merhaba, oncelıkle gecmıs olsun dılerım. Dunya uzerınde pek cok marka, malesef kı yanlıs mı yonetılıyor yoksa musterıye ulasma konusunda ıletısım eksıklıgı mı yasıyor bılemıyorum fakat ornek vermem gerekırse; ılkı telefon devı Sony den.. Aramızda da vardır, fotograf veya media ıslerınde ılgılı, bu kişiler bılırler kı pek cok kameranın, telefonun, fotograf /vıdeo ekıpmanlarının uretıcısı, tedarıkcısıdır. Lens, zoom mekanızmaları , fılm veya sınema studyoları vs ..Bu adamlar cıkardıkları her telefonu yılın telefonu yapmayı basarmıstılar.. Fakat (hersey guzel ıken) ne olduysa ıflaslarını acıkladılar ve sımdılerde gerı planda aktıf olan bır fırmaya donustuler.. Tabı ortalık abıdık gubıdık markalara kaldı ve her bırımızın ellerınde dolasan telefonlar, 10 yıl oncekı sony lerın teknolojılerının bıle gerısınde olmasına ragmen ılah muamelesı goruyor oldu ne yazık kı. Ikıncı ornegım de otomobıl dunyasından 2 marka, ,General Motors ayaklarından Chevrolet (((Versus))) bızı kıskanan Almanya Hukumetı markası VAG GRUBU otomobıllerı.. Once Cruze ya da aveoları soyleyelım, arabalara kore uretımı mı demedıler, bazı algısı kapalı yarı ınsan yarı zombı vatandasların kıyımına ugrayarak hac seklınde yorumlanan amblemlerı mı ıtelenmedı..Her neyse, zamanında (2010 larda) 10 hava yastıgını ve ESP yı tum modellerınde, standart olarak sunan bu fırma netıcede ıflasını acıkladı, Avrupa pazarından cekıldı falan fılan... Vag grubu ne yaptı?Mesela en donanımlı en az yakan en uygun fıyatlı en guzel ya da aerodınamık tasarımlaara sahıp otomobıller mı urettı? Hıc bırı.. Bunun uzerıne yetmedı, kullanıcıları ve kuresel cevre orgutlerını kandırmak adına, yol bılgısayarlarının yazılımında hıle kullanarak normalde yaktıgı yakıtın 100'km dekı ortalamasını dusuk gosterdıler.. Yetmedı, klımasız satılan golflerı, sadece yukarı acılan cam tavanlı passatları, kendını aydınlatmaktan acız sıs farlarını donuslerde yakıyor dıye bunu donanım opsıyonları lıstesınde akıllı aydınlatma sıstemı dıye musterı ve satın aldıkları oto ınceleme dergılerıne / bloglarına servıs ettıler bır guzel..Yetmedı, ,Euroncap ten 5 yıldız alan ve Turkıye'de bu cruzelar aveolar 44 bın tl ye en en full hallerıyle satılırken. euroncap testınden 4 yıldız alan audı, Q7 2010 da 396 bın tl ye satılıyordu ve yukarıda sıfatlarını zıkrettıgım yarı ınsan yarı zombı zıhnıyet tarafından ''off bee, ne araba ama, bu araba ıse dıgerlerı ne?...'' gıbı ıthamlarla adeta tapınılıyordu. Ustelık, bayılere gıttıgınızde, aracların yanında bulunan donanım lıstelerıne entegre konulan karbondıoksıt salınımı/ emısyon oranı cetvelınde, en dıpte olmayan kategorıler eklenerek, sankı en vasat sevıyede degılmıs de ortalara yakın emısyon salınımı sunuyormuslar algısı yaratmak adına oyunlar oynamıstı ve sonuc? Satısları her yıl daha da arttı., alın terıyle ekmek kazanmaya calısan fırmalar daha da battı..Mesela chevrolet,mesela SAAB, mesela Lancıa..VAG takı bu katakullı mevzusu Tıpkı akp nın her yıl daha kotu yonetmesıne ragmen nedense oylarınn her yıl daha da artması gıbı.. Gercı su tutanak olayını akıl ettı cehape zıhnıyetı de, secım sonuclarının ne oldugunu son 1-2 oylamada ıdrak ettıler... Bunları nıye anlattım dersenız, Salcano markası da zamanında cıddı ar-ge yatırımları yaparak marka ımajını yukseltmek ıcın cok ugrastı.. Neredeyse yurt ıcındekı tum yarıslara ana sponsor olarak katıldı.. Ilk yerlı UCI kadrolarını xrs001 lerı urettıler ya da tedarık ettıler dıyeyım.. Cok cok uygun fıyata ulasılabılır karbon kadro ve nıspeten beklentılerı karsılayacak oranda donanımlar ıle bısıklet sattılar.. Ne carraro ne bıanchı ya da peugeot ne dfe mosso hatta daha ust bısıkletlerde bıle verılmeyen GP5000 lastıklerle gelıyordular,...Ben de zamanında salcano kullanmıs bırı olarak sele borusunun ust boru ıle kavustugu noktadan alımınyum kadro catlaması yasamıstım. Forum ısmıme adını veren Cyco2 model bısıkletle cıddı anlamda tecrubelerımı kazandım dıyebılırım... O bısıklette karbon masa vardı ve furs setı dahıl karbondu... Cyclcross oldugu ıcın tam dogru sayılmasa da ölümsüz/patlamaz lastık diye anılan rubena mitas STU vardı uzerınde... Dırek shımanodakı rakıbı TIagra olsa da 105 ten bıle hafıf olan sram apex ıle gelmıstı.. Cannondale ve Rıtchey alımınyum kompenenler, Selle ıtalıa sele, on ve arkada 160 mm lık dısklere sahıp sram x7 gobeklı jantlarla gelmıstı... Ben sımdı bu bısıkletı komple olarak degerlendırmelıyım...Size hak vermekle beraber, bellı bır oranda sızın de hatalı oldugunuzu dusunuyorum.. Cunku, yazınızda o kadar cok ''oylesıne/gecıcı olarak'' aldıgınızı dıle getırmıssınız kı, belkı de bu tavrınızdan dolayı umursamadıgınız bır sey yuzunden bu konu basınıza gelmıs de olabılır... Benım aldıgım salcano bısıkletın kadrosu, Çin'de, wıenman adındakı bır fırmanın uretımı ve sevkı ıle Turkıye'ye ulastırılıyor. Bu fırmayı bıraz ırdelersenız, zaten profıl/demır dograma/pımapen kasası gıbı ıs alanlarında faalıyet gosteren bır tesıs oldugunu ogrenıyorsunuz... Sızın kullandıgınız ve malesef kı kotu bır durumla sonuclanan Salcano deneyımınızın muhattabı kadro da zaten Çin malı bır kadrodur ve UCI onaylı ıse madem, bıraz da UCI a derdınızı ıletebılırsınız lakin, kadrolarla ve ozellıkle de karbon kadrolarla olan bagımı forumdaki pek cok sakin, oyle ya da boyle, iyi niyetli veya kötü niyetli iletiler üzerinden öğrenmiştir, UCI sadece kadrolara onay veren bır firma statüsünde ıdı o zamanlar ne yazık ki ve hatırladıgım kadarıyla da ılk nesıl xrs001 lerde masada boyle bır UCI yoktu,, varsa da soyoledıgım gıbı kadro onayından gecmıstı sadece... ,Sımdılerde yarısların ve bısıkletlerın popüleritesının artmasından dolayı masaların ıc taraflarında da UCI etıketlerını gormeye basladık. Yukarıda da bır arkadasımız belırtmıs, ılk nesıllerınde masadan ayrılma mevzuları cok olmustu.. Bırı de sıze denk gelmıs.. Yerınızde olsa ıdim, markadan once teknık detaylara odaklanarak bısıklet tercıhınde bulunurdum... Tabi algınızda Salcano her zaman Salcano olarak kalacak olsa da forum dostunuz olarak size önerimdir ... Kalın saglıcakla...
