Scudo Sports

Sedona 321 hakkında

Sorunun kaynağını bisikletçi buldu.malum ücretsiz 1 aylık bakıma bıraktım.yeni bisiklet alanlara tecrube olsun diye paylaşıyorum.sorunun kaynağı arka teker akort ayarı bozulmuş.bazı tellerdeki gevşeme neticesinde bu sesler oluşuyor.arka teker akaort ayarı yapıldı bisiklette hiç ses yok.
 
Scudo
Evelsi gün aldım. 2011 modelde, 2012 modelde vardı. Arasında 30 dolar fark vardı.

2011'e disk fren takılabiliyor, göbek bile shimano. Bu nedenle 2011 modelini tercih ettim.

Tam kararsızlık yaşadığım sırada aynı model kullanan profesyonel bir bisikletçi geldi. Sedona 321 ile kaç kilometre yaptın sorusuna 3000'i aşmışımdır dedi. Kilometre totalde 2700 küsurdu. Sürüş yaptım ilk günkü kadar yeniydi. Bu olaydan sonra aldım. 2011'i tercih erme nedenimde bu. Sedona 321 eskimiyor buna eminim.

Sistem acera, zaten orjinali bu. X bir bayinin kar etme amacıyla sistemi değiştiripte satmasını markaya bağlamamak gerekiyor, belkide onları kendi bisikletinde kullandı.

İlk sürüş deneyimlerim:

Kahretsin bugün yağmur yağıyor. Ağlamak istiyorum buna inanın. Sanki bir başka araç var altımda, geniş, yüksek olmasına rağmen çok havada değil, sürüşte aşırı güven ve yol hakimiyeti sağlıyor. Oturaklı gidiyor. Herşey önümden kacacak, çekilecek bana yol açacak gibi bir his veriyor. Kendimi bir başka hisettim. Aşık oldum. Sanki altımda bmw x6 var. Büyük, süratli, sağlam, geniş, güvenli.

Bsikletçiye alırken 30 km yol yapıyorum günde dedim, bisikletçi anca ısınırsın dedi... İnanmadım. 37 km yoldan sonra sanki binmemiş gibiydim. Sıkıntı veren kol ağrıları yok. Bacağımın ağaılığı ile bisiklet kendini götürüyor. Sizin ekstra bir performans sergilemenize gerek yok.

Düzlükte acaba nasıl hızlanıyor dedim. Pedalladıkça, abanmadan hızını arttırdı. Ne olduğunu, nasıl hızlandığını anlamadım. Bu bisiklet hız ve yol canavarı, korkuyorum ki hız, yormaması, kazalara sebebiyet verir. Önüme bir kız çocuğu çıktı. Anladım ki hızlandığı gibi duramıyor. İşin aslı hızından, süratinden korktum. Allahtan ayakta fazla abanmadım. Durmamın imkanı olmazdı.

Ağırlık konusu komik bir muamma. Gidonlar değişti, uzun yarım boynuz daha ağır gidonlar eklendi, kablolu kilometre ölçer takıldı, en ağır parça ise yanlığı yoktu. Bisikleti düz parketmek için o takıldı. Onsuz geliyormuş. Dijital tartıda tartamadım, sokakta bir tartıcı gördüm seyyar. Kendi kilomu ölçüp, sedonamı tarttım. 12 kg üstü bekliyordum. Satıcı 11 kg nin altı demişti inanmamıştım. Ben 68 kgyim benimle beraber 79 çıktı tartı :D Saf hali ile 11 kg'nin altında sedona 321 2011 modeli.

Alacaklara şiddele tavsiye edilir. 2011 modelleri bitmeden, 2012ler ile bir karşılaştırın. Benim gibi bakın derim.

Saygılar.

Sinan.
 
ben de aldım şimdilik 200 km yaptım. Fazla yormuyor ve iyi hız yapıyor. Kullandıkça yazarım.
 
ben 350 km yaptım ve memnunum. Hiçbir sorunum yok ve çok çabuk hızlanabiliyorum.
 
Merhabalar,
benim bisikletlerden biri de sedona 321 (2011 model ben şahsen 2012'den daha çok beğendim). son 4 ayda 325 km yapmış görünüyor şimdiye kadar, iki sağlam kaza atlattım. Bir sıkıntısı yok. Ancak ben kompanentlerini düzenli olarak değiştiriyorum. Şimdi de yol lastiklerine geçmek istiyorum. Konu hakkında sormak istediğim bir iki nokta var, ama konu güncel ise yazmak isterim.
 
Ben 321 aldım, şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım. Severek biniyorum.
 
yeter ki isteyin yeri gelir market bisikletiyle bile yapabilirsiniz. Bir de kondisyon önemli. Markamız önemli değil enerjinin tasarruflu ve planlı kullanılması sürtünme ile ilgili problemlerin az olması ( selenin geniş olmaması lastiklerin uygun oluşu frenlerin janta yakınlığı furş takımı ortagöbek mili rulmanı gibi aklıma gelmeyen aksamların kusursuz çalışması gibi) viteslerin sağlıklı oluşu ve vites kullanımı gibi nedenler uygun olsun her yere gidilir...eskiden aliminyum mu varmış eskiden carbon kadro mu varmış...
 
Sevgili arkadaşlar,

Bisikletimi alalı 1 ay oldu, yaklaşık 300 KM yol katettim.

Önceki bisikletim Kron XC500HD MTB idi.

Akıcılık konusunda çok memnunum. Fakat, 25 km üzeri hızlarda ön tekerlek çok kolay yalpalayabiliyor. Bu hissi diğer bir anlatımla, hani arka port bagaja birini oturtup yol aldığınızı düşünün. Gidon çok hafifler ve bisikletin kontrolü zorlaşır ya, yukarıdaki şikayetim aynı hassasiyette olmasa da bu tarz bir şikayet.

Öyle ki, eşimle birlikte turlarken tatlı ve kaymak bir inişte sanıyorum ki 35-40 km' ye yakın bir hıza çıktığımda (km göstergesine o an bakamadım) hiçbir sebep yokken aniden gidonum yalpaladı, son anda kurtardım.

Sonrasındaki birkaç turlamada da bu tarz şikayetim hep oldu.

Sizce, bunun nedeni ne olabilir? Aramızda aynı veya başka marka-model bisikletiyle bu tarz sorun yaşayan var mı?

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Disli lastik veya yeterli basincta hava basilmayan lastik yuksek hizda yalpalamaya neden olabilir. Gerci nasil bir lastik kullandiginizi bilemiyorum.
Ayni sekilde jantlarda ayar kaymasi varsa bu da neden olabilir ama v frenli bir model kullandiginiz icin bunu zaten onceden farkedersiniz.
Son olarak gobeklerde gevseme varsa bu neden olur...

Bence lastiklerinizden degilse jant gobeklerini kontrol edin / ettirin!

Geri kalani ise yolu takip etmezseniz yoldaki catlak, tumsek, minik tas veya yabanci cisimler neden olur ama hiziniz artinca yolu takip etmiyor olacaginizi varsaymiyorum bile. Zaten oyle olsa nadiren 1-2 sefer basiniza gelir, duzenli olmaz.
 
@suat akman
Lastikler bisikletin üzerinde stock gelen Schwalbe Comp CX lastikler, resmine şuradan bakabilirsiniz. Bundan olacağına pek ihtimal vermemiştim, zira önceki bisikletim MTB idi ve aynı hızlarda bu tarz bir sorunum yoktu.
http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=189410

Basınçlar ise her iki lastikte 55PSI (her yola çıkışımda kontrol ederim)
Jant eğikliği konusu, bahsettiğiniz gibi hemen farkedebileceğim bir konu. Şu an için kusursuz görünüyor.
Göbek hakkında tavsiyenize hemen uyacağım.
Yorumunuz için teşekkürler.
 
Kendi mtb bisikletime 1.50 yol lastigi taktim uzun yollarda sart. Bayir asagi inerken 70km hizdan sonra yalpalamaya basliyor ve yavasliyorum. Ancak o lastikle yalpalamasina imkan yok
 
Bu tür bisikletleri montaj aşamasının sıkıntılı olduğunu düşünüyorum.
Bisiklet montajını yapan kişiler ehil insanlar değil.
Bir arkadaşımın Sedonasında da benzer bir durum yaşanmıştı.

Disk frenleri tam olarak sıkıştırmamışlardı.
Bence tanıdığınız bisikletle bir kaç yıldır haşır neşir olan arkadaşınızı üzerine bindirin ve test etmesini rica edin.
Yoksa ehil bir bisiklet tamircisinden yardım alın.

Ön ve arka tekeri takıp sökmek göbek vidalarını kontrol etmekde işe yarayabilir.
 
@Alperen ERTEN
Dikkatli olmasam gidon yalpalatmak yerine, farklı bir kaza yapardım sanırım.

@Berksan
Aydınlatıcı oldu, teşekkür ederim.

@Nuri Alper Ulupınar
Akşam dediğiniz gibi lastikleri söküp dikkatlice tam yuvalara oturduklarından emin olup tekrar sıkayım bakalım. Teşekkür ederim tavsiyeniz için.
 
Her bisikletin açıları ve geometrileri farklı. O nedenle her bisiklet aynı şekilde tepki verecek diye bir şey yok.

O bisikletin tasarımı bu şekilde yapılmış olabilir. Bisikletten hiç bir sorun çıkmayabilir, bu "sorunu" çözemeyebilirsiniz. Gayet normal bir şey.
 
@Gökhan Toros
Doğrusu merak ettiğim tam bu.
Bu bisikleti kullanan benzer sorun yaşayan bir kullanıcı var ise, tespit doğru olacak.

İlk bakışta maşanın eğiminin az olduğu gözüme çarptı. Nasıl ki katlanır bisikletlerin gidon kontrolü biraz zor ise, aynı mantıkta maşanın düz yapılı olmasının doğasıyla bu şekilde tepkime veriyor olabilir diye düşündüm.
 
Lastik basınçlarına dikkat etmeni öneririm, arka lastik ön lastiğe göre daha şişik olmalı. Mesela arka 45psi ise ön 35 olmalı.
Bilemiyorum ama sele, sele borusu, gidon, fren kolu gibi ayarları kendine göre ayarladığınız taktirde daha iyi hakimiyet sağlarsınız.
 
Dün akşam ön lastiği söküp, çok dikkatli şekilde milimetrik olarak yerleştirdim. Göbek milini ise eskisinden biraz daha sıkı hale getirdim. 30 km turladım, 46 km hıza çıktım. Sanırım sorun ön tekerleğin göbekten yanlış pozisyonda takılı olmasından kaynaklanıyormuş.

Teşhis koymamda önemli rolü bulunan Sn. Nuri Alper Ulupınar, ve diğer arkadaşlar, hepinize teşekkür.
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahb
6 aydır kullandığım sedona 321 2013 model bisiklet benden başka kullanan forumda birileri varsa onlardanda tavsiyelerini almak isterim, Bisikletin dezavantajlarını avantaja çevirmek için.
İlk olarak avantajlarından bahsedeyim.
1 -Ağırlığı 11 kg civarı olması yolda hafiflik sağlıyor ve daha hızlı gitmenizi sağlamasının yanısıra rmpaları da daha az yorularak tırmanabilmenizi sağlıyor.

2-sabit maşa düz ve asfaltlı yollarda yüksek hıza çıkmanızda kolaylık sağlıyor.

3-tekerleri shwalbe patlama şansı son derece düşükne yollara girdim hiçbir şey olmadı

4-uzun yollara çıkabilmeniz için bagaj yuvaları var ben aldığım gibi taktırdım bir tura çıkacaktım lakin tek kuruş param kalmadı maddi imkansızlıkların gözü kör olsun:evil: :evil:

5- fiyat performans açısından belki de bulabileceğiniz en iyi hibrit bisiklet

6- son derece şık tasarım.

Gelelim dezavantajlara

1- selesi çok rahatsız pedli tayt giymeden uzun yollara çıkmamanızı öneririm.

2- bozuk yollarda kontrol açısından biraz zorlanabilirsiniz

3- jantların telleri nedense çok dayanıksız geldi bana çok çabuk bozuluyor akora baya para harcadım.

4- yüksek hız yaptıktan sonra kontrolde zorluklar yaşayabiliyorum belki de bu benim acemiliğimdir bunun bir çözümü varsa söylerseniz çok iyi olur ciddi problemler yaşayabiliyorum bazen. Evet benim aklıma bunlar geldi diğer kullanıcılarda yorumlarını paylaşırsa ve ya önerilerini bisikletimdeki sorunlarla daha iyi başa çıkabilirim.
 
Kontrol ile ilgili ne gibi zorluklar yaşıyorsunuz? Belki yardımcı olabileceğimiz teknikler olabilir.
 
Geri