Scudo Sports

Şehirlerarası yollarda bisikletle turlamanın pek mantıklı olmaması

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.685
Tepki
13.225
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
pazar günü günübirlik kayseri-ürgüp-avanos turum oldu ve daha önceki gerek günübirlik gerekse konaklamalı turlarıda hesaba katarak şöyle bir çıkarımım oldu.
Bahsettiğim tur güzergahı yoğun bir araç trafiği içermemekle birlikte günübirlik tailcilerin kapadokyaya akın etmesi ile birlikte nerdeyse otoyolu andırıyordu. Tur süresi boyunca aralıksız binlerce aracın saatte 120 km üzerinde giderken çıkardıkları gürültü ve özellikle yokuş yukarı aşırı boyutlara varan egzos gazı salınımına maruz kaldım. Kafamın içinde hala araçların seslerini duyar oluyorum. Yol kalitesi zaten oldukça kötü idi, yer yer asfalt erimişti. Mıcır taşlı yolda emniyet şeridi nerdeyse yok idi. Açıkcası özellikle ağır tonajlı araçların insafına kalmıştık. Sağolsunlar bir çoğu bizi görerek yollarını değiştirdiler. Yoksa beyaz çizgiye çok yakın giden araçların yaratacağı olası faciayı düşünmek bile istemiyorum. Buna rağmen geçişlerinde yarattıkları rüzgar ile özellikle hafif yol bisikletlerini sarstılar. Kalitesiz yakıt, muayeneden geçmemiş araçların varlığı, eski tip araçlar ve bol yokuşlu yollar nedeniyle bolca soluduğumuz egzos gazları ile ne derece spor yaptık ve ne derece sağlıklı bir ortam içinde yolculuk ettik cevabı çok net olan bir diğer soru işareti. Boğazımın yandığını, gözlerimin kızardığını, ciğerlerimin kuruduğunu hissettim. Adeta 21. yüzyıl modern işkencesine maruz kalmıştım. İşkence etseler bundan daha iyisi olmazdı.
Sözün özü batıdaki örneklerinde olduğu gibi araç trafiğinden belirgin bir şekilde yalıtılmış bisiklet yolları olmadığı sürece şehirlerarası yollarda kelle koltukta bisiklet sürmek akıl işi değil. Bunu bisikletin yaşamın her alanında kullanılmasını canı gönülden arzu eden biri olarak söylüyorum. Gerçekten araç trafiği çok yoğun vede spormu yapıyoruz ağır metallerle muhatap olmaktan kaynaklı kanserlemi yüzyüze kalıyoruz belli değil.
 
Scudo
@mehmetsunu
Çok haklısınız tur güzergahlarını secerken mümkün oldukca ana güzergahlardan uzak durmaya çalışıyorum.
 
Yaşadığınız durum mevsimsel, ayrıca zamanlamanız da kötü olmuş gibi.
Ben de geçenlerde (pazar günü) Mersinden Erdemliye pedal salladım (33 km) ve zamanlama kötüydü. Öğleden sonra yola çıkmıştım. Giderken pek trafik yoktu, ancak dönüş tam anlamıyla facia idi.
Bir hafta sonra bu sefer sabah erken aynı yolu aldım ve hiç trafik yoktu. Güle oynaya gidip döndüm, ardından evde kahvaltımı yaptım.
Ayrıca bu sene mayıs başında Marmaris - Antalya arasında tur yaptım, turizm sezonu başlamak üzereydi ve trafik açısından hiç bir sıkıntı yaşamadık.
Mesajınızda kendinizde turunuzun pazar günü ve turistik bir yöreye olduğunu belirtmişsiniz. Hafta içi veya bahar aylarında çok daha az trafik olacağını tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: phoenix48
Ne yazık ki bisiklet turlarinda yaşamakta olduğumuz realiteler gözardı edilerek çözüm sunulmasını yararlı bulmuyorum. Öncelikle alternatif az risk taşıyan rotalar her zaman mümkün değil. Ana güzergahtan çıktıkça yolun kalitesi dahada bozuluyor. Aynı zamanda topoğrafya sertleşiyor, traşlanmamış dik eğimler ile karşılaşıyorsunuz. Kirsalda besicilik yaygın olduğundan saldırgan çoban köpekleriyle yolunuz kesişiyor , güvenlik sorunlarıda cabası. Erken saatlerde yola çıkmakta başka bir riski beraberinde taşıyor. Şoförlerin en uykulu oldukları ve dikkatlerinin dağınık olduğu zamanlar sabahın ilk saatleri. O nedenle bir kazaya kurban gitmek olasılık dahilinde.
 
Yol bisikleti ile tur sıkıntı, kafanız attığında patikaya dalabilmeniz gerek.
 
sıcağa ve trafiğe yakalanmamak için olabildiğince erken yola düşmek lazım, en güzeli şafak sökerken yola düşmek
 
Öncelikle şehirlerarası yollarımızın standart hale gelmesi gerekiyor. Emniyet şeritleri mutlaka olmalı. Mesela benim en sevmediğim yer Aliağa'dır. Yolda emniyet şeridi yok, asfaltın sağı solu balon yapmış sürekli kamyonlar tırlar geçiyor, bisikletin tekeri o balonlar yüzünden tutunamıyordu yola. Yine rota olarak alternatif güzergahları ve emniyet şeritli yolları tercih etmek lazım. Şu görüşe katılmıyorum: Bizde aracız sağ şeritten gidebiliriz, şeridin sağına yanaşıp gidebiliriz. Yok kardeşim öyle şey, emniyet şeridi varsa emniyet şeridinden git. Mecbur kaldıysan sağ şeridin sağından git. Yollarımızın kalitesi bizimle alakalı değil. Maalesef bizim yapabileceğimiz çok bir şey yok kendimizi korumak dikkat etmek dışında.
 
@yusufgs3625
Aslında benim kafamda gece yolculuğu var.(şöyle 20:00 dan 01:00 a kadar uyuyup 01:30 gibi yola çıkmak mesela) :harika:
Nasıl olur acaba??? :kötü::kötü: Çok değişik bir deneyim olmaz mı!? :harika:
 
@Emre Yönlüer

Şehirler arası gece de trafik var, daha tehlikeli. Issız yollar ise daha ürkütücü :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Bu aralar uzun bir tura çıkma fikrindeyim ama araçlar ve yolda kalma korkusu sıkıntılı oluyor benim için. Bir de yol bisikletim yok.
 
@Bisikleteam Youtube

Yol bisikletine ihtiyacınız yok. Hatta son tercih yol bisikleti olmalı. Diğer tüm bisikletler fazlasıyla uygun tur için. Yolda kalma durumu için tamir aletlerini yanınıza alıp birazda olabilecek arızaların çözümlerini önceden öğrenip yola çıkın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mösyö Salyangoz
Kısmen katılıyorum görüşünüze.tem olsun e5 olsun çok riskli.ama istanbuldan çıkış için bu yolları kullanmak şart gibi. Geçen cumartesi halkalidan maslak a kadar tem den gitmek zorunda kaldım.dönüşte ise daha sakın olan ayazağa kağıthane alibeyköy eyüp ve e5 den halkalı ya kazasız belasız vardım.
 
@Pabioo


Buna katılmıyorum. Buradaki ölçek bisikletle gidebildiğimiz hız olmalı. Trafik ile aynı hızda gidebiliyorsak sağ şeritte elbette hakkımız var. Ancak trafik ile aynı hızda gidemiyorsak sağ şeride girmemeliyiz.

Misal yol bisikleti ile 50-60 km hızla giderken yoldan gitmenin zararı olduğunu düşünmüyorum. Birçok yolda hız limitinin 70 km olduğunu düşünürsek gayet yeterli bir hız.

20-30 km ile şeride girmemek çok daha mantıklı.

Rota planı yaparken bayram-resmi tatil dışında sakin sezonlarda bisiklete binmek daha güvenli. Tatillerde araba ile gezerken bile bayram tatillerini ya bir camping'de durarak yada evde geçiriyorum. Olan kazaları düşünürsek bisikleti geçtim arabayı bile çıkarmak riskli.

Egzoz konusunda araçların yaşından çok bakımı önemli. Üstüne bakımsız araçların yolda gezinmesine fırsat tanıyan bir sistem olunca böyle oluyor. Yağ yakan, dieselgate skandalına karışmış binlerce dizel aracın yollarda vızır vızır gezerek bizi azot oksite boğduğu sistemde bir problem var.

Motor hacmine göre değilde emisyona göre araçlardan vergiler alınsa birçok emisyon sorunu çözülür. Denetimler sıklaştırılıp bu araçlar kontrol altında tutulursa pedallarken bu kadar egzoz dumanı solumamış oluruz.
 
@Emre Yönlüer Hocam insan bedeni gece ozellikle 12 ile 3 arasi uyumak icin yaratilmis o saatlerde surmek yipratici olacaktir. Bir arkadasin da belirttigi gibi o saatler ayni zamanda urkutucu. Tcr yariscilarinin en cok yakindiklari konu gece ozellikle Ormanda yaptiklari surusler. Ben suruslerimin tamamini nerdyse sabahin ilk isiklariyla yapiyorum. Hem hava temizlenmis oluyor hem de min. arac. Advised
 
@bariss.t Otobanda nerede 70km hız sınırına uyan araç buluyorsunuz yahu? Üstelik o 70km sınırları da 1-2 km falan. Sonrası araçlar 90-100kmlerde gidiyor. Ayrıca hangi yol bisikletli 50-60 ortalama ile yolda gidiyor :D Ben en son Tony Martin'in 58km ortalamasını görmüştüm TT'de 1 saatti oda. tüm bisikletliler adına gideceğimiz ortalama hız en fazla 40-45 olduğundan dolayı -ki kaç dakika devam edecek bir tempo olur muamma- otoyolda sağ şeritten gitmek intihara eşdeğerdir. Rampa inerken otoyolsa kontrollü inin. Canınızdan daha kıymetli değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: şamilkafkas
@mehmetsunu
Sevgili Mehmet, yazdiklarinin tipatip aynisi bir turu bundan iki hafta kadar once istanbulda biz yaptik, inan resmen bisikletten sogudum. O gunden beri bisiklete binmek bile icimden gelmiyor.
Canimiz tehlikede spor mu yapiyoruz, gezip kafa mi dagitiyoruz belli degil.
Bir de devletin vergi politikalarindan dolayi ulkemizde dizel yakit kullanimi giderek yayginlasiyor. Dizel demek, hava kirliligi demek. Cunku benzin gibi %100 oranda yanici degil. Hele rampalarda daha yuksek devirde calisan dizel motor, egimli yolda daha cok oksijen almasi gereken bisikletciyi boguyor ve yetmezmis gibi zehirliyor.
Ben bir cozum bulamiyor, uretemiyorum artik.
 
-Otobana motorsuz araç girişi zaten yasak.
-Gece sürüşünü kesinlikle tavsiye etmiyorum, 4 yıl önce gece sürüşünde, çok sevdiğimiz bir arkadaşımızı kaybettik maalesef.
-Emniyet şeridi varsa emniyet şeridini kullanmak lazım ama emniyet şeridinden araç geçenler, sıkışınca emniyet şeridinden basıp gidenler olduğu sürece hiçbir yer güvenli değil. Neredeyse 1,5 şerit genişliğinde emniyet şeridi olan yolda bile önüme bakmaktan çok kask aynasından arkama baktığımı farkettim. Emniyet şeridindeki cam kırıkları, çocuk bezleri gibi çöp tehlikelerinden hiç bahsetmiyorum. Bize düşen sürekli yollarda görünmek, her ortamda(tekrar tekrar ama bezdirmeden) bisikletlilerin yoldaki haklarından bahsetmek, kulaklarda yer etmek zorundayız.

Görünürlük konusunda da son bir şey söyleyeyim, araç sürücüleri yolun önlerinde olan kısmı haricine çok dikkat etmezler. Sağ şeridi kullanırken en sağa iyice yanaşmak görünürlüğünüzü azaltır. Sağ teker izini takip etmek görünürlüğünüzü artıracaktır.
 
Geri