Salcano'nun servis için ücret istemesi

Tayfun Sezer

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2013
Mesaj
263
Tepki
288
Yaş
40
Şehir
İzmir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
"Bisiklet;çocuğa alınan bir doğum günü oyuncağıdır" zihniyetinden kurtulmadıkça (ki doğum gününde bisiklet almaya karşı değilim ama kullanacak olan kişi de bunun bir oyuncak değil taşıt olduğunun bilincine vardırılmalı) bu işler pek düzelecek gibi değil.Bu sözüm ona yerli olan bütün markalarda gözlemlediğim bir durum maalesef.Halbuki satılan bisikletin eğitimi verilse,bisiklet teknolojisi hakkında çalışanlara düzenli seminer,eğitim düzenlense,sınavlara ve gerçek kalite kontrollerine tabi tutulsa,ayrıca satıcılara da iyi ilişkiler ile ilgili eğitimler verilip sonrasında kayıtlı müşterilerle temas kurulup aldıkları hizmetin kalitesi sorulsa güzel olmaz mı? (Çok mu ütopik oldu?)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo

mavinehir

Daimi Üye
Kayıt
22 Mayıs 2007
Mesaj
336
Tepki
96
Şehir
istanbul
Sirkeci'deki Yurt bisiklete salcano bisiklet için bakmaya gittiğimde,dört ayda bir alınan ücretin olmadığını söyledi.Satmak için mi böyle söyledi yoksa gerçek mi bilmiyorum artık.
 

Tunafish

Daimi Üye
Kayıt
21 Haziran 2011
Mesaj
308
Tepki
352
Şehir
Konya
Bisiklet
Scott
Düzenli bakım gerektiren ve bu bakımları yetkili servis tarafından yapılmayan her ürün, servis dışı bırakılabilir. Aynı durum arabalarda da söz konusudur ama bisiklet denince nedense herkes hemen işin içinde üçkağıt olduğunu düşünüyor. Tabi bunu garanti şartı olarak müşterisine dayatan firma aynı şekilde servisinin de müşterisini yolmaya çalışmadığından emin olmalı. Tabi bunu hangi marka tam anlamıyla denetliyor orası muamma diyecem ama muamma da değil her neyse.

Olayı şöyle örnekleyelim;

1)Bisikleti alıyorsunuz, ilk bakım ücretsiz yapıldı ve bisiklet tıkır tıkır çalışıyor. Bisikletinizin aynakolundan ses geldi, servise götürmediniz, (ya nasıl olsa garantisi var veya farketmediniz) aynakolunuzda gevşeme varsa bu gevşeme artacak orta göbeğiniz diş atlayacak belki de kadronuzun orta göbek yuvasının kullanılamaz hale gelmesine neden olacak.
Bu durumda kim ne yapmalı?
Müşteri - Beni ilgilendirmez iyi sıksaydınız bu parça değişecek.
Servis - Beni ilgilendirmez bakımlarına getirseydiniz, sorun büyümeden sadece iki vida sıkıp düzeltseydik
Üretici - Beni ilgilendirmez kullanıcı hatası

3 durumda da birileri mağdur.

2) Bisikleti almış adam, yağlamamış, dişliler zincir yemiş gitmiş?

Bu durumda kim ne yapacak?
Müşteri - Arkadaş 3-4 ayda dişli mi değişir ne bu plastik mi?
Servis - Getirseydin ya da yağlasaydın arkadaşım
Üretici - Kullanıcı hatası

Yine herkes mağdur

3) Bisikleti A firmasından almışsınız ama bakımları için mahalledeki tamirci hasan ustaya gitmişsiniz.

Yeni gördüğü bilmediği her parça için üreticiye b*k atacak.
Üreticiye b*k atamazsa sizin kullanışınıza atacak.
Ya bisikleti bozacak ya da sizin akıl sağlığınızı

Bu durumda servis ne yapsın, Hasan amca nın b*k ettiği bisikleti bedava düzeltmek zorunda mı?
Üretici ne yapsın hem Hasan amcanın b*k atmalarına he desin hem de bisikleti mi değiştirsin?

Demem o ki bisikletinizi yetkili servisinde toplatın, tamir ettirin, bakımlarını düzenli yaptırın. Eğer servis'in veya satıcının iyi niyetinizi süistimal ettiğini düşünüyorsanız, işte o zaman üreticiye esin kükreyin ki servislerini düzeltsinler, eğitsinler veya değiştirip düzgününü bulsunlar. Sorunu ortasından çözmeye kalkarsak, üreticisinden son kullanıcısına hepimiz mağdur oluruz, bu nedenle sorunu baştan çözmek en mantıklısı.

Dipnot: Salcanoyu ben de sevmiyorum.
 

mavinehir

Daimi Üye
Kayıt
22 Mayıs 2007
Mesaj
336
Tepki
96
Şehir
istanbul
@Tunafish Değişik bir bakış açısı ve doğruluk payı da var tabiki.Hele ki Salcano geniş aralıklı fiyatları da bunu doğrular nitelikte gibi.400tl den başlayan bisikletleri var sitesinde.Eğer zorunlu olarak para alma konusu doğruysa ,ben düzenli olarak bakım yaptırınca da benden para almış olması mantıksız.Dediğiniz gibi servise gitmesem tamam garanti dışı bıraksın diyelim ama gidersem de benden haksız olarak para almış oluyor.Hak arama olayını pek umursayacaklarını sanmıyorum.Çünkü satışları iyi olduğu için önemseyeceklerini düşünmüyorum.
 

Osman Tuğrul

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Eylül 2013
Mesaj
1.151
Tepki
1.173
Şehir
Denizli
Bisiklet
Bianchi
DSC_0018.JPG


Külliyen lafı buraya cuk diye oturuyor. Ben bu lafı hangi salcano satan bayiye söylesem (ciddiyim) güler. İstemsiz bile olsa güler yani.
Şunu da eklemek istedim. Karar sizin.
DSC_0019.JPG


Ben bu durumu bayiye söyledim, "Gerek yok gelmene. Bir şey olmaz bunlara ." dedi ;)
 

Yusuf !!WOW!!

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Temmuz 2015
Mesaj
1.095
Tepki
1.499
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Yusuf
Dört ayda bir bakım yaptırmak için 30 lira verdiğimizi düşünürsek, iki yıl olan garantiyi tamamlamak için toplamda 180 lira vermiş olacağız. İki yılda en çok yapılacak bakım sizce nedir ? Bence maksimum maşanın yenilenmesi olur veya göbekler dağılır kullanılmaz hale gelir göbekler falan değişir. 180 lirayı verdiğimizde adamlar o parçaları değiştirmeyecek zaten kabul edelim. Yabancıların bir lafı var,
7d81bd89b440c08abb8f9324c00ad1d4.jpg

Hayat, garantiyi dert etmek için çok kısa :cool:
 

Tunafish

Daimi Üye
Kayıt
21 Haziran 2011
Mesaj
308
Tepki
352
Şehir
Konya
Bisiklet
Scott
İnsanın 400 liraya aldığı bir bisiklete 120 tl bakım ücreti vermesi gerçekten de can sıkıcı bir durum size hak veriyorum ama yasal olarak garanti koşullarının tam işlemesi için de bunlar gerekli.
Bisiklet alırken bunları da baştan hesaplamak lazım, tamam altı üstü bir bisiklet alıyoruz diyebilirsiniz ama, sonuç itibari ile bisiklet trafiğe çıkabilen bir araç, yani araba ile karşılaştırmamın sebebi de bir yerde bu. Bugün karne hediyesi olabilecek bisiklet de var, bir araba fiyatında olan bisiklet de var. 400 liraya aldığınız bisikletin, tekeri patlayacak, zinciri eskiyecek, dişlisi eskiyecek, zincirleri yağlanacak, maşasına bakım yapılacak vs vs vs vs. Bunlar mekanik parçalar, mutlaka ve mutlaka bakım gerektiriyor. Hatta işin daha da farklı bir noktası şu daha pahalı ürünler aldıkça daha fazla bakım yaptırmanız gerektirecek unsurlar oluşabiliyor. Örneğin yanlış hatırlamıyorsam fox maşalarda periyodik bakım zorunluluğu 12-20 saat. Bakın km veya yıl ay değil, saat. Bu bakım periyodlarında maşanıza bakım yaptırmazsanız, üretici, distribütör veya satıcı ürününüzü garanti dışı bırakma hakkına sahip, tabi siz de tüketici mahkemesine gitme hakkına sahipsiniz :D

Yasal olarak siz bu taşıtı alırken üreticinin garanti şartlarını karşılama taahhüdüne karşılık aldığınız ürünün periyodik bakımlarını yetkili servisinde yaptırmayı kabul etmiş oluyorsunuz. Nasıl arabanın yağ değişimi için garanti süresi içerisinde para verip yaptırıyorsak, bisiklet için de aynı durum (makul fiyatlar dahilinde) geçerli olmalı.

Motosiklet ve araba forumlarına bir girin bakın isterseniz, insanlar araçlarının bakımlarını yaptırmayıp aracı garanti dışında bıraksak daha mı karlı olur onun hesabını yapıyorlar ki bizden alınan periyodik bakım ücretleri onlarınkinin yanında devede kulak.

google arama sonucu 1. site ;
(link)

Yukarıda bir arkadaşın bahsettiği gibi, tekeri patladığı için garantiden lastik değişimi isteyen hatta satıcıyı mahkemeye vermekle tehdit eden insanlar gördü bu gözler. Veya sırf bir üst model kadronun tasarımını beğendiği için, karbon bisikletinin arka bacağını büyük rotor takarak kırıp, ürün değişimi isteyen hatta bunda başarılı olan insanlar biliyorum. Yani şark kurnazlığı üreticimizde de var tüketicimizde de.

Yine yukarıda yazdığım gibi, bence eleştirilmesi gereken ve çözüm bulunması gereken birinci sorun, tüm bisiklet üreticileri ve distribütörlerinin bisiklet servislerinin müşteriyi yolunacak kaz olarak görmelerini engelleyecek bir denetleme sistemi, servis eğitimleri ve satıcının müşteriyi doğru bilgilendirmesini sağlayacak kalifiye personel çalıştırılması.
 

Tunafish

Daimi Üye
Kayıt
21 Haziran 2011
Mesaj
308
Tepki
352
Şehir
Konya
Bisiklet
Scott
Şimdi bu konuyu araştırırken gördüğüm bir yazıda vatandaşın dediğine göre, motorlu taşıtlarda yetkili servis dışında bakım yapılması durumunda garanti dışı kalması durumu rekabet kurumu tarafından kaldırılmış. Tebliğin tamamını okuyacak vaktim olmadığı için linki aşağıya bırakıyorum, belki bu durum örnek gösterilerek tüketici mahkemesinde bisiklete de uygulanması sağlanabilir;
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayfun Sezer

Mesut DOĞRU

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Ağustos 2015
Mesaj
480
Tepki
986
Yaş
52
Şehir
istanbul
İsim
Mesut DOĞRU
Bisiklet
Bianchi
@Tayfun Sezer

Sn Tayfun Sezer

"Çok ütopik" olmadı (!). Değindiğiniz nokta uygulanabilir. Ancak öncelikle özveri ve samimiyet şart.
Satıcılar genel olarak satış yahut görüş aşamasında kendi çaplarında bilgi aktarıyorlar.
Ancak bu bilgilerin büyük bir kısmı pazarlama tabanlı olduğu için maalesef kullanıcı yeterli ve gerekli bilgiyi alamıyor.
"Giritli" analojisinden pay çıkararak; Kullanım klavuzu okuma (ilaç prospektüsünü dahi yeni yeni öğreniyoruz) alışkanlığı olmayan bir toplumda doğru bilgiye ulaşmak da maalesef zor oluyor.

Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayfun Sezer

Tunafish

Daimi Üye
Kayıt
21 Haziran 2011
Mesaj
308
Tepki
352
Şehir
Konya
Bisiklet
Scott
Yalnız atladığınız bir konu var. Ülkemizde faaliyet gösteren hiçbir bisiklet firmasının ya Halka İlişkiler departmanı yok, ya da Halkla İlişkilerin ne olduğunu bilmeyen personel ile çalışmalarına devam ediyor.

Tüketici memnuniyetini ölçen, bayileri servisleri bilgilendiren, tüketiciden geri bildirim alan birim Halkla İlişkiler departmanıdır. Kendi bünyesinde bu departmana sahip olmayan üretici, servisinin müşteri memnuniyeti sağlayıp sağlamadığını ölçemez, denetleyemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayfun Sezer

mavinehir

Daimi Üye
Kayıt
22 Mayıs 2007
Mesaj
336
Tepki
96
Şehir
istanbul
@Tunafish Dedikleriniz doğru ve bilmediğimiz bir sürü şey de var açıkçası.İşin para alınması durumu değilde(sanırım sadece bir kişi yazdı alındığını burada),aynı zamanda mosso ,kron da satan salcano servisinin bana ,salcano satanların serviste 4 ayda bir para aldıklarını söylemediklerini aktardı.Yani satarken gizlediklerini söylüyor eğer doğruysa.Söylememesi belki de normal oluyor o zaman.Ama baştan bu durumu bilen birisi buna görede almayabilir ürünü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunafish