Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Aylardır kafamı da forumu da meşgul eden bisiklet seçimi sorunsalından dün itibariyle kurtuldum. Gravel düşünüyordum. Dropbar istiyordum. Bunları tercih ederken şunu düşünüyordum

"Her yola girebilecek tek bir bisiklet"

Dropbar konusunda da Bursa'da 58 kadro gravel hiç bulunmuyor. Anca yarış bisikletleri ile karşılaştırabiliyorum vs.

Bunlara maruz kalıp aylardır beklerken dedim şimdi seçimden sonra kur oynar muhtemelen. Ya şimdi al ya da 53 kadroyla dizlerine veda et 😀

Bu düşüncelerdeyken netten nereden denk geldim bilmiyorum bir Trek fx 2'ye denk geldim. Satıcı da istanbulda. House of Bike. Aradım hem 58 kadro g2leri de varmış. Oo çok iyi gider hepsini denerim dedim. Scottlar falan hep birlikte.

Ani bir karar olunca budo ido malesef denk getiremedim. Dedim ayırın bisikleti ben geliyorum. Atladım arabaya köprüden bastım gittim.

Kurulu olarak onlarda da 58 yokmuş. Öğrenince bir söylendim tabii 😀 60 kadro başka bir gravel vardı onu denedim.

Sonra gittim bir de fx 2 ye baktım. Vites seti falan da elimdeki peugeot ya göre düşük ama kadro çok güzel. Üzerine bindim bir boy da kurtarıyor. Hesaplamalar falan da uygun kağıt üzerinde. E dedim grup seti de ileride kendim değiştim mi bu bisiklet olur. Aldım geldim.

Dün ayarlarını yaptım gece ama binme fırsatım olmadı. Eşimin haberi yoktu istanbula gideceğimden. Ufak bir kaos yaşandı 😀

Bugün bisikleti denedim ve çok memnunum. Maşallah diyeyim de peugeot gibi ilk haftadan bir sıkıntı çıkartmasın 😀

Pedallar çok hoşuma gitti. Kadro da güzel. Kaynak noktaları falan çok sağlam duruyor ve bisiklet hafif. Peugeotdan iki beden daha büyükken ondan daha hafif.

Bu sene böyle kullanıp seneye ömrü tükenirse göbek ve seti değistirmeyi düşünüyorum. Gravelle girebileceğim her yola girerim sanırım. Trekking bisikletleri o açıdan güzel. En önemlisi de şunu düşündüm, bir arıza çıksa grx set dünya para. E geliştirmek istesem üst grx set daha da fazla para. En azından bu bisikletle sağlam bir kadro ile temeli attım, yavaş yavaş elimde para oldukça yükseltme yapabilirim diye düşünüyorum.

Bu arada x2 aynakola çok alıştım. Direkt ilk tercihim oluyor bisiklet bakarken tavsiye ederim.

Evet Trek için bir başlık olmadığı için buraya yazdım. Gravele yazsam saçma olacaktı. Haftalardır iyi dilekleriniz olmuştu. Belki hikayenin sonunu merak eden olmuştur dedim ve sevincimi sizle paylaştım.

Karar vermemde yardımcı olan herkese teşekkür ederim.20230513_183757.jpg20230514_190829.jpg20230514_190836.jpg20230514_190853.jpg
 
Scudo
Hayırlı olsun.



Hangi setle?
Teşekkür ederim. Ön acera arka altus, kollar da altus. Frenler tektro.

O konuda henüz bir fikrim yok dediğim gibi bir süre böyle kullanacağım. Sonrasında yine buradan sizlere danışacağım.

Peugeot üzerindeki deore arka aktarıcı ve hollow göbek iyiydi. Vites kolu olarak da birleşik kol tasarımı bana daha rahat gelmişti. Yani yavaş yavaş para oldukça göbek, aynakol, arka aktarıcı ve kolları değiştiririm.
 
Teşekkür ederim. Ön acera arka altus, kollar da altus. Frenler tektro.

O konuda henüz bir fikrim yok dediğim gibi bir süre böyle kullanacağım. Sonrasında yine buradan sizlere danışacağım.

