Scudo Sports

Salcano yeni bisiklet sorunları

@Ceyhun Özkan

@epsilon91

@alperr125

@xDodo

@deadlistcach

@mfmayliba

@gkmn76

@mfmayliba

@alperr125

@xDodo

@sirreddot

@alperr125

@gkmn76

@xDodo

@seffahcabbar

@gkmn76

@seffahcabbar

@gkmn76

@seffahcabbar

Zorlayıpta açamadığım vida şu şekilde.. Hiçbir şekilde açamadım
https://i.hizliresim.com/9GEQ1Q.jpg

Fren yapınca çıkan sese çözüm olması için deadlistcach hocamın önerisi ile Benzinlikten balata spreyi alacağım. Tabii başka önerilerinizde var ise uygulayabilirim.

https://i.hizliresim.com/MkWvra.jpg

Balata konumları bu şekilde. Arka tekerde bu orantisizlik daha az ama ondanda sürtünme sesi geliyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?

(Yukarıdaki acikligin sebebi çok az bir miktar da olsa yağ boşalmasi olabilir mi ? )
 
Scudo
@epsilon91
Artık onlada olmaz sanırım çünkü vida baya bir aşındı. Ne yapmak lazım hocam ?
 
Arkadaşım sen en iyisi daha fazla kurcalamadan bir servise götür bisikletini.Ayarların yapılırken de mümkünse başında bekle,merak ettiğin şeyleri ustaya sor.Daha fazla aşındırma vidaları,şu anki haliyle belki normal alyan anahtarı,belki elektrikli,kompresörlü(serviste varsa) araçlarla açılabilir.Servise götüreceğim,masraf yapacağım diye düşünme,sonra daha büyük masraflarla karşılaşabilirsin.
 
@OnurCG vites ayarı için gittiğim dükkan adu üç harfli olan . Bisikletide( isminin kisaltmasi )yk 'nin kardeşi hk 'den aldım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurCG
Yanlış görmediysem Eğer yanlış civatayı sökmeye çalışmışsınız. Ayar yapacağınız civata o değil. Bisikletin maşasına dik olarak bağlanan biri yukarıda biri aşağıda olan iki civata ile ayar yapacaksınız. İyi ki o civatayı açamamışsınız ciddi hasar verebilirdiniz.

Ayrıca fren balatanızı taşlamanızı veya zımparalamanızı tavsiye etmiyorum. Başıma geldiği için biliyorum. Disk be balata zamanla birbirine uyuşup yüksek bir yüzey alanı ile birbirine sürtüyorlar. Ancak siz balatayı zımparadığınız zaman bu uyuşmayı iptal etmiş oluyorsunuz. Yani eskiden biribirleri üzerinde açmış oldukları kanalları ve izleri ortadan kaldırmış oluyorsunuz. Bundan dolayı taşlama zımpara işleminden sonra fren performansı düşer. Taki tekrar birbirlerine uyuşuncaya kadar.
 
@Lombardini

Diğer vidalar freni bisikletten çıkarmaya yarıyor (komple) . Eğer onları kastediyorsaniz onlar çıkabiliyor :)

O zaman zımparalamayida yapmayıp sadece balata spreyi sıkmak lazım.
 
@turac000

Tamam işte o fren kaliperini bisikletten sökmeye (komple) yarayan civatalar üzerinden yapılıyor ayar. :)

Balata ve diski deterjan ile yıkayabilirsiniz.
 
Direkt konuya gireceğim. Başımdan geçenleri anlatayım ki belki birilerini bu konuda potansiyel sorunlardan kurtarırız. 2019 yılında geçirdiğim bir talihsizlik sonucu o zaman yaklaşık 2 sene kullanmış olduğum Specialized Allez E5 marka model bisikletim kırılmıştı. Bunun üzerine bir süre ara verdik derken 2021 yılında İstanbul'da bir mağazadan sıfır olarak Salcano XRS001 UCI aldım. Kullanmış olduğum süre içerisinde yani 2024 Ağustos sanırım, (Ankara Gran Fondo gününe kadar) bisikletimden çok memnundum. İdareden almıştım açıkçası markayı önemsemeyerek ancak bir gün dahi keşke almasaydım dememiştim. Neyse şuraya geliyoruz; Ankara Gran Fondo yarışı sırasında yaklaşık 10'uncu km'de fren yaptığım sırada benim bisikletin ön fren tertibatı diyeyim, maşanın üst kısmından parça alarak koptu, yani karbon bildiğiniz kırıldı. Kaza, bir yere çarpma vs. Asla yok, ani bir fren var yalnızca. Hızım düşük olduğu için, o gün yağmurluydu hava, uzun bir süre araç arkasında devam etmiştik yarışa ve tam anlamıyla başlangıca yeni geçiyorduk, lastik patlağına benzer bir ses duyup yavaşça kenara çekileyim derken bisikletin ilginç bir şekilde hiç gidemediğini fark ettim. Sonrasında da zaten maşanın kırıldığını gördüm. Fotoğraflar mevcut, belki eklerim. İlk olarak ben iğneyi kendime batırıp bir şey mi yaptım acaba yanlış, tork anahtarsız bir şeyleri mi sıktık dedim ama öyle de bir şey yoktu. İlk kurulduğu zaman en son tork anahtarı değmişti oralara. Yine de, yeter ki iş görülsün, bisikleti sürmeye döneyim çabucak diye parasını verip alayım dedim maşayı. Yani garanti falan filan, asla ve asla geçmedi aklımdan, parasını verip maşa alacaktım. Zaten sanırım garanti de 2 yıldı.
Neyse şimdi bölüm 2'de, İlk aldığım yeri aradım, parası karşılığı almak istiyorum dedim onlar da dediler ki biz sadece bayiyiz, satış yapıyoruz ve servis değiliz yani maşayı tedarik konusunda yardımcı olamayacağız. Anladım ki iş politikası böyle, anlayışla karşılayıp, teşekkür edip Salcano'yu aradım. Durumu anlattım, ücreti neyse maşa almak istediğimi söyledim ancak fabrikadan doğrudan bu şekilde kullanıcıya satış olamayacağını, bunu anca servis desteği de veren bayilerle çözebileceğimi söylediler. Silsile var sanırım diye düşündüm ve başladım servis desteği olan bayileri aramaya ama olay o kadar rezil bir hal aldı ki ... Kimi bayi diyor ki o bisiklet bize fazla, destek veremeyiz, kimisi diyor ki Salcano'yu arayın onlar bize mal göndersinler öyle verelim size falan, belki 3 ay belki 4 ay uğraştım. Bu sırada Salcano'yu da arayıp birçok kez en sonuncusu sert bir şekilde olmak üzere mağduriyetimi anlattım. Bir mağazanın fiyat verdiğini ama sürekli fiyatı değiştirip en sonunda "abi sen onu sat en iyisi" dediğini de ilettim üstelik. Bu mağaza Ankara'da, isteyen adı veririm. Sonuç olarak belki 4 ay sonra en son biraz sert yorumlar sonrasında Salcano'dan birisi aradı benim ancak mesai içerisinde telefona ulaşamadığım için kendilerine sonra dönüş yaptım. Tabii ne açan, ne dönen var. Zaten en son lanet olsun deyip bisikleti ölü fiyatına sattım. Alan arkadaş da neyse ki bir maşa ayarlamış, mutlu mesut kullanıyor. Tekerine taş değmesin.

Sözün özü; sakın ola ki ucuz diye ya da yerli milli falan filan ayağına gidip de paranızı kaptırmayın. Benim buradan çıkardığım ders, bir mal aldığımda potansiyel bir problemde, karşımda birisini bulmak durumunda kalabileceğimi de dikkate almam gerektiği olduğu. Sözüm ona Türkiye'nin köklü bisiklet markalarından birisi olan bu marka, sağolsun bana neden bunca zaman Salcano'dan kaçındığımı bizzat öğretti.
Başka kişilerin başka tecrübeleri, olumlu tecrübeleri olmuş olabilir bu marka ile. Ben sizlere benimkini anlattım, bu da olabiliyormuş diye. Olay ne marka ne kötülemek, ne kimsenin kazancına mani olmak, sadece olanı anlatıyorum. Yorum sizin, bisiklet alacakların da karar kendilerinin.
Teşekkürler.
 
Diğer yerli markaları bilmem ama Salcano spesifik parçalar konusunda biraz sıkıntılı.

Maalesef benzer bir durumu ben de kadro kulağında yaşadım. Kadro kulakları genelde iki vida ile bağlanır. Bunlardaki üç vidalı bi parçaydı. Aradım sordum ettim kimsede yok. Salcano da dediğiniz gibi servise yönlendiriyor. Serviste de ona uyan iki vidalı kadro kulağı var. Muhtemelen Salcano'dan almamış ama uyan bi parça. Aynısı aliexpresste de vardı o dönem, ben teşekkür edip aliexpressten almıştım. iki vidalıyla kullanıyorum bi sıkıntı çıkartmadı ama dediğiniz gibi spesifik bi parçaya bişey olsa ne olcak diye düşündürtüyor. Sele borusu, maşa gibi. Sele borusu bulamadığınızda 1000, 2000 liralık bir parça yüzünden kadro çöp oluyor. Hatta daha basiti sele borusunu sıkıştırma mekanizmasına bişey olsa baya aramanız lazım.

Bahsettiğiniz model de baya güncel bi model olmasına rağmen bulunamaması biraz garip. Kronik bi sorun bildiğim kadarıyla, bi kaç defa daha görmüştüm aynı sorunu.

Global markalarda sorun olmasa bile potansiyeli var diye bile yeni modellerle değiştiriyorlar. Bi arkadaşımın İtalya'dan aldığı Bianchi bisikleti Türkiye'den Accell bisiklet aracılığıyla göndererek kadroyu yenilediğini biliyorum. Bisiklette en ufak sorun bile yoktu ama seri numarası geri çağrılan modellerden diye yeni kadro göndermişlerdi.

Yani bi noktada bunları bilerek almak gerekiyor. Yoksa kadro kalitesi vs. cidden iyi bisikletler yapıyorlar ama destek konusunda sınıfta kalıyor maalesef. Haliyle kötü marka profilinden çıkamıyor ve aslında parası olan kitleyi kaçırıyor. Ultegra setli salcano yerine 105 setli bilindik bir marka alırım diyor insanlar genelde. Veya çok param var diyen hiç Salcanoya vs. bakmıyor bile bu imajından ötürü.
 
merhaba, oncelıkle gecmıs olsun dılerım. Dunya uzerınde pek cok marka, malesef kı yanlıs mı yonetılıyor yoksa musterıye ulasma konusunda ıletısım eksıklıgı mı yasıyor bılemıyorum fakat ornek vermem gerekırse; ılkı telefon devı Sony den.. Aramızda da vardır, fotograf veya media ıslerınde ılgılı, bu kişiler bılırler kı pek cok kameranın, telefonun, fotograf /vıdeo ekıpmanlarının uretıcısı, tedarıkcısıdır. Lens, zoom mekanızmaları , fılm veya sınema studyoları vs ..Bu adamlar cıkardıkları her telefonu yılın telefonu yapmayı basarmıstılar.. Fakat (hersey guzel ıken) ne olduysa ıflaslarını acıkladılar ve sımdılerde gerı planda aktıf olan bır fırmaya donustuler.. Tabı ortalık abıdık gubıdık markalara kaldı ve her bırımızın ellerınde dolasan telefonlar, 10 yıl oncekı sony lerın teknolojılerının bıle gerısınde olmasına ragmen ılah muamelesı goruyor oldu ne yazık kı. Ikıncı ornegım de otomobıl dunyasından 2 marka, ,General Motors ayaklarından Chevrolet (((Versus))) bızı kıskanan Almanya Hukumetı markası VAG GRUBU otomobıllerı.. Once Cruze ya da aveoları soyleyelım, arabalara kore uretımı mı demedıler, bazı algısı kapalı yarı ınsan yarı zombı vatandasların kıyımına ugrayarak hac seklınde yorumlanan amblemlerı mı ıtelenmedı..Her neyse, zamanında (2010 larda) 10 hava yastıgını ve ESP yı tum modellerınde, standart olarak sunan bu fırma netıcede ıflasını acıkladı, Avrupa pazarından cekıldı falan fılan... Vag grubu ne yaptı?Mesela en donanımlı en az yakan en uygun fıyatlı en guzel ya da aerodınamık tasarımlaara sahıp otomobıller mı urettı? Hıc bırı.. Bunun uzerıne yetmedı, kullanıcıları ve kuresel cevre orgutlerını kandırmak adına, yol bılgısayarlarının yazılımında hıle kullanarak normalde yaktıgı yakıtın 100'km dekı ortalamasını dusuk gosterdıler.. Yetmedı, klımasız satılan golflerı, sadece yukarı acılan cam tavanlı passatları, kendını aydınlatmaktan acız sıs farlarını donuslerde yakıyor dıye bunu donanım opsıyonları lıstesınde akıllı aydınlatma sıstemı dıye musterı ve satın aldıkları oto ınceleme dergılerıne / bloglarına servıs ettıler bır guzel..Yetmedı, ,Euroncap ten 5 yıldız alan ve Turkıye'de bu cruzelar aveolar 44 bın tl ye en en full hallerıyle satılırken. euroncap testınden 4 yıldız alan audı, Q7 2010 da 396 bın tl ye satılıyordu ve yukarıda sıfatlarını zıkrettıgım yarı ınsan yarı zombı zıhnıyet tarafından ''off bee, ne araba ama, bu araba ıse dıgerlerı ne?...'' gıbı ıthamlarla adeta tapınılıyordu. Ustelık, bayılere gıttıgınızde, aracların yanında bulunan donanım lıstelerıne entegre konulan karbondıoksıt salınımı/ emısyon oranı cetvelınde, en dıpte olmayan kategorıler eklenerek, sankı en vasat sevıyede degılmıs de ortalara yakın emısyon salınımı sunuyormuslar algısı yaratmak adına oyunlar oynamıstı ve sonuc? Satısları her yıl daha da arttı., alın terıyle ekmek kazanmaya calısan fırmalar daha da battı..Mesela chevrolet,mesela SAAB, mesela Lancıa..VAG takı bu katakullı mevzusu Tıpkı akp nın her yıl daha kotu yonetmesıne ragmen nedense oylarınn her yıl daha da