Scudo Sports

Sabuncubeli tünelinde yaşanan bisiklet kazası

Şehirler arası yol yapanlar, nasıl yapıyor peki yasak ceza yemiyorlar mı.
Şehirler arası yollar otoban değildir, otobanlar özel yollardır. Örneğin ülkemizde yeşil tabela ile gösterilir. Sanırım yeni otoyollar O-X (O-5, O-6 vs.) koduyla gösteriliyor, daha eskiler ise E-XX (E-80, E-89 vs.).
Bununla beraber tüm şehirler arasında D-XX koduyla gösterilen şehirler arası yollar da bulunuyor örneğin en meşhuru D-100 (bildiğimiz adıyla istanbul E5 dediğimiz yol) bu yollar yasal olarak kullanılabilir durumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur2929
Scudo
@umutcelik Bunlar değiştirilemez kanunlar değil. Değişmemesi tamamen algı meselesi, yani Turkiyede haksızlık doğuran binlerce kanun olabilir bu bizim susmamiz anlamına gelmez aksine durumu daha adil yapabilecek kampanyalar yapılabilir. Örneğin ben bu yolu kullanmak zorunda olsam iş için bisikletli olarak hakkımı aramak isterdim bisiklet yolu olması için. Olmamasının tek sebebi fazla insan kullanmıyor bisikleti ve buradan geçmiyor, böyle bir algı da oluşmuyor doğal olarak. Peki bisikletli değil de motor olsaydı aynı hızda ne olacaktı?

Size bildigim kadariyla hukukun esasen isleyis mantigini aciklamay calisiyorum, siz bana "Bunlar değiştirilemez kanunlar değil" diyorsunuz.
Bunlar kanun degil, algi meselesi de degil, adalet kavrami ile de pek alakasi yok.

Kanunen yasak olan bir eylemi gerceklestirdiginizde, sonrasi icin eylemle ilgili hak arayisinda bulunamazsiniz.
Burada kanunen yasak olan eylem bisikletli icin yasak olan yere girmesi, gerceklesen kaza ise bu eylemin sonucu. Atiyorum iceride birisi silahini cekip vursa bunun bisikletlinin tunele girmesi ile iliskisi olmaz ayri degerlendirilir o baska.

Örneğin ben bu yolu kullanmak zorunda olsam iş için bisikletli olarak hakkımı aramak isterdim bisiklet yolu olması için.

Sizin yolu kullanmak zorunda olmaniz, bu yolda hak iddia edebileceginiz anlamina gelmiyor, hangi hakkinizi arayacaksiniz?

Olmamasının tek sebebi fazla insan kullanmıyor bisikleti ve buradan geçmiyor, böyle bir algı da oluşmuyor doğal olarak.

Bundan hic birsey anlamadim. Neyin olmamasinin tek sebebi? Neyin algisi olusmuyor, cok bisikletli gecse ne algisi olusacak, algi olusunda kanun/kural mi degisiyor?

Peki bisikletli değil de motor olsaydı aynı hızda ne olacaktı?

Motorun tunele giris yasagi bulunmadigi icin, kaza trafik kurallarina gore degerlendirilecekti.
 
Motorun tunele giris yasagi bulunmadigi icin, kaza trafik kurallarina gore degerlendirilecekti.
Bu durum da bile tüm suç araçta olmayacaktı, bulunmaması gereken (yol çalışması vs. bir sebeple kapatılmış) bir şeritte bulunduğu için belirli bir derecede hatalı olacaktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Bisikletçi yasak olan tünele girdiği için ve ışıklandırması zayıf olduğu için suçlu. Yapmaması gereken hareketi yapan araç kullanıcısı hödük hiç suçlu değil. Bazen 100 metrelik yolu 10 km dolanıyoruz. Sporu desteklemeyen ve bunun için alt yapı yapmayan kurum ve kuruluşların hiç suçu yok. Bende kurallardan yanayım. Evet arkadaş hata etmiş. Ağır kaza geçirmiş. Kimse bana burda demesin biz hiç hata işlemedik. Bