Sele borusu Torque ayarı

swansong

Üye
Kayıt
8 Ağustos 2013
Mesaj
24
Tepki
16
Şehir
Izmır
Bisiklet
Focus
Daha önce bisikletten gelen çıtırtı sesleriyle ilgili bir çok başlık açılmış. Bunları okuduktan ve bir süre gözlem yaptıktan sonra özellikle bisiklet sarsıldığında çıkan sesin sele kelepçesi ve karbon sele borusu kaynaklı olduğunu buldum.
Sele borusu kelepçesinin mevcut ayarını çok az gevşetmem sesin kaybolmasına yetti ama bu sefer de boru kaymaya başladı. Sele kelepçesi üzerinde 10 newtonmetre yazıyor ama bu karbon boru için bana çok yüksek geldi. Bisikletçide torkmetre ile ayar yaptırmaktır bunun çaresi diye düşünüp gittim ama orda da daha sıkarken çıtırtılar duyulunca borudan da olmayalım diyerek öylece bıraktık.
Şimdi kontrol ettim, Bontrager sitesinde sele borusu için 16,9 nm önerilmiş ! Çözüm önerisi olan var mı ?
 
Scudo

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.016
Tepki
2.847
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
kelepçe ve kadro içine çok az gres yağı sürüp parmağınla sıvayarak tabiri caizse yok etmen yeterli olur, kelepçe gevşetmen yalnış
 

Muhittin Cihan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ocak 2014
Mesaj
222
Tepki
81
Yaş
27
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Salcano
Benim çok sıkı sorun olur mu acaba?
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.595
Tepki
7.652
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Sıkarken çıtırtılar geliyorsa eğer, ya kadro ya da boru çatlamıştır zaten. Sıkıntı da oradan kaynaklıdır.

İkisini de iyice bi inceleyin derim ben.
 

swansong

Üye
Kayıt
8 Ağustos 2013
Mesaj
24
Tepki
16
Şehir
Izmır
Bisiklet
Focus
@Gökhan Toros @Bülent ÖZER teşekkürler kontrol edeceğim.

@Gökhan Toros

Boruyu ve kelepçeyi söküp inceledim herhangi bir deformasyon yoktu.

@Bülent ÖZER

dediğiniz gibi yağladım ve borunun üzerinde yazan değerlere göre sıktım vidayı şu an sorun çözüldü. Ikinize de teşekkür ederim.
 
Yukarı Alt