Scudo Sports

İnceleme Sedona 410

@ognsylr
Specialized Espoir... Pardon yeniyim de, kişileri karıştırmış olabilirim.
 
Scudo
1350 tl tilmende sedona 410( sari siyah) siparis verdim biraz once bagaj almak istiyorum sonrasi icin bisikletin eksileri nedir tamamlanmasi gereken sizce ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hayirli akşamlar bisiklet sever arkadaşlar. .. sedona 410 uyumlu 117mm xlc gidon yukseltme aparati arıyorum ama bulamıyorum bu konuda bilgisi olan yada daha önce alan arkadaşlar var mı ?
 
Öncelikle tebrik ederim. Güzel seçim yapmışsın. Bisikletin eksisi yok. Öylece kullanabilirsin. Amacına göre eklemeler yapabilirsin. Ben şu değişikleri yaptım:
1) 700x28 2. el specialized espoir ince lastik taktım, 700x35'lik orijinal lastiklerini turlarda ya da hafif arazide kullanacağım.
2) Arka bagaj almadım. Tura çıkıncaya kadar da gereksiz görüyorum. Gidon çantası, telefonlu kadro çantası, üçgen takım çantası; basınç ölçerli ince ve kalın sipoplara otamatik uyum sağlayan düzgün bir pompa, 700x35-25 lastiklere uygun Rubena-Mitas iç lastik, zincir sökücü, alyan takımı aldım. Zincir sökücülü alyan takımları da satılıyor. İzmir'de 60 TL. Baştan bulamadığım için ayrı aldım. Bunun dışında tamir takımı vs bildik ve önemli konular.
3) Bisiklet kullanma tecrübenize saygısızlık etmek istemem ama kask, reflektörlü yelek (Koçtaş'ta 10 TL.), uyarı aydınlatmaları, basit ecza torbası, gözlük, baf vs. şart...
4) Sele kılıfı şart. Pedli tayt ve sele kılıfı olduğu halde çok uzun yolda ancak kurtarıyor. Uzun mesafede sadece sele kılıfı bile yetmiyor.
5) En kısa zamanda MTB kilitli pedal ve ayakkabı alacağım. Performans ve kas gelişimi açısından çok gerekli...
6) Gidonun ortası bombeli olduğu için far vb.ni yerleştirmekte zorlandım. Kelebek gidon alırsam süper olacak.
7) Çok sıkışınca uzun yolda 3x6. vites diş atlıyor. Sanırım vites ayarıyla ilgili. Bisikletçiler yapamadı. Bir ara kendim yaparsam iyi olacak.
8) Bagaj ve tur çantası fena olmaz.
Bisikletle Foça ve Turgutlu'ya gittim. Lastikleri inceltince ilk başta zorlanıp düştüm, şimdi alıştım. Şehir içi 30-40 km. vızır vızır gidip geliyorum. Bana mısın demiyor. Bir günde 112 kilometre gittiğim oldu. Çok güzel bir bisiklet... Hafif, seri... Ortalama 20-22 km arası gidiyorum. Düz yolda 25-35 km arası hız yapıyorum. Hafif toprak yola da ince lastiklerle girdim. Sorun yok... Vites oranları güzel, Evka 2'nin dik yokuşlarından bile zorlamıyor. Uzun yolda 3x7 ve 8. vitesleri pek kullanmadım. Vites oranları da yüksek yani... Evka 2'den Konak'a 38 dakikada gidip 55 dakikada geliyorum. Daha ne olsun. Kendi arabamla gitmekten hızlı... İyi ki almışım. Uygun zamanda foto vb. atabilirim.
 
Tesekkur ederim 31.8mm lik gidon bogazi kelebej gidon olayini biraz kisitliyor bugun giro foray kask siparisi verdim birde 6000lumen far aldim simdilik. Gidon cantasi da almistim hemen cok lazim oluyor. Trafikte kullaniyorum ayna sart onu nasil halledecegim suan bilmiyorum kaskima ayna uyumlu degil sanirim gidon aynasida kullanii olmuyor. Bakalim Yavas yavas kondisyonumuarttirmak icin yokus cikiyorum zamanla artacaktir.
 
Ben kask aynası kullanıyorum. Kaska yapıştırmalı. Çok iyi oldu.
 
Resmi varsa atarmisiniz? Birde hangi mode kask aynasi aldnizi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
IMG_20170423_143154.jpg IMG_20170417_111917.jpg @sinanarmy

IMG_20170417_114304.jpg

Kask aynası modeli Plus'muş.

@sinanarmy Gidon çantası hızı etkiler mi? Bilgisi olan var mı? Çok kullanışlı olduğu için tercih ediyorum. Sepet gibi elimin altında... Güzel oluyor. Çantasız da denedim, fark hissetmedim. Sanırım ciddi bir fark yok... Kafama takılan şu: Bisan bisikletim 42 ayna koldayken 15 km, 48 aynakoldayken 17-18 km, Sedona 410'da ise 20-22 km. ortalama yaptım. Sedona'da ince lastik taktıktan sonra büyük hız değişimi olmadı. Düz yolda rüzgar arkadan itmiyorsa 30-35'i geçmek pek mümkün olmuyor. Hatta genelde 3x5, 3x6. vitesle gidiyorum. Sanırım uzun yol performansı 3x8'e yetmiyor. Vites yükseltince devir düştüğünden tadı kaçıyor. Aşağıdaki tabloya göre daha çok 48x14 oranıyla kullanıyorum. Bu konuda tecrübesi olan varsa fikir verebilir.
Sram Ruble PG-820 11-32 8S
Dişli Aralıkları : 11-12-14-16-18-21-26-32
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Benim
Icin cok bi hiz dususu gormedim aynayi bende alcam
Mecbur trafikte zor oluyor duz yolda kondisyona bagli 40+ km/h ler rahat gorunuyor aslinda ruzgar ters vurmuyorsa


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Çekül
Sevgili arkadaşlar yarin bisiklet almayi dusunuyorum aradigim stil sehir tur...
Mosso legarda 1727 hidrolik modeli ağir basti ama bu modelde son anda tavsiye edildi...
Zahmet olmazsa yorumlarinizi alabilir miyim
 
@410 çözüm: Triban 520 fb için maksimum lastik ebatlari - decathlon topluluğu
 
410'la yaptığım turları Strava'da paylaşıyorum. İsteyen profil ķısmındaki Strava uygulamasına tıklayıp, detaylara ulaşabilir. Yol bisikleti de kullansam 410 hala dipdiri ve her türlü koşulda hakkını veren bisiklet. Zamanında ucuza aldık.
 
@410
Hangi jant oranının hangi lastikle kullanılabileceği yazılı. Mesela Sedona 410, 19 mm jant genişliğinde olduğu için 28 - 44 arası jant takabiliriz. Triban 520'de ise 18- 25 aralığındaydı. Zaten bu yüzden de ondan vazgeçtim. Çünkü ilerde büyütemem. Jant değiştirmem gerekir.
 
@h.kozan
Hocam şuan sedona410 modeline bakiyorumda.950 liraya buldum gidip görcem yakin bi zamanda.Param anca denklesiyor.Gercekten almali miyim sizce ?
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
@OsManGAzi06 Temiz kullanılmışsa düşünmene gerek yok. 105 setli 4 bin liralık bisiklet sahibiyim. Bu bisikletten aldığım keyif onunla kafa kafaya gider.
 
  • Beğen
Tepkiler: OsManGAzi06
@h.kozan 2016 subatta aldigini ve 200 km kullandigini söylüyor.Yakin zamanda görmeye gidicem.Boyum 1.75 44 denedim cok kucuktu 52 kadro cok buyuk gelmez umarim.
 
Geri