Scudo Sports

Şehir bisiklet tavsiyesi

görselliğe hiç bakmıyorum.Resimlerde gördüğüm kadarıyla sedonanın tasarımı daha iyi gibiydi.Artık görsellikten teknik özelliklerine bakıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: K. Benli
Scudo
o halde; forumun genel kanısı bakımının kolay olması dolayısı ile V-Fren, ancak bana Disk frenler daha çok güven veriyor... görselliğe bakmıyorsam elite disk tercih ederim...ağırlık olarak 300-400 gram farkeder belki... ama değr bence...
 
  • Beğen
Tepkiler: murat E
bende v freni sevmiyorum.hidrolik disch fren daha güven veriyor.Birde v frenin janta sürtme derdine sinir olduğumdan dolayı bende disk fren düşünüyorum.
 
@murat E

Ayarsız fren V break ise janta,disk fren ise rotor'a sürter.Üstelik bu sürtmenin, rotordan mı,kaliperden mi,yoksa bir başka sebepten mi kaynaklandığını anlayıp sorunu çözmek,V frende olduğu kadar kolay da değildir.Disk fren tercihinde temel kriterinizi "Sürtme" olarak belirlerseniz,disk frenler de rotor'a sürtmeye başladığında,çözümü v frende olduğundan çok daha sıkıntılı olabilir.Her iki fren sisteminin de artı ve eksileri var.Uzun arazi sürüşleri;özellikle yağmur çamur vb gibi durumlarda Disk fren(Hidrolik disk) kullanılması gayet makul.Çünkü ağır şartlarda V frren,hem kavrama sıkıntısı yaratır,hem de fren bacaklarının arasında biriken çamur sebebiyle çalışmaz hale gelebilir.

Yukarıda bahsettiğim şartlardan ötürü hidrolik disk fren kullanılmasının mantıklı ve makul sebepleri olduğu gibi,Şehir,tur ve yol bisikletlerinde klasik fren sisteminin kullanılmasının da mantıklı sebepleri var.

Hafif bir sistem.Aynı zamanda da pratik.Sorunlarının çözümü kolay ve ucuz.Parçaları da öyle.Elbette her sınıf'ın kendine özgü seçme sebepleri var.Milyon dolarlık bisiklet takımları,kullandıkları frenleri ucuz olduğu için seçmiyor.Çok konuşuldu,bazı testler yapıldı ve "Böyle devam" dendi.

Tur bisikletleri de öyle.Yerli yabancı yüzlerce,binlerce turcuyla karşılaşmışımdır sanırım.Bu güne kadar disk frenli bir uzun yol turcusuna gerçekten rastlamadım.

Şimdilerde şehir bisikletlerinde de görülmeye başlandı.Olmaz,demek olmaz.Tercih meselesidir.Ancak,şehir bisikletiyle hiç bir zaman "Ah be,bi disk frenim olsaydı" ile başlayacak bir cümle kurmak zorunda kalmazsınız.Şehir bisikleti için gereksiz bir ağırlık ve gereksiz bir maliyet.
 
  • Beğen
Tepkiler: K. Benli
Hidrolik disk frene hiç sıcak bakılmıyor ama forumlarda disk fren şikayetleri hiç bulunmuyor.Sadece klasik salcano şikayetleri.Disk fren li bisikletiyle sorun yaşayan oldumu acaba.
 
@murat E

Disk fren diye aratirsaniz bir suru problemli konu bulursunuz. Hidrolik freni en cok savunanlar dahi disk frenden cikan anlamsiz sesleri "cikar oyle sesler, normaldir" diye kaniksamis durumdalar ki bence oyle degil.

Secimlerinize gelirsek. Elite'in karbon masasi var, eger uzun tur yapacaksaniz bu masayla yapamazsiniz. Elite int'in on masasi Cr-Mo oldugundan ve on bagaj baglantilari oldugundan uzun tur icin daha makul gibi. Elite int'in Sora seti, Elite'inkine gore daha yola uygun bir set, ancak on aynakolda koruyucu olmadigina dikkatinizi ceketim, gunluk kiyafetlerinizle kullanacaksaniz bulasabilecek yag konusuna dikkat edin.

İndirimde gosterdiginiz Elite Disk, hatirladigim kadariyla 2013 veya 2012 model ve sadece M kadrosu mevcut. Buna dikkat ettiniz mi?
 
Bilgiler için teşekkürler Mert.Uzun turla kasıt maksimum rotam git gel 50 km civarlarında olur.Bu mesafedeki yolculuk için karbon maşa sorun teşkil edermi
 
Bem fx 7.3 ,sirrus ,merida arasındaydı kararım merida Speder T2 yi seçtim öncelikle sirrus elite aşırı pahalı 2600 lira merida Speder t2 1800 lira arada 1 bisiklet fark var ve özellikler arasında çok fark yok hem de merida da arka vites yol bisiketii komponenti hafiflik ve akıcılık bir arada.

Yazı klavye yüzünden berbat ve duzensız oldu kusura bakma .
 
Kastettigim bir kac haftalik, on tarafa bagaj koymanizi gerektirebilecek uzun turlardi. Sehiricindeki kisa turlar icin karbon masanin zarari olmaz, hatta hafifligi ve vibrasyonu daha az iletecegi icin konfor faydasi olur.

Bununla beraber karbon elyaflar eger hasar gorurlerse herhangi birsekilde bunu anlayabilmeniz zordur, bir anda kiriliverme olasiliklari vardir (hos bu olasilik tum malzemeler icin gecerli) ve tamir edilmeleri imkansizdir. Bunu da goz onune katmanizi oneririm. Gerci elite'in masasinin da tumu karbon degil zaten sadece yuk binmeyen bir kismi karbon.
 
Uzun incelemeler sonucu bu iki model arasında kaldım . Merida SPEEDER T3 D, Sirrus Elite Int 2014 :(
 
Eger Specialized takintiniz yoksa ve disk fren sizin icin problem degilse Merida fiyat performans acisindan daha uygun bir secim olacaktir.
 
İlginiz için teşekkürler son durum bu iki bisiklet arasında bi tercih yapacağım.Haftaya fuarda ikisinide deneme şansım olursa kullanıp karar vermek olucak
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Arkadaşlar fuardan bisikleti almak için hafta sonunu sabırsızlıkla bekliyorum.Gönlüm specialized den yana daha ağır basıyor.2 model var biri sirrus elite int 2014 (link) diğerida sirrus elite 2014 (link) . Bu iki bisiklet için karşılaştırma için yorumlarınız ne olur.Hız performans konfor açısından
 
@murat E

Fuardan o bisikletleri nasil alacaksiniz? Aktif Pedal fuara katiliyor mu ki?

Diger sorunuza gelince, Sirrus'lar bu forumda en cok tartisilan bisikletlerden biri. Arama yapip forumdaki tum konulara baktiniz mi?
 
specialized eski tarihli konularını buldum elite int 2014 & elite 2014 arasındaki kıyaslamayı bulamadım.

aktif pedal konusunda fuarda bulamazsam en yakın bayisi bakırköyde iki dakikida oraya geçebilirim.Tabi meridada aklımın bi köşesinde
 
Geri