Scudo Sports

Salcanolarımızın resimleri

ön ve arka lastikler elbette farklı ebatlarda.zaten bunu yazımda açıklamıştım.ön lastikler 2,50 arkalar ise 2,20 olduğu için arka maşaya lastik sığmadı.
arka maşada bu durumdan dolayı bazı değişikler yapıcam zaten.argon kaynağı ile yeni bir maşa modelliycez autocad üzerinde.daha sonra bu maşayı pc ortamında farklı yüklere maruz bırakarak metalin dayanıklılığı hesaplıycaz.en son olarakda üretim kısmına geçicez.dedim ya değişik bir proje olucak.
gidiğinde bir sorun yaratmıyor.en azından arazide hızlı inişlerde pek sorun yaşamadım.sadece tutuş sorunu yaşanıyor.buda lastiğin dişlerinin kalın olmayışından kaynaklı bir durum.
yakında jantlarada el atıcaz.sunrims double track leri taktığımnızda hoplama ve zıplamalarda jantlardaki yamulma sorunuda ortadan kalıcak.çünki standart salcanonun üstündeki wienmann jantlar hem örüm bakımından bana uymuyor hemde genişlik bakımından lastiklerde sorun yaratıyor.
bizimkisi eğlence işte:D
 
Scudo
Dün ortaköyde 242 astro ile bir araca arkadan sağlamca girdim.Fren sıktığım halde bisiklet durmadı. Dikkatli incelediğimde fren rotorlarının vidalarının 2 tanesinin ( hem önde hemde arkada ) düştüğünü diğerlerininde nerdeyse yerinden çıkacak durumda olduğunu gördüm. Her sürüşten önce ve mola verildiğinde , bu vidaların dikkatli şekilde incelenmesinde fayda var.Hatta bundan sonra tüm vidaları sabitlemek için therat locker da kullacağım ( somun ve vida sabitleyici kimyasal )
 
Geçmiş olsun cömert bey.Bende frenlerden şikayetçiyim.nedense balatalari degistirdigini halde halen durmada sorunlar yaşıyorum.bunuda sanırım abid code fren seti alarak halledicem.
 
Bir önceki mesajımda ki bilgiyi biraz daha açayım

Devamlı baskı altında ve titreşim etkisinde olan vidaları sabitlemek için bir takım kimyasallar satılır.Uygulaması kolay ve en kolay bulunabilecek olanı Loctite 243 ve türevleri


http://img40.imageshack.us/img40/1610/3943417986gv4hl2.jpg



Vidaya damlatıldıktan bir süre sonra sertleşmeye başlar. Vida adımı denilen aralıkları doldurup sertleştiği için vida titreşimden dolayı düşmez. Sökülmesi gerekirse uygun anahtarla açılabilinir. ( japon yapıştıcı gibi betonlaşmıyor). Bence her bisikletçinin tamir çantasında olması gereken bir ürün.


Serkan bey , Fren setini değiştirme yerine rotor vidalarını paslanmaz çelik ile değiştirip ( Cm3 başına 20 tona kadar dayanıklı çelikten yapılır) ve bu tür kimyasal ile sabitlenirse uzun süre sorun yaşanmaz.
 
@serkan saygın

Abi genişliklerini anladım, sormak istediğim lastiklerin uzunluğu. Yani tur olarak. Dişli sayısı, kalınlık ve genişlik bi kaç mm de olsa fark eder diye düşündüm.
Mesela KM saatlerine lastik ölçüsü girerken lastiğin uzunluğunu ip ile ölçerek girebiliyoruz bazı modellerde. Sorsan hepsi 26" ama uzunluk fark edebiliyor. Onu sormuştum ön / arka senkronu nasıl oluyor diye.

Aslında downhill yaparken çok da sorun olmaz şimdi bakınca. :D Zıplama-atlama işin içine girerse hiç sorun değil zaten.
Düz yol için sormuştum. Çok ince milimetrik bi hesap yani.

Neyse, projenizde kolay gelsin. Gelişmeleri buradan paylaşırsanız merakla takip ederiz.
:)
 
Ha pardon sinan ben farklı Anladim kusura bakma.onda tabi sorun oldu.mesela km saatine degeri girerken ön lastik için girmem gereken değer klavuzda yazılı degildi.Bende ip yöntemi ile hesaplayıp ortalama değeri girdim.ama dh yada enduro yapacagimizdan dolayı çok fark etmiyor benim için:D
 
Cömert bey zaten loctite ve tredlock kullanıyorum kendim ama genelde iniş yaptığım için diskler çabuk isinip balatalar çabuk bitiyor.o yüzden 4 piston 180 yada 200 mm capli disk kullanmak istiyorum.yoksa bence yeni bisiklet alindiktan sonra her vida sökülüp loctite ile tekrar monte edilmeli.
 
Tam olarak bisiklet sayılmaz ama yeni aldığım Deore parçalar ve sadece arka jant odamda bu şekilde duruyor:
http://img214.imageshack.us/img214/699/img2028ua.jpg

Haftasonu toplayabilirsem ne ala! Merak ediyorum nasıl olacak diye. :)
 
hadi bakalım bir projede senden geliyor sanırım sinan :)
sendede kaşıntılar var demekki bendeki gibi.
bekliyorum topladığın zamanki fotoları ;)
 
Abi büyük kapsamlı bi şey değildi ilk başta, bi kere arka jant yamuldu mu, akordu mu kaçtı ne olduysa artık, bi daha dikiş tutmadı.
En son geçen haftasonu 60 km yol yaptım, eve geldim. Bi baktım arka taraf gene sekiz çiziyor hafiften. Uygun fiyatlı arka jant aldım forumdan (Abdülkadir Arslan'dan).

Sonra hadi yeni janta eski ruble yakışmaz, onu da almışken 9'lu al. E dokuz alınca vites kolu, zincir, ön vites, aynakol da değişti. :)
Umarım senkron sorunu yaşamam. Hemen hemen her parça farklı yerlerden alındı. Bu hafta okul temposu yoğun olduğu için vakit ayıramadım da işte. :(

Tabi ki toplayınca burada paylaşırım.
 
Olsun sekron sorunu yaşayacağını sanmıyorum.farklı ebatlarda almadiysan tabiki.e böyle bir hatada yapmayacaksan bence sorun olmaz.Bende jant arıyorum ama daha bulamadım.bakalım insallah bulurum.
 
meraba ben ASTRO 290 SHIMANO bu bisikleti almak istiyorum benim hoşuma gitti güzel bisiklet sizce nasıl iyi bir bisikletmi hı bu arada ben arazi yol karışımı kullanıcam yorumlarınızı bekliyorum bütçem 800 tl aşmak istemiyorum
 
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/555713_10150759828152482_746777481_9508583_1491109433_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/149719_10150759830912482_746777481_9508591_1216675104_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/480243_10150759831492482_746777481_9508595_1716729227_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan
fotoraflar yanlış yere atılmamışmı yoksa buda salcanonun bir modelimi
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
^ Modifiye edilmiş Salcano Ingman. :D

Serkan'ın adına ben ekleyeyim orijinal hali bu:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/528089_10150740916507482_746777481_9471166_20915871_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
@Sinan Ceylan

Teşekkür ederim Sinan

Ayrıca imzana cevap hakkı var sanırım bana; acele olarak bisikleti paylaşma isteği denilebilir. yapılan değişiklik yada alıp yeni eve girme sonrasında.
 
Ahaha, abi yok sana değil. Olur mu öyle şey yahu, sen turcu adamsın. O bisikletin karda kışta çekilmiş fotoğrafları var 2-3 sayfa öncesinde. Ama fotoğraf bölümünde var ya hani, 2-3 bin liralık bisikleti olup koltuk tepesinde bisiklet fotoğrafı çekenler... Böyle bisiklet vitrine sığsa oraya koyacak adam. Yağlı, paklı tertemiz. :D

Kişisel bi şey tabi, ben aldığım şeyi yerinde kullanmayı seviyorum. :) Sen de öylesin tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
@Sinan Ceylan

nazar değdi yalnız; pazar günü yaptığımız turda tümsekte şaha kalktı bisiklet önünü indirince arka kalktı beni attı ağaca bodoslama daldım kafamın tepesiyle. Allah'tan yine kask vardı korudu beni. O hengamede duraace(XTR) zinciri koparmayı başarmışım. Gidonda filan yamulma vb yoktur inşallah o an aceleden bakamadım başka bi bisiklet alıp grubu yakaladım.
 
