Scudo Sports

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

@jettthasan Hocam çok kafaya takacak birşey yok . Zaten üzerine oturunca ortalama 70-80kg yük biniyor mu ? biniyor. 1,5kg amortisör ağırlığını tartışmak bu yönde gereksiz . Yokuş çıkmadan bahsediliyor da güzergahınızda kaç tane "ciddi" yokuş var ? o kadar sorun oluyorsa yokuşa 50m kala kapatırsın amortisörü devam.

Ben de hibrit model kullanıyorum ve kilitlemeli amortisör . "Zoom" marka çin işi değil bir tık üstü Suntour marka ve gayet işini yaptığını kendim tecrübe ettim özellikle arnavut kaldırım yolda . Bir açık gittim bir de kapalı.

Kapalıyken zangır zangır hızlanma sorunu yaşarken , açıkken rahat hızlandım o zangırdama tamamen gitmese de bariz farkettirdi.

City Sport v40 kullanıcısı *
 
  • Beğen
Tepkiler: jettthasan
Scudo
günaydın,
yukarıda da yazdım ben 1988 yılında yarış bisikleti kullanarak-öğrenerek-o zaman diliminde uzmanlaşarak süreci 1 yılda tamamladım. sonrası 2019 yılına kadar ne bisiklet kullandım ne de konuları takip ettim. şimdi 58 yaş emeklilik vs. olma durumu olunca bisiklet almak-nasıl bisiklet almak- amaç nerelerde ne şekilde ne zaman kullanılacak kendimle ilgili tespiti yapıp sonra yavaş yavaş yerli yabancı forum blok vs. incelemeye başladım. foruma da üye olup öneri yazışma vs. yaptım. bu konuda da çok farklı görüşlerin her ürün metaryal vb. son kullanıcılarda olması gayet normaldir. üreticiler pazarlama ve satış anlamında üretip sunar bizlerde alırız. vs.vs.vs.
ben bilgisi olmayan olarak birkaç soru bu konuda sormak isterim. ama önce bir konuda fikrimi de buraya yazayım. ben saz çalan birisiyim, çoçuk-genç-yaşlı farketmez saz öğrenmek isteyen birileri oldu mu ben imkanları doğrultusunda iyi saz alıp başlamalarını öneririm. iyi sazın farkı kalfa usta için farklı ise öğrenci acemi için de şevk-istek-sürekli ilgilenme hevesi olarak yansır. buradan da yola çıkarak,
not: bunları tartışma yaratmak için yazmıyorum çünkü bilgim yok öğrenmem lazım, doğal olarak neden nasıl niçin gibi soruları tarafsız ve tecrübe sabit arkadaşlar anlayışla karşılayıp yanıtlayacaklardır.

1- niçin giriş seviyesi bisiklet en basiti en donanımsızı ya da benzeri önerilir
2- niçin firmalar amortisörlü(havalı-yağlı) ürünleri bisikletlerde(hibrid) kullanmışlar
3- üretim de satış da beğeni de çok belirtilmiş olan amortisörlü bisikletler o zaman niçin piyasada(satıcı pazarlaması hariç) kullanıcı isteğiyle çok satılmış
4-avusturya-isviçre-fransa- çekya-macaristan gibi yerlerde de amartisörlü bisikler çok gördüm, özellikle bu ülkelerin bazılarında çok kullanılan bisiklet yolları var ve orada kullanılanlarda da gördüm
buradan yola çıkarak yine öğrenmek için soruyorum, bu kadar gereksiz ya da ağırlık vb. yapıyor ya da tam katkısı olmuyorsa o insanlar da bak benim de amortisörlü bisikletim var havasındalar mı
özellike cenevre bisiklet diyarı desem yanlış olmaz. LEMAN gölü kıyısı km ler boyu düz ama onun harici cenevre hep yokuşlu bir yer, asfalt ağırlıklı-doğal çimen ağırlıklı bir kent inanın bisiklet parklarının hepsini merakla ve imrenerek, kıskanarak izliyordum. öyle güzel bisiklet-motosiklet vs. varki hangisine bakacağımı şaşırırdım. arkadaşlar inanın orada da birçok bisiklet süspansiyon vs. idi. ben o zaman sadece merak bakışı yaptığımdan burada ki gibi bilgi edinme düşüncemde olmadığından turist olarak bakmış oldum. yanlış anlamayacağınızdan emin olarak bunları yazıyorum ve gerçekten merak ediyorum sizleerin durum tespitlerinize de saygı duyuyorum,
acaba birkaç örnek verdiğim avrupa kentlerinden yola çıkarak amortisör konusu biz de mi çok farklı bakılıyor
5-bu ürün bu kadar işe yaramaz ya da tam randımanlı değil ise sadece reklam pazarlama ve algı ürünü mü
6- ayrıca hep hd viteslerin amortisörlerin-çamurlukların arka bagajın ağırlıkları hesap ediliyor ve yokuşlarda zorlanılır vs. deniliyor o zaman bu vitesler işe yaramıyor mu

espirili bir yaaa çekerek şöyle bir bisiklet alacaktım fazla kafa karışmasın deyip birkaç seçeneğe inmiştim, haydaaa
al sana detaylar ve kafa karıştıran konular, çık çıkabilirsen

ben son olarak inceleme ve gözlemlerim doğrultusunda hızlı kullanmayacağımdan yola çıkarak, 11,5 kg ağırlık yerine 13.5 14 kg ağırlık olan her iki üç yol şekillerinde de kullanabileceğim, özellikle belli açılı yokuşları çok zorlanmadan zevkle çıkabileceğim, sakin sakin manzaralı sürüş yapabileceğim ekonomim doğrultusunda giriş değil sürüş bisikleti almak istiyorum, umarım zamanı gelinceye kadar güzel fikir alışverişleri yaparak ben de bir tecrübe edinirim ki bu forumdan faydalanıyorum.
tüm herkese teşekkürler
keyifli zamanlar
Alakasız bir şey söyleyeceğim ama. Bır cok kisi telefon alırken aldıgı telefonun cogu ozellıgını bılmeden alır;

Oıs varmı , İşlemcisi ısınıyor mu, gpu performansı ne durumda, ram (kı en can alıcı noktadır bu çoğu telefon gereksız fazla ram ıle satılıyor pazarlama taktıgı olarak) seviyesinin gerekliliği, sar değeri, kamera sensör kalıtesı(mp aldatmacası), desteklediği band lar (artık bu sorun pek yok önceden çinlı telefonlarda Türkiye ıcın uygun bandlar pek yoktu), kamera diyafram aralığı vb...... Bı çok kısı bunları bilmeden alır. Ama bı telefon forumuna gırersenız alacak kısı (bu sız oluyorsunuz yada forumda yazanlar) bu detayların bı kısmından yada hepsınden haberdardır. Bu sitede öyle :) gordugunuz örneklerin çoğuda tuketım toplumu örnekleridir. Dışarıda süspansiyonlular dolaşıyor diye bu doğru değildir. Siz bu işi daha iyi şekilde yapmak isteyenlerin daha cok bılgı sahıbı olmak ısteyenlerın olduğu bı foruma geldiniz. Telefon uretıcılerıde fazla ram lı yada mp lı telefonlar uretmeye hala devam edıyor.


Dıpnot: süspansiyon u savunma veya yerme gıbı bı amacla yazmadım sadece bakış acısının bana göre yanlıs oldugunu belırtmek istedim
 
şehir içinde günde 15-20 km süren biri olarak ön maşayı değiştirmeli miyim, yoksa maşanın kilitleme özelliği varsa kilitlemeli miyim, bu bana avantaj sağlar mı? izlediğim rotalarda bazı yollar bozuk veya asfalt değil. bu risk alınmalı mı?
 
@dunkelgluck Yokuş yoksa, ben olsam açık kullanırım, madem bozuk yolda var..Hoş standart suntour tarzı bir maşaysa öyle çok aman aman bir absorbe özelliği yok ama yinede rahatlatır..
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@dunkelgluck Ha bana sorarsanız, yakınından geçmem amortisörün, zira asfalt ağırlıklı kullanıyorum. 2.5 kg sanırım fark ediyor suntour maşa, anlamsız...Üstelik kilitli halde bile 1 cm oynama payı var, yokuşta buna bile tahammülünüz olmuyor biryerden sonra...
 
