Shimano 105 vs Tiagra - Shimano 105 ve Tiagra arasındaki farklar

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
(link)

23 Nisan 2015 tarihli bu makaleden ilginç detaylar öğrendim ve benim gibi bir hobi kullanıcısı için kullandığım Tiagra setin ne kadar uygun olduğunu öğrendim arkadaşlar. İyi ki vites setine değil kadro ve jant setine para vermişim dedim. Çevirmeye çalışarak sizle de paylaşayım istedim.

Hassâsiyet mi, Dayanıklılık mı?

105 vites setleri yıllar boyunca 10'lu sistemle üretilirken, Tiagra arka vitesler 2011 yılına kadar 9'lu vites kullanımına uygun üretiliyordu. 105 vites aktarıcıları daha pürüssüzdür ve ustaca yapılmış ayarlarla bir karşılaştırma yapılırsa zor farkedilebilir bir şekilde Tiagra aktarıcılardan daha hızlıdır. Bir 105 aktarıcı, Tiagra'ya göre çok daha hafiftir. Fakat Tiagra'nın daha sert ve dayanıklı materyali şu demektir: bisikleti şehir içi de kullanıyorsanız, bazı günler kumlu veya ıslak zeminlerden geçiyorsanız, çekiş sistemini aşırı kuvvetlerle kullanıyorsanız Tiagra bu zorluklara mukavemet gösterip vites değiştirmeye devam edebilecektir. 105, Tiagra'ya göre daha nârindir ve vitesleri yöneten kablolar veya aktarıcı kirlendiği zaman bile Tiagra, yavaşça vites değiştirmeye kâbildir. Hafiflik ve dayanıklılık konusundaki farkları acemi bir bisikletçinin farkı anlaması zordur ama tecrübeli bir bisikletçi için gayet âşikârdır.

Ücret Karşılaştırması

105 vites, yarışlarda kullanılabilecek veya hevesli daha çok performans isteyen bisikletçilerin satın alınabilir bir fiyata edinebileceği orta seviye bir sistemdir. Tiagra vites ise acemi veya giriş seviyesi bisikletlerde görülür ve yarışlarda kullanılmaz. 105 setin fiyatı Tiagra'dan daha yüksektir ama bu fiyat farkı Tiagra setli bir bisikletin 105 setli bir bisikletten daha ucuz olacağı anlamına da gelmez. Örneğin fiyatı uygun seviyeye çekmek için en üst seviye jant setleriyle Tiagra vites seti birlikte kullanılabilir. Böyle bir örnekte hafif jant seti bisikleti düşük kalite jant setli bir 105 vitesli bisiklete eşdeğer hale getirebilir.

Kabl'oğlan (The Cable Guy):islik::D

105 ve Tiagra vitesleri karşılaştırırken genellikle çok önemli olmasına rağmen gözardı edilen bir husus da aslında kabloların kadroya uygulanışıdır. 105 viteste kadroya gömülü olarak uygulanan kablolama sisteminin aksine Tiagra'da dıştan kablolama uygulanmıştır (Benim gaplolar pisikletin içinden geçiyo acaba 2016-2017'de mi bu şekilde yenilendi?:kötü:) Tiagra vites sistemi bu yüzden bir 105 vites sistemi kadar güzel görünmez ama kabloları değiştirmek kolaydır ve çok kirlendikleri zaman sistem çok daha zor tutukluk yapar. Ayrıca içten kablolama biraz daha kadro hacmi gerektirir bu yüzden gidon ve kadro Tiagra sistemli bisikletlerde biraz daha ince olabilir. 105 vitesli bir bisiklette kablolama çok daha sıkıdır ve eğer çok hassas ayarlanmamışsa vites değişimleri kötü olur.

Görünüm Açısından

105 arka aktarıcı Tiagra'dan çok daha zariftir ve siyah rengi mevcuttur. Tiagra arka aktarıcı ise sadece gümüş renkte mevcuttur. Eğer üst seviye bisikletlerin görünümüne önem veriyorsanız 105 set Shimano'nun daha pahalı setlerine benzer bir görünümdedir. Zarif kavislerle, parlak hatları ve ortalamaya göre daha küçük hacimli olan 105, daha büyük olan, robotik ve daha ucuz bir bisiklet bir görünümüne sahip Tiagra'yla birbirinden zıt görünür. Eğer tam takım, iki dirhem bir çekirdek giyinmiş ciddi bir grup bisikletçiyle sürüyorsanız gözlerine batacaktır.


Yanlışlar varsa affola iletirseniz düzelsin. Forumda bulamadım benzeri bir konu umarım yoktur:)
 
Scudo

ozgur908

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
715
Tepki
999
Şehir
İstanbul
günlük kullanım ve antremanda müsabaka koşullarında olduğu gibi vites değişimi için anlık kararlar alıp hızlı hareket etmek gerekmiyor. yorucu bir sürüşten sonra biraz temizliğe ihtiyaç duyan bisikleti yıkayıp, kurulayıp, yağlayan bir teknikeriniz yoksa ve bununla uğraşmayıp bir an önce duşa girip, yemek yiyip, dinlenmek istiyorsanız haliyle tiagra doğru bir seçim. vites kolu sistemi artık sora ve claris için de üst seviye grupların ergonomi seviyesine getirildi. bu yüzden "yaşasın giriş seviyesi sistemler!"
 

inziva

Aktif Üye
Kayıt
23 Temmuz 2016
Mesaj
175
Tepki
175
Yaş
36
Şehir
Osmaniye
İsim
ökkeş
Bisiklet
Trek
Derdime derman olmuş resmen bu açıklama :) teşekkürler emeğine sağlık
 
Kayıt
3 Mayıs 2008
Mesaj
53
Tepki
24
Yaş
27
Şehir
izmir
İsim
baran akdağ
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Carraro
Elinize sağlık bilgilendirici ve akıcı bir yazı olmuş. Devamını da görmek isteriz.
 

Gixxer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Temmuz 2012
Mesaj
427
Tepki
400
Şehir
İstanbul
İsim
Yiğit Tabas
Bisiklet
Focus
4700 Tiagra serisi cidden çok hoş. 105 5800 serisini de kullandım ancak fiyat farkını karşılar nitelikte fark yok bence. Tiagra set alıp sonradan ultegra'ya adım adım yükseltmek bence daha mantıklı

Bu arada gümüş set 4600 Tiagra ile bitti bu arada. 4700 Tiagra 105 kadar siyah olmasa da siyahımsı (bana göre) hoş bir renkle geliyor
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Güzel paylaşım. Fakat keşke karşılaştırmayı yapan kişi tiagra ve 105'in hangi nesilleri olduğunu da belirtseydi.

Benim gözlemime göre, 4600 serisi ciddi anlamda 5800 105'in gerisinde kalan bir setken, 4700'e göre vites geçişlerin daha çabuk geçmesi ve vites kolunun daha yumuşak olması ve frenlerin simetrik çift pivot olması dışında farklılık görmedim ben.(Daha ne olsun be kardeşim diyebilirsiniz :) ) Kendi bisikletimi alırken 450tl fark verip 4600 yerine 5800 105 set almayı düşünüyordum fakat 2016 modeller 4700'le donatılınca, yeni setin araştırmasını yaptım ve f/p olarak daha mantıklı olduğuna kanaat getirip 4700 aldım. 4700'ün kozmetik olarak çok daha iyi göründüğünü bir kenara bırakıp asıl farklara geçecek olursak, fren gücündeki ve fren kollarındaki yumuşaklıkta ciddi farklılık var. Büyük ihtimalle kullanılan kabloların kaplamasında bir farklılık var, çünkü kablolardaki sürtünme bariz şekilde daha az. 4700'ün diğer bir avantajı gibi 4600'ün aksine, vites kablolarının tıpkı abilerinde olduğu gibi içeriden geçmesi. Böylece görsel olarak daha iyi görünüyor ve farınızın ışığını engelleyen kablolar olmuyor.

105 setin bana göre en büyük avantajı 11'li olması ve simetrik çift pivotlu frenlere sahip olmasıdır. Asimetrik çift pivotlu sistemlerde ne kadar iyi ayar yaparsanız yapın, pabuçlar jant yüzeyine temas ettikten sonra sıkmaya devam ederseniz jantı bir tarafa doğru zorlayacaktır.

Diğer yandan f/p olarak düşünüldüğünde 4700 seti gönül rahatlığıyla herkese tavsiye ediyorum. 3500km'ye geldim, canavar gibi kullanıyorum :)

@Gixxer
Ben grupsetin tamamından çok memmunum. Fakat simetrik çift pivot özelliğinden dolayı sırf frenlerde 5800'e geçebilirim.

@Gixxer
İyi ki bitti be abi. O aynakol kadar kötü görünen bir aynakola rastlamadım :)

4700 candır :)
12717564_10208684713734608_7164415916058924796_n.jpg
 

Gixxer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Temmuz 2012
Mesaj
427
Tepki
400
Şehir
İstanbul
İsim
Yiğit Tabas
Bisiklet
Focus
@uguryilmaz144 Aynen öyle valla 4600 ile 4700 arasında çağ farkı var adeta. Vites kollarının şeklinde de ciddi bir değişim söz konusu bu arada :)
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.462
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
4600 ün üzerine neden bu kadar fazla gidildiğini anlayamıyorum. Estetik olarak eski grup setleri anımsatan tok, köşesiz, gümüş görünüm gerçekten çok hoş. Onun dışında 4700 lerde aynakol yaprak vidalarını tıpkı ultegra gibi gizlemişler buda estetik olarak onun artısı. Siyah rengi ben çok sevmiyorum. performans farkı hakkında bir şey diyemeyeceğim. Ama aynı modelin farklı serilerinde öyle farkedilir performans farklarının olduğunu da sanmıyorum.

@uguryilmaz144

Şimdi burada bir mantık hatası sözkonusu. 4700 ile 5800 arası eğer bu kadar büyük fark yoksa 4600 ile 4700 arasındada yukarda zikredilen farklar var ise sadece o zaman 4600 ile 5800 arasındada öyle at ile deve arası fark beklememek gerekir. Birde 4600 aynakolunu çirkin bulanlar bana latinlerin şu sözünü anımsattı:
De guspitus non est dispitatum.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.276
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Tiagra acemi, giris seviyesi, baslangic şeysi imiş.
Eyy altuscular, clarisciler, hatta tourneyciler, atlayacak kopru bulun kendinize.
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.206
Tepki
11.749
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Ürettikleri grupset kronolojisine bakıldığında Shimano'nun bulunduğu yere sürekli inovasyon ve pazarı domine etme maksatlı agresif hamlelerle geldiği görülür. En alt seviyeden elit düzeye kadar her segmentte başarılı ürünlerle kendi alanında boşluk bırakmaz

Bunu yaparken büyük yenilikleri öncelikle en üst düzey ürünlerine yani konumuzun muhatabı olan Dura-Ace serisine uygular. Sonrasında ise kademeli olarak alt seviye ürünler geliştirilir. Bu açıdan bakıldığında Tiagra 4700 pekala 105 5700'ün yerini almıştır denilebilir. 105 5800 ise mirasını Ultegra grubundan almış ama 11'li sisteme terfi ederek orta seviye fiyat/performans canavarı olmuştur.
 

ilkercom

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2010
Mesaj
509
Tepki
533
Şehir
Çanakkale - Biga
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim de okuduğum kadarı ile 105 set 5800 ile ultegraya çok yaklaşmış. hatta bazı barçalar bir birine uyumlu. 105 ve ultegra aynı bisiklette kullanılabiliyor.

4700 tiagra için yorum okumadım ama o da eski 105 kalitesine yaklaşmıştır.

Ben mi ? microshift R8 reyiz ile gayet mutluyum. :cool:
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@ilkercom
Aslında bazı parçaları değil; bütün parçaları birbiriyle uyumlu. Grupsetin herhangi bir yerini 105 veya Ultegra yapabilirsiniz yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Kayıt
7 Temmuz 2015
Mesaj
57
Tepki
55
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Ozan Aydın
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Cem cm Teşekkürler, çok güzel yazı olmuş. Emeğine sağlık hocam.