Peugeot üzerindeki deore arka aktarıcı ve hollow göbek iyiydi. Vites kolu olarak da birleşik kol tasarımı bana daha rahat gelmişti. Yani yavaş yavaş para oldukça göbek, aynakol, arka aktarıcı ve kolları değiştiririm.
Deniz senin adına çok sevindim . güle güle güzel günlerde kullan. valla kendim almış gibi sevindim 😂😂😉😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali ve -Deniz-
Teşekkür ederim. Ön acera arka altus, kollar da altus. Frenler tektro.

O konuda henüz bir fikrim yok dediğim gibi bir süre böyle kullanacağım. Sonrasında yine buradan sizlere danışacağım.

Peugeot üzerindeki deore arka aktarıcı ve hollow göbek iyiydi. Vites kolu olarak da birleşik kol tasarımı bana daha rahat gelmişti. Yani yavaş yavaş para oldukça göbek, aynakol, arka aktarıcı ve kolları değiştiririm.
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler.
Kullandığınızda eğer sizi üzmez ve yeterli gelirse aktarıcı sistemini yükseltmenize gerek olmayabilir. Trek bisikletler 2nci elde değerini nispeten koruyor, belki satıp donanım olarak daha üst setli bir bisiklet almanız daha mantıklı olabilir. Çünkü sıfır göbek, aktarıcı set ve ruble vs. fiyatı epey yüksek.
Selamlar,
 
Deniz senin adına çok sevindim . güle güle güzel günlerde kullan. valla kendim almış gibi sevindim 😂😂😉😉😉
Çok teşekkür ederim 😀
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler.
Kullandığınızda eğer sizi üzmez ve yeterli gelirse aktarıcı sistemini yükseltmenize gerek olmayabilir. Trek bisikletler 2nci elde değerini nispeten koruyor, belki satıp donanım olarak daha üst setli bir bisiklet almanız daha mantıklı olabilir. Çünkü sıfır göbek, aktarıcı set ve ruble vs. fiyatı epey yüksek.
Selamlar,
Teşekkür ederim. Açıkçası bir üst modeli ile ki ondaki set de tam istediğim set değildi tekli aynakol vardı. Arasındaki fiyat farkı 14 bin lira. Karbon maşa 4 bin lira civarı fiyata geliyor. Kalan 10000 çok yüksek geldi bana. Kendim alıp istediğim seti kombinlesem daha ucuza gelir gibi hissediyorum. En basitinden frenleri shimano yapmak yaklaşık 1500 2000. Hallowtech göbek deore 500. Ön arka göbek yaklaşık 800. Aynakol 850. Arka aktarıcı deore 900. Vites kolları 900. Şuanlık ortalama toplam 5700 fark yapıyor.

Düzenleme: toplamada hata yapmışım neyse yine uygun 😀 üzerinden çıkanları da ikinci elde satarsam çok daha uygun.

Tabii bu söylediklerimin uyumlu çalışması da mesele. İşte o noktada yine sizlere danışacağım.
 
Son düzenleme:
...Vites kolu olarak da birleşik kol tasarımı bana daha rahat gelmişti...

2x9'a uygun olarak Acera, Altus ve Alivio vites+fren kollar var ama sanırım hepsi 3x9.
(link)
(link)
(link)
Sağ 9'lu tek olarak da bulunabiliyor ama sol 2'liyi ayrı bırakmak, 3'lü kullanmak ya da başka markadan tamamlamak gerekebilir.

...Kendim alıp istediğim seti kombinlesem daha ucuza gelir gibi hissediyorum. En basitinden frenleri shimano yapmak yaklaşık 1500 2000. Hallowtech göbek deore 500. Ön arka göbek yaklaşık 800. Aynakol 850. Arka aktarıcı deore 900. Vites kolları 900. Şuanlık ortalama toplam 5700 fark yapıyor...

Ben 2x9'lu bir sistemi güncelleme yoluna girsem, gerçekten güncel olması için 2x11'e yönelirdim. Bu sadece kalite hissini arttırmakla kalmaz, kullanımını da iyileştirirdi. Aynı zamanda artık eskide kalan x9 standardına yatırım yapmış olmazdım.

