Scudo Sports

Sele Ayarı Hangisi

Geçmiş olsun. Kilo fazla olunca bazı sıkıntılar oluyor.
Sizin bir fizyoterapist ile en az 3-5 randevu görüşmeniz iyi olacaktır.
İsterseniz kendi gittiğim yere yönlendirebilirim. Özelden numaramı atıyorum. Benzer yaşadığım durumları yaşamışsınız. Tabi ben 127 kg iken bisiklete başlayıp 70-72 kg kadar düştüm.
Çok teşekkür ederim. Şu ilk zamanı bir atlatayım. Direkt ondan da faydalanabilirim sonrasında.

Deniz deli misin öyle hareketler yapma aman, vücuduna vereceğin kas iskelet sistemi hasarları parayla bile düzelmez ver 3-5kuruş her neyse taşıma böyle şeyleri. Ben artık damacana bile kaldırmıyorum valla. yük taşımak için bir alet almıştım Stanley Fatmax yıllar önce, bunun büyüğü küçüğü merdiven çıkanı da var, yük taşımam gerekirse onu kullanıyorum illa, önerilirim herkese
Ya parayla alakalı bir durum değil. Sabahın köründe araç çağırmışlar sehirlerarası ev taşınacak diye. Bir tek buzdolabı ve yatak vardı. Kime sorsak gelmiyor bu kadar şey için. 5 kat deyip asansör de yok deyince zaten hemen konuşma bitiyordu. Evi de bosaltmamız gerekiyor satışa çıkması için. Gerçi bu hale geleceğimi bilsem balkondan atardım buzdolabını 😀 hayatım boyunca çok fazla taşınmış biri olarak hep kendim taşımıştım eşyaları ama 35 e yaklaşınca artık vücuda daha dikkat etmek gerekiyor anlaşılan. Bu da bana ders oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bilge dönmez
Scudo
Çok teşekkür ederim. Şu ilk zamanı bir atlatayım. Direkt ondan da faydalanabilirim sonrasında.


Ya parayla alakalı bir durum değil. Sabahın köründe araç çağırmışlar sehirlerarası ev taşınacak diye. Bir tek buzdolabı ve yatak vardı. Kime sorsak gelmiyor bu kadar şey için. 5 kat deyip asansör de yok deyince zaten hemen konuşma bitiyordu. Evi de bosaltmamız gerekiyor satışa çıkması için. Gerçi bu hale geleceğimi bilsem balkondan atardım buzdolabını 😀 hayatım boyunca çok fazla taşınmış biri olarak hep kendim taşımıştım eşyaları ama 35 e yaklaşınca artık vücuda daha dikkat etmek gerekiyor anlaşılan. Bu da bana ders oldu.
Birinden yardım isteseydiniz keşke
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
5 kat deyip asansör de yok deyince zaten hemen konuşma bitiyordu.
Bu konuda haklısın onu ben armuttan birini ayarlayarak çözmüştüm, hadi güzel kardeşim diye diye adamı biraz yağlaya balla taşıttım ama işim hallolmuştu.
Birinden yardım isteseydiniz keşke
Deniz de benim gibi sanırım, ben de pek kimseden böyle şeylerde yardım istemem
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34 ve -Deniz-
@-Deniz- Bisikletinin kadro geometrisini bilmiyorum ama 189 boy için 58 kadro sanki büyük. Belki de sorunların sadece selede değildir. Çünkü senden daha uzun olup, daha küçük kadroda sürenler biliyorum. Gidon boynunu uzatan, seleyi biraz daha yükseltip öne eğilerek sürenler var. Profil fotoğrafındaki sen isen (açı yanıltıyor olabilir), Hollanda şehir bisikletleri sürenler kadar dik sürüyorsun ya da bana öyle geliyor.

Gidon boynun galiba açısı ayarlanabilir ve doğrudan yukarıya mı bakıyor? Bunu şundan soruyorum, çok dik oturduğunda, vücudun ağırlığını geriye yaslamak gibi sele üstüne mi yoğunlaştırdın? Çünkü bu şekilde, hem kasık hem popo kısmındaki baskı artacak. Sürekli belirli bir noktadan titreşime maruz kalındığında, vücudun vereceği tepkiler olumsuz olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- Bisikletinin kadro geometrisini bilmiyorum ama 189 boy için 58 kadro sanki büyük. Belki de sorunların sadece selede değildir. Çünkü senden daha uzun olup, daha küçük kadroda sürenler biliyorum. Gidon boynunu uzatan, seleyi biraz daha yükseltip öne eğilerek sürenler var. Profil fotoğrafındaki sen isen (açı yanıltıyor olabilir), Hollanda şehir bisikletleri sürenler kadar dik sürüyorsun ya da bana öyle geliyor.

Gidon boynun galiba açısı ayarlanabilir ve doğrudan yukarıya mı bakıyor? Bunu şundan soruyorum, çok dik oturduğunda, vücudun ağırlığını geriye yaslamak gibi sele üstüne mi yoğunlaştırdın? Çünkü bu şekilde, hem kasık hem popo kısmındaki baskı artacak. Sürekli belirli bir noktadan titreşime maruz kalındığında, vücudun vereceği tepkiler olumsuz olur.
Profil fotosu bana ait evet. Stok gidon boğazı ve gidon ile yaklaşık 6 ay kullandım bisikleti. Sol kolum kırık nedeniyle ameliyatlı olduğu için selede rahat etsem de kolda rahat edemedim bir türlü. Sonrasında albatros diye tabir edilen daha geniş ve açılı gidonları denedim. Sonunda sıkıntının bileğime çok yük bindirmesi olduğunu keşfettim. 100 mm gidon boğazını 90 mm açı ayarlı gidon boğazı ile değiştirdim. 45 derecelik bir açıya getirdikten sonra bir süre böyle test ettim. Birkaç farklı gidon denedim. Sonrasında yine rahat edemeyince zürafa denilen yaklasık 10 cm yükselten gidon yükseltici aparatı ilave ettim. Fotoğraftaki o hali. Yeni gidon, iç barendler ve gidon yükseltici ile belki 1000 km sürüş yapmışımdır. Ne elde ne kalçada ağrı sızı yoktu. Günlük 30-90 km sürüş yapıyordum. Gezi, tur işe gitgel vs. Sonra zürafa denilen aparat bayağı ses yapmaya başladı. Pek güvenli gelmedi bana. Xlc'nin 120'lik kendinden yükselticili olan modelini taktım. Bunda hem kendinden bi yükseklik payı var hem de açıdan yükseltilebiliyor. Önceki kurulumla benzer bir ayar yakalamaya çalıştım fakat bir türlü olmadı. Elim rahat etse kalça zorlandı. Tam tersi de aynı şekilde sıkıntılı derken sakatlandık işte. Kadro boyu bana uygun bu arada. Daha önce küçük kadrolar sürdüm. Dizde ağrıya sebep oldu. O sebeple özellikle bu kadroyu tercih etmiştim. Ölçüler de boyuma uyuyordu. Uzun süre sıkıntısız kullanmamış olsam belki de kadro uymuyor diyeceğim ama dediğim gibi 1000 km sıkıntısız binmiştim. Ameliyat yeri ve kilo sıkıntı oluyor bana. O sebeple standart bir ayar tutturmak zor oluyor. Yurtdışında bir sitede sağ ve sol tarafı farklı açılı ayarlanabilen bir gidon gördüm. Denemediğim bir o kaldı.

Son denemem de şu şekildeydi. Iki hafta önce ağrı olsa da yine de test için binmiştim. Dropbar denemesi için hibrit bir model :

20250923_192924.jpg20250923_193007.jpg

Gidon boğazı bu şekilde biraz daha ellere yük binerek kullandım kalçayı rahatsız etmesin diye. Yine de mola verdiğimde ağrı oldu kalçada. Sonra zaten daha önceki sakatlıktan olduğu ortaya çıktı. Bir daha binemedim bisiklete.
 
