Merhaba;
Kerem, 27, İstanbul, Bostancı! İlk bisikletimi almaya hazırlanıyorum. Doğrusu, bisiklete binmeyi yarım yamalak bilen biri için hayli zor (ama keyifli!) bir seçim yapmak üzereyim.
Önce bütçemi belirledim: Şimdilik fazla abartmadan, 500-550Lira harcamayı planliyorum. Gerçi bu miktar, bence bir bisiklet için yine de hayli yüksek. Ama elimiz mahkûm
Her şeyden önce, genel olarak bir şehir/tur bisikletinin bana daha uygun olacağına karar verdim. Çünkü muhtemelen ormana çok nadiren gireceğim Bu durumda, en çok beğendiğim dağ bisikletlerini (kron xc1000, giant rock, trek 3700 ve sedona 311) eledim.
Bu işimi hayli kolaylaştırdı, çünkü zaten belirlediğim fiyat alanında tek tük şehir bisikletleri var.
Aslında 2.el bir Trek 7.1 almaya niyetliyim. Ama, bu tip bisikletlerin piyasasının aşırı durgun olduğunu gördüm. Nadiren satışa çıkan bisikletler de ya bütçemi aşıyor, ya da kadrosu bana büyük geliyor
Bu yüzden, 2.el bir şehir bisikleti almak için gerçekten zaman kısıtınızın olmaması gerektiğini gördüm; sabırla beklemek lazım.
Ben sabırlı değilimdir pek
Bu şartlar altında, sıfır şehir bisikleti almak en doğrusu gibi geliyor. Bu durumda; Sedona 311 (amortisörsüz 24 vites), ve Geotech Life (amortisörlü, 21 ya da 24 vites) arasında kaldım. (Kron Tourier 'i fiyatını biraz yüksek bulup eledim)
Doğrusu 311'e daha yakınım. Ancak amortisörsüz olması, beni biraz düşündürüyor.
Kullanacağım güzergahın genelde asfat yollar olacağı kesin gibi. Ancak, alacağım bisikleti biraz daha bozuk kesimlerde kullanmayı da isterim.
Sorular:
1)
311 ile, örneğin Büyükada'ya gidersem ne olur? Bisikleti orada kullanabilir miyim? Ya da, Ataşehir'deki gibi pis arnavut kaldırımlı yüzeylerden geçtikten sonra, beynimdeki gri hücrelerin yarısını yitirmiş olur muyum? Ya da mesela, İzmit gibi nispeten uzun yollara çıkacak olursam, 311 beni çok yorar mı?
Kısacası, amortisörsüz bir şehir bisikleti, sadece sahildeki bisiklet yolunda ve düz asfaltta gezmek için midir? Ada'ya gitmeyi planliyorsam, 311 bana uymaz mı?
2)
311'a sonradan amortisör takılabilir mi? Amortisör fiyatları nasıl?
Teşekkür ederim,
Kerem, 27, İstanbul, Bostancı! İlk bisikletimi almaya hazırlanıyorum. Doğrusu, bisiklete binmeyi yarım yamalak bilen biri için hayli zor (ama keyifli!) bir seçim yapmak üzereyim.
Önce bütçemi belirledim: Şimdilik fazla abartmadan, 500-550Lira harcamayı planliyorum. Gerçi bu miktar, bence bir bisiklet için yine de hayli yüksek. Ama elimiz mahkûm
Her şeyden önce, genel olarak bir şehir/tur bisikletinin bana daha uygun olacağına karar verdim. Çünkü muhtemelen ormana çok nadiren gireceğim Bu durumda, en çok beğendiğim dağ bisikletlerini (kron xc1000, giant rock, trek 3700 ve sedona 311) eledim.
Bu işimi hayli kolaylaştırdı, çünkü zaten belirlediğim fiyat alanında tek tük şehir bisikletleri var.
Aslında 2.el bir Trek 7.1 almaya niyetliyim. Ama, bu tip bisikletlerin piyasasının aşırı durgun olduğunu gördüm. Nadiren satışa çıkan bisikletler de ya bütçemi aşıyor, ya da kadrosu bana büyük geliyor
Ben sabırlı değilimdir pek
Bu şartlar altında, sıfır şehir bisikleti almak en doğrusu gibi geliyor. Bu durumda; Sedona 311 (amortisörsüz 24 vites), ve Geotech Life (amortisörlü, 21 ya da 24 vites) arasında kaldım. (Kron Tourier 'i fiyatını biraz yüksek bulup eledim)
Doğrusu 311'e daha yakınım. Ancak amortisörsüz olması, beni biraz düşündürüyor.
Kullanacağım güzergahın genelde asfat yollar olacağı kesin gibi. Ancak, alacağım bisikleti biraz daha bozuk kesimlerde kullanmayı da isterim.
Sorular:
1)
311 ile, örneğin Büyükada'ya gidersem ne olur? Bisikleti orada kullanabilir miyim? Ya da, Ataşehir'deki gibi pis arnavut kaldırımlı yüzeylerden geçtikten sonra, beynimdeki gri hücrelerin yarısını yitirmiş olur muyum? Ya da mesela, İzmit gibi nispeten uzun yollara çıkacak olursam, 311 beni çok yorar mı?
Kısacası, amortisörsüz bir şehir bisikleti, sadece sahildeki bisiklet yolunda ve düz asfaltta gezmek için midir? Ada'ya gitmeyi planliyorsam, 311 bana uymaz mı?
2)
311'a sonradan amortisör takılabilir mi? Amortisör fiyatları nasıl?
Teşekkür ederim,