Sağlık Bakanlığı da bisikleti destekliyor.

Berkcan E.

Aktif Üye
Kayıt
5 Mayıs 2013
Mesaj
186
Tepki
53
Yaş
25
Şehir
Lüleburgaz
Bisiklet
Carraro
Sağlık Bakanlığı facebook sayfasında alttaki resimleri paylaşmış benimde hoşuma gitti belki bilgilendirici olur diye burada paylaşıyorum.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/ca68a4c0e022dfe7d2798ecb8714083e.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/d9d817b67cd98592011c867636015931.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/a7f20c51927a6bb5333b627374b7e34b.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/58e3ce3f117914ee6f928a635a9989ff.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/cef586a2b9219d06ee6b4c98cc63ca67.jpg
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Ama Ulaştırma, Maliye ve diğer bakanlıklar desteklemiyor :) Bakanlar da desteklemiyor. Milletvekilleri de desteklemiyor. Zenginler hiç desteklemiyor. TV de sigara bırakma reklamları var da bisiklet reklamları neden yok ???
 

Samet Arslan

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Temmuz 2013
Mesaj
702
Tepki
299
Yaş
32
Şehir
İstanbul / Çengelköy
Bisiklet
b'Twin
Güzel güzel. Sevmeye başladım sağlık bakanlığını :D
 

Admin

Yönetim Kurulu
Kayıt
5 Eylül 2004
Mesaj
1.737
Tepki
2.903
@Serkan Hodancı

Katılıyorum. Zaten trafik sorunsalı iyice bezdirdi artık insanları. Şöyle bazı kesimler yönelse, güzel olacaktı :)
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@Admin

Yollar gerçekten de bisikletler için çok güvenli hale getirilse eminim bisiklet kullanımı en az % 10-15 artış gösterir ilk senelerde. Devam eden yıllarda artış kazanabilir. Temennim de bu şekildedir.
 

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
677
Bisiklet
Focus
Ben bu konuya tam tersi olarak bakıyorum.

Bir yolun durumu, kalitesi, güvenliği ne kadar kötü olursa olsun ben o yola çıkmalıyım, orada bisiklet kullanmalıyım ki beni gören bir başkası "Vay anasını... Bu burada bisiklet sürebiliyorsa bende sürebilirim. Neyim eksik ki?" diyip orada bisiklet kullanmaya başlasın. Onu gören bir diğeri, ondan feyz alıp bisiklet kullanmaya başlaya başlaya bugün 1 kişinin bisiklet sürdüğü yolda bir ay sonra 50 kişi, bir yıl sonra 200 kişi bisiklet sürer hale gelsin. Aksi halde tek tük bisikletin geçtiği bir güzergah üzerinde ne devlet durup dururken bisiklete yönelik bir çalışma yapar ne de bisiklet kullanımının günden güne iyileşmesi beklenir.

Bireyselden, toplumsala doğru bir bilinçlenme hareketi izlenmesi gerekiyor bu noktada. Neticede, talep olmazsa arz da olmaz.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu geçenlerde insanların daha hareketli yaşaması için organize edilen bir yürüyüşte gelecek seneden itibaren belediyelere, yapacakları her 1 metre bisiklet yolu için bir bisiklet hediye edeceklerini söyledi.Daha kaliteli bir yaşam vaadinde bulundu. Bana çok ütopik bir olay gibi geldi ama inşallah hayata geçirilir. Tabii ki belediyeler birtakım kişilere menfaat sağlamayı bırakıp bisiklet yolu projesine destek verirler mi orası meçhul.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
İtalya dan bir haber ;eski tren yolu, hızlı tren yapıldığı zaman görevini yitirdiği için bisiklet yoluna çevrilmiş. Bunun gibi spora, insana bakış açısı bizde hangi yönetici de var . Buna tüm devlet yöneticilerine dahil ediyorum. ? Hangisinde şu düşünce var ?
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bu desteği nasıl yaptıklarına bu sabah şahit oldum. Cadde bostan sahil yolunda ki bisiklet yolunun bir kısmını, toplam 3 araç ile kapatmışlar ve çimenlik alana stant kuruyorlardı!
 