Başkalarına belki yol gösterir diye deneyimimi burada paylaşayım. Sonradan aklıma 1 ay öncesinde sele ayarı yaparken bacağıma giren kramp geldi. Kramp sonrası bisiklet sürememiş eve yürüyerek dönmüştüm. Gece uykudan uyandırıp sonra bacakta ağrı olarak kalan kramplar olur ya o şekilde bir kramptı. Birkaç gün sonra düzelmişti ağrı. Bir iki hafta sonra bu kalçada tam oturma kemiklerinin olduğu yerde aşırı hassasiyet başladı. Onun üzerine sele ayarı yapmaya çalıştım fakat işe yaramadı. Sonrasında ağrı arttı. Normal sandalye ve yumuşak alana otururken de aynı ağrılar başladı. Uyluk kısmı da ağrımaya başladı. Şuan 1 ay geçti ve yürürken de arada bacağımdaki kaslar çekiliyor. Geçen hafta sonu sırtımda buzdolabı beş kat aşağı indikten sonra bu ağrılar iyice arttı ve bel de işin içine girdi. Devlet 120 kg üstüne emar için açık cihaz öneriyormuş. Bunu son dakika söylediler. Açık emarı da doktor istemeyince özelde emar çektirdim. Neyse ki kırık çıkık yok. Tüm bulgular normal çıktı. Doktor uzun süre oturarak çalışma ve bisiklet üzerinde hep aynı noktaya yük binmesi sonucu mikro hasarlar oluşmuş olabileceğini, doku zedelenmesi veya ödem gibi bir şey oluşmuş olabileceğini söyledi. 1600 mg civarı ödem için bir hap, ağrı kesici ve kas gevşetici verdi. Kolajen ve krem de. Bunlar ağrı geçse de 1 ay kullanılacak dedi. Bu arada bisiklet de süremiyorum tabii ki. Ağrılar kesilip normal yaşantıma döndükten bir süre sonra cesaret ettiğimde tekrar bisiklet sürmek istiyorum. Umarım geçer arkadaşlar. Acayip canım sıkıldı bu işe...
Kilo arttikca konfor azaliyor bu bir gerçek heleki fit ayarlarida bozuksa gercekten vucuduna zarar verebilirsin. Bence bikefit yaptirmayi bir düşün. Çünkü milimetrik ayarlar heleki agir bireylerde çok önem arzediyor kendin okadar hassas ayar yapamiyorsun malesef hiçbir şekilde. Bazen daha agresif bir surus pozisyonu daha konforlu ve daha dogru olabiliyor. Gidon bogazini yükselterek veya degiserek dahada kötü yapabiliriz durumu. Çagri terzioğlu bu işte 1 numara selede hangi noktaya nekadar basinc uyguladiginizi bile analiz ediyor bir sensör ile. Ona göre sele tavsiyesinde bulunuyor. Sanirim bunu trde yapan baska bir fitci yok :). E tabi biraz tuzlu fiyatlar.
 
Kilo arttikca konfor azaliyor bu bir gerçek heleki fit ayarlarida bozuksa gercekten vucuduna zarar verebilirsin. Bence bikefit yaptirmayi bir düşün. Çünkü milimetrik ayarlar heleki agir bireylerde çok önem arzediyor kendin okadar hassas ayar yapamiyorsun malesef hiçbir şekilde. Çagri terzioğlu bu işte 1 numara selede hangi noktaya nekadar basinc uyguladiginizi bile analiz ediyor bir sensör ile. Ona göre sele tavsiyesinde bulunuyor. Sanirim bunu trde yapan baska bir fitci yok :). E tabi biraz tuzlu fiyatlar.
Kilitli pedal kullanmıyorum. En son baktığımda 10 bin lira civarı bir fiyat vardı yanlış hatırlamıyorsam. Yarış koşmayan kilitli pedal kullanmayan biri için indirimli bir fiyat verirse valla düşünmeye başladım 😀 önce bir iyileşeyim de. Kadro boyunu da belirliyordur mutlaka onu da test etmiş oluruz. Şu ayarları tutturacağım derken 2 fit parası harcamış olabilirim ekipmana.
 
Profil fotosu bana ait evet. Stok gidon boğazı ve gidon ile yaklaşık 6 ay kullandım bisikleti. Sol kolum kırık nedeniyle ameliyatlı olduğu için selede rahat etsem de kolda rahat edemedim bir türlü. Sonrasında albatros diye tabir edilen daha geniş ve açılı gidonları denedim. Sonunda sıkıntının bileğime çok yük bindirmesi olduğunu keşfettim. 100 mm gidon boğazını 90 mm açı ayarlı gidon boğazı ile değiştirdim. 45 derecelik bir açıya getirdikten sonra bir süre böyle test ettim. Birkaç farklı gidon denedim. Sonrasında yine rahat edemeyince zürafa denilen yaklasık 10 cm yükselten gidon yükseltici aparatı ilave ettim. Fotoğraftaki o hali. Yeni gidon, iç barendler ve gidon yükseltici ile belki 1000 km sürüş yapmışımdır. Ne elde ne kalçada ağrı sızı yoktu. Günlük 30-90 km sürüş yapıyordum. Gezi, tur işe gitgel vs. Sonra zürafa denilen aparat bayağı ses yapmaya başladı. Pek güvenli gelmedi bana. Xlc'nin 120'lik kendinden yükselticili olan modelini taktım. Bunda hem kendinden bi yükseklik payı var hem de açıdan yükseltilebiliyor. Önceki kurulumla benzer bir ayar yakalamaya çalıştım fakat bir türlü olmadı. Elim rahat etse kalça zorlandı. Tam tersi de aynı şekilde sıkıntılı derken sakatlandık işte. Kadro boyu bana uygun bu arada. Daha önce küçük kadrolar sürdüm. Dizde ağrıya sebep oldu. O sebeple özellikle bu kadroyu tercih etmiştim. Ölçüler de boyuma uyuyordu. Uzun süre sıkıntısız kullanmamış olsam belki de kadro uymuyor diyeceğim ama dediğim gibi 1000 km sıkıntısız binmiştim. Ameliyat yeri ve kilo sıkıntı oluyor bana. O sebeple standart bir ayar tutturmak zor oluyor. Yurtdışında bir sitede sağ ve sol tarafı farklı açılı ayarlanabilen bir gidon gördüm. Denemediğim bir o kaldı.

Son denemem de şu şekildeydi. Iki hafta önce ağrı olsa da yine de test için binmiştim. Dropbar denemesi için hibrit bir model :

330467 dosyayı görüntüle330468 dosyayı görüntüle

Gidon boğazı bu şekilde biraz daha ellere yük binerek kullandım kalçayı rahatsız etmesin diye. Yine de mola verdiğimde ağrı oldu kalçada. Sonra zaten daha önceki sakatlıktan olduğu ortaya çıktı. Bir daha binemedim bisiklete.
Boydan dolayı gidonu yükseltmen aslında mantıklı gibi gözükse de, kullandığın gidon boğazının boyu ve açısı, gidonun albatros tipi olması, boyutları bence olumsuz etkileri kısmen gizlemiş sonradan etkilerini yansıtmış. Bu biraz meslek hastalıkları gibi uzun süre maruziyette fark edilmeden yavaş yavaş etkisini hissettirmesi gibi... Herkesin boyuna oranla bacak ve gövdesi aynı oranda uzun olmayabiliyor. Kol uzun, bacak uzun, gövde kısa vs... Bu yüzden bike fit yaptırmak daha sağlıklı sonuç verecektir.

Pedal kolu (175?), bacağa göre ayarlanmış sele boru uzunluğu, selede ağırlık merkezinin oturduğun pozisyona göre önde mi arkada oluşu çok kritik konular.

Sele için:

1758653906931.png

Fotolar: (link)
1758651127120.png

Pedal yere paralelken, dizin çizgideki gibi olması için selenin önde mi arkada mı olduğu hassas bir durum.

1758651232022.png

Topuk, pedal en alt noktadayken bu şekilde hafif bir açılı ise temel hareketlerde vücut zorlanmayacaktır. Ancak sele ileride veya geride ise bu açı bozulacak. Bu da kalçaya kadar yansıyacak bir etki oluşturabilir gibi yorumluyorum, tabi ki uzun vadede.

Bu arada, bu tarz gidonların dik oturmaya uygun olduklarını düşünmüyorum. Biraz eğilmeden bu gidonların kavrama stili düzgün olamıyor.

Gravel veya albatros tipi gidon barlarında temel sıkıntı, avuç temas noktalarındaki inanılmaz ergonomi problemi. Yusyuvarlak barların sıkıntısını çözmek için son kısımlara elcik takarak sürenler var. Hatta bazı gidonlarda tutuş noktalarında ekstra kalın bölgeler var.

Fotolar: (link)

1758652631050.png

Sonuç: düz boruyu daha ergonomik hale getirmiş.

1758652659715.png

1758652704475.png

Selendeki "dalga" formu mevcut mu anlayamadım. Biraz düz bir seleyi andırıyor. Dik sürüş için aslında uygun değil. Bu da kalça eklemlerine uygun olmayabilir. Yani en azından şu siteden (link) bakarsan doğru sele seçimi için tüyolar bulunabilir. Bendeki sele cannondale line s. Waved flat pear shape türüne giriyor. Hem dik sürüşe, hem de yatarak sürmeye uygun diyebilirim. Tabi bu tamamen öznel bir görüş, başkasının kalçasına uygun olmayıp, dik veya yatarak süremeyebilir.

1758654536619.png

1758654545503.png

1758654552929.png
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Boydan dolayı gidonu yükseltmen aslında mantıklı gibi gözükse de, kullandığın gidon boğazının boyu ve açısı, gidonun albatros tipi olması, boyutları bence olumsuz etkileri kısmen gizlemiş sonradan etkilerini yansıtmış. Bu biraz meslek hastalıkları gibi uzun süre maruziyette fark edilmeden yavaş yavaş etkisini hissettirmesi gibi... Herkesin boyuna oranla bacak ve gövdesi aynı oranda uzun olmayabiliyor. Kol uzun, bacak uzun, gövde kısa vs... Bu yüzden bike fit yaptırmak daha sağlıklı sonuç verecektir.

Pedal kolu (175?), bacağa göre ayarlanmış sele boru uzunluğu, selede ağırlık merkezinin oturduğun pozisyona göre önde mi arkada oluşu çok kritik konular.

Sele için:

330476 dosyayı görüntüle

Fotolar: (link)
330469 dosyayı görüntüle

Pedal yere paralelken, dizin çizgideki gibi olması için selenin önde mi arkada mı olduğu hassas bir durum.

330470 dosyayı görüntüle

Topuk, pedal en alt noktadayken bu şekilde hafif bir açılı ise temel hareketlerde vücut zorlanmayacaktır. Ancak sele ileride veya geride ise bu açı bozulacak. Bu da kalçaya kadar yansıyacak bir etki oluşturabilir gibi yorumluyorum, tabi ki uzun vadede.

Bu arada, bu tarz gidonların dik oturmaya uygun olduklarını düşünmüyorum. Biraz eğilmeden bu gidonların kavrama stili düzgün olamıyor.

Gravel veya albatros tipi gidon barlarında temel sıkıntı, avuç temas noktalarındaki inanılmaz ergonomi problemi. Yusyuvarlak barların sıkıntısını çözmek için son kısımlara elcik takarak sürenler var. Hatta bazı gidonlarda tutuş noktalarında ekstra kalın bölgeler var.

Fotolar: (link)

330473 dosyayı görüntüle

Sonuç: düz boruyu daha ergonomik hale getirmiş.

330474 dosyayı görüntüle

330475 dosyayı görüntüle

Selendeki "dalga" formu mevcut mu anlayamadım. Biraz düz bir seleyi andırıyor. Dik sürüş için aslında uygun değil. Bu da kalça eklemlerine uygun olmayabilir. Yani en azından şu siteden (link) bakarsan doğru sele seçimi için tüyolar bulunabilir. Bendeki sele cannondale line s. Waved flat pear shape türüne giriyor. Hem dik sürüşe, hem de yatarak sürmeye uygun diyebilirim. Tabi bu tamamen öznel bir görüş, başkasının kalçasına uygun olmayıp, dik veya yatarak süremeyebilir.

330477 dosyayı görüntüle

330478 dosyayı görüntüle

330479 dosyayı görüntüle
Çok teşekkür ederim bilgiler için.

Bontrager sport sele var bisiklette fabrika çıkışı birlikte gelen. Aslında seleden memnundum. Geçenlerde kalça kemiği ölçümü yaptım ve defalarca ölçtükten sonra 124 mm çıkıyor. Bu hesaba göre bu sele uygun gibi duruyor.

14011_A_1_Bontrager_Sport_Men_Saddle.png14011_A_2_Bontrager_Sport_Men_Saddle.png
Sele ucunu hafif aşağıda kullanırken rahat ediyordum. Arada sırada sürerken ileri veya geri kaydığım oluyordu tırmanırken veya pozisyona göre.

Tamamen sakatlanmadan Smp seleleri keşfetmiştim. Kalça ölçüsünü onun için alıyordum sipariş geçmek için yarıda kaldı. Sanırım Smp Trk medium jelsiz versiyonu bana uygun gibi gözüküyor. Şu model :

trk-medium-inserts-black__39416.jpg

Şuanki hibrit gidonda dropbarımsı bir sürüş denemeye çalışıyorum. Ikinci el aldım gidonu. Alışamazsam satarım dedim 😀 sakatlık olan koluma en iyi gelen tutuş dropbardaki hood pozisyonuna benziyen sqlab inner barend. Bu hibrit gidonda benzer sonuç alırım diyordum ama onun yerine droplardan tutmaya benziyor. Çok eğiliyorum öne. Sanırım dropbar bir bisiklet denemekten başka çözüm kalmadı.
 
Çok teşekkür ederim bilgiler için.

Bontrager sport sele var bisiklette fabrika çıkışı birlikte gelen. Aslında seleden memnundum. Geçenlerde kalça kemiği ölçümü yaptım ve defalarca ölçtükten sonra 124 mm çıkıyor. Bu hesaba göre bu sele uygun gibi duruyor.

330481 dosyayı görüntüle330482 dosyayı görüntüle
Sele ucunu hafif aşağıda kullanırken rahat ediyordum. Arada sırada sürerken ileri veya geri kaydığım oluyordu tırmanırken veya pozisyona göre.

Tamamen sakatlanmadan Smp seleleri keşfetmiştim. Kalça ölçüsünü onun için alıyordum sipariş geçmek için yarıda kaldı. Sanırım Smp Trk medium jelsiz versiyonu bana uygun gibi gözüküyor. Şu model :

330483 dosyayı görüntüle

Şuanki hibrit gidonda dropbarımsı bir sürüş denemeye çalışıyorum. Ikinci el aldım gidonu. Alışamazsam satarım dedim 😀 sakatlık olan koluma en iyi gelen tutuş dropbardaki hood pozisyonuna benziyen sqlab inner barend. Bu hibrit gidonda benzer sonuç alırım diyordum ama onun yerine droplardan tutmaya benziyor. Çok eğiliyorum öne. Sanırım dropbar bir bisiklet denemekten başka çözüm kalmadı.
Şu an kullandığın fren kollarını, uyumlu bir yol koluyla değiştirme şansın olsa, barend kullanmana bile gerek kalmaz. Ona ihtiyaç duyuyor olman, dropbar ihtiyacıyla alakalı. Doğru şekilde eğilince, "çok eğiliyorum" diyeceğini sanmam. Sadece bisikletin geometrisi bu işlere ne oranda izin verecek, o dert.

Bontrager'in bu modeli şekil itibariyle flat bir sele gözüküyor. Yalnız sürüş stilini değiştireceksen, sele de değişir. SMP TRK'yi belki sürüş stiline uymayacak. 124mm çok garip geldi bana:kötü:, çünkü benim seledeki ölçü 142mm. Bontrager'a oranla baya geniş kalıyor :krktm:
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Şu an kullandığın fren kollarını, uyumlu bir yol koluyla değiştirme şansın olsa, barend kullanmana bile gerek kalmaz. Ona ihtiyaç duyuyor olman, dropbar ihtiyacıyla alakalı. Doğru şekilde eğilince, "çok eğiliyorum" diyeceğini sanmam. Sadece bisikletin geometrisi bu işlere ne oranda izin verecek, o dert.

Bontrager'in bu modeli şekil itibariyle flat bir sele gözüküyor. Yalnız sürüş stilini değiştireceksen, sele de değişir. SMP TRK'yi belki sürüş stiline uymayacak. 124mm çok garip geldi bana:kötü:, çünkü benim seledeki ölçü 142mm. Bontrager'a oranla baya geniş kalıyor :krktm:
Bizim gruplarda yaşı ileri bir iki abimiz bütün bisikletlerini dropbara çevirmiş. Tur olanlarda hatta gidonları hafif yükseltip öyle kullanıyorlar. Memnun gibilerdi. Belki ben de denerim.

124 mm sele genişliği değil bu arada benim kalça kemikleri arası mesafe 😀

Bontrager sport 163 mm genişliğinde.

Smp trk medium ise 160 mm.

Ölçüm için kalça kemiğini ölçtükten sonra yanlardan 15-20 mm mesafe ekleyin diyorlar. Kalça kemikleri direkt kenarlara denk gelmesin diye. Buna göre bu iki sele de bana uygun gözüküyor. Daha geniş sele olursa bu sefer bacağın iç kısmına sürtme durumundan rahatsızlık oluyormuş. Smp için uygulama var. Oradan da bilgileri girdiğimizde net sonuç çıkıyor. Mesela kemik ölçüsü 90-124 mm arası medium diyor. Benim ölçü ne yazık ki 124 yani tam sınır 😀 Anatomik bir seleymiş bu. Tek sıkıntı kısmı şu ki sürüş boyunca seni tek bir konuma sabitliyor. Sele üzerinde ileri geri kayma durumu yok. Kimisi için bu iyi, kimisi için kötü hissettiriyormuş. Denemeden bilemeyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: TOOL
Boydan dolayı gidonu yükseltmen aslında mantıklı gibi gözükse de, kullandığın gidon boğazının boyu ve açısı, gidonun albatros tipi olması, boyutları bence olumsuz etkileri kısmen gizlemiş sonradan etkilerini yansıtmış. Bu biraz meslek hastalıkları gibi uzun süre maruziyette fark edilmeden yavaş yavaş etkisini hissettirmesi gibi... Herkesin boyuna oranla bacak ve gövdesi aynı oranda uzun olmayabiliyor. Kol uzun, bacak uzun, gövde kısa vs... Bu yüzden bike fit yaptırmak daha sağlıklı sonuç verecektir.

Pedal kolu (175?), bacağa göre ayarlanmış sele boru uzunluğu, selede ağırlık merkezinin oturduğun pozisyona göre önde mi arkada oluşu çok kritik konular.

Sele için:

330476 dosyayı görüntüle

Fotolar: (link)
330469 dosyayı görüntüle

Pedal yere paralelken, dizin çizgideki gibi olması için selenin önde mi arkada mı olduğu hassas bir durum.

330470 dosyayı görüntüle

Topuk, pedal en alt noktadayken bu şekilde hafif bir açılı ise temel hareketlerde vücut zorlanmayacaktır. Ancak sele ileride veya geride ise bu açı bozulacak. Bu da kalçaya kadar yansıyacak bir etki oluşturabilir gibi yorumluyorum, tabi ki uzun vadede.

Bu arada, bu tarz gidonların dik oturmaya uygun olduklarını düşünmüyorum. Biraz eğilmeden bu gidonların kavrama stili düzgün olamıyor.

Gravel veya albatros tipi gidon barlarında temel sıkıntı, avuç temas noktalarındaki inanılmaz ergonomi problemi. Yusyuvarlak barların sıkıntısını çözmek için son kısımlara elcik takarak sürenler var. Hatta bazı gidonlarda tutuş noktalarında ekstra kalın bölgeler var.

Fotolar: (link)

330473 dosyayı görüntüle

Sonuç: düz boruyu daha ergonomik hale getirmiş.

330474 dosyayı görüntüle

330475 dosyayı görüntüle

Selendeki "dalga" formu mevcut mu anlayamadım. Biraz düz bir seleyi andırıyor. Dik sürüş için aslında uygun değil. Bu da kalça eklemlerine uygun olmayabilir. Yani en azından şu siteden (link) bakarsan doğru sele seçimi için tüyolar bulunabilir. Bendeki sele cannondale line s. Waved flat pear shape türüne giriyor. Hem dik sürüşe, hem de yatarak sürmeye uygun diyebilirim. Tabi bu tamamen öznel bir görüş, başkasının kalçasına uygun olmayıp, dik veya yatarak süremeyebilir.

330477 dosyayı görüntüle

330478 dosyayı görüntüle

330479 dosyayı görüntüle
S-Works de Cannondale'i b.klayıp kendi reklamını yapmış he.
 
  • Hahaha
Tepkiler: -Deniz- ve TOOL
Geri