Scudo Sports

Sedona Borla hakkında

Merhaba arkadaşlar ben bu borlada bir şeyi anlamadım. 2011 lerdeki borlanın gidon ile sele borusu amobea olarak hem metin bisiklette hemde forumdaki resimlerde gördüm.Fakat kendi sitesinde tughra diye bir şey yazıyor bu nasıl iş?
2011 borlada kitlemeli amortisör varmı?
Son olarakta astro 241 mi almalıyım borla mı?Çok hafif biri olsam bırak kadro sağlamlığını derdim fakat 98 kg olunca sağlamlık önem kazanıyor.24 vites 241sv almak yerine borla alırsam vitesten dolayı pişmanlık duyarmıyım?
 
Scudo
98 kilo için sağlam kadro gerekiyor. Sağlam ayna kol gerekiyor. Değilse bir süre sonra gıcırdamalar başlıyor. Borlanın maşası kilitlemeli değil. 2011 borlanın özellikleri aşağıda. Bütçe ne kadar?

Kadro 6061 Alu.
Maşa Suntour XCT LO
Furş Neco CC142
Gidon Tughra Racing 31.8 Lowe Rizer
Boğaz Tughra Racing 31.8
Sele Borusu Tughra Racing 31.6
Sele Tughra Racing
Vites Kolu Shimano EF51-7'li
Ön Vites Shimano TX 50
Arka Vites Shimano Altus
Aynakol Shimano FC-M131
Pedal Wellgo LU-935
Ruble Shimano TZ 37
Zincir KMC Z-51
Fren Kolu Shimano EF-51 7'li
Fren Tektro 837 AL
Jant Alex DC-19
Ön Hazne Joytec
Arka Hazne Joytec
Jant Teli Siyah
Lastik CST
İç Lastik CST
Kadro Ölçüsü 14"16"18"20"
Fiyat 400 $
 
500 - çok zorlarsa 550 lira

Bu arada benim bildiğim XCT LO kitlemeliydi
 
550 civarında Borla ya da XC500 bakabilirsin. Bana sorarsan bütçeyi kas, 50-100 TL daha git bir XC500 derim. Nedeni kilitlemeli maşasının olması. Borlanın maşası kilitli değil, istersen mağazasına git bir bak derim.

Ayrıca yapılan bir yanlış; XC500'ün dengi Borla değil 711'dir.

Ve de Sedona'nın 751 serisine kadar olan modellerinde 6061 Alu kullanıyor. 751 ve ustu modellerinde 6061 triple butted kadro kullanıyor yani üç kere dipciklenmiş kadro. XC500 üzerinde 7005 alu kadro kullanıyor ve bir çok yerde bu kadronun double butted 6061'den daha rijit ve sağlam olduğu yazmaktadır. Yani Borlanın ve 711'in kadrosundan daha iyi. Bu da 98 kilo için sağlam olduğunu göstermektedir.

Bu da XC500'ün özellikleri.
MODEL :XC 500 -24 vites
BOY :16'' 18'' 20''
KADRO :7005 alim.
SÜSPANSİYON :kron
ARKA VİTES :shımano acera
ÖN VİTES :shımano TX- 50
AYNAKOL :shımano FCM-131
DİŞLİ :shımano HG 40
VİTES FREN KOLU : shım. STEF-40
ZİNCİR :KMC-Z50
FREN :shımano BRM-422
ORTA MİL :rulmanlı monoblok
TEKERLEK GÖBEĞİ :shımano
JANT :kron -rgida
JANT TELLERİ :siyah tel
LASTİK :rubena scylla sport kevlar
GİDON :kron
GİDON BOĞAZI :kron
SELE BORUSU :kron
SELE MANDALI :kron
SELE :kron
PEDAL :VP
BOĞAZ YATAĞI :A-head CH 819
ELCİK :kron
RENK :bey./ mav., bey./kır., siy/sarı
 
Benim anlamadığım bazı yerlerde tx50 vites demiş bazı yerlerde acera nasıl oluyor bu iş?
 
Şimdi efor bisikleti arayıp sordum 24 vites acera 420$ 21 vites altus400$

Bazı yerlere sorduğumda kron için çok kötü şeyler söylemişlerdi... ama ne bilim biraz ısındım krona
 
Doğru söylüyorsun XC500'ün iki versiyonu var bir acerası ve bir de altusu. Acera tercih sebebi olması lazım. Kron için kötü şeyler okuduysan ben de okumak isterim doğrusu. Kadroya ömür boyu veren tek türk firması sanırım.
 
Benimde kafamda 241 sv vardı hatta sirkecide nakit 480 tl yapıyor fakat kilo 98 olunca bi stress yapıyor insan.Tabi bisikletçiye sorunca bütçesi450 lira olan 110 kg adama ng 650 de veriyoz bütçesi çok olan adama daha iyisini veriyoruz.Kadro sana dayanır sorun etme dedi.Fakat arkadaş kron daha sağlam deyince kafam karıştı.Sirkecide efor bisiklet hariç bütün yerler kronu kötüleyip duruyor. İyice kafam karıştı...
 
Eğer şüpheniz Kron icinse cok yersiz.Şahsen alma durumunuz varsa ve xc500 alacaksanız da üzerine az biraz daha koyun 21 yerine 24lüsünü alın.Hem kadro olarak hem de komponent olarak Borla veya 711v almaktan daha iyi diye düşünmekteyim.
Ancak benimde kilom 93 yani aramızda pek birşey yok.Gecen sallama bisiklete bindim gacır gucur ses geliyordu her yerinden borla kullanıyorum gerci yeni aldım şu an etkisi olmayabilir fakat Sedona'nın da ipe sapa gelecek kadrosu oldugunu düşünmüyorum.Kilonuzdan dolayı endişeniz olmasın.

Ama bütce yetiyor ve tavsiye istiyorsanız Kron derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lütfü Ekşioğlu
@Hakan Yaş

XC 500 için söylüyorsan tam tersi :)
2011 model XC 500 24 vites ön tx 50 arka acera, maşa Topgun kitlemeli maşa.
192 boy 90 kiloyum, 750 km yol yaptım, bir kere patika yoldan inerken 1 metre yüksekliğe yakın yerden zıplamak zorunda kaldım, hızlıydım ve fren mesafesi yoktu :) iniş kısmı eğimli olmadığı için löps diye oturdu bisiklet :) sadece akortta ufak bir ayar kaçıklığı oldu ki o zaman da yeni alınmıştı ve bisikletin bakımı vs.. yapılmamıştı. Bunun dışında bir problem yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lütfü Ekşioğlu
@Eser Sevinç

Sağlamlık konusunda yeterince açıklayıcı olsa gerek :) Başka birşey olsa sele borusu girdigi yerin dişlisini kırmıs dagıtmıstı vs. vs. vs. :D
 
Arkadaşlar Sedona Borla'yı İstanbul'da en uygun nereden alabilirim. Fiyat olarak belki çok fark ediyordur.
 
Var mı bilgisi olan? Kendi sitesinde 400$ yazıyor, 650 TL civarı oluyor. Piyasada nedir durum?
 
anadolu yakasındaysan atilla'yı öneririm, avrupa'da ise aslı veya bike&outdoor . peşin alabilirsen bayağı fiyat düşüyolar. internetten bakmayla yetinme, git, gör, üzerine çık ki iyice heveslenesin:)
ben de ng650 alırım diye başlamıştım araştırmaya ama dayanamadım 711v aldım. :)
 
Geri