Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

Scudo
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/12/2885b9cc691ef1dae65d70029bc828eb.jpg Hep xrs 040 kullanacak değiliz ya.. ! Bugün ormana daldım. Bu da ayrı bir zevk. Yanlız yol bisikleti bacaklarımı öyle güçlendirmiş dağ tepe banamısın demedi. Bunu buraya koydum çünkü salcanom sayesinde diyaloğumuz olan arkadaşlar oldu. Alakasız derseniz uyarın. . Ankara'daki arkadaşları beraber pedallamaya çağırıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ajajya ve lealtad
Arkadaslar 51 kadrolarda yada 48 lerde jantlar yine 700c mi? btwinlerde 650 oluyorda o yüzden soruyorum. Birde 51-48 kadrolu bisikletini satmayı dşünen varsa eşime almayı planlıyorum.
 
Selam arkadaşlar bisikleti alalı bir hafta oldu buradaki servis çok çok bilgisiz olduğu içinde kurulumu kendim yapıp kullanıyorum ve vites değişimlerinde bazen bir ses geliyor ki buda dikkatli baktığımda zincir hafiften sürtüyor o yüzden geliyor ne yapmak lazım
 
@Asmeransa ince bi vites ayarı istiyor sora sistem. İnternette ki 'limit ayarı' videolarını izleyin bence katkısı olacaktır..

@DKN 2014 xrs 040'dan vites sistemi üst seviye. Kadrosu 2015 model. Karbon maşa ve gidon.

Kısaca vites, kadro, maşa, gidon, lastik ve jant olarak bi üst seviye
 
@Asmeransa
Hocam sizin inceleyeceğiniz şey alt ğst sınır olayı değil tel gerginliği olayı youtubede güxel anlatım var inceleyin.Ama alt üst sınırla oynamayın sizin sıkıntı tel gerginliğinden
 
Bu arada triban 500 ler sora li .. Bugün asfalt kısımda pedallarken triban 500 lu bir arkadaşla tanıştık. . Hatta samimi olduk. On üç ayna kol sora set var .. flatbar. Fiyat 1164 tl.
 
Mrb arkadaşlar bende bi kaç aydır xrs 040 kullanıcısıyım . Teknik olarak bilgili arkadaşlara bir sorum var. Kondüsyonum çok da kötü olmamasına rağmen (3 yıldır bisiklet kullanıcısıyım) ruble dişli sayısının az olmasından tırmanışlarda bacaklarımı çok zorluyorum zorlandığım halde yokuşda da durmadığım için bacaklarda ufak tefek ağrılar geçici sakatlanmalar oluyor.

Şimdi rubleyi 9 lu 12 36 oranlı bir ruble ile değistirsem vites gecişlerinde ve montaj veya uyum konusunda bir problem yaşar miyim ?

Cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.
 
@Oğuz han T
Ben çok bilgili değilim ama arka aktarıcı kapasitesi ile ilgili bir hesap var. öndeki en büyük ve en küçük dişliler arasındaki fark ile arkadaki en büyük ve en küçük dişliler arasındaki fark toplanıyor. Bizde ön 50 arka 34 farkları 16 ; sizin kullanmak istediğiniz ruble ise 12-36 bunu çıkarısak 24 ...diğeri ile toplarsak 40 oluyor. Bizim sorada arka aktarıcının kapasitesi kaç bilmiyorum. Ama 40lı rakamlar pek yol bisikletlerinde olmuyor. Dağ bisikletlerinde oluyor. Burada bilen yoksa genele de sorabilirsiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuz han T
@Oğuz han T bana kalırsa kendinizk geliştirme ve rampa tekniğinizi geliştirmeye bakın. Dizler muhtemelen yüksek vitesde ağır kullanımdan kaynaklıdır. Rampaları daha az eğimli seçin ve daha hızlı girişler yapın. Gene de zorluyorsa vites ufaltıp kadansı yüksek tutun. Ruble değişmek yerine kendinizi ve tekniğinizi geliştirmeyi deneyin. Muhakkak sonuç alacaksınız bence;)
 
@lealtad

Rampa tekniği nasıl gelişiyor hüseyin biraz anlatırmısın. Kesinlikle rampalarda yüksek vites kullanmam eğim oranına göre daha da düşük vitese geçer yüksek kadans kullanirim. Vitesler ön 1 arka 1 yani en düşük vitesde bile uzun süre gelen rampalarda yetersiz kalıyor. Dediğim gibi mesele kondüsyonla alakalı değil kondüsyonum iyi durimda uzun tur ve uzun yokuşlar için bu ruble yetersiz.
 
@bohemroze
Yani vites sistemi ve dişli oranları hız amaçlı oldugu için yokuşlarda insani gereğiden fazla yoruyor. Yokuşlar çok dik ise vitesi en düşüge 1. Vitese alsanız bile ruble dişlisinin az olmasından çok zorlayor bu da dizlerde agriya ve zamanla sakatlanmalara sebep verebilir. Yani sahilde düz yolda kullanıcaksanız problem olmaz ama benim gibi dag tepe uzun tur uzun yokus tirmanırsanız ne demek istedigimi anlarsiniz. :)
 
@Oğuz han T aslında hiç bir sıkıntı yaratmaz bu sizin kondüsyonunuzdan kaynaklı durum. kısaca yeterli değilsiniz. 1-1 vitesde dahi zorlanıyorsanız;

Taktik 1: Ayakta üst hoodlardan tutarak sürüşü deneyin
taktik 2 : ayakta alt hoodlardan tutarak sürüşü deneyin.
taktik 3 alt hoodlarlardan 1-1 de 80-90 kadans arası tutturmaya çalışarak sürün bunun için 10-20 pedal ayakta sürerken hemen oturup birdaha kadansı kaybetmemek üzerine oynamaktır.

taktik 4 : yokuşlar için sadece yokuşlarda çalışılır. kendinize uygun 1 ila 2 km lik yüzde 6 eğimi geçemeyecek yokuş bulun ve orayı çıkmayı deneyim 1-2-3-4-5-6 elbet rahatlıyacaksınız.

Ben ilk yol bisikletine geçtiğimde şehir bisikleti ile yorulmadan 150 km yaparken yol bisikleti ile 40 km yapadım.Duruş şeklinden dolayı farklı kas grupları çalışmakta ayaklarınıza kuvvet elbet yeterli güce ulaşacaksınız.

bu arada 11-36 hiç bir yol bisikleti sistemi desteklemez.mtb yol sistemi takarsanız arka aktarcı ancak o şekilde uzun bacak olacak buda sadece 9 vitesli sistemlerde çalışcaktır. Zincir kısa geleceğinden yedek zincir alıp ekleme yapmanızda fayda var.
 
@Oğuz han T kardeşim ben 2 aydır yol bisikleti kullanıyorum iş ile evimin arası 7 km ve bunun 3 km harbi dik Yokuş,yürüyerek bile zor çıkılıyor.bisikleti aldığımın ilk haftası 60 dakikada çıktım sonra 50,40,30 derken dün 25 dakika sürdü ve artık hiç durmadan çıkıyorum ve beni kesmiyor artık bu Yokuş dahada çıkmak istiyorum.dyeceğim herşeyim kondisyonla alakalı rubleydi vitesdi hepsi boş
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@Oğuz han T bu konuda @Yavuz S. e katılıyorum. Sadece hafiften başla ve kendini zorla. Yorulunca pes edersen tek elde edeceğin yenilgi ve hüsran olacak
 
İngiliz bir dostumun bana yokuşlarda durmadan bağırırak söylediği bir söz var "KEEP PEDALLING" ve say and dont think your legs.. "Shut up legs"

bisiklet spor olarak yapıldığında hiç kolay bir spor dalı değildir. acı çektirir. sonrasında meyvesini vermesi geç ama güzel olur.

antreman işi ağırdır. isterseniz yokuş için daha açıklayıcı bir mesaj yazabilirim. ama uygulaması hiiiiiiç kolay değildir.
 
Geri