Arka attırıcı şunlardan biri: (link) (ilk 6)
1684152823842.png
Veya şimdi iç piyasada yok ama (link).

Ruble şunlardan biri: (link) veya iç piyasaya gelince (link)

Vites kolu: (link)

Aynakol:
(link)
(link)
(link)

Zincir: (link)

Orta göbek: (link)
 
Herkese Merhabalar,

Aranıza yeni katılmış bulunmaktayım. Siz değerli forum üyelerinin yorum ve önerilerine ihtiyacım bulunmakta. Şehir/trekking bisikleti almak istiyorum. Genellikle şehir içinde ve fırsat buldukça asfalt köy yollarında kullanmayı planlıyorum. Ekipman konusunda hiç bir bilgim yok açıkçası. V-fren ve amortisörsüz bir bisiklet arıyorum. Bütçem 7-8k civarı. Carraro'nun Active 280, Sportive 321-324-327 modelleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Diğer baktığım modeller: Kron Nomad 3.0, Kron SPX100, Legarda 2321 MDM V. Bunlar arasında veya dışında önerileriniz varsa bekliyorum. Şimdiden katkılarınız için çok teşekkür ederim.
 
Herkese Merhabalar,

Aranıza yeni katılmış bulunmaktayım. Siz değerli forum üyelerinin yorum ve önerilerine ihtiyacım bulunmakta. Şehir/trekking bisikleti almak istiyorum. Genellikle şehir içinde ve fırsat buldukça asfalt köy yollarında kullanmayı planlıyorum. Ekipman konusunda hiç bir bilgim yok açıkçası. V-fren ve amortisörsüz bir bisiklet arıyorum. Bütçem 7-8k civarı. Carraro'nun Active 280, Sportive 321-324-327 modelleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Diğer baktığım modeller: Kron Nomad 3.0, Kron SPX100, Legarda 2321 MDM V. Bunlar arasında veya dışında önerileriniz varsa bekliyorum. Şimdiden katkılarınız için çok teşekkür ederim.
(link) alır geçerdim.
 
Herkese Merhabalar,

Aranıza yeni katılmış bulunmaktayım. Siz değerli forum üyelerinin yorum ve önerilerine ihtiyacım bulunmakta. Şehir/trekking bisikleti almak istiyorum. Genellikle şehir içinde ve fırsat buldukça asfalt köy yollarında kullanmayı planlıyorum. Ekipman konusunda hiç bir bilgim yok açıkçası. V-fren ve amortisörsüz bir bisiklet arıyorum. Bütçem 7-8k civarı. Carraro'nun Active 280, Sportive 321-324-327 modelleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Diğer baktığım modeller: Kron Nomad 3.0, Kron SPX100, Legarda 2321 MDM V. Bunlar arasında veya dışında önerileriniz varsa bekliyorum. Şimdiden katkılarınız için çok teşekkür ederim.

"Carraro'nun Active 280, Sportive 321-324-327 modelleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Diğer baktığım modeller: Kron Nomad 3.0, Kron SPX100, Legarda 2321 MDM V" şeklinde saydığınız modeller içinde "süspansiyonsuz ve V frenli" şeklindeki istediğinize tam olarak uyan 327 ama fiyatı yüksek. 324, yukarıda Myali'nin önerdiği bisiklet gibi HD frenli ama ondan daha pahalı. Legarda 2321 MDM V ve 321 aşağıda ek bilgi verdiğim 21 vitesli giriş seviyesi alüminyumlardan. Kron Nomad 3.0 ve Active 280 ise bütçesi daha iyi bir bisiklete yetenlerin bakmaması gereken düşük seviyeli ve çelik kadrolu modeller.

V frenli ve düz maşalı olarak en iyi ürün (link) ama fiyatı yüksek. 21 vitesliler hem şartlara uygun hem uygun fiyatlı ama onlarda sürekli yazıp durduğum sorunlar var. Şunlardan birini yapabilirsiniz:
- V fren şart değilse HD frenli 24 vitesli ürünlerden birini alabilirsiniz (Mosso, Carraro olabilir, 24 vitesli modellerde kullandıkları hatalı ön attırıcı nedeniyle Kron ve Peugeot hariç)
- V fren şartsa (link) alıp hatalı seçilmiş ön attırıcısını değiştirebilirsiniz.
- Her markanın 21 vitesli modellerinden birini alıp hemen ya da zaman içinde isteğinize göre yükseltebilirsiniz.

