Scudo Sports

Şehir/Tur bisikletleri hakkında yapılan yanlış yorumlardan sıkıldım.

Peki yormayacak, köy yollarında, patikalarda ve taşlı yollarda da kullanılacak ne öneriyorsunuz?
Şehir mi yol mu?
 
Scudo
@Tolga Günsezer

Compact SUV ile arazide yol alamaz iseniz, normal binek araba ile hic yol alamazsiniz. MTB ile bir arazi surusu zorluyorsa, sehir ici bisikleti daha cok zorlanir. Sehir icindeki yol bozukluklari MTB'yi zorluyorsa, sehir ici bisikleti daha cok zorlanir. MTB kotudur iyidir amaciyla yazmiyorum.

Trafikte gorulen cogu arazi tasiti da compact SUV degil. Compact hic degil.
 
@KAAN SEVER

köyde gideceksen yol bisikletini unut zaten :) cyclocross gider ama bir araştır harika bisikletler ama çok pahalılar.

hem yormayacak
hem patikadan gidecek
hem asfaltta gidecek

çözüm : hybrid, kilitli ön amortisör ve schwalbe cx serisi falan gibi dişli bir lastik.... her türlü çok rahat edersin.

ama köy yolu var köy yolu var, hafif bir mtb de iş görür tabiki...
 
Selamlar,

En yakın arkadaşımın kendine bisiklet alması çocukluğumun ve hayallerimin tekrar uyanmasına neden oldu. Üniversite yıllarına kadar bisikletin üzerinden hiç inmedim. Yıllar sonra tekrardan aynı heyecanı hissediyorum. Bu forumu kim yaptıysa ve kim ne kadar yazı yazdıysa teşekkürü hakediyor. Buradaki yazılar ve bilgiler sayesinde aslında bildiğimi düşündüğüm bisiklet hakkında hiçbir şey bilmediğimi anladım. Buradaki araştırmalarım sonucunda almam gereken ideal bisikletin "Şehir Bisikleti" olduğuna karar verdim. Önceki bisikletim MTB... Şu an hurda halde... Şehir Bisikletimi aldıktan sonra, para ayırdıkça MTB'yi toparlamak istiyorum.

Özetle değinmek isteyeceğim konu şu; benim ilk bisikletim bir Şehir Bisikleti olabilirdi. Hediye olarak alındığı için ve alan kişi bilinçlendirilmediği için bir MTB sahibi oldum. Sanırım bu konunun açılmasındaki esas meselede bu olmalı...
 
@Mehmet Sinan Güvenç

Konunun özünü anlayan bir kişi. Çok teşekkür ederim :) boşuna yazmamışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider
@Tolga Günsezer
Bende anladım Tolga abi :D Kron xc500 alacakken boşuna mtb alıp full asfalt ve şehir içinde yazın sahil turlarında kullanıcağım için Kron xc500 den vazgeçip Salcano city sport 24vs almaya karar verdim :D
 
Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum, bende ilk başta kaslı görüntüsü nedeniyle MTB almıştım ve daha sonra yaptığım hatayı farkedince birdaha bisiklete binmedim, sattım gitti. Bugün TREK FX 7.2 aldım, yolda akıyor resmen ve tamam istediğim buydu dedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
BEn de salcano citysport 21 kullanıyorum. Kron sedona mtb lerden salcanoya geçmeme rağmen süper bir konfor ve rahatlığı var. Şehir için çok ideal
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
ibrahim uzun aslinda 26 inc jantlar bisiklette daha güzel gözüküyor.hele 29'' jantlı bisikletlere bakinca tekerden baska bir sey gözükmüyor:D hoş degil.alternatifler dağ bisikletinde var aslinda.cok kalın tekerler 2.2-üstü gereksiz bence.onun yerine daha ince asfalt arazi tarzi performans lastik.ben dağ bisikletime taktim.harika oldu.asfalttada da cok akıcı.görünümüde cok güzel şekil yönünden.tepe-taş arazide mukemmel.uzun yolda yapilir. asfalt olsun arazi .26'' -28'' tercih konusu.
 
@gok
Güzellik göreceli bir kavram diyolar ya aynen öyle :D Bende mtblerin küçük ama kaslı yani kadrosu felan bayağı şişmiş görüntüsünden hoşlanmıyorum.Yani bana göre değiller 15 yaşında 186 olup 86 kg olunca :D Zaten bende biraz fazla kiloluyum ama göstermiyorum.O nedenle Mtb bana hitap etmiyor.Dağ bisikletinize lastik takmışsınız akıcı olmuş çok doğru fakat kadronun geometri yapısından dolayı idda ediyorum asla Mtb şehir/tur bisikletinin verdiği rahatlığı vermiyecektir.Kullanım alanına göre değişir.Birde mtbler 26 turlar 28 arasındaki 2 inçh her 1 dönüşte 5.5 cm eder.Varın siz hesaplayın.Size hitap eden sevdiğiniz Mtb bana hitap eden Şehir/tur Sedona 331 ler gibi :D Boşverin tartışmayı önemli olan bisiklete binmek değil mi?...
 
hop konuyu hortlatalım:D..

2013 şubatından beri düzgün biniyorum bisiklete, KTM life track bisikletim var, hiç araziye girmedim, schwalbe 700x35 lastikler yerine michlen 700x23 taktım geçen ay, ve hız, performans baya arttı. dişli lastiğin ameleliğini boşa çekiyormuşum varkettm.
 
Ben de aslında forumda 1-2 haftadır zaman geçiriyorum. Malasef bu konuyu yeni gördüm ancak şanslıyım ki diğer yazılardan ve şahsi tercihlerim sayesinde uzun süre MTB- Şehir Bisikletleri arasında gidip geldikten sonra kendime bir şehir bisikleti aldım.
İlk mesajda yazılan her türlü yoruma ben de katılıyorum.
Şu an tek bir tavsiyeye ihtiyacım var. Çok dişli olmayan ama hafif arazi ortamına girdiğimde de beni sıkıntıya sokmayacak bir lastik önerisi ne olabilir acaba?
 
Continental Country Plus
(link)
buyrun inceleyin benim bisiklette takılı olan lastik bu ama hızı arttırmak için bende Micheln bakıyorum
 
(link)

Eski bisikletimde kullanıyordum. Hafif arazide çok başarılı. Patlak koruması çok iyi üzerinden 12 adet diken çıkarmışlığım vardır. Şimdiye kadar sadece 1 kez patladılar.
 
Burada konuşulan konuya genel bir cevap vermek istedim... Hem uzun yol için hybrid bisiklete sahip olmak isteyenler... hem de dağ bisiklete sahip olmak isteyen arkadaşlar için bir arayol formülü de şu olabilir.... 29 inçlik bir dağ bisikleti alıdıktan sonra, bir çift şehir lastiği barındıran ikinci bir cant set yaratmak olur... Yani arazi yola gideceğin zaman lastik değiştirmek yerine, arazi lastiği barındıran cant set takılır... Şehir içinde kullanacağın ve uzun tura gideceğin zamanda asfalt lastiği barındıran cant set takılır... Tabi bu her iki cant setlere de aynı vites kasetleri takılır.... Böylelikle tek ama iki bisiklet sahibi olunabilinir... Hem şehir/hybrid hem de MTB... Ben son üç senedir İstanbuldan Ege sahil yolunu izleyerek güneye bisiklet ile gidiyorum... İkinci seferimde Salcano Astro 29inç kullanmıştım... Ama lastiklerini asfalt lastiğine değiştirdim... Bir dağ bisikleti konforunu şehir bisikleti süratiyle yaşamak oldukça güzel bir deneyimdi...:)... Eklemeyi unuttuğum bir şey daha var.. Satın aldığımda Salcano Astro 29inç Sram X5 sistemiyle gelmişti... Ben onu komple Alivio Vites sistemine (arka vites değiştirici hariç: Deore XT) değiştirmiştim... Alivio vites sistemi genelde şehir bisikletlerinde çok sık kullanılan bir vites sistemidir... Ama burada esas önemli olan Aynakolun en büyük çarkının 48 dişli olmasıydı... Bir gezi bisikleti için 48 dişliden daha düşüğü yetersiz kalabilirdi... Uzun lafın kısası 29inçlik bir bisiklet herkezi tatmin edebilir... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cngz
Sedona 300s kullanıyorum 1 2 soru geliyor ara sıra mesela ;

- şimdi bu şehir bisikleti mi
- evet
- sadece şehirde mi kullanıyorsun
- evet
- şehir dışına çıkmadın mı hiç
- gürcistana gittim
- ee niye şehirde kullanmadın .

Bir de bisiklet toplulukları ile pedallarken onlarda jilet bisikletler var tabi . Bana söyledikleri genelde ;

- sen bununla bize ayak uydurumazsın, zorlanırsın

Çok tuhaf şeyler geliyor kulağıma yani . . .
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiol
@Tolga Günsezer İnanırmısınız dağ bisikletini geçdim benim bir arkadaşım var adam şehirden çıkmıyor enduro bisiklet sahibi pahalı güzel bir model dedim oğlum delimisin:) ne yapacaksın bu modeli bunla yokuş nasıl çıkacaksın hemde ağır bir bisiklet ya dedi jilet gibi yolmu varda ince tekere bineyim dedim yahu ben nasıl biniyorum bende yol var, katlanır var abi dedi mazgalamı bakacağım yolamı bakacağım taksiye dolmuşa kamyonamı ben niye çıkıyorum gezmek için etrafı görmek için zevk almak için e dedim ozaman niye enduro ozaman dedi ordan atlar,burdan atlar kaçarım yokuşlarda çıkamasamda elime alır çıkarım dert değil:) birde görüntüsü süper abi daha ne olsun dedi bende vazgeçdim artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri