Scudo Sports

Salcano ng255 mi Kron xc3000 mi?

tayfur arkadaşım; tayvan diyorsun Kron'a ama Salcano hakkında hiçbirşey söylemiyosun.. ikisi hakkında da bilgi verirsen sevineceğim.
 
Scudo
salcano Türk malı olarak geçiyor, ancak tahminim yine uzak doğuda iöal edilen malzemenin Türkiye'deki fabrikalarda montajlanması yönünde...sadece tahmin tabii ki..
 
Tayfur kadronun (en azından gecenseneki kadroların çin malı oldugu konusunda ısrar ediyorum) bu forumdda deil ama mtbtr forumunda bunun hakkında bi kaç yerinde bu konu gecmisti istersen link yollayabilirim:cool:
Salcano bildigim kadarıyla Türk firması ama ne kadro nede v,tes kompeneti,ni kendisi üretmiyo (dogaldır) ng255 kadroların ne malı oldugu konusunda bir bilgim yok ama alt model celik kadrolar bildigim kadarıyla Türkiyece üretiliyo...
 
Bu durumda Salcano'nun kadro yapısı gereği daha hantal ve ağır değil mi?
 
Kron kadroları Salcano kadrolarından iyidir. Bunun en büyük kanıtı yarışçıların Kron kullanmaları ama Salcano kullanmamalarıdır.
 
Tayfur bu kanıtını geçersiz sayıyorum :) Salcano'yu tek kadro olarak bulman imkansız, ama Kron'u zamanında bulabiliyordun... ;) O yüzden tercih edilmiş olabilirler. Gerçi yine de Salcano'nun kadroları çok daha ağır gibi bi izlenim bende de var. Güvenmiyorum nedense... =S
 
ama Halil biliyorsun, çok kişi Kron'u bisiklet olarak aldı ve kendi parçalarını taktı, artan parçalar da ya yedek oldu ya da 2. el piyasasına şutlandı :D
 
Halilin sözüne katılıyorum ve ekleme yapıyorum salcano bisiklet olarak normal perakende satıs piyasasında piyat-performans olarak krondan düsük olmakta.Ama burada hemen hemen aynı kalitede olan kron ve salcano fiyat olarakta esitlenmis bulunmakta.Burada secim için önemli olan ön amoritsör kalitesi kadro kalitesi ve yetkili servis kalitesi olacaktır.Bence salcanonun sayfasından bi mail at diyecem ama ng 010 için msj yazmıstım 1 haftadan beri msj gelmedi.daha da gelmez tahminimce.Son olarak sunusöylemek istyorum hangi bisikleri alırsan al keske digerini alsaydım gibi bi durumla karsı karsıya kalacagını sanmıyorum birbirine cok yakın bisikletler..
 
Bence Bu Afakİ KonuŞmalar Yerİne, Ariyalim Salcano'yu SÖylesİnler AĞirliklari. Benİm BİldİĞİm Kadar Kullanilan Kadro Profİllerİ YurtdiŞindan Gelİyor. ÇÜnkÜ Salcano Benİm MÜŞterİm Benden ParÇa Aliyor. Getİrttİklerİ Kadro Profİllerİ AlÜmİnyum 7000 Ve 7500 Bu DÜnyaca GeÇerlİ Bİr Standarttir. Yanİ ÖzgÜl AĞirlik DeĞİŞmez. Aradakİ Fark Kullanilan Uzunluk Ve Boya GÖre AĞirlik DeĞİŞŞİr...
 
Sevgili ArzawA tabi ki özkütle ağırlıkları değişmez. Ancak kullanılan malzemede kullanılan taknik de önemlidir. Dubble Butted, Tripple Butted teknolojileri bu yüzden varlar. Aynı materyalden yapılmış her kadro aynı boyda olduğu sürece aynı ağırlıktadır düşüncesi hatalıdır. Evet buna imkan vardır ancak çoğu kez bu önerme geçersizdir.
 
Valla çoğu arkadaşım kabul etmese de, ben de kullandığım Salcano İmsonmia'nın kadro yapısından memnunum.
 
Kadro yapısından memnun olmak tamamiyle ayrı bir konu :) Tabi ki kadronuza alışmışsınızdır, sizin fiziksel özelliklerinize de uygundur. Mutlu mesut geçinir gidersiniz :). Ancak bu kadronuzun yüksek teknoloji taşıdığı ve üstün bri hafiliğe sahip olduğu anlamına gelmiyor maalesef ki.
 
Bence Kİm Ne Derse Desİn. Salcanolar Fİyat&performans Bakimindan Bİr Numara. Tabİ Yerlİ Mali Olmasida BÜyÜk Bİr Şans. Ayni Özelllİklere Sahİp Trek Le Salcano Arasinda Mİnİmum %60 Fİyat Farki Var.. Daha Ne Dİyeyİm.

Tabİ Teknoojİnİn De Sonu Yok. Zİrconİum Kadrolar Var. AlÜmÜnyum Bİr Kadro İle Karsilastirildiginda 150-200 Gr Fark Edİyor. EĞer Bİr Uluslararasi Bİr YariŞa Katilmiyacaksak Zİrconİum Bİr Kadro LÜx Demektİr. Yanİ Bİz Gİbİ Kullanicilari Tatmİn Edİcek Kadro AlÜmİnyumdur.

Bİr DİĞer Husus İse Kadro Malzemesİnden Zİyade Kadrounun Geometrİsİdİr. İyİ DÜŞÜnelerek Engineer EdİlmİŞ Bİr Yapiyi Mevcut Profİllerİ Kullanarak Kendİmİzde Yapabİlİrİz. Bu Konuda ÇaliŞacaĞim.. Umarim GÜzel BİŞeyler Çikar Hep Beraber Bunun Tadini Çikaririz..
 


değerli arzawa,

benim bu yazdığım, konuyla ilgili değil. sadece 'engineer edilmiş' yerine kullanabileceğin sözcük için bir öneri.

ingilizce bilip bilmemek bir artı değildir ve aşağıda yapacağım da bilgiçlik olarak alınmasın lütfen:

'engineer'ın bugünkü kullanılışı, 'mühendis'tir dilimizde. her ne kadar köken olarak türkçe olmasa da.

mühendis de 'hendese' sözcüğünden türemiş bir sözcüktür; ki 'hendese' de, türkçe bir sözük olmamasına karşın 'geometri' sözcüğü ile karşılık bulmuş, dilimize yerleşmiş ve kullanageldiğimiz bir sözcüktür. (aynı durum 'mühendis' için de geçerlidir.)

bu nedenle 'geometrisi iyi düşünülerek tasarlanmış' demek, 'engineer edilmiş' demekten daha uygun olurdu diye düşündü fakir.

kaldı ki, ikincisi mühendis edilmiş anlamına geliyor ve 'engineered jeans' tamlamasındaki gibi bir 'engineered' şeklinde de kullanmadığımız için, batıyor.

ve halil, 'double butted' ve 'tripple butted' içinse zaten kullanılan karşılıklar vardı, 'iki kere diğçiklenmiş' ve 'üç kere dipçiklenmiş' diye... :p
 
tito arkadaşım hızlı yazılmış bir yazının içinde bu tarz bir kelime kullandığım için özür dilerim. ukelalık olsun diye yapılan bir şey deildi. belkide benim patrondan kaptım ondandır. agız alıskanlıgı. bu engin bilgilerinide bizimle paylastıgın için sana ayrıca teşekkür ediyorum. bu konudaki çalışmalarının devamı olduğunu düşünüyorum. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Önder Özdoğan
Arzawa sunuda belirteyim 2 ay önce ng-010 almayı kararlastırmıstım ama bende kadrodan cok pimpiriklendim yakından görüp test edende yok.Ne yapacaksın salcanoya mail attım cevap gelmedi.Bi daha attım tık yok.Salcanonun satıs elemanı geldi ( bu arada takıldıgım bisikletci salcanonun servisi) adamlar daha dipcikleme olayını bilmiyo.HAtta merak etti sen anlatsana su dipcikleme olayı ne fabrikadakilere hava atarım fln demisti Düsünün durumalrınıçAcıkcası fabrikayada telefon acmadım ugrasacaklarını sanmıyorum acıkcası.:mad:
Bu arada baslıga uygun keisn bi cevap vermek istiyorum.Kadro olayı polemik oldu bir bisikletciye gidip kadro boyunun saan uygun olup olmadıgına bakman gerek.KAdro haric diger parcalara baktıgımızda.
salcano ön amortisör RST gila t-5 xc1000 suntorur xcm var
Vites kompenentine bakarsak hemen hemen aynı gözüküyo ama ayrıntıya dikkat edelim. Xc 3000 de ön arka göbek altus olması lazım contası bile yok aynakol deore olması gerekirken seri dısı arka disli sram v.b
Ama salcanoda full deore var. Gidon takımı ikiside zoom.
Kısaca sunu söyliyeyim.Salcano kadrosuna bisey yapabiliecegini sanmıyorum.Ve rahat edecegindende eminim eger boyun 17 inc kadroya uygunsa....
Kısaca ng-255 almanı tavsiye ederim
 
aynakolun seridışı olması kalitesiz olduğu manasına gelmez diye 100 kere söylendi. arka dişli sram demek kalitesiz demek değildir. hatta pek çok SRAM fiyat-kalite bakımından Shimano'dan üstündür.
 
kronun kadro garantisi wa dye biliyorum ömür boyu ek bilgi olrk lazım olur belki...
 
@bisikletcanavari

walla bisikletçiden duydum çakma bianchi ler warmış kiralamk için alıyolarmış belki böle bi drm söz konusu olabilir ama salcanoda topladı kendni dye düşünüyorum...
 
Geri