Scudo Sports

sele borusu

sami ulus

Aktif Üye
Kayıt
16 Haziran 2010
Mesaj
136
Tepki
29
Şehir
ANKARA
sele borusu kısa gelıyor güvenlik çizgisinide aştım kadroya zarar verirmi sele borusuna verirse versin ama kadro kanıırı falan aman
 
Scudo
sele borusundaki min olarak belırtılen cızgının ustunde sele borusunu kullanırsanız kadronuz çatlayabilir yada sele borunuz kırılabılır..
 
verilen sınırı aşarsanız bisikletinizin kadrosu zarar görür.çok çabuk görmesede elbet bir gün çatlar.
 
@sencer sezer

kadrodan borudan gectım eger inişte hızlı ıken kadron kırılırsa düşme şeklı cok tehlıkelı haberın olsun ve o şekıldede borudan once genelde hep kadro kırılıyor.
 
iyi günler arkadaşlar. bende bianchi stratos var. bir süre önce sele ve borusu çalındı ve rizede bulamadığım için adanadan kalloy marka bir boru aldım. 27.2 mm çapında. ama kadroya girmedi 2-3 mm kalın geldi. acaba bu sele borusu standartmı. ben nasıl orjinal sele borusu bulacağım. yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
 
kırık lar fazla abartılıyor en fazla çatlar kadro yada sele borusu zarar görür. bu kadar basit şeylerde çabucak kadro kırılırsa şimdiki teknolojideki alaşımlarla bisiklet üretilmezdi !!!
 
aman dikkat kilonuz fazlaysa kadroyu kırarsınız. başıma geldi
 
Sele borusu max. kullanma sınırını geçmezken belepçeyle sıkılan bölümde sadece asagı dogru bir baskı kuvveti olur ama kullanma sınırını geçerseniz sele borusu dayanacak yer bulamaz ve kelepçeyle sıkılan bölüme hem aşağı dogru kuvvet hemde bükme kuvveti binecektir(sele borusunun açılı oluşundan dolayı), ek olarakta sele borusu uzayacagı için kuvvet* kuvvet kolu gibi düşünebilirsiniz uygulanan kuvvet fazlasıyla stres yapacaktır haliyle kadronun kelepçe bölgesinin arka tarafı biraz şiştikten sonra yavaş yavaş çatlayacaktır.Bunlarında alaşımlarla alakası yok yiğit_kara26.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan Yavuz
Lisede çözdüğümüz en basitinden bir fizik problemidir.
Bildiğiniz kaldıraç.. Siz sele borusun yükselttikçe kuvvet kolunu uzatıyor yük kolunu kısaltıyorsunuz. sele borusunun içerde kalan kısmının dışarda kalan kısmına oranının 5 olduğunu var sayın. Hadi ayaklarımızda pedalda.. vücut ağırlığımızın yarısını alsın. 60 kilo iseniz.
seleye 30 kg lık bir basınç kadronuza 150 kg uygular. Kadro bunu kaldırır. ama siz seleyi emniyet çizgisinin üstüne çıkarıp içerde 3 cm dışarda 30 cm bırakırsanız. kadroya gelecek kuvvet 150 değil 300 kg olur. Hele herhangi bir tümsekte seleye binecek şok bir kuvvet 30 kgdan kat kat daha fazla olur.

Arşimet bana bir kaldıraç verin dünyayı yerinden oynatayım demiş. Eee bi sele borusuyla kadroyu kırmakda o kadar zor değil.

Firmaların üretim ve kullanma talimatlarına uyun bence...

Kendinizi ve bisikletinizi riske atmayın. Boyunuza uygun bir kadro alın.
İnanın çok pişman olabileceğiniz şeylere katlanmak zorunda kalabilirsiniz.
 
Arkadaşlar, benim bisikletin kadro boyu bana göre biraz küçüktü - acemilikle almıştım-. Dolayısıyla sele borusu boyu da sele ayarı için küçük kalıyordu, işaretli bölgeyi geçmiyordum, bu kez de özellikle yokuş çıkışlarında zorluyordu. En sonunda arkadaşların tavsiyesiyle daha uzun bir sele borusu alıp taktırdık. Böyle kullanınca bir şey olmaz sandım. Artık daha rahat kullanmaya başlamıştım fakat bu gün bisikleti temizlerken fark ettim ki sele borusunu tutan vidanın altından çatlama yapmış . Bisikleti de alalı 4 ay oldu daha. Şimdi ne yapmam gerek? Acaba servisine götürsem yardımcı olurlar mı? Ya da bisikletin bu haliyle garantiye girme ihtimali var mı? Çatlak 1 cm den kısa ama binmeye de korkuyorum artık, ne olur ne olmaz. Ne dersiniz arkadaşlar?
 
Geri