Scudo Sports

salcano alumu 24 vitese geçirebilirmiyim

Fahri cAN

Üye
Kayıt
11 Haziran 2009
Mesaj
19
Tepki
5
Şehir
Eskisehir
bende salcano alu var bisikletimi 24 vitese geçirmek istiyorum mümkün mü mümkünse rubleyle birlikte hangi parçaları değiştirmeliyim...
 
Scudo
bildiğim kadarıyla göbeğinde değişmesi gerekecek salcano aluda olmuyordu herhallde ama iyi bilenlere sormak lazım
 
Ruble, arka aktarıcı ve vites kolunu değiştirmen gerekicek. Ancak 24 vites olmasının sana ne kadar getiri sağlayacağı tartışılır..
 
Arkadaşlar, yeni aldığım xc 500 bisikletimin 21. vitesi yumuşak geliyor. (yıllardır kondüsyon bisikleti kullanmaktan). Vites sayısını 24 'e yükseltmek fayda sağlar mı? Ya da xc 500 ün vites sayısı 27 ye yükseltilebilir mi? Bunun için en az hangi parçaları değiştirmem gerekir?
 
Rubleni değiştirmen gerekir, arka attırıcıyı değiştirmen gerekir , zincirini değiştirmen gerekir,vites kolunu değiştirmen gerekir. Bunları değiştirdiğin taktirde 21 vites bisikletin artık 27 vites olacaktır. :D
 
salcano alu larda kullanılan jant farklı bir jant sayısını bilmiyorum arka vites sayısını arttırmak masraflı olur ve baş ağrıtır dostum göbekleri kaliteli o bisikletlerin joytech bunun yerine alivio nun tek parça halinde 8li rubleler var onlardan alırsın göbek yerinde kalır :D
sonra vites kolu vites kolunu değiştrmen lazım forumda var 8li acera 25 liraya onları tavsiye ederim hepsine taş çıkartıyor
sonra arka aktarıcı ona da acera vb senn tercihin dostum da biraz tuzlu olur bisikletin 2008 orijinal halinde ise seleni değiştir çok gıcık bır selesi var ilerde çocugun olmaya bilir o sele ile devam edersen :D
 
  • Beğen
Tepkiler: seda ak
22-32-42 dişli olan ayna kolumu,
Pedalbisiklet.com da gördüğüm TaiwAlu 28 38 48 dişli ile değiştirsem sorun yaşarmıyım? Pedal sertliği artar mı?
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
orijinal arka arttırıcın nedir? ben 21 vitesli bianchiyi 24'e geçirdim,shimano tourney arka arttırıcıyı değiştirmeme gerek kalmadı saat gibi çaılışıyor shimanonun en alt modelide olsa. 7'li vites kolunu 8'li ile değiştirmen şart. ben hiç kullanmadığım 8'lishimano hg30 rubleyi 10tl,sıfır altus 8'li fren vites kollarınıda 25tl'ye sattım.forumdan temiz uygun fiyatlı parçaları kovarlarsan uygun fiyata yapabilirsin bu değişimi.
 
pedal sertliğin artar.muhtemelen rublenin en küçük dişlisi 14 dişlidir senin yani pedala 1 tam tur attırdığında tekerin 42/14 3 tur atıyor. aynakolun büyüdükçe tekerin tur sayısı artar ama daha çok güce ihtiyacın olur. sadece aynakolu alıp takmakla iş bitmez,orta göbeğinin ön arttırıcının,rublenin bu yeni aynakola uyup uyamayacağını iyi belirlemen lazım yok ekstra masrafların olur. aynakolu şu anki orta göbeğe takarsın mesela bir bakarsın aynakol kadronun uzağında kalmış vites değiştirmen imkansız hale gelmiş(aynakol göbekle birlikte satılıyorda olabilir). iyi araştır ekstra masraflar çıkmasın önüne. sıfır parça almak tabiki güzel ama forumda çok uygun temiz parçalar olabiliyor onlarıda düşün derim
 
@M.Uğur Özkol

şimdi arka ruble 7 lidi 8 yaptınız yani oldu orta göbek değişti mi ne gerek yok

(link)

(link)

şimdi ben göbek değikliğine ve aktarıcı değişikliklerine gerek kalmadan 21 den 24 geçişiş yapbilirmiyim
 
bu göbeğin değişmesi gerekebilir o konuda emin değilim yanlış bilgi vermek istemem ama arka aktarıcıyı 8'li rublede de rahatlıkla kullanırsın ben aynı aktarıcıyı 7'li den 8'liye geçtiğim bisikletimde 1 senedir kullanıyorum en ufak bir sorun olmuyor
 
@M.Uğur Özkol


Belirttiğiniz gibi orta göbeğide değiştirmek zorunda kaldım. 121 mm lik orta göbek taktım. Söktüğüm orta göbek 3,5 mm. daha kısaydı. Fakat aynakolu değiştirmem iyi oldu diye düşünüyorum. 28-38-48 dişli aynakol daha hızlı gitmeme olanak sağlıyor. Bu arada tırmama performansınıda artırmak için arka rubleyide değiştirdim. Arka tekerlekte en içteki dişli çok daha büyük. Böylede çok dik yokuşlarıda tırmana biliyorum...
 
Geri