Hatalı ön attırıcı seçimi hakkında detay: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
21 vitesli bisikletlerdeki olumsuzluklar hakkında detay:
...Tüm markalar 21 vitesli modellerde nispeten düşük kalite bileşenler ve vidalı arka göbek ile ruble kullanıyorlar. Vidalı rubleye sahip bir bisiklet aldığınızda kısıtlayıcı olan konu, 48-38-28 aynakollu bir sistemde 14-28 rubleyle hem yüksek hızdan, hem tırmanma yeteneğinden feragat ediyor olmanız. Ruble 14-34 megarange ile değiştirilebilir ama bu yüksek hıza etki yapmaz, ayrıca 7'li megarange rublelerin son iki dişlisinin 24 ve 34 olmasındaki kullanışsızlık uzun yolda çok rahatsız edici olabilir. Vidalıda başka bir ruble seçeneği yok. Vidalı rubleden kaset rubleye geçmek için arka göbeği değiştirip jantı yeniden ördürmeniz, kaset ruble ve hedef vites sayısına göre değişen sayıdaki parçaları değiştirmeniz gerekir. ....
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
LEGARDA 2324 MDM H alır geçerdim.
Öneriniz için teşekkür ederim.

"Carraro'nun Active 280, Sportive 321-324-327 modelleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Diğer baktığım modeller: Kron Nomad 3.0, Kron SPX100, Legarda 2321 MDM V" şeklinde saydığınız modeller içinde "süspansiyonsuz ve V frenli" şeklindeki istediğinize tam olarak uyan 327 ama fiyatı yüksek. 324, yukarıda Myali'nin önerdiği bisiklet gibi HD frenli ama ondan daha pahalı. Legarda 2321 MDM V ve 321 aşağıda ek bilgi verdiğim 21 vitesli giriş seviyesi alüminyumlardan. Kron Nomad 3.0 ve Active 280 ise bütçesi daha iyi bir bisiklete yetenlerin bakmaması gereken düşük seviyeli ve çelik kadrolu modeller.

V frenli ve düz maşalı olarak en iyi ürün Sportive 327 ama fiyatı yüksek. 21 vitesliler hem şartlara uygun hem uygun fiyatlı ama onlarda sürekli yazıp durduğum sorunlar var. Şunlardan birini yapabilirsiniz:
- V fren şart değilse HD frenli 24 vitesli ürünlerden birini alabilirsiniz (Mosso, Carraro olabilir, 24 vitesli modellerde kullandıkları hatalı ön attırıcı nedeniyle Kron ve Peugeot hariç)
- V fren şartsa Kron TX150 alıp hatalı seçilmiş ön attırıcısını değiştirebilirsiniz.
- Her markanın 21 vitesli modellerinden birini alıp hemen ya da zaman içinde isteğinize göre yükseltebilirsiniz.

Hatalı ön attırıcı seçimi hakkında detay: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
21 vitesli bisikletlerdeki olumsuzluklar hakkında detay:
3. seçenek olarak önerdiğiniz konu örneğin Sportive 321 aldım diyelim. Sonradan rubleyi değiştirebileceğimi mi demek istediniz?
 
...3. seçenek olarak önerdiğiniz konu örneğin Sportive 321 aldım diyelim. Sonradan rubleyi değiştirebileceğimi mi demek istediniz?

Evet ama sadece rubleyi değiştirmek yetmiyor. 21 vitesli bisikletler hakkındaki alıntıda detayını vermiştim: "Vidalı rubleden kaset rubleye geçmek için arka göbeği değiştirip jantı yeniden ördürmeniz, kaset ruble ve hedef vites sayısına göre değişen sayıdaki parçaları değiştirmeniz gerekir....". Yani rublenin yanı sıra arka göbeği de kaset rubleye uygun göbekle değiştirmek gerekir. Hazır bu değişikliği yapıyorken 7'den fazla vitese geçmek isterseniz de ona göre değişecek başka parçalar da var.

Vidalı rubleli bir bisikleti alıp kaset rubleli bir bisiklete yükseltme işlemi genelde o bisikletin zaten kaset rubleli bir üst modelini almaktan daha pahalıya gelebiliyor. Yükseltme niyetiyle düşük seviye bileşenleri olan bir modeli almak, o modelin markası ya da kadrosu beğeniliyorsa mantıklı, yoksa pek değil.

Aslında farklı bir seçenek daha var. Şehir/trekking bisikleti alanların büyük çoğunluğu kısa süre sonra (1 yıl, 1 yaz, 1 ay) farklı tür ya da kalitede bir bisiklete geçmek istiyor. O nedenle bu tür bir bisikleti geçici olabileceğini varsayarak alıp, edinilen tecrübeye göre tercihler şekillendiğinde daha iyi bir modele geçilecekse olabilecek en hesaplı modeli almak da mantıklı bir seçenek.
 
Evet ama sadece rubleyi değiştirmek yetmiyor. 21 vitesli bisikletler hakkındaki alıntıda detayını vermiştim: "Vidalı rubleden kaset rubleye geçmek için arka göbeği değiştirip jantı yeniden ördürmeniz, kaset ruble ve hedef vites sayısına göre değişen sayıdaki parçaları değiştirmeniz gerekir....". Yani rublenin yanı sıra arka göbeği de kaset rubleye uygun göbekle değiştirmek gerekir. Hazır bu değişikliği yapıyorken 7'den fazla vitese geçmek isterseniz de ona göre değişecek başka parçalar da var.

Vidalı rubleli bir bisikleti alıp kaset rubleli bir bisiklete yükseltme işlemi genelde o bisikletin zaten kaset rubleli bir üst modelini almaktan daha pahalıya gelebiliyor. Yükseltme niyetiyle düşük seviye bileşenleri olan bir modeli almak, o modelin markası ya da kadrosu beğeniliyorsa mantıklı, yoksa pek değil.

Aslında farklı bir seçenek daha var. Şehir/trekking bisikleti alanların büyük çoğunluğu kısa süre sonra (1 yıl, 1 yaz, 1 ay) farklı tür ya da kalitede bir bisiklete geçmek istiyor. O nedenle bu tür bir bisikleti geçici olabileceğini varsayarak alıp, edinilen tecrübeye göre tercihler şekillendiğinde daha iyi bir modele geçilecekse olabilecek en hesaplı modeli almak da mantıklı bir seçenek.
Önerileriniz ve araştırmalarım sonucu bütçeyi biraz artırıp HD frenli bir bisiklet almaya karar verdim. Burada Sportive 328 bahsettiğiniz gibi iyi bir alternatif. Fakat daha uygun fiyatlı 24 vitesli Sportive 324 serisi ve yukarda öneri olarak sunulan Legarda 2324 MDM H modelleri de var. Bu iki modelden hangisini önerirsiniz ?
Sportive 324: 9.800 TL
Legarda 2324 MDM H: 8.800 TL
 
Önerileriniz ve araştırmalarım sonucu bütçeyi biraz artırıp HD frenli bir bisiklet almaya karar verdim. Burada Sportive 328 bahsettiğiniz gibi iyi bir alternatif. Fakat daha uygun fiyatlı 24 vitesli Sportive 324 serisi ve yukarda öneri olarak sunulan Legarda 2324 MDM H modelleri de var. Bu iki modelden hangisini önerirsiniz ?
Sportive 324: 9.800 TL
Legarda 2324 MDM H: 8.800 TL

Sportive 324'te Legarda 2324 MDM H'den 1000 lira pahalıya satılmasını gerektirecek bir şey yok. Yakın zamana kadar aralarındaki en önemli fark lastikti, Mosso güncel konfigürasyonda Mitas lastiklerden kurtularak aradaki o farkı da kapattı. Tabii bayideki ürünün üretim zamanına göre hala Mitas Landmark lastikle geliyor olabilir. Güncel lastik CST Classic Otis.
Eskiden olsa lastik önemsiz, değiştirilir derdim ama artık öyle pahalandı ki az da olsa seçimi etkiliyor. Tabii bisikleti alınca zırhlı lastik almaya karar verirseniz üstünde gelen lastik yine önemsiz oluyor.
Bir de aslında çok önemli değil ama Sportive 324'te Tourney TY710, Legarda 2324'te Altus M310 ön attırıcı var. Birbirine oldukça yakın özelliklerde iki model olmasına rağmen bu seçimler 324'ü "Altus-Tourney karışık", 2324'ü "tam Altus" yapıyor, bu da söylemde ve ikinci elde 2324 lehine.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
8 yıldır şehir/fitness bisikleti kullanıyorum.

1- Karbon maşadan çok rahatsızım. Hızlanınca ve bozuk satıhta çok esniyor. Kim bilir, belki de içinde kılcal çatlatklar oluştu, çat diye bir kırılsa, asfaltı öper, en iyi ihtimalle suratım dümdüz olur, çene, burun, elmacık kemikleri, dişler gider gürültüye.
2- Ağır yükle dik yokuşlardan inerken sürekli fren (v fren) uygulamak jantın aşırı ısınmasına, iç lastiğin patlamasına neden oluyor, bunu geçen hafta tecrübe ettim. Bu yüzden turlarda disk fren tercih edilebilir.
3- Kadro ve maşada yeterince bağlantı noktası var mı, ileride fazladan matara, bagaj, vs eklemek istediğinizde buna izin veriyor mu... benim maşada tek delik var, kadro altında suluk deliği yok... keşke olsaymış dediğim şeyler bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Merhabalar. Forumda 3-4 gündür burayı okuyorum ama karar veremedim. Kafamız daha çok karıştı. Arkadaşlar babam(52) ben(27) beraber kullanmak için bir şehir bisikleti bakıyoruz. Bütçemiz 5 bin tl. Birde üst borunun yukarda olması babamı rahatsız ediyor onun alt kısımda olan bir bisiklet bakıyoruz. Uzun zamandır bim'den aldığımız safir marka bir bisiklet kullanıyorduk. Bizi çok yordu bisiklet. Hafif ve yormayan bir bisiklet arıyoruz. Bisiklet bilgimiz yok. Burada sanırım tavsiye edilenler Carraro active 280 yada TX75 5bin tl bütçeyle alınabilecek. Bisikletçiye sorduğumuzda bize peugeot m09 tavsiye etti. Carraro juliet ve AC markalarını tavsiye etti. Yardımcı olursanız çok minnettar olurum.
 
@EmreCanK İkinci ele yönelmeyi düşünmüyo musunuz? Az kullanılmış temiz bisikletler bulunabilir mevcut bütçeyle, şu andaki durumda ikinci elde pazarlık şansı mağazadan sıfır almaya göre daha fazla hem.
 
@firestone İkinci el düşünmüyoruz. Bölgemizde baktık ama burda tavsiye edilen modellerden bulamadık.
 
Merhabalar. Forumda 3-4 gündür burayı okuyorum ama karar veremedim. Kafamız daha çok karıştı. Arkadaşlar babam(52) ben(27) beraber kullanmak için bir şehir bisikleti bakıyoruz. Bütçemiz 5 bin tl. Birde üst borunun yukarda olması babamı rahatsız ediyor onun alt kısımda olan bir bisiklet bakıyoruz. Uzun zamandır bim'den aldığımız safir marka bir bisiklet kullanıyorduk. Bizi çok yordu bisiklet. Hafif ve yormayan bir bisiklet arıyoruz. Bisiklet bilgimiz yok. Burada sanırım tavsiye edilenler Carraro active 280 yada TX75 5bin tl bütçeyle alınabilecek. Bisikletçiye sorduğumuzda bize peugeot m09 tavsiye etti. Carraro juliet ve AC markalarını tavsiye etti. Yardımcı olursanız çok minnettar olurum.

Saydıklarınızdan (link) yüksek üst borulu, (link)'in de fiyatı yüksek.

Bütçenize uyan şunlar var:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link) ve (link)'ın da epey modeli var ama fiyatlarını bilmiyorum.
 
@Spartiat Çok teşekkür ederiz. Bunları gözden geçirip hoşumuza giden bir modeli değerlendireceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri