@Turker.E
Abicim, bunun suçlusu müşteri değildir, satıcılar veya markadır. Ben de beyaz eşya yetkili servisinde çalıştım ve tamamen aynı olmasa da garanti muhabbetleri her yerde aynıdır genelde, bilirsin.
Bir kere aldığın bisikleti, bilmem taa neredeki garanti servisine götürmek işkencedir. Hele kurulmamış ve kutulu halini düşünüyorum da.. Üstüne üstelik heyecanla beklediğin bisikletine binemeyeceksin de götürene kadar. Yemişim böyle garantiyi.
Aldığın zaman zaten parasını ödemiş almışsın, bunun kontrolünü farklı yollarla sağlayamayıp, bir seri numarası kontrolü dahi yapamayıp da gidip "müşteri, ayağımıza getir" demek saçmalıktan öte bir şeydir bana göre.
Hepsinden önce, garantiyle uğraşıp onca servis sağlayacaklarına nasıl tamir yapılacağı konusunda bir kitapçık veya videolu dersler serisi hazırlayıp (birkaç video internete atmak zor değil bir firma için), basit üç beş tamir hırdavatını bisikletle verebilirler. Çok çok bisiklet başına maliyeti 25-50 TL arası olsun. Servislere montajdı, şuydu buydu bayılma parasından daha kârlı olur firma için, hem somut bir şey yapmış olurlar; "biz garanti veriyoruz, 2 yıl her şey bizim denetimimizde" yersiz imajı yerine.