namık dilbaz
Üye
- Kayıt
- 10 Ekim 2013
- Mesaj
- 6
- Tepki
- 1
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- Castello
herkese selamlar. benim eski bisikletim catellonun sele borusunu sökemedim.w40 ve yağ sıktım. zorladık ama olmadı. bir fikri olan varmı.
Karbon gresi hocam sürdükleri malzeme. Karbonun daha sıkı tutunmasi,fazla tork gerektirmeden kaymaması için.Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?
Alu kadro da, doğrusu, gresleyip takmak. Diğer türlü seleyi sökmek istediğiniz de çok uğraştırır. Bu işlem pedalları takarken de geçerli. Bu arada karbon için olanlar farklı, gres değil, daha çok tutunma amaçlı kullanılıyorlar.Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?
Birbirine dokunan iki metal parça zamanla kaynar. "Seizing" diye de geçer. Bir süre sonra sele borusunun kadroya kaynamasını istemiyorsanız bir şey kullanmalısınız. Bunu önlemek için Shimano'nun özel anti-seize yağı var ama pahalı ve bana gereksiz geliyor. Ben SKF rulman gresi kullanıyorum.Merhabalar. Sormak istedigim birşey var. Yotube bisiklet kanallarinda yabancilar sele borusunu da gres yağı ile yağlıyorlar ve öyle takıyorlar, bu boru hareket etmemesi gereken bir parça, yağlamak kaymasina sebep olmaz mi? Yaglamak gerekir mi?