Scudo Sports

Şehir bisikleti - Yol bisikleti kıyaslaması (trafikte kullanım)

yol candır fakat tek bisiklet olacaksa yoğunlukla şehiriçinde kullanılacaksa mümkünse yol olmasın çok keyifli makinalardır, drop barın yerini hiçbirşey tutamaz, trafikte omzunuzun geçtiği yerden yol ile geçebilmek çok zevklidir fakat; ıslak zemin performansı frenleme mesafesi bozuk yollar mazgallar gibi etkenlerden dolayı işe gelip gitmek için hibritler daha mantıklık olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet-E
Scudo
Ben karekter olarak rahatıma düşkünümdür.O sebeple şehir bisikleti kullanıyorum.2-3 sefer yol'un yarısından döndüm.Okuduklarım ve dinlediklerim beni yoldan çıkartıp şehire doğru sürükledi ☺
Frenin tepkisi kısa mesafede durmaya yönelik olmaması, lastiklerin ince olmasından dolayı yağışlı havalarda kayms riskinin fazla olması, performanslı kullanmak istiyorsanız drop bar'ın altından tutulduğunda görüş açısı için harcanan çabanın fazla olması.İlk etapta bunlar geldi aklıma.Ben şehir bisikletimi seviyorum.
 
Genel kanının aksine ben yol bisikleti ile trafikte şehir bisikletinden çok daha rahat ediyorum. Trafiğe çok daha rahat ayak uydurabiliyorum, gerektiği yerde şeridi kapatıp gidebiliyorum. Frenleme mesafesi ise çok daha iyi yol bisikletimin, sanırım pabuçlarla ve fren ayaklarının rijitliği ile alakalı. O da bisikletten bisiklete fark ediyor. Genelde aynı fiyattaki yol bisikleti aynı fiyattaki şehir bisikletine göre daha düşük komponentlere sahip oluyor, belki o sebeple böyle bir "yol bisikleti duramıyor" algısı var (bence)
 
@KaanG durmamasının ana nedeni kumpas frendir. maşaya veya kadroya tek bir noktadan bağlantısı olduğu için ve yapısı itibari ile v fren direncini kumpaslar oluşturamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: GayriMütenahi
Yalnız ben tam tersini söylüyorum :) Benim yol bisikletim, şehir bisikletim çok daha iyi duruyor :D
 
İlk defa yol bisikletinin başka bir türden daha az savunulduğu bir konu görüyorum. Bakalım ne zaman karışacak buralar:)
 
Evde turu izliyorum. Bu açıyla gidilmedigi sürece rüzgâr yarılamadığı için uçup kaçmayı beklememek lazım. Bu açıyla şehirde sürersen antreman sonu voltaren gerekebilir boyun'a. ☺


uploadfromtaptalk1434290925770.jpguploadfromtaptalk1434290953124.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Arkadaşlar onlar yarışçı, siz bu kadar eğilmek zorunda değilsiniz, yol bisikleti ile de ulaşım sağlanabilir yeter ki doğru ayarlar ve doğru tipte yol bisikleti olsun. Eğer gidon boğazını ters takmazsanız, spacer halkalarını fazla kısaltmazsanız gidon zaten fazla aşağı düşmez, bir de kadro boyunu tam veya bir büyük alırsanız sele borusu da o kadar yükselmeyeceği için şehir bisikleti kadar olmasa da daha dik pozisyonda kullanırsınız...

Agresif kadrolar yerine daha dik kadro tipleri de var endurance diyorlar sanırım.
 
@alierkanimrek

Genelde sahip olunması gereken bisiklet sayısını "n+1" olarak verirler ("n" sahip olduğunuz bisiklet sayısı). :)

http://blog.nashbar.com/wp-content/uploads/2014/01/n+1.jpg

Hatta;
(link)

Kural 12; Sahip olunması gereken bisiklet sayısının doğrusu "n+1"dir.
Asgari sahip olunması gereken bisiklet sayısı 3 iken, doğru sayı aslında n+1'dir. n şu anda sahip olduğunuz bisiklet sayısıdır. Bu denklem "s-1" şeklinde de yazılabilir. Burada s, sahip olunduğunda mevcut partnerinizle ayrılmanıza neden olacak bisiklet sayısıdır.
 
benim yol sevmememin nedenlerinden biride ani fren yapamaması. yapmaya imkan vermemesi. zınk diye durmaması. varsın yavaş gideyim :D

benim yerim var ama param yok :D
 
Çok güzel konu olmuş, yorum yazan herkese teşekkürler.

Peki tek bisiklet olacaksa cyclocross seçebilir miyiz? Daha önce kullanıp da fikir beyan edebilecek abilerimiz/kardeşlerimiz var mı? Cyclocross, yol ile şehir bisikletleri arasında nerede yer alıyor. yani cyclocross toprak yol için değil de şehir içi günlük kullanım yada şehirler arası tur için nereye kadar değerlendirebiliriz?
 
Merhabalar,

Bu karsilastirma / ayrimi bende bir suredir yapiyorum. Su anda yol kullaniyorum. Arka boruya takilan bir cocuk koltugu aldim. Ancak bisikletci cocuk koltugunun zamanla bisikletin geometrisini bozacagini, bu nedenle daha kalin kadroya sahip bir bisiklete ihtiyacim oldugunu soyledi. Bu nedenle farkli bisikletler denedim.

Sonuc: Fitness / sehir bana sadece recreational ve tur amacli olarak daha avantajli geldi. Performans, akicilik, ceviklik beklentiniz var ise yol bisikletinde kalmaniz cok daha iyi olur, performans turlarinda cok geride kalabilirsiniz. Eger sehir merkezinde yasamiyorsaniz yol almaniz zaten mantiksiz.

Konuyla ilgili uzun uzun dusuncelerimi su sekilde belirttim, umarim sizin icin iyi bir referans olur.

Not: Aslinda bunlari konu acarak belirtecektim ancak konu acmak karneye baglandigindan buraya yazmayi daha uygun gordum. Sevgiler.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: urkmez39
Merhaba,
Yaklaşık 1 1,5 yıldır MTB kullanıyorum. Fakat artık model büyütmenin zamanının geldiğinin hatta geçtiğinin farkındayım. Aklımda MTB olarak aşağıdaki iki model var;
(link)
(link)

Fakat yol bisikletini görünce içim gitmiyor da değil. Arkadaşlarımdan aldığım bilgiler genelde "0" konfor full performans olduğu, evet MTB'de kalın lastiğin rahatlığına alıştık ama değişiklik de gerekli.

Sizin öneriniz var mı yol bisikleti hakkında? (Bütçe max.1.800-2.000)
Hatta donanım olarak bilgi verirseniz daha iyi olur, mesela vites, fren vs modellerinden hangilerini seçmeliyiz.

Bilgi ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.

E.Tikna
 
Bende senin gibi aynı ayrımdayım şu an. Sedona 950 mtb'ye birde yol bisikleti eklemek istiyorum işe gidip gelmek için (Yaklaşık 30 km) Carraro Race 052 hem görüntü hem donanım açısından yeterli gibi beynimi devamlı tırmalıyor. :) Konu takibindeyim.
 
Geri