@dunkelgluck Ha bana sorarsanız, yakınından geçmem amortisörün, zira asfalt ağırlıklı kullanıyorum. 2.5 kg sanırım fark ediyor suntour maşa, anlamsız...Üstelik kilitli halde bile 1 cm oynama payı var, yokuşta buna bile tahammülünüz olmuyor biryerden sonra...

default olarak geldi, yaklaşık 1 yıllık kullanımdan sonra ben de kesinlikle bu şekilde tercih etmezdim. fakat bu bisikleti ara bisiklet olarak aldım, ileriki seçimim bu şekilde olmayacak. :)
 
şehir içinde günde 15-20 km süren biri olarak ön maşayı değiştirmeli miyim, yoksa maşanın kilitleme özelliği varsa kilitlemeli miyim, bu bana avantaj sağlar mı? izlediğim rotalarda bazı yollar bozuk veya asfalt değil. bu risk alınmalı mı?
Kaldırıma inip çıkmıyorsan , konfor önemli değil tak tuk giderim diyorsan düz maşa iyidir.
 
Şimdi sonuç olarak şehir içi ve şehirler arası tur için düz maşa mı ? Amortisör mü ? Tercih edilmeli forumdaşlar.
 
Bazı yerlerde okuduğum ve kendi şahsi fikrime göre Türkiye'de yol şartlarını da göz önüne alırsak kilitli maşayı tavsiye ederim, malum her yolumuz asfalt değil. Bisiklet alırken sizin gibi bende çok tereddüt yaşadım. Ama en sonunda kilitli maşa aldım. Ne gibi faydası olduğunu hala anlamış değilim :) asfalta çıktığımda kitliyorum o kadar.
 
Benim bisikletim de kilitli maşa. Şehir içinde işe gidip gelirken kullandım. Genellikle hatta çoğunlukla kilitli kullandım. :)
Yaşım gereği eskiden de bisiklete çok binmiş biri olarak şöyle söyleyebilirim. Amortisörlü maşanın farkını hiç ama hiç anlayamadım. Tek farkı ağırlığının 2.5 kg. olması. Bence amortisörler zor arazi şartları içindir.
 
Gerçek engebeli arazide sürmüyorsanız amortisöre gerek yok.Gravel tarzı bisikletler var arazi kullanımı için düz maşalı.Bu aralar bayağı popüler.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@Goflet hocam bu iki nasıldır sizce gerçi amorlu ama gg deki 1314 liraya geliyor alınırmı? Uzun süre kullanım için ideal olurmu yani şehirler arası tur için?
(link)

(link)
 
Hortlattığım için özür dilerim. Şehir bisikleti alacağım ve bazen asfalt bazen bozuk yolda bazen arnavut kaldırımda süreceğim ormana dağa gitmem. Kaldırımdan caddeye falan atlarım. Ön amortisörlü mü almalıyım sabit maşalı mı?
 
@XyzwzyX01 Arnavut kaldırımı yolda sabit maşalı bisiklet, 10 km/h hızdan sonra işkence gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
O zaman kilitlenebilir amortisörlü alıp düzgün yolda kilitleyip bozuk yolda açmak mantıklı mıdır sence?
Çok bozuk yerlerde sürmeyecekseniz düz maşa tercih edin. Düz maşanın atikliği daha iyi. Bozuk yerlerde kolunuzu, bedeninizi esnek tutmak yeterli oluyor genelde.
 
Totişimin keyfini ve vücüdumun zangır zangır titremesindense amörtisörlerim esnesin konforlu bir şekilde gideyim diyorsanız amörtisörlü. 10 seneyi aşkın senedir çift amörtisörlü mtb kullanıyorum (markette satılan ucuzlardan var ya onlardan) çok rahat konforlu oluyor. Atikliğü ise sizin bacak kuvvetinize kalmış . Lastiklere biraz yüksek basınç ve yüksek kadans ile kalkış ile atik olabilirsiniz
 
Amortisör konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde amortisör olur. Dağ bisikletletinden bile amortisör kalkıyor artık.
 
Son düzenleme:
Maşa konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde maşa olur. Dağ bisikletletinden bile maşa kalkıyor artık.

Amortisör demek istiyorsun sanırım?

Bende kilitlenebilir amortisör var ve %90 kilitli gidiyorum. Geçen hafta sonu gittiğim köyün içinde açmıştım, yol delik deşikti. Köyden çıkıncı yine kapattım.

Amortisör kişisel bir tercih bence. Benim için olmasa da olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Geri