Admin

Yönetim Kurulu
Kayıt
5 Eylül 2004
Mesaj
1.737
Tepki
2.903
@Serkan Hodancı

Doğru ama @Sefa da iyi bir noktaya değinmiş. Her ikisi de kısmen doğru. Aslında en azından hafta sonları arabadan çok Bisiklete biniş akışı çoğalsa, bu durumda yine kıpırdamalar olacaktır diye düşünüyorum.
 

oğuz çetinkaya

Daimi Üye
Kayıt
8 Nisan 2013
Mesaj
225
Tepki
224
Şehir
Darıca
Bisiklet
Dahon
@Hasan SAYLIK
İzmitte eski tren yolu şehir içinden geçiyordu. Şu an burası bir tarafı yürüyüş bir tarafı bisiklet yolu. Demiryolu şehir dışına alındı. Her ne kadar insanlar bisiklet yolu kültürüne yabancı olduklarından bisiklet yolundan yürüseler de :confused: bisiklet yolu yapıldı. Bu yol Plajyolu mevkinden başlayıp yahya kaptan bölgesini geçtikten sonra Köseköy'de sonlanıyor. 15 km civarında. Ayrıca yeni cuma cami bölgesinde mimar Sinan üst geçidinden geçiyorsunuz ve bisiklet yolu mevcut. üst geçide çıkış iniş çok kolay.
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@Admin

Tamam Sefa' nın düşüncelerine saygı duyuyorum ama!!! Sefa' nın düşünceleri tam olarak doğru olsaydı bugün beni yollarda gören onlarca insan bisiklete binmeye neden başlamadı? Kaldı ki benim yaşım kadar turlara, yarışlara katılan insanlar sürekli olarak yollarda. Spor, gezi ve bilgi paylaşımı yapıyorlar. Değişen nedir? Yani demek istediğim beni gören insanların peşime takılmaları ve bisiklete binmeleri için yaşadığım yerdeki 8-9 genç arkadaşımızın bisikletlerini tekrar hayata döndürdüm. Başlarda onları zorlamadan 5 km lik turlara sonra 10km lik turlara çıkardım. Sağlık konusunda bir çok açıklamada bulundum. Bisikletin bizleri genç ve dinç yaşatacağından bahsettim. Sonra sayıları azaldı ve bir süre sonra bitti. Gençlerin çoğunun ilgisi otomobil ve cep telefonlarına yöneldi. Köklü bir değişiklik olması gerekiyor. Yerel yönetimlerden başlanması gerekiyor. Çevremdeki ilçelerde güzel yapılanma örneklerini görüyorum. Yavaş yavaş buralarda değişiklikler oluyor. Yani benim uzun süreler uğraşarak yapacağım şeyleri yerel yönetimler bir kaç saatini ayırarak çözebilir. Ve ben kendi başıma turlara çıkmaya devam ediyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

Admin

Yönetim Kurulu
Kayıt
5 Eylül 2004
Mesaj
1.737
Tepki
2.903
@Serkan Hodancı

Anlıyorum haklısın elbette fakat bahsettiğin şeyler de basit değil ki. Misal araba, cep telefonu, lüks şekilde yaşam tarzı çok genci etkiledi ve etkilemeye de devam ediyor. Bunun sorumlusu aslında belli kişiler. Bu akım başladığında hiç olmazsa yanında Bisiklet kavramı da eklenebilirdi. Baştan sona çok hata var yani. Bisikleti gerçekten benimseyen zaten bir daha kolay kolay bırakmıyor. Ama üşengeçliğe yatkın olan çabuk bırakıyor sanırım bilmiyorum bu konuda gerçekten ciddi ciddi bir yapılanma lâzım.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@oğuz çetinkaya
Benim bahsetttiğim şehirler arası yol, İzmir, aydın arası yol gibi uzun mesafeli bir yol şehir için de kısa mesafeli olanlardan değil.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Serkan Hodancı

Yollar şu haldeyken bile bisiklet kullanımında ciddi bir artış var benim gözlemlediğim kadarıyla. Yıllarsa sonra bu sene mart gibi tekrar bisiklete dönüş yaptım bende ve benim gibi niceleri.

Bisikletin metro metrobüs iett otobüslerine alınmasıda bir başka pozitif kısım. Çeşitli bisiklet kulüplerinin düzenlediği organisazyonlar, bunlardan özellikle Bisikletli Ulaşım platformunun sürekli olarak düzenlediği farkındalık turları ciddi ilgi çekti.

Ülkemiz için önem arz eden 19 Mayıs 23 Nisan 30 Ağustos 29 Ekim 10 Kasım gibi günlerde önemli organisazyon planlanlamaları insanların bisiklete olan ilgisini arttırmakta olduğu düşüncesindeyim.
 

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
677
Bisiklet
Focus
:D

Serkan Abi, ben de sana şöyle bir örnek vereyim o halde. :)
2012 senesinin son dönemlerinde İstanbul-Kadıköy belediyesi, Bağdat caddesi üzerine bisiklet yolu yapmak için girişimlere başladı (üstelik yere sürülen 2 fırça darbesiyle oluşan yollardan değil, ciddi ciddi yatırım yaparak Avrupa standartlarında bir bisiklet yoluydu). Çalışmalar tamamlandı, bisiklet yolu kullanıma açıldı ve sonuç ne oldu tahmin et. :)

Daha 24 saat bile kullanılmadan insanların şikayetleri yüzünden bisiklet yolu kaldırıldı. Neymiş, trafiği tıkıyormuş (Bağdat caddesi gibi geniş bir yolda!?), insanlar park edecek yer bulamıyormuş (araçlar sağa park eder, yolun soluna yapılan bisiklet yolunun park ile ne ilgisi var) gibi gerekçeler yüzünden hem de.

Şimdi belediye burada ne yapsın? Hizmet sunduğu insanlar arasında azınlıkta kalan bisikletlileri destekleyip tepki mi toplasın yoksa çoğunluğun sesine mi kulak versin?

Senin yaptığın ve anlattığın durum çok güzel bir şey aslında. Gençlere bir şeyler anlatmak, onlarda bir farkındalık oluşturmak oluşturabilmek çok önemli. Bireysel farkındalıklar oluşmadan toplumsal değişimlerin olması çok zor. Devletin ya da yerel yönetimlerin bir şeyi "yaptık oldu, bundan sonra böyle" demesi ve toplumun bu nedenle bunu yapması insanlarda bir şeyi değiştirmez, aksine zoraki olarak yapmanın verdiği sıkıntı durumunu doğuracağından iyi niyetli bir girişim bile olsa geri tepebilir. :)

Sizin oraların gençlerini de dert etme, kanları kaynıyor işte. :p
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@Admin

Yerel yönetimlerin destegi gelen talepler doğrultusunda şekilleniyor bunun en iyi canlı tanığıyım. Benim yaşadığım ilçede nüfus çok az. 7000 görünüyor 4000 yaşıyor. ( yuvarlak hesap! ) ama Çaycuma ilçesinde nüfus 26.000 lerde. Üniversite de var orada. Kurulmuş olan bir bisiklet kulübü var. Sürekli turlar düzenliyorlar. Yakın ve uzak. Yeni başlayan da var eskilerden de var ancak genel olarak amatör kişilerden oluşuyor. Mevcut yeri geldiginde 35-50 kişi oluyor. Orada bulunan yerel yönetim ile yaptıkları görüşmeler neticesinde ilçeye yavaş yavaş bisiklet yolları yada sadece bisikletlerin geçmesi için yol kenarına plastik dubalar monte ettiler. Ufak tefek seylerine sponsor oluyorlar. Yelek, afiş gibi.. Bisikleti desteklediklerini gösteren bir çok bildirileri oluyor. Söylemek istediğim budur!.

@Sefa

Ben İstanbul' a 7-8 kere geldim. Son gezdiğim yeri bağdat caddesiydi. Benim öğrendiğim kadarıyla çok önemli bir cadde ve bölge. (Doğru yanlış bilmiyorum) Ayn şeyi misal Ankara' da (misal protokol yolu gibi) yapsalar sonuç yine aynı olurdu. Yerel yönetimler bir yerde kendi menfaatlerini düşünmek durumunda kalıyor. (Tekrar seçilememe endişesi ile). Bisiklete binen insanlar çok sayıda olsalardı dahi o yolu kaldırırlardı. Bizim buradaki sıkıntımız sadece yönetimlerin değil sokaktaki vatandaşın zihniyetini genişletmek ve değiştirmek. Elbete bende bu konuda katılıyorum sana ama eğitimle başlayan yarışımızı eğitim ile değil de özenti ile bitirmemiz sonucunda oluyor tüm bunlar. Tek sorun yanlış şeylere özenmek. Bu da yine konunun başına getiriyor bizi. Şöyle bir anımı paylaşayım iş hayatım ile ilgili;
Daha önce çalıştığım firmada iki tip personel vardı. Satış ekibi ve teknik servis ekibi. Her iki tarafta aynı şeyi söylüyordu. Biz olmasak sistem çöker! Teknik ekip ben makineleri tamir ederim bakımlarını yaparım, sen ise benim sayemde gider o memnun kalan müşteriye makine satarsın. Satış ekibi ise o makine orada dünyanın doğumundan berimi var. Elbet onu yine ben sattım ki sende teknik hizmet veriyorsun. Ben o makineyi oraya satmasam sen neyin tamirini bakımını yapacaktın diye sorar. Bu böyle gider. Tavuk, yumurta örneğindeki gibi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefa

Turan Babacan

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Aralık 2013
Mesaj
1.331
Tepki
1.341
Yaş
44
Şehir
İzmir
Bisiklet
Bisan
Sadece eğitim değil eğitimle kültür seviyesinin artmasında bitiyor herşey. İnsanlar bisiklete amele işi gözüyle bakıyor, bisikleti ulaşım aracı olarak bakmayıp pazar günü şöyle bir iki km kadar tur atmak olarak biliyor. Bunun kırarak insanların bisiklete farklı bir bakış açısından bakmasını sağlanması lazım ki; insanlar bisikletlere ulaşım, sağlık, çevre için binmeye başlasın. Yapılacak çalışmalar bence bu şekilde olması lazım. Ondan sonra talep atar. Belediyeler bisiklet ile çevre yollarına yönelir.

Avrupa yenilebilir enerji ve petrole alternatif için çeşitli çalışmalar yapıyor. Türkiye'nin de bunu yapması lazım. Petrol'ün 2030 yılına kadar biteceği tahmin ediliyor. Azaldıkçada fiyatları artacaktır. Avrupa bu nedenle bu konuda çok hızlı çalışmalar yapıyor. Kısa sürede de aşırı ilerlemeleri kanıtıdır. Malesef teknoloji konusunda sanayi devrimi gibi teknoloji devrimini yakalayamadık. Uydumuz var işte diyorlar verdik parayı fransızlar yaptı attı uzaya, vestel'imiz var diyorlar yurtdışından geliyor parçaları montajlıyor satıyoruz. Petrol sonrası oluşacak çalkantıya karşı hiç bir alternatif çalışmamız yok. Haliyle bir alt yapı çalışmamız da yok. En azından bisiklet için alt yapılar oluşturarak bir hazırlık dönemi ile ekonomik bir rahatlık sağlanabilir.
 

Türka¥

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
1.784
Tepki
2.271
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Ghost
sağlık bakanlığının websitesiyle ilgilenen adamın bisikleti vardır.. yoksa inanması zor yani, bilemiyorum :eek: