Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Selam arkadaşlar. Belki konunun yeri burası değil ama acemiliğime verin. Zırhlı dış lastiklerin içine sıvı dolgulu ( slime'li ) iç lastik takmak extra bir koruma sağlar mı. Yoksa dış lastik zaten 5 mm zırhlı olduğundan sıvı dolgulu iç lastik takmak gereksiz mi ? Görüşlerinizi bekliyorum.
 
Scudo
@Tolga Özdemir
Bisikletinin akiciligi sifira yakin olur , hayatindan bezersin. Korkmayın yav o kadar bu lastik patlamasindan
 
Tes@mariokaldato
kkir@mariokaldato
Teşekkür ederim hocam cevaplarınız için. Sağolun?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@omer.solmaz133
Sedona 410 al tak bagaj demirlerini dünya turuna cik. Fiyatida uygundur
 
Cevap için teşekkürler. Kullanmadığım için görüşleri soruyorum fikir olması açısından.Madem sürüşü zorlaştırıyor . O zaman sadece zırhlı lastik taksak iç lastiği de patladığında değiştiririz. Sorumu o zaman şöyle değiştireyim. Kaliteli bir iç lastikte olması gereken özellikler nedir ? Hangi iç lastiği alırsam daha rahat ederim. Sonuçta illaki patlayacak ama kaliteli bir şey alıp süreyi uzatabilirim. Bunu da anca bunu test etmiş kullanmış tecrübeli biri bilir.
 
@Tolga Özdemir

Kasıtlı olarak en ucuz iç lastiği aramıyorsan kötüsünü alma ihtimalin düşük. Zırhlı lastik deyip geçme, zefal liner bile yüzlerce kilometre korumuşken kendinden zırhlı lastikler çok işini görecektir.
 
@turcudede
Öncelikle cevap için teşekkür ederim. Aslında benim amacım maliyetten ziyade konfor ve bunun gerçekleştirilme olasılığı ile uyumu diyelim. Bana kalsa lastikleri zırhlı alırım , araya liner koyarım iç lastikleride dolgulu slimeli yaparım patlama yüzdesini kendi mantığıma göre minimuma çekerim. Fakat üstte yazan arkadaş böyle bir şeyin sürüşü etkileyeceğini akıcı olmayacağını yazmış. Aslında benim kafamı kurcalayan noktalar bunlar. Benim mantığımda olur dediğim şeyler pratikte ne kadar olur? Sizce bu mümkün mü değilse neden değil ya da en iyi korumayı nasıl sağlayabiliriz?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Tolga Özdemir
Schwalbe Marathon Greenguard, zırh yönünden yeterli olur. Ama İçim rahat etsin, asla patlamasın derseniz Schwalbe marathon tour plus takın. Patlamaz. Patlatmak için ya bıçakla saldırmanız gerek yada kocaman bi çivinin üstünden geçmeniz gerek. Liner, slime vs. hiç gerek yok.
 
gezgin gezer arkadaşın dediği gibi, tour plus yeterli.
liner tavsiye etmiyorum zaten, bir süre sonra iç lastiği ezerek yarılmasına sebep oluyor, yama da tutmuyor. 3-4 kez başıma geldi, forumda başkaları da aynı durumdan şikayetçi.
 
@gezgin gezer
Hocam öncelikle teşekkür ederim. Ben bir kaç gün içinde riverside 500 hibrit bisiklet alacağım. Bunla hem şehir içinde ufak gezintiler turlar yapmayı , hemde dağ tepe bayırda kullanmayı düşünüyorum. Tabi uzun zamandır bisiklet kullanmamış 40 yaşına gelmiş biri olarak yamaydı patlak tamiriydi bu işlerle en azından ilk başlarda forma girene kadar uğraşmak istemiyorum. Bisikleti incelediğimde lastiklerin ortasının düz köşelerinin çentikli olduğunu gördüm. Kendi mantığıma göre bisiklet hibrit olduğu için yolda giderken hava basar düz kısmını kullanır dağa bayırda hafif hava indirir köşelerdeki kıvrımlarla yola tutuşunu arttırım diye mantık yürüttüm. Bu mantık doğru mudur ? Doğruysa eğer önerdiğiniz lastikler buna benzer midir ?

@turcudede
Teşekkürler hocam. Malum tecrübeli insanların bilgileri altın niteliğinde.Yukardaki sorum hakkında da yorumlarınızı alırsam süper olur. Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Tolga Özdemir
Hepsi patlar ic lastiklerin cst , swalbe gbi markalar iyidir

@Tolga Özdemir
Tercih edilen, önerilen hava basincinda tutmalisin lastikleri. Tabi arazide alt sinirda ayarlamanda bi sakinca yok. Daha alti elemdir ,zebillik getirir, kan ve gozyasina gebedir ( oha abarttim la :D )
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Özdemir
@Tolga Özdemir

Marathon tour plus ile dünya turuna çıkıp onbinlerce kilometre yol yapanlar var, envai çeşit arazi koşullarında test edilmiş ve turcular tarafından kabul görmüş bir lastiktir. Tutuşu da iyidir, akışı da. Uzun ömürlü olması cabası; bisikleti değiştirseniz bile lastikleri alıp yeni bisiklete takabilirsiniz.

Tek sıkıntısı fiyatı.
 
Cevaplar ve ilgi alakanız için ayrıca tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Üst düzey saygılar arkadaşlar.
 
@ordic
Bütçesi olan hemen gidip kapsın onu.
 
  • Hahaha
Tepkiler: mariokaldato
Dostlar fiyat araştırmasına girdim lastikler için fakat bu seferde şöyle bir sıkıntı var. Benim alacağım bisiklette lastikler 700 x38 ölçüsünde. Eğer birebir bu ölçüde ( 700x38 ) almak istersem 350 tl bandında bulabiliyorum lastikleri.Fakat 700x35 veya 700x40 alırsam 280 - 300 tl civarı buluyorum .Sorum şu. Bu fark önemli değil 3mm ufak yada 2mm büyük alsanda kullanırsın yok yere 70 -100 tl fazla verme mi derseniz , yoksa ölçü neyse onu mu almak zorundayım. Kredi kartım elimde yetkili abilerden onay bekliyorum olur yada olmaz şeklinde.
 
@mariokaldato
Yani biraz küçük yada büyük olması sorun değil. 700x38 yerine 700x35 takabiliyoruz. Bu benim içinde iyi oldu. Yaklaşık 100 tl lastik başı az ödeyeceğim. Bu arada hayırlı sahurlar ve ramazanlar. Biraz kılkuyruk adam olduğum için her şeyi hesaplar , alım kısmını en sona bırakırım.Bu kadar çok sorduğum için kusura bakmayın.
 
@Tolga Özdemir
Bisikletten çok anladığımı söyleyemem yeni başladım ama birkaç aydır riverside 500 kullanıyorum merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayabilirim hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Özdemir
@mariokaldato
Sedona ve Mosso arasında gidip geliyorum teknik olarak emsal olmalarına rağmen aralarında 100-200 lira farklar var mossoyu tercih edip o farkıda ekstralara kullanmak daha mantıklı olmaz mı?sence bire bir emsal olmasına karşın sedonayı mı tercih edersin
 
@Evrenoz


Evet her durumda sedona 410
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Geri