Geçmiş olsun. :(
İyi ki kask takmışsın. Zincirin kopması da kötü olmuş. Nazar değdi herhalde.
Benim bisikleti de nihayet toplayabildik. Ama nazar değmesin bak şimd, koymam foruma. :D
 
Astro 242 SRD, Forum üyelerimizden birisinden 2. el olarak nerdeyse hiç kullanılmamış şekilde satın aldım.Satıcı arkadaş satarken extrandan easton marka gidon vermişti,Orjinal gidondan daha geniş olduğundan kullanımı kolaylaştırıyor. bonu kadro rengine boyadım.Hidrolik fren boruları ve vites kablolarını, kadro rengi dış cephe folyosuyla kapladım.Gerçi kablo kaplamak hakikaten zor iş, söküp yeniden yapayım dedim ama nalet şey felaket yapışmış.kendi kendine çıkarsa bir dahaki sefere daha düzgün yapıştıracağım.Orjinal zili kimse dikkate almadığı için siren taktım.Çalınca hem yayalar hemde araçlar kaçışıyor.

http://img37.imageshack.us/img37/2079/fotoraf0002p.jpg



Yoğun trafik içinde bir gezi güzergahı belirlediğim için ayna kullanmam şart. Şekli nasıl olursa olsun gidonlara takılan nerdeyse her şekil aynayı denedim.En randıman veren amortisöre takılabilen bu model oldu.Ve resimdede görebileceğiniz gibi nerdeyse bisikletin her yerine montajladım ve amortisöre montajlandığında en geniş ve etkili görüş açısını veriyor.kafama eserse gidona bağlama apartı ile ince uzun bir aynayı birleştirip, mutant bir ayna yapabilirim.


http://img651.imageshack.us/img651/166/fotoraf0003ka.jpg




Sele altı çanta yetmeyince kadro rengine en yakın renkte ve parlaklıkta deri olan beyaz rugan bayan abiye gece çantasından kendime kadro çantası yaptım.KLadro üst demiri ile aynı genişlikte olduğu için bacağıma çarpmıyor hatta üstten baktığım vakit görünmüyor bile. ( 5 TL çanta,1 TL cırt bant )Tek kötü tarafı çantanın dudak şeklinde olması ama dik konumlandırınca o kadarda göze batmıyor.


http://img51.imageshack.us/img51/2884/fotoraf0013q.jpg




Daha sade bir model çanta bulana kadar şimdilik bunu kullanacağım.

http://img213.imageshack.us/img213/2180/fotoraf0011q.jpg




Bir başka başlıkta bir üyemiz Astrosunun vites geçişlerinde sorun yaşadığından bahsetmişti. başlığı bulamadığım için aynı sorunu yaşayan varsa, uyguladığım çözümü yazayım.

Tahminimce bu bisikletlerin motajını her kim yapıyorsa orta attırıcı ayarını yapmayı bilmiyor. En yakın yetkili teknil servise gidince bunun ayarını yeniden yaptıracağım. Ama olay aşağı yukarı şöyle en küçük ayna kol dişlisinden orta dişliye geçmeye çalıştığınızda geçmiyorsa 3. en büyük dişliye geçer gibi ama yavaşça vites koluna bastırırsanız zincir 2 dişliye geçiyor.

benzeri bir duyrumda 2. dişliden en küçük dişliye geçerkende yaşanabiliyor. İnat edip pedal çevirmeye devam ederseniz zincir atıyor. Zinciri yarım tur geriye çevirip pedala yavaş bastığınızda zincir en küçük dişliye geçiyor.Olay basit bir ayarla halledilebilir. Aslında kendim deneye yanılada bulabilirim.bakalım kafaya eserse yaparım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Ceylan
Geri