@simge0626 Katlanır düşünür müsünüz ? Toplu ulaşımla entegre olarak kullanabilme imkanından dolayı olukça avantajlıdır.
@ones Rica ederim yarış geometrisinden kastım, hız amaçlı kullanılan yol bisikletlerine dikkatli bakarsanız eğer sürücüsünün aerodinamik pozisyonu (Öne doğru yatık, kollar ve dizler birbirine olabildiğince yakın ve omuzların olabildiğince daraltıldığı oturma pozisyonu) almasını sağlayacak şekilde tasarlandığını görürsünüz. Böylece bir bisikletçinin en büyük düşmanı olan rüzgar direncinin azaltılmasına olanak sağlar. Ancak bu duruş size oldukça performans katkısı sağlasada yarışlar haricinde vücut ağırlığının belirli bir bölümü kol ve omuzlara binmeye başladığından oldukça rahatsızlık vermeye başlar .İşte Merida speeder bu sürüş pozisyonunu sağlayan açılara olabildiğince yakın açılara sahip.
Turlarda ortalama hız genellikle 15-20 km olacağından ve günlük kimi zaman 6-8 hatta 10 saat gibi süreler boyunca bisiklet üzerinde kalacağınızdan bu sürüş pozisyonuna pek ihtiyaç duymayacağınız gibi omzunuza ve kollarınıza binen yükden boyun ve omuz ağrıları olmasına sebebiyet verebilir.(Bu durum boyun, kol, omuz kaslarınızın dayanıklılığına ve esnekliğine göre değişkenlik gösterebilir.) Bu yüzden tur amaçlı kullanılacak bisikletlerde en önemli şeylerden biri sürüş pozisyonunuzun rahatlığıdır ve bu pozisyonu yine siz belirleyeceksiniz.
Size speeder üzerinde hiç rahat edemezsiniz diyemem çünkü vücut yapısı oldukça değişkenlik gösterir. Hatta yol bisikletlerinde çok daha rahat olduklarını belirten bir çok arkadaşımız da var ama bu bahsettiklerim genel geçer bir bilgidir.
Gidon boğazına gelince bu sürüş pozisyonunu belirleyen etmenlerden biri de gidon boğazının açısı ve uzunluğudur. Eğer ki benim gibi eğimli oturmaktan rahatsızsanız boğaz değişiklikleriyle belirli bir miktar daha rahat edebilirsiniz.
Not: Speeder'ın 2 teker arası mesafesi oldukça kısa olduğundan arka bagaja heybe takıldığı durumlarda pedal çevirirken topuğun heybelere çarpma durumu olabilir. O yüzden daha önce speeder'a bagaj ve heybe takan birine sormakta fayda var.
@mariokaldato Aslında bende castellonun bir modeli vardı çocukluğumdan kalma. Çok da güzel bisiklet olmasına rağmen boyuma küçük geldiği içn birine hediye etmiştim. Şimdi elimde kontra pedal bir arabella var babamın gençlik yıllarından kalma ama kadrosu çok küçük olduğundan depoda yatıyor. Acaba onu modernize etmek ne kadara mal olur önceki deneyimlerinize göre bir fikriniz var mıdır ? (Grup setlerini altus veya acera, göbek seçiminde belki deore kullanırım)
@ones Escape 2 pedalsız olarak 11,8 çıkmıştı. Escape 1 de 11,5 kg dır.