Bu tam doğru bir bakış açısı değil. 60 bilgisi filan da sallamasyon geldi. Muhtemelen ölçümde hata vardır. Pedal ile amatör iken o noktaya ulaşamazsın. Ben hayatımda bu hızı görmedim.
Maksimum hızı, bisiklet değil, sen yaparsın. Muhtemelen aynakol 42 dişlidir. Düz yolda arka en küçük dişliydeyken çevirdiğinde pedal artık boş kalacak kadar hızlı çevirmelisin ki hızın artsın. Bunu becerebiliyor ve buna rağmen olmuyorsa o zaman yol bisikletine geçmeni öneririm (ki 35 km/sa çok iyi bir hız). Çünkü yol bisikletlerinde aynakol oranları 48 dişli ve üstü oluyor, haliyle pedala daha fazla yüklenebiliyorsun. Üstüne bir de lastikler ince olunca, maksimum hızın yolda baya artar ama ortalaman ne kadar değişir, nabzın ne kadara fırlar, onu bilmem. Kondisyonsuz durumda, tehlikeli bir durum.
60 km/sa filan pedal çevirerek ulaşamazsın. Ancak yokuş aşağı gideceksin, ince lastiklerin olacak (23-25 gibi) aynakol dişlin 48-53 gibi bir şey olacak ve inerken üstüne bir de pedala abanacaksın. O durumda 60'ı görürsün ve bu hız bisikletin konforunu bozan bir şey. Ben dağ bisikletinde pedal çeviremeyecek kadar hızlı yokuş aşağı 45 km/sa filan anca görüyorum ve rahatsız hissediyorum, elimde olmadan frenle yavaşlıyorum.
Bu arada sadece pedal çevirerek 35'i birkaç dakika boyunca görüyorsan, müthiş durumdasın. Aslında önemli olan hızdan çok kadansın. Düz/az eğimli yolda pedal çevirmede ortalama 17-18 km/saat'i tutturuyorsan iyi durumdasın. Ortalama olarak 20'nin üstündeysen kondisyonun oldukça yüksek demektir.