
Mesaj
59
Tepki
155
Şehir
Erzincan
Bisiklet
Focus
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@Berke1903
Sağolun hocam. O halde 2x9'un 18. vitesinin çevirme gücüyle 3x9'un 27. vitesinin çevirme gücü arasında bir fark yok değil mi? Doğru mu anladım?
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Başlık
59
Mesaj
6.014
Tepki
9.169
Yaş
21
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Fark var, aynakol dişli sayısı farklı.
3 lü aynakol daki 2. dişli ile 2 li aynakol daki 2. dişli aynı değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah B.

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
0
Tepki
19
Aynakol dişli kombinasyonları dışında bir fark yok, gereken bilgileri arkadaşlar vermiş zaten.
FC-3550 ikili / 50-34 ve yeni - 46-34D
FC-3503 üçlü /50-39-30D
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Başlık
13
Mesaj
1.599
Tepki
3.648
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
3 lü ayna kol ile 2 li aynakolun en büyük farkini zaten yazmislar. Yokuslar icin daha kücük ayna disli takabilmek!
Söyle kabaca bir örnekle nicin gerekli oldugunu izah etmeye calisayim. Bir ayna disli alalim 52-42-32. 32 disliyi tabii ki yokuslar icin kullanacagiz. Ama arada 42 olmasa ön aktaricinin 52-32 gibi bir kombinasyonu calistirmasi oldukca zor. Yani büyük ayna disli yaninda cok kücük bir ayna disli kullanabilmek icin bir gecis ayna dislisi gerekiyor.

Üclü ayna dislinin agirlik dezavantaji yaninda, kullanma tarzi da 2 li ayna disliye göre farkli. 2 li ayna dislide belirli bir noktaya kadar büyük ayna disli kullanilabilir, ama o noktadan sonra zinciri ve dislileri mekanik asinma ve enerji kaybini azaltmak icin kücük ayna disliye gecmek gerekir. Tabi ki bunun tersi de gecerlidir. Bu sinir bir tek disli degildir, bir kac disilidir, yani bir cizgi sinir degil. Bu konuda pek cok yerde yazildi cizildi. ( Güzel bir örnek: Atilla Bisikletin sayfasinda ki aciklama)
3 lü ayna dislide bu bölgeler benzeri sekilde üce ayrilmak zorundadir.

Iste bu agirlik ve kullanimdaki karmasiklik 3 lü ayna dislilerin yarislarda(yol yarislari) kullanilmasinin önündeki en büyük engeldir. Kaldi ki yol bisikleti yarsicilarinin fiziki durumlarina bakarsakve yarislarin motorlu tasit trafigine müsaade eden yollarda yapildigini göz önüne alirsak, bu kadar kücük ayna disli gerekmez. Hatta cok büyük disliye haiz ruble bile gerekmez. Son senelerde sansasyon yaratmak amaciyla büyük yarislara koyduklari % 30 u bulan veya gecen egimler, bir kac defa uzun kafesli arka aktarici ve 30 luk arka dislilerin kullanilmasina neden oldu. Ama genel olarak 21-23 veya en fazla 25 dis yeterlidir.
Tekrar ayna dislilere dönersek te, normal kullanicilar icin yapilan 50-34 ( kompakt) ayna disliler, her fani icin, eger arkada veya vücudunda ( :) )yük cekmiyorsa yeterlidir.
 

Turan Babacan

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Aralık 2013
Başlık
117
Mesaj
1.577
Tepki
1.798
Yaş
40
Şehir
İzmir
Bisiklet
Bisan
Konu hakkında bilgim yok. Buradakileri okuyarak bilgi ediniyorum. Yanlız sanırım buradaki yazılar yol yarışları için geçerli sanırım. 3.lü aynakol şehir ve tur bisikletlerinde hep var. Gürkan Genç'in aynakol tercihine bakınca yüklü olarak tepelere tırmanabilmek için sanırım.

Ayna kol tercihim 22-32-44 şeklinde oldu. 22'nin seçilmes gayet açık 55 kiloluk yükle Avrupa'da geçmediğim yüksek nokta kalmadı desem yalan söylemiş olmam. O tırmanışları bunun yanında ancak 11-36'lık arka dişlilerle mükemel bir hale getirebilirdim.

2li ve 3lü aynakolların terchileri hakkında bilgi verebilirmisiniz?
 
Yukarı Alt