artması gıbı.. Gercı su tutanak olayını akıl ettı cehape zıhnıyetı de, secım sonuclarının ne oldugunu son 1-2 oylamada ıdrak ettıler... Bunları nıye anlattım dersenız, Salcano markası da zamanında cıddı ar-ge yatırımları yaparak marka ımajını yukseltmek ıcın cok ugrastı.. Neredeyse yurt ıcındekı tum yarıslara ana sponsor olarak katıldı.. Ilk yerlı UCI kadrolarını xrs001 lerı urettıler ya da tedarık ettıler dıyeyım.. Cok cok uygun fıyata ulasılabılır karbon kadro ve nıspeten beklentılerı karsılayacak oranda donanımlar ıle bısıklet sattılar.. Ne carraro ne bıanchı ya da peugeot ne dfe mosso hatta daha ust bısıkletlerde bıle verılmeyen GP5000 lastıklerle gelıyordular,...Ben de zamanında salcano kullanmıs bırı olarak sele borusunun ust boru ıle kavustugu noktadan alımınyum kadro catlaması yasamıstım. Forum ısmıme adını veren Cyco2 model bısıkletle cıddı anlamda tecrubelerımı kazandım dıyebılırım... O bısıklette karbon masa vardı ve furs setı dahıl karbondu... Cyclcross oldugu ıcın tam dogru sayılmasa da ölümsüz/patlamaz lastık diye anılan rubena mitas STU vardı uzerınde... Dırek shımanodakı rakıbı TIagra olsa da 105 ten bıle hafıf olan sram apex ıle gelmıstı.. Cannondale ve Rıtchey alımınyum kompenenler, Selle ıtalıa sele, on ve arkada 160 mm lık dısklere sahıp sram x7 gobeklı jantlarla gelmıstı... Ben sımdı bu bısıkletı komple olarak degerlendırmelıyım...Size hak vermekle beraber, bellı bır oranda sızın de hatalı oldugunuzu dusunuyorum.. Cunku, yazınızda o kadar cok ''oylesıne/gecıcı olarak'' aldıgınızı dıle getırmıssınız kı, belkı de bu tavrınızdan dolayı umursamadıgınız bır sey yuzunden bu konu basınıza gelmıs de olabılır... Benım aldıgım salcano bısıkletın kadrosu, Çin'de, wıenman adındakı bır fırmanın uretımı ve sevkı ıle Turkıye'ye ulastırılıyor. Bu fırmayı bıraz ırdelersenız, zaten profıl/demır dograma/pımapen kasası gıbı ıs alanlarında faalıyet gosteren bır tesıs oldugunu ogrenıyorsunuz... Sızın kullandıgınız ve malesef kı kotu bır durumla sonuclanan Salcano deneyımınızın muhattabı kadro da zaten Çin malı bır kadrodur ve UCI onaylı ıse madem, bıraz da UCI a derdınızı ıletebılırsınız lakin, kadrolarla ve ozellıkle de karbon kadrolarla olan bagımı forumdaki pek cok sakin, oyle ya da boyle, iyi niyetli veya kötü niyetli iletiler üzerinden öğrenmiştir, UCI sadece kadrolara onay veren bır firma statüsünde ıdı o zamanlar ne yazık ki ve hatırladıgım kadarıyla da ılk nesıl xrs001 lerde masada boyle bır UCI yoktu,, varsa da soyoledıgım gıbı kadro onayından gecmıstı sadece... ,Sımdılerde yarısların ve bısıkletlerın popüleritesının artmasından dolayı masaların ıc taraflarında da UCI etıketlerını gormeye basladık. Yukarıda da bır arkadasımız belırtmıs, ılk nesıllerınde masadan ayrılma mevzuları cok olmustu.. Bırı de sıze denk gelmıs.. Yerınızde olsa ıdim, markadan once teknık detaylara odaklanarak bısıklet tercıhınde bulunurdum... Tabi algınızda Salcano her zaman Salcano olarak kalacak olsa da forum dostunuz olarak size önerimdir ... Kalın saglıcakla... :)
 
O kadro için aynı sorunu yaşayan bir sürü kişi var. Daha önce foruma fotoğraflı şekilde bu konu ile ilgili yazmıştım ama mesajı bulamadım şimdi. Aynen şöyle olmuştu;

Benim yakın bir arkadaşım bu bisikletten aldı. Hiç kullanmadan kâr etmek için hemen sattı. Sonra satın alan kişi belli bir zaman sonra frenleri sıkınca bağlantı yerinden koptu. Ciddi bir kaza yaşadı. Sonra benim aynı arkadaş bu bisikletten yine aldı sıfır gibi ama ikinci el olarak. Neyse kargo geldi bi baktık fren bağlantı yerleri daha hiç kullanmadan kargo sırasında kırılmış. İki bisiklette de sorun ön frenlerden dolayı olmuştu.

Muhtemelen Salcano firması sorunlu bir modeli ithal etti. Zaten tek yaptıkları ithal edip burada montaj yapmak. Azıcık test etseler kadroyu bu durumu fark ederlerdi zaten. Size de geçmiş olsun.
 
Maalesef sözde servis adı altında hizmet verdiğini iddia eden yerlerin merdiven altı olduğu hepimizce malum. Carraro marka yol bisikletimde sokma mil karşılığı olan somun deforme oldu. Hali hazırda satışı devam eden bir modeldi. Sözde servis ve M.H. defalarca telefon ve mail sonrası 1 ayı buldu parçanın bana gelmesi. İstanbul'da olsaydı fabrikaları oraya da giderdim. Ülkede her yerde olduğu gibi dereyi geçene kadar ağam paşam, satış sonrası ne halin varsa gör oluyor. Ha Trek, Giant vb. olmadığını sanmayın; sonuçta çalışanlar aynı zihniyette maalesef.
 
Maalesef sözde servis adı altında hizmet verdiğini iddia eden yerlerin merdiven altı olduğu hepimizce malum. Carraro marka yol bisikletimde sokma mil karşılığı olan somun deforme oldu. Hali hazırda satışı devam eden bir modeldi. Sözde servis ve M.H. defalarca telefon ve mail sonrası 1 ayı buldu parçanın bana gelmesi. İstanbul'da olsaydı fabrikaları oraya da giderdim. Ülkede her yerde olduğu gibi dereyi geçene kadar ağam paşam, satış sonrası ne halin varsa gör oluyor. Ha Trek, Giant vb. olmadığını sanmayın; sonuçta çalışanlar aynı zihniyette maalesef.
1ayda geldiyse o parca gene cok iyi bir süre. Trek giant orbea bu firmalardada yedek parca oyle cok hizli bir sekilde tedarik edilmiyor ama parcayi bulamama gibi bir derdiniz olmuyor.
Muhattap oldugunuz kisiler biraz daha sektörden haberleri olan halden anlayan insanlar.

Yerli firmalarin en büyük sikintisi tasarim pazarlama ve yedekparca/servis.

Pazarlama isini gercekten hic bilmiyorlar. Bayilere birakmislar her isi bayilerde nekadar satilitsa allah bereket versin modundalar.
 
Buna rağmen bu bisikletin ikinci el fiyatları 50k üzerinde dolaşıyor.
 
Buna rağmen bu bisikletin ikinci el fiyatları 50k üzerinde dolaşıyor.
Ben de uygun fiyatlı diye ikinci el xrs001'lere bakıyordum :D Almayalım mı şimdi bu kadro kronik sorunlu mudur? (link)de de aynı sorun devam ediyor mu bilen var mı?
Yada bu (link)? Yani 2022 yada 2023 sonrası kadrolarda bu sorun giderilmesi gibi bir durum var mı?
Bir de bu xrs001'lerde 52 kadro 180 biri için küçük mü gelir yoksa 54 mü bakmak gerekir?
 
Ben de uygun fiyatlı diye ikinci el xrs001'lere bakıyordum :D Almayalım mı şimdi bu kadro kronik sorunlu mudur? (link)de de aynı sorun devam ediyor mu bilen var mı?
Yada bu (link)? Yani 2022 yada 2023 sonrası kadrolarda bu sorun giderilmesi gibi bir durum var mı?
Bir de bu xrs001'lerde 52 kadro 180 biri için küçük mü gelir yoksa 54 mü bakmak gerekir?
Hepsi sorunlu değil ama sorun çıkarsa da ciddi tehlike yaratabilir. Ben bu bisikleti alacak olursam baska bir maşa alıp onu takarım. Kafam rahat sürerim.
 
Geri