@murat E
Ayarsız fren V break ise janta,disk fren ise rotor'a sürter.Üstelik bu sürtmenin, rotordan mı,kaliperden mi,yoksa bir başka sebepten mi kaynaklandığını anlayıp sorunu çözmek,V frende olduğu kadar kolay da değildir.Disk fren tercihinde temel kriterinizi "Sürtme" olarak belirlerseniz,disk frenler de rotor'a sürtmeye başladığında,çözümü v frende olduğundan çok daha sıkıntılı olabilir.Her iki fren sisteminin de artı ve eksileri var.Uzun arazi sürüşleri;özellikle yağmur çamur vb gibi durumlarda Disk fren(Hidrolik disk) kullanılması gayet makul.Çünkü ağır şartlarda V frren,hem kavrama sıkıntısı yaratır,hem de fren bacaklarının arasında biriken çamur sebebiyle çalışmaz hale gelebilir.
Yukarıda bahsettiğim şartlardan ötürü hidrolik disk fren kullanılmasının mantıklı ve makul sebepleri olduğu gibi,Şehir,tur ve yol bisikletlerinde klasik fren sisteminin kullanılmasının da mantıklı sebepleri var.
Hafif bir sistem.Aynı zamanda da pratik.Sorunlarının çözümü kolay ve ucuz.Parçaları da öyle.Elbette her sınıf'ın kendine özgü seçme sebepleri var.Milyon dolarlık bisiklet takımları,kullandıkları frenleri ucuz olduğu için seçmiyor.Çok konuşuldu,bazı testler yapıldı ve "Böyle devam" dendi.
Tur bisikletleri de öyle.Yerli yabancı yüzlerce,binlerce turcuyla karşılaşmışımdır sanırım.Bu güne kadar disk frenli bir uzun yol turcusuna gerçekten rastlamadım.
Şimdilerde şehir bisikletlerinde de görülmeye başlandı.Olmaz,demek olmaz.Tercih meselesidir.Ancak,şehir bisikletiyle hiç bir zaman "Ah be,bi disk frenim olsaydı" ile başlayacak bir cümle kurmak zorunda kalmazsınız.Şehir bisikleti için gereksiz bir ağırlık ve gereksiz bir maliyet.