Scudo Sports

Scott Sportster P3 ve P4'ün arasındaki farklar

Kayıt
1 Ağustos 2008
Mesaj
89
Tepki
18
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Merhaba bisikletforum üyeleri.Ben de aslında uzun zamandır bisiklet kullanıcısıyım ama bu siteyi bulduktan sonra aslında ne kadar dikkatsiz bi kullanıcı olduğumu fark ettim,kullandığım bisiklet yaklaşık 10 senelik ve kaldırmak için gerçekten büyük güc sarf etmek gerekiyor.Son iki senedir istanbulda öğrenciyim ve okula gidiş geliş aracı olarak bisiklet kullanmayı düşünüyorum günlük yaklaşık 3 km yolum var .Çoğu bisiklet kullanıcısı için komik bi rakam olabilir ama hem ulaşım hem eğlence amacım.Ne alacağım konusunda baya sıkıntı çekiyorum ama son olarak scott sportster p3 ve p4 arasında kaldım.Aslında hayalimde istediğim bisiklet hep scott speedster s60 gibi bir yol bisikletiydi.Sanırım bu modellerle de hertürlü ihtiyacım karşılanacak.Şimdi size sorum şu ki p3 ve p4 arasındaki farklar nelerdir?,aralarındaki 1 kglık fark ne kadar can yakar?,fiyat farkıda var tabi değer mi?,ve en önemliside parçalar tabi,almışken bi kere almak istiyorum ve sorun çıksın istemiyorum,ama bütcemiz bu daha iyisini kim istemez,ne yapalım.Yanlış bişey yazdıysam affola,sonuçta bisiklet seçimi ve parçalar konusunda yeniyim.Şimdiden cevap ve yorumlarınız için teşekkürler
 
Scudo
Kusura bakmayın bi noktadan bahsetmeyi unutmuşum.Bir de p5 modeli var tabi yanlız yine yanlış bişey söylemekten kaçınıyorum ama,bu modelin süspansiyonları hakkında kilitleme olmadığını duydum,aslında bu nedir, ne değildir, ne işe yarar pek bir fikrim yok ama,beni biraz soğuttu açıkcası,sizlerin önerilerinizi bu model hakkındaki düşüncelerinizi de bekliyorum teşekkürler.
 
@uguryes666

Bende P5'le P6 arasında kaldım. Birini almayı düşünüyorum ama hangisi...:confused:
 
Sanırım ben de p5 e doğru gidiyorum.

Neden diye sorarsanız p4 le zaten aynı ağırlıkta sayılırlar elbet p4 bi gömlek daha üstün ama ben bu işi profesyonel bi şekilde yapmayacağım zaten,p3 ün p5 le arasında fiyat farkı olarak bir uçurum var.P5 ,P4 e nazaran daha hafif sanırım bu fark da disk fren ve v fren farkından kaynaklanıyor heralde,renk olarak da p5 i pek tutmasamda sanırım onu alıcam,amortisör kilitli değil bilindiği üzere ama çoğu arkadaşımız türkiye şartlarından bahsetti ve pek de kapatmaya ihtiyaç duyulmadığını belirttiler,bu yüzden pek bi sorun yaratıcağını düşünmüyorum.

Diğer markalarda ki bisikletlerde de tekerlekler daha ince,düz yolda hızlı gitmek istiyorum ama toprak yolda da gidebileyim,almışken bi kere alıcam,daha sonra parça değiştirmek istemiyorum,çok horda kullanmıcam zaten,benim tercihim bu oldu şimdilik siz ne düşünüyorsunuz?

Ama şunu da sormadan geçemicem p5 kullanan var mi,onların deneyimlerinden de yararlanmak istiyorum.

Bir de ellerinde p5 in günlük kullanım içerisinden fotoğrafları olan varsa görmek seçim açısından ben ve benim gibiler için bi kolaylık sağlayacaktır.

Teşekkürler.
 
Kusura bakmayın yanlış bir bilgi vermişim,p4 te disk fren yok o da v fren,p45 le karıştırdım,ama p4 ün p5 ten ağır olduğu gerçeği değişmedi
 
Bi kişide dese ki dur arkadaşım p5 e hemen karar verme p4 ağır ama.... şöyle şöyle.Aradaki 400 gr farkı anlamazsın hatta şu şu ekipmanlar sayesinde de daha iyi olduğunu hissedeceksin.Aralarında 80 euro var.Yani verilmicek bi fark değil.Ama sorarsan p3 mü diye onunla p4 arasında bile 150 euro fark var,madem bisikleti eğlence amaçlı alıyorsun şunu al gitsin.
Hadi arkadaşlar biraz destek.
 
P3 Özellikler

Kadro : Evo/Aero 07 hydroformed alloy tubing w Evo D/O 700C
Maşa : Suntour NEX 4610 LO, Lockout Susp.fork 1 1/8, 50mm travel, Integr. 700C
Arka Vites : Shimano LX RD-M581 SGS, 27 Speed
Vites Kolları : Shimano Deore SL-M 530 Rapidfire plus, 2 way release, w/gear indicator
Fren Kolları : Scott Comp SCL
Fren : Scott Comp
Zincir : Shimano CN-HG 53
Ayna Kol : Shimano FC-M 443, 48x36x26T, w CG
Orta Mil : Shimano BB-UN 26 / 68-113mm
Pedal : Wellgo 998 S
Jantlar : Alex G 6000 700C,32H, cnc
Lastikler : Continental Double Fighter 2 700x37C
Furş : Ritchey OE Logic Zero, semi integ.
Sele Borusu : Scott Comp 26.8mm
Sele : Scott Sportster
Arka Hazne : Shimano FH-RM 60
Ön Hazne : Shimano Deore FD-M 531 31.8mm
Ön Hazne : Scott SCO 31
Gidon : Scott X-Rod OS 31.6mm, 580mm, 5° bend
Gidon Boğazı : Scott X-Rod OS 31.6mm, 580mm, 5° bend Rocket Stem OS 31.6, 4 bolt, Eco Scott, 40mm adjustable NVO
Dişli : Shimano HG-50-9, 11-32T
Jant Telleri : 2.0 mm stainl.
Ağırlık : 12.75 kg

Fiyat 650 euro

P4 Özellikler

Kadro : Evo/Aero 07 hydroformed alloy tubing w Evo D/O 700C
Maşa : Suntour NEX 4610 LO, Lockout Susp.fork 1 1/8, 50mm travel, Integr. 700C
Arka Vites : Shimano Alivio RD-M410, 24 Speed
Ön Vites : Shimano FD-C051 31.8mm clamp
Vites Kolları : Shimano ST-EF 50-8, easy fire, w/gear indicator
Fren Kolları : incl in SL
Fren : SCB-32-AL
Zincir : Shimano CN-HG 40
Ayna Kol : Shimano FC-M 411 48x36x26 w CG
Orta Mil : Shimano BB-UN 26 / 68-113mm
Pedal : Wellgo 998 S
Jantlar : Alex G 6000 700C,32H, cnc
Lastikler : Continental Double Fighter 2 700x37C
Furş : Ritchey OE Logic Zero, semi integ.
Sele Borusu : Scott Comp 26.8mm
Sele : Scott Sportster
Arka Hazne : Shimano FH-RM 30
Ön Hazne : Scott SCO 31
Gidon : Scott X-Rod, 580mm, 5° bend
Gidon Boğazı : Rocket Stem 4 bolt, 08 Eco Scott, 40mm adjustable NVO
Dişli : Shimano CS-HG30- 8I, 11-30T
Jant Telleri : 2.0 mm stainl.
Ağırlık : 13.90 kg

Fiyat 500 euro

P5 Özeliikler

Kadro : Evo/Aero Alloy 08 hydroformed tubing w/semi integ.headtube
Maşa : Suntour NEX 4110 Susp.fork 1 1/8, 50mm travel, Integr. 700C
Arka Vites : Shimano RD-M 340 Acera, 24 Speed
Ön Vites : Shimano FD-C051 31.8mm clamp
Vites Kolları : Shimano ST-EF 50-8, easy fire, w/gear indicator
Fren Kolları : incl in SL
Fren : SCB-32-AL
Zincir : KMC HG 40
Ayna Kol : Shimano FC-191, 48x38x28 w CG
Orta Mil : Shimano BB-TY 30 / 68-122mm
Pedal : Wellgo 895
Jantlar : Rigida ZAC 19 700C, 32H, cnc
Lastikler : S207 700x37C semi-slick
Furş : Ritchey OE Logic Zero, semi integ.
Sele Borusu : Scott HL-SP 233 26.8mm
Sele : Scott Sportster
Arka Hazne : Shimano FH-RM 30
Ön Hazne : Scott FM 31
Gidon : HL-MTB-152 steel, 580mm, 5° bend
Gidon Boğazı : Rocket Stem 4 bolt, 08 Eco Scott, 40mm adjustable NVO
Dişli : Shimano CS-HG30- 8I, 11-30T
Jant Telleri : 2.0 mm stainl.
Ağırlık : 13.50 kg

Fiyat 420 euro
 
Ama kimse konuşmuyo bütün konu boyunca ben konuşmuşum,tabi mutlu1984 adlı kullanıcıyı unutmamalı,gerçi o da benimle aynı dertten yakınıyor.Lütfen yardımlarınızı bekliyorum.
 
2009 modellerinde neler değişir tahmini renk ve görünüm falan mı yoksa parçalar mı,2009 modelleri beklenmeli mi,fiyat bundan önceki senelerde model yılına göre ne kadar farklılık gösterir tahmini?Tekrar teşekkürler.
 
Bence arkadaşım biraz acele ediyorsun haksız da değilsin bisiklet sahibi olmak için çırpınıyorsun aslında cok güzel bir duygu seninkisi umarım ne demek istegimi anlamışssındır. Bence acele etme zaten konuyu dün açmışssın daha fazla yorum bekliyorsan sana karar vermende de faydalı olacagı için zaman lazım;) Bence bütcene göre al derim. Cunku en iyi karar bence:eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Yeşilyurt
1 kg lık farkı kısa yol yapacaksan hissetmezsin bence ama tabi yine karar senin ben günde 10 km falan yapıyorum ve yeni aldığım bisiklet yaklaşık 14 kg ağırlığında bence bütçen hangisine uygunsa onu al
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Yeşilyurt
Bütçe knusu şöyle,tabi düşük bi modeli almak kolay olacak ama eğer değecekse kendimi biraz daha zorlayarak belki biraz daha gecikmeli olarak,biraz daha üst model tercih edebilirim,yani benim burda yazdığım modellerin daha üzerine çıkamam ama,iş olsun diye de fazla para vermek istemiyorum
 
düşük model dediğin zaten buradaki çoğu arkadaştan yüksek bir model olacak aynı zamanda şehir içi ve kısa mesafede kullanmayı düşünüyorsun bence düşük model alıp yükseğine vereceğin farkla kask eldiven ve gözlük gibi ekipmanları al daha iyi bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Yeşilyurt
Peki P5 in rengi konusunda yapılabilcek bişey var mı,sanırım bi kaç yerde okudum ama doğruluğundan emin değilim,P4 ün kadrosunu ve lastiklerini P5 e takmak mümkün mü,yani ilk alırken,böyle bişey duyan var mı,ikisinin kadrosu aynı mı acaba,veya bi fark ödeme durumu gibi bişey olabilir mi,çünkü siyah renk herzaman hoşuma gitmiştir.Şimdi şöyle diyenler olabilir e o zaman p4 al uğraşma uğraştırma,aradaki 80 euroluk fark için söylüyorum.
Bu yazıyla belki alakasız olacak ama P5 ve P4 aynı sayılır ama bunların P3 ile aralarındaki ağırlık farkı neyden kaynaklanıyor,parçalar daha önceki konuşmalarda belirtmiştim,yani belli mi parça mı yoksa diğer parçaların hepsi bi şekilde etki mi ediyor?
 
Arkadasım sen de ben gibi:) cok titizsin ama bu kadar ince düşünme bence tabi haklısın ama emin ol ki verdigin parayı hepsi hakediyordur muhakkak ama önemli olan senin hangi bisikleti sevdigindir . Eger p5 deki jantseti hoşuna gitmiyorsa p4 ünkini p5 e tak ve aradaki fiyat farkını ödersin. Bu esnekligi saglayabilen bir firmadan alırsan dogru bir karar vermiş olucaksın. :eek: Umarım demek istedigimi anlamıssındır ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Yeşilyurt
Geri