Scudo Sports

Shimano R9100 Dura-Ace Groupset İncelemesi

Scudo
Video için teşekkürler. Tanıtım güzel ancak bir karşılaştırma video'su olsa güzel olurmuş. Bir diğer konu ise, Sram eTap ile Dura Ace R9150 Di2'nin yurt dışı fiyatlarına baktım, aradaki 610 euro'luk fiyat farkının nedeninin anlayamadım! Dura Ace R9150 performans olarak ne kadar önde bilmiyorum ama, fiyatlar doğru ise işi gerçekten zor görünüyor.

1738 euro
(link)

2352 euro
(link)
 
@erdalyilmaz_

Hemşerim sen çıldırdınmı delirdinmi. Bu paraya harbiden öküz alırım, öküz olmaz bir araba alırım, o olamz oğlanı evlendiririm. İçimizde yuro kurunu takip etmeyen gafiller var beyler. Tele eşiti 9243 olan dalgamotor.
 
@erdalyilmaz_

Karşılaştırma videosunu arkadaşlarımızla mütala edelim yaza doğru bisiklet üzerinde gayet güzel bir inceleme hazırlayabiliriz [emoji41]

Dura-Ace bünyesinde çok fazla yenilikle geldi videoda bunları elimizden geldiğince anlattık fakat ne süre olarak bisiklet severleri sıkmak istedik ne de parça parça yapıp konuyu dağıtmak. Shimano Türkiye sesimizi duyar da kadro üzerinde denettirirse çok da güzel olur [emoji106]
 
@kobalamin

Sram eTap bataryaları ön ve arka aktarıcı üzerinde, ayrı bir şarj ünitesine takarak şarj ediliyor. Ayrıca sti kollar üzerinde pil yer alıyor.

Dura Ace'de ise pil sele borusunun içerisinde, gidon üzerinden şarj ediliyor.
 
Biz o paraya camız alınır diyoruz millet daha veriyor püsküyü veriyor püsküyü. Tövbe allam.
 
wireless yapsa idi etap ile yarisabilirdi ama bu hali ile oldugu yerde sayar. daha uzun arka aktarici ve disc fren secenegi ile yelpazeyi genisletmeye calisa bile, suan butun kadro ureticileri etap ile kadrolarini donattilar bile bu zamanla daha da artacak. (etap de wifli ve disc fren secenegi sunuyor)

sram krank kollari carbon, shimano da alu :)

en azindan fsa gibi yari wireless yapsalardi etap ile yarisabilirdi. sram red kullanicilari on+arka aktarici ve kollari aldigi takdirde etap'e yukseltebiliyorlar.

fiyatlar tabi her butceye gore degil, cuzdan meselesi :D
 
R9100 Mekanik fren 2097gr
R9120 Hidrolik fren 2445gr
R9150 DI2 Mekanik fren 2051gr
R9170 DI2 Hidrolik fren ile geliyor 2389gr

Videoda bahsedildiği üzere ağırlık ile alakalı çok küçük değerler ile rakamlar aşağı alınmış. Fren kolları başta olmak üzere power shifting ve powermetre li aynakol ile oldukça güzel yenilikler eklendi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
powermetresiz fiyat buysa, powermetreli fiyati duymak/gormek istemiyorum:acpsnr:

etap'in vites degistirme sekli 'benim' daha cok hosuma gidiyor:)
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Güzel incelemişsiniz, teşekkürler.

Piyasanın kendine mahsus kuralları gereği ortalığı kaplamış tutucu Shimano'nun aerodinami için jantları genişletmek daha yeni aklına geldi. O jantlara istediği fiyata da karbon bisiklet alınıyor zaten. Grupsete gelince, fren bacakları hariç Red Etap diyorum:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon ve 3rsin
@3rsin

Fiyat konusunda size hak veriyorum zira powermetre 3. parti olarak da alınsa en nihayetinde belirli meblağ veriliyor. Sram konusunda gerekli temaslarda bulunacağız [emoji41]


@MehmetAliB.

Teşekkürler [emoji4]
 
@hydrocon durace di2 falan güzel güzelde arka fondaki müzik neyin nesi? Konuşan arkadaşa mı odaklanalım müziğe mi?
 
Bayağı iyi imiş. Tamda seti değiştirmek için alternatifler arar iken bu konunun açılması benim açımdan kötü oldu :confused: Shimano 105 FC-5800 50/34 set düşünür iken hayallerim genişledi :D
 
@ahmetyavuz

Fon müziği olarak tercih ettik genel teamül olumlu beğenmemiş olabilirsiniz saygı duyarım [emoji41]


@ÇaNakkaLeRuHu

105 in derdi tasası yok başımızın tacıdır [emoji41] tabi bütçe müsait ise R9100 farklı segment..
 
@hydrocon Aman aman. Ben o segmentlere fazla kaymayayım. Kendimi tutamıyorum sonra. :komik:
 
Bu kadar para verenler bisikletten ne umuyorlar merak ediyorum. Altı üstü iki teker bir pedal, bu bisiklet olayını bu kadar yüceltmeye çalışmanın gereği nedir anlayabilmiş değilim. Yok 10 gram daha hafif, yok vites geçişi 5 milisaniye daha hızlı, yok jantın gramajı 20 gram hafif vb. Bu forumdaki buna benzer bazı konuları hayretle okuyorum.
 
Geri