İnceleme Shimano Nexus 8 Vites

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.118
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
Merhaba Arkadaşlar

carraro flexi 103 bisikletimdeki Nexus 3 vites sisteminin yetersiz gelmesi nedeniyle değiştirmeye karar vermiştim en sonunda uzun araştırmalar sonucunda geçen hafta içinde bisikletime nexus 8 vites sistemini taktırdım sistemle beraber gelen arka ruble 22 dişli aynakol dişlisi bisikletin üzerinde gelen 42 dişli olarak montajı yapıldı bugün benim için uzun sayılacak bir tur yaparak sistemi test ettim sizlerle izlenimlerimi paylaşmaya çalışacağım öğle 12:30 gibi Gültepe'den Levent' e doğru yola çıktım Levent'ten 4 Levent'e doğru dönüp maslak üzerinden İstinye Sarıyer Sarıyer sahilden Beşiktaş ve Beşiktaş Barbaros Bulvarı üzerinden Zincirlikuyu ve Gültepe'ye döndüm yaklaşık 45 km süren bir yolculuk oldu açıkçası beni yordu şimdiye kadar yaptığım en uzun mesafeydi gelelim sistemin performansına sistemde 1-2-3 vitesler yokuş için ideal vites oranları barbaros bulvarını 1. viteste 2 mola vererek çıktım nexusu 3 te mola sayım 3 tü fakat turumun sonları olması ve benim kondüsyonumun düşük olması nedeniyle mola vermek zorunda kaldım tahminimce kondüsyonumu arttırırsam Barbaros Bulvarını tek seferde çıkabilirim açıkçası barbaros bulvarının eğim oranını bilmiyorum ama 1 .viteste çıkarken bacaklarımda bir zorlanma hissetmedim pedal çok rahat çevriliyor fakat bende derman kalmadığı için mola vermek zorunda kaldım nexus 8 li sistem 3 lü sistme göre yokuş performansı çok daha iyi 4-5 vitesler düz yolda normal tempoda sürmek için ideal ortalama 22 km hızla gidebiliyorsunuz hızlanmak istediğiniz zaman 6-7-8 viteslere çıkıyorsunuz ben sanayi mahallesinden maslak' a doğru 7. vitesde pedal çevirerek 38 km leri gördüm trafik sebebiyle orada 8 . vitese geçemedim sistemdeki tek sıkıntı kontra sistem olması nedeniyle pedal çevirmeye ara verdikten sonra pedaldaki boşluğu iyi ayarlamak lazım pedalı biraz geri çevirince veya bir çukura girince istemsiz olarak pedal geriye gidince fren yapıyorsunuz sanırım alışıncaya kadar biraz zaman geçicek yanlız bugün tura çıkarken bisikletin lastik basınçlarına bakmamıştım sanırım basınçlar biraz düşüktü o da performansımı etkiledi bisikleti sürerken sanki biri arkadan çekiyormuş gibi bir his uyandırıyordu bir dahaki sürüşümde lastik basınçlarımı olması gereken ayarlara getirip performansları öyle karşılaştırıcam şimdilk izlenimlerim bu kadar inşallah sizlere bir faydam olmuştur.
 

Dosyalar

Scudo

Togursamsun

Daimi Üye
Kayıt
20 Ekim 2015
Mesaj
253
Tepki
304
Yaş
47
Şehir
Samsun
İsim
Emin
Bisiklet
Corratec
Değişim detayları ve maliyet hakkında bilgi alabilirmiyiz
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
Hayırlı olsun. Sistem çok güzel. Ben de kontrasız olan 2 adet nexus 8li bir de alfine 11 li kayışlı sisteme sahibim. Sisteminizden memnun kalacağınızdan hatta bağımlısı olacağınızdan emin olabilirsiniz. Güle güle kullanın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.605
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@hidromek Hayırlı olsun kazasız sürüşler.
Bende tur bisikletimde Nexus 8 kullaniyorum oldukça memnunum ve herkese tavsiye ediyorum. Dahon Vybe c7a bisikletime de uygulayabilir miyim diye düşünüyorum.

Bir kaç sorum olacak sakıncası yok ise;
Nexus 8 sistemi nereden ve kaç liraya edindiniz? Ben internette tek bir yerde bulabildim.
Jant çemberinin ve telleriniz uydu mu yoksa uygun olanları mı aldınız?
Bendeki Nexus 8 de kontra yok sizin aldığınız yerde kontrasız yok muydu?
Son olarak da tüm montaj maliyeti ne kadar tuttu?
Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.118
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Yusuf'san Öncelikle teşekkürler nexus 8 i uzun süredir araştırıyordum internetten konya firması özceylan bisiklet te buldum kendileriyle irtibata geçtim tesadüf eseri geçen hafta konya da benim işim çıkınca bisikleti arabanın arkasına atıp konyaya götürdüm orada özceylan bisikletin işlerini yapan başka bir bisikletçi sistemi bisiklete monte etti sistemin maliyeti jant telleri dahil işçilkle beraber 570 tl oldu bence makul bir rakam Carraro ya uyduğuna göre dahon' a uymaması için bir neden göremiyorum göbekten vites gerçekten çok kullanışlı trafikte kullanırken çok rahat oluyor birden durman gerektiği zaman veya durduktan sonra direk vitesi düşürüp tekrar hareket edebilmek çok iyi diğer sistemlerde bu olanak yok maalesef

Not : sistemi alırken kontrasız sistemi sormayı akıl edemediğim için kontralı sistemi taktırdık :) şimdi bisiklette 3 fren oldu sanırım arka V freni sökücem
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.118
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@ozgurgokalp teşekkür ederim bisikleti alırken özellikle göbekten vites almıştım gerçi uzun süre 8 li sistem aradım ama bulamayınca 3 lü sistemden başladım bir süre sonra yetersiz gelince 8 li sisteme geçiş yaptım dediğiniz gibi çok rahat bir sistem
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.605
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@hidromek ben de ozceylanlarda bulmuştum.
Maliyet çok değilmiş.
Senin bisiklet zaten göbekten vites olduğu içün altyapısı hazırdı zannedersem.
Kadron zincir gerdirmeye müsaitti büyük ihtimal.
Diğer bisikletlerde en büyük sorun zincirin gerdirilmesi.
Zincir gerdirmek için ayrıca aparatlar var lakin onlarda göbekten vitesin sadeliğini bozuyor bana gore.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.118
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Yusuf'san eski sistemde arka ruble 19 dişliydi yenisinde 22 zincir gerdirme sorun olmadı zaten ama dahondaki tekerleğin takıldığı yuvanın durumu nedir bilmiyorum ama tekerin ileri geri gitmesine izin veriyorsa zincir gerilmesi sorun olmaz diye düşünüyorum en kötü zincir kısaltılarak sorun çözülür gibime geliyor.
 

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.605
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@hidromek arka göbek sabit duruyor.
Zincir uygun gerginlik te olmazsa sık sık atacaktır. Kısaltma yöntemi ile de uygun gerginlik ayarlanamiyor bildiğim kadarıyla.
Ya kadro arka arka tekeri ileti geri hareket ettirmeye müsait olacak ya da benim tur bisikletimde olduğu gibi eksantrik orta göbek olacak ordan ayarlanacak zincir gerginluği.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.118
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Yusuf'san benim kadroda tekeri tutan yuva ileri geri hareket etmeye izin veriyor o yüzden bir sıkıntı olmadı dahonda böyle değilmiydi ?
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
@Yusuf'san sizin tur bisikleti kadrosu neydi? Eccentric (egzantrik) orta yataklı kadro pek yok piyasada.
 

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.605
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Kayıt
18 Temmuz 2012
Mesaj
42
Tepki
31
Şehir
İstanbul, Sarıyer
Bisiklet
b'Twin
Kontralı nexus'un kontrasının iptali gibi bir şey yok herhalde değil mi?
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.118
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@Rasimcan Meral Açıkcası o kadar teknik bilgim yok böyle idare edicem artık en azında sağlam bir fren oldu papuç değişme derdi olmuyucak :)
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
Ben daha önce Özceylan bisiklete sormuştum. Ustaya danışmışlardı. Kontra iptal olmuyormuş. Ellerinde de sadece kontralı modeller var sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral