Scudo Sports

Şehir/Tur bisikletleri hakkında yapılan yanlış yorumlardan sıkıldım.

@emrahozkan

Vallahi hala emin değilim kadromun ne olduğundan! Geotech Street 28" diye geçen bir bisiklet. Delta'nın sayfasında Şehir-Tur bisikletleri bölümünde var. Ben 2009'da aldım. Ancak Cr-Mo falan diye laflar etmiş kadroyla ilgili. Benim bildiğim kadarıyla Alüminyum alaşımlara Cr veya Mo elementleri eklenmiyor. Yani muhtemelen çelik kadrodur. Ama yine de emin değilim. Bir ara üşenmeyip Delta'ya uğrayabilirsem o detayı sormak niyetindeyim. Bilgisi olup buradan paylaşanlar olursa, şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
 
Scudo
Ben yaklaşık 2,5 yıldır Ankara köyünün bol engebeli yollarında hyibrid bisikletimi kullanmaktayım (Bianchi Shape, hergün 10km, işe gidiş-geliş). Belki bisikletimin yeterince iyi olmamasından belki de ön amaörtüsörün eksikliğinden her gün en az 10 kez sayın yerel yiyicilerimizi sevgiyle anıyorum, buradan kendilerine gene selamlarımı gönderiyorum:)))

Trafik çok tehlikeli, kaldırımları kullanmak gerekiyor. Ancak kaldırım iniş çıkışları problem, çünkü kaldırımların köşeleri bıçak gibi, delikler çok büyük ve yolun ortasında, ayrıca 28'' ile manevra da epey bir zor. Dolayısıyla sanırım MTB bisikletler bizim memlekette hard şehir bisikletleri oluyor!!!!
Yol bisikletlerinin tiplerine de bayılsam da bisikletimi değiştirmek için bu forumda bir de konu açtım, umarım en kısa zamanda MTB ile olan tecrübelerimi de paylaşırım!!!

Ama en iyi bisiklet bindiğin bisiklettir!!!
 
konu ilginç geldi ve fikir beyan etmek istedim nacizane.
Bu " sehir içinde hibrit- sehir bisikleti kullanılmalı, dag bisikleti gereksiz, bilinçlenmeliyiz... vsvs.." gibi görüşler kişilerin tamamen kendi görüşüdür.konunun basında söylendiği gibi yol ve tur-sehir bisikletleri tabiki öyle kolay kolay kırılıp dökülmez. tabiki toprak yola da camurada girer ve gayet güzelde gider. Ama ben dag bisikletimi daha cok seviyorum. sehirde kullanmayıda toprakta kullanmayıda seviyorum. agır mı? evet. yavas mı? evet. kullanımı daha mı yorucu? evet. Ama herkesin tercihi farklıdır. Bence insanlara " Kullanacagınız yere göre bisiklet almalısınız" demek çok hatalı bir davranış. sonucta bu bisiklet. öyle yada böyle amaç ve kapasite ( ulaşım anlamında) hemen hemen hepsinde aynı. hangisini beğendiysek onu alalım. benim param 10.000 tl lik modele yetti onu aldım yada 100 tl lik modele yetti onu aldım. ikiside aynı bence. bisiklet tutkusunu kategorize etmeyelim. yolmuş ,turmuş, dağmış ... hiç gerek yok. begen. al. bin.
bilinçli binelim yeterli.
hayırlı forumlar.
 
@ramirez
Bence bu çok doğru ve yerinde bir davranış. Cümlemi yanlış anlamayın kesinlikle polemik peşinde falan değilim, sadece bunu belirtme gereği duydum. Eğer her alanda mtb ideal olsaydı (işimizi görmesi ayrı ideal olması ayrı) kullanım alanlarına göre farklı bisiklet türleri olmazdı değil mi? Siz mtb seviyor olabilirsiniz, ağır ve yavaş olmasına rağmen düz yolda, asfalt üzerinde de kullanıyor olabilirsiniz ancak buraya gelen ve çok az bisiklet bilgisi olup bisiklet danışan arkadaşları da yanlış yönlendirmiş olmayalım.. Dönüp dönüp aynı şeyleri yazıyoruz aslında.. Konuyu açan arkadaş şehir ve tur bisikletlerine yeterince yer verilmediğini ve eksik-hatalı yorumlar olduğunu söylemiş, bence son derece haklı. Bunun karşısında mtb severlerin hemen karşı görüş beyan etmeleri gerekmiyor. Haklıya haklı, doğruya doğru demek gerek.
 
Merhaba arkadaşlar, eğer bir faydası olacaksa bende kendi görüşümü paylaşmak istiyorum. ThePoorWanderer'a katılıyorum. Bende Trek 3900 model dağ bisikleti var. Yakacık'ta oturduğum için genelde Aydos ormanında kullanıyorum. Toprak, patika ve engebeli zeminde gerçekten çok iyi randıman alıyorum fakat şehir içinde yorucu bir bisiklet. Tamam şehirde kısa mesafe veya sadece vakit geçirmek için kullanımda pek sorun yok. Tur için kullanılacak bisiklet için kesinlikle 28" ve 54 Ayna kol bir bisiklet tavsiye ederim.
Her kese güzel bisikletli günler dileğiyle.
 
Peki hybrid için, daha önce de söylemiştiniz gerçi, biraz agresiv kullanma adına (kaldırım iniş çıkışı, deliklerde rahat etme) en iyi lastik seçimi hangisidir?

Ya da ön amörtisör ağırlık arttırsa da işi kolylaştırır mı, son olarak da disk fren gerekli midir?
 
@ramirez

Aslında aynı şeyi söylüyoruz. Bu konu içinde hemen hiçbir yorumda mutlaka şehir / hibrit / tur bisikleti kullanmalıyız, MTB gereksiz vs. şeklinde yorum yapılmadı. Elbette kişisel zevkler önemlidir. Siz ne güzel bilerek isteyerek almışsınız bisikletinizi. Şimdi hem seviyorsunuz hem de zevk alıyorsunuz kullanmaktan.

Benim amacım her konuya MTB alın, en güzeli MTB, en sağlamı MTB, Türkiye'de başka bisiklet kullanılmaz, diğerleri hemen dökülür diyenlere bir yanıttı. Aksi takdirde başlığı "MTB gereksizdir kullanmayın" diye açardım. Bu da en başta kendi görüşlerime ters düşerdi.

Sağlıkla kalın, bol pedallayın :)
 
@cancaneses

Araziye fazla çıkacaksanız cyclocorss dişli 700*35 - 37 lastikler kullanabilirsiniz, asfaltta schwalbe marathon tiplerinden kullanabilirsiniz. Maxxis de çok iyi lastikler yapıyor diye biliyorum. Amortisör olayı biraz kişisel. Arazi yoğunlukta olacaksa konfor açısından tercih edilebilir. Ağırlığı arttırır, hakimiyeti kolaylaştırır. Amortisör olacaksa mutlaka kilitlenebilir olmalı bence.

Frenler için forumda çok tartışıldı. Kaliteli fren ayakları, baradine pabuç; kullanım ve tamir kolaylığı, her yerde parça bulunması açısından turcuların ilk tercihi. Agresif şartlarda kullanılmayacaksa disk frene çok da ihtiyaç yok görünüyor.
 
Cevap için teşekkür ederim!!
cyclocorss dişli 700*35 - 37 modeline bakacağım.
Delik deşik şehir yolları ve kaldırım iniş-çıkışları da arazi sayılır ne de olsa!!!
Benim bir gidip ön amörtisörlü kaliteli bir hybrid bisiklet denemem lazım!!!
 
@cancaneses

Naçizane tavsiyem, ön amortisörü kilitlenebilir olsun. Bazen "keşke" dedirtebiliyor çünkü. İyi pedallamalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
@cancaneses

sizin için tabiki mtb daha uygun olabilir... ama kaldırımlar yayalar için, çıkmanız doğru (göreceli) değil aslında... kaldırımda bisiklete binilmiyor zaten yürümek bile çok zor down hill tarzı birşeyler lazım :)

ankara köyünde durum bahsettiğiniz gibi malum. birde şu mazgalları neden yola dik yaparlar, paralel kapatsalar kapakları bisiklet düşmeyecek...

lastik işini 700c 40-42 bile düşünebilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Dişli lastiği arazi için uygun buluyorum. Lastikteki dişlerin görevi çamur, toprak ve kumda tutunma yüzeyini arttırmak, sürüş ve fren kalitesini sağlamaktır. Çukurlar, kaldırım iniş çıkışlarında lastik dişlerinin etkisi olduğunu sanmıyorum. Karışık kullanım için desenli lastik, yoğun arazi kullanımı için dişli lastik (ki çok yoğun arazi kullanımınız varsa MTB daha uygundur), sadece asfalt için slick lastik (ben pek önermiyorum).
 
Bundan 20 sene önce ankaranın gecekondu mahallerinde 28 jant bisan marka 700 37 lastikle kah asfaltta kah köy yollarında kullandım, jant yamulması kadro kırığına başıma gelmedi.Ama gözüm hep mtb lerdeydi yakışıklıydılar(hala gözüme öyle görünür)En son bisan marka bisikleti kırmak için(heves geçmiş 7 yıl olmuş) 4 kişi binip komşunun bahçe duvarına tosladık bahçe duvarı yıkıldı(sağlam yapmamışlar) ön jant yamuldu tabiki bizde bahçede.Anlattıklarım gerçektir şaka değil,20 yıl sonra yeniden kendime bisiklet aldım 15 gün sonra elimde olacak(şehir tur bisikleti gurubundan)Niye bu guruptan aldım 1-egonomi 2- verimlilik 3-kullanım amacım(%70 asvalt %30 toprak,köy yolu)
 
Dediğiim gibi, benim (herkesin) kafamdaki bisikletleri gidip bir güzel denemem lazım!!!
Ama satıcılar da epey bir çakal, her zman ellerindeki malı övmek adına insanın içine kurt düşürüyorlar.
Mesela;
"Abi, al bi hidrolik disk frenli ömür boyu kullanırsın?????"
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
13 numara bi somunu penseyle de açarsın 13- 14 anahtarıyla da, ne kadar çaba sarfedeceğin senin seçimin:):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Scott sportster 40 aldım ve çooook memnunum.

Bence şehirde dağ bisikleti kullanmak kullanıcının zevki, tercihi ve becerileri dışında anlamsız. Satıcılar sayesinde az kalsın ben de bu anlamsızlığa adımımı atıyordum!!!!
 
Sağlıkla keyifle pedallayın.
 
Ben de sportster 40 aldım ve ben de memnunum.
Özellikle düzlükte hızlanmanın ve bitmeyen viteslerin keyfine diyecek yok.
Ama en ufak tümsekteki çarpma hissine alışamadım.
Bir de dağ bisikletine alışınca biraz dikkatli olmak gerektiğini öğrendim.
Dün akşam 700-35 lastiklerle, amortisörü de kilitli unutarak sertçe kaldırımdan otoparka atladım , neye uğradığımı şaşırdım :)
Çarpmanın şiddetiyle omzumu hafifçe incittim.
Bir kaç günlük ağrı bana kilidi kontrol etmeyi ve lastiklerin sertliğini hatırlatır.
 
  • Beğen
Tepkiler: cancaneses
Tolga, teşekkürler; bu arada ilker sana da hayırlı olsun.
Ben yaklaşık 2,5 yıl boyunca bianchi Shape kullandığım için (hem düz maşa, hem geometrisi yarışa yatkın, hem ince lastik hem de kadrosu bana göre küçüktü) bu bisiklet sanki dağ bisikletiymiş gibi geliyor.
Bitmeyen vitesi ve hızlanması konusunda size katılıyorum!!!
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker çelikcan
Geri