Tartisilan konuda ana tema kadro.
Sikayetler kisminda ise viteslerden, frenlerden veya lastiklerden sorun yasandigi belirtiliyor ve satici firmalara fatura cikariliyor.
Bir acidan dogru; toplu olarak ucuza aldiklari vites, fren, lastik, cekis sistemi (krank + ruble + zincir) setlerini ve ön çatalları takarken dikatli olmaları bir zorunluluk. Uretim hatasi olanlari farketmeleri, dogru montaj yapmalari, son kontrol testlerini yapmalari ve sorun cikinca arkasinda durmalari gerekir.
Ancak sikayet edilen markalarin sikayet edilen kisimlari genel olarak kadroları degil. Kadro sikayetleri cok dusuk bir yuzdeye sahip.
Sikayet alan modellerde buyuk oranda ucuz ve alt seviye parcalarla donatilan bisikletler.
Ucuz bir lastigi kendimiz tercih edip aldigimizda sikayet etmiyoruz cunku mal belli.
Kadrolarin zaten dunyada belli birkac firmadan alinip donatildigi, ama kadro sorununun Kron Salcano gibi modellerde pek olmadigi, asil sikintinin montaj oncesi ve sonrasi kalite kontrolu olmadan takilan donanimlardan oldugu, sonrasinda da firmalarin yetkili servis tercihindeki ve kendi politikalarindan hatalardan dolayi kaynaklandigi acik.
Yine de soyluyorum; keske denildigi gibi her firma kendi kadrosunu tasarlayip uretse ve sorun nereden kaynaklanirsa kaynaklansin sattigi urunun arkasinda dursa...