Scudo Sports

Salcano NG650 bisikletimin 35 km/h üstüne çıkamaması

Kayıt
7 Eylül 2016
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
25
Şehir
İzmir
İsim
Tibet Yalman
Bisiklet
Salcano
Öncelikle , herkese konuya geldiğiniz için teşekkür ederim.
Benim size çözümünü danışacağım sorunum ng650 26 jant hd bisikletini 5 gün önce aldım ve bu bisikletle hız yapmaya çalışıyım dedim ama sorun şu ki 30-35 km/h hızın üstüne çıkamıyorum.
sizce ne yapmalıyım. not: (Diğer gördüğüm insanlar 60 km/h ye kadar çıkıyor)
 
Scudo
Yol bisikletiyle bile ortalama 35-40'tır zaten. Mtb ile o hız normal ve yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10
Max. rampa inerken 60'ı görüyoruz ki fazlası tehlikeli bence.Sonuçta iki teker üstündeyiz ve kask-eldiven hariç bir korumamız yok.Mtb yapısı gereği sürüş pozisyonu olarak rüzgara direnç gösterir,ayrıca 2.20 arazi lastikleriyle asfaltta falan hız yapamazsınız.O lastikler hız için değil dağda,bayırda,toprak yolda,mıcırda yola daha iyi tutunmak ve yolu daha konforlu hissettirmek için varlar.Güle güle kullanın bisikletinizi,kazasız sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10
Bu tam doğru bir bakış açısı değil. 60 bilgisi filan da sallamasyon geldi. Muhtemelen ölçümde hata vardır. Pedal ile amatör iken o noktaya ulaşamazsın. Ben hayatımda bu hızı görmedim.

Maksimum hızı, bisiklet değil, sen yaparsın. Muhtemelen aynakol 42 dişlidir. Düz yolda arka en küçük dişliydeyken çevirdiğinde pedal artık boş kalacak kadar hızlı çevirmelisin ki hızın artsın. Bunu becerebiliyor ve buna rağmen olmuyorsa o zaman yol bisikletine geçmeni öneririm (ki 35 km/sa çok iyi bir hız). Çünkü yol bisikletlerinde aynakol oranları 48 dişli ve üstü oluyor, haliyle pedala daha fazla yüklenebiliyorsun. Üstüne bir de lastikler ince olunca, maksimum hızın yolda baya artar ama ortalaman ne kadar değişir, nabzın ne kadara fırlar, onu bilmem. Kondisyonsuz durumda, tehlikeli bir durum.

60 km/sa filan pedal çevirerek ulaşamazsın. Ancak yokuş aşağı gideceksin, ince lastiklerin olacak (23-25 gibi) aynakol dişlin 48-53 gibi bir şey olacak ve inerken üstüne bir de pedala abanacaksın. O durumda 60'ı görürsün ve bu hız bisikletin konforunu bozan bir şey. Ben dağ bisikletinde pedal çeviremeyecek kadar hızlı yokuş aşağı 45 km/sa filan anca görüyorum ve rahatsız hissediyorum, elimde olmadan frenle yavaşlıyorum.

Bu arada sadece pedal çevirerek 35'i birkaç dakika boyunca görüyorsan, müthiş durumdasın. Aslında önemli olan hızdan çok kadansın. Düz/az eğimli yolda pedal çevirmede ortalama 17-18 km/saat'i tutturuyorsan iyi durumdasın. Ortalama olarak 20'nin üstündeysen kondisyonun oldukça yüksek demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10
@darkdream

Hocam bu hız konusunda verdiğiniz değerler biraz az gözüküyor. En az 30 km'lik bir rotada MTB ile 27-28 km/h tutturan gerçekten iyi bir durumdadır.
 
Arkadaşlar dağ bisikleti farkediyor ancak yokuş aşağı inerken 35 kmh düşük bir rakam benimde tekerleklerim 2.20 normal Uludağdan inerken 45 kmh daha dik bir rampada 60 kmh gördüm ancak tabiki bu makineler hız yapmak için değil ama yeri geldiğinde güvenlik önlemleri altında neden yapılmasın
 
  • Beğen
Tepkiler: joker669
Arkadaş yav ! Salcano NG650 lerin göbeklerinde sıkıntı var ! Bu böyledir ! Çok tecrübem var. Çabuk da dağılıyor.
Saygılarımlaç
 
  • Beğen
Tepkiler: makineci
@TibetYalman
öncelikle biraz sakin git :) ilk amacın maksimum hız olmasın, duvara toslarsın.
daha sonra hız için kullandığın ön ve arka dişlilerin oranına bak, ve hangi kadansta (pedal devri) hangi hıza ulaşabileceğini öğren, gerisi pedalla aranızda olanlar, 5 günde olmaz ama, kesin bilgi, yokuş aşağı sal ya da kamyona falan tutun istersen. ama o arada gücünmü yetmiyor vites oranların mı bunu öğrenmeye çalış
 
bence siz ona ince teker lastik seti seti takın. Bütçeniz uygunsa shimano alivio t 4000 yol seti takın ön dişlisi 48 den başlıyor. Birazda kondisyon yapın :)
 
Bisikletinizi uzun yıllar boyunca kullanmayı düşünüyorsanız jant göbeklerinizi değiştirin.
Hızınızda artış olacaktır.
 
@TibetYalman Lastiklerinizin 26x2", aynakolun 42 diş, rublenin 14 diş olduğunu varsayarsak, 100 kadansla ulaşacağınız hız benim hesaplarıma göre 38 Km/h oluyor. Bu kadansı o bisikletle yakalamanın zorluğuna hiç girmeden söyleyebilirim ki eğer yarışlara katılmıyorsanız (ki bir MTB ile girilecek bir yarış da MTB yarışıdır ve hızdan daha önemli kriterleri vardır) kendinizi bu kadar zorlamayın :)
 
Öncelikle bisiklet dağ bisikleti, kaba ve ağırcana. İkinci olarak üzeirnde dandik bir amortisörü var bu performanstan baya yediği gibi bisiklete fazladan iki kilo yüklüyor. İlsveten aynakol diş oranları hızdan ziyade rahat yokuş çıkmaya yönelik yapılmış. Bir de üzeirndeki 2.10luk dişli traktör tekeri bozması lastikleri düşünürsek hız yapamamak doğal. Bende de ng450 var. Bende maks 35 civarı görüyordum o da yoruyordu. Slick lastik aldım hız pek değişmedi. Daha ince 1.75gibi bir lastikle de denemek laım ama çok bir performans artışı beklemiyorum. Dediğim gibi kadro tasarımı, ağırlığı, amortisörlü maşası hep performanstan çalan şeyler. Ben anladım ki bisiklette kötü yola girmeyi, kaldırımlardan atlayarak inmeyi, çukurlardan çekinmeden geçmeyi falan değil hızlı gitmeyi sevyorum. Dolayısıyla ileride satıp fitness ya da direk yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum. 30km üzeri hızlarda hafiften rüzgarın esintisini hissetmeye başlamak çok keyifli oluyor.

Bu alt seviye ng serileri öyle bisikletler ki fiyatına göre iyiler ama genel kalitelieri itibariyle yatırıma değmeyecek bisikletler. Anca ince lastik latılır geçilir. Öyle aynakol değiştireyim, düz maşa takayım vs masrafına değecek bisikletler değiller çünkü birkaç modifikasyon bisikletin kendisi kadar tutuyor zaten. O yüzden satıp amaca uygun bir modele geçmek daha mantıklı. yine de forumlarda kötülenenin aksine o kadar kötü bisiklet dğeil salcano ng serileri. Fiyatına göre gayet yeterli ve tatmin ediciler bana göre., Bir sele, bir spd pedal fiyatına komple bisiklet veriyor sonuçta adamlar.

@Kaan.Özçelik Merhaba bu yaptığınız hız hesabının bir formulü var mı acaba?
 
Forumda ne contador ne cavendish'ler var ama işte sponsor garmin değil as 888 olunca böyle oluyor :D
 
@Özgün (Aynakol/Ruble) x Teker Çevresi x Kadans x 60 /1000
Aynakolu bir kez çevirdiğinizde ruble (dolayısıyla arka teker) kaç tur atıyorsa bunu teker çevresi (birimi metre, bu örnekte 2,13m) ile çarpıp bir aynakol turu başına mesafeyi buluyoruz. Bunu kadans ile çarpıp dakikadaki mesafeye çeviriyoruz. 60 ile çarpıp saate geçiyoruz. Son olarak 1000'e bölüyoruz ki metre olan değer Km'ye dönsün.
Kaba ama işe yarar bir hesaptır.
 
@Tolga Çelebi

Yani haliyle ama bu değeri amatör bir arkadaş yapamaz, Ng650 ile ise imkansız. Ciddi tecrübeli, kondisyonu yüksek durumda kişilerin yapabileceği bir şey.

Yol baya düz ve araba, kişiyi yavaşlatacak bir şeyin de olmaması lazım. Örneğin ben İstanbul yollarında 25 km/sa her çıktığımda önüme bir şey çıkyor, çat ortalama hızım düşüyor.
 
@TibetYalman ng650 ile düz yolda 60 yapanı bulun o bacakla lance armstrongtan daha çok fransa turu kazanır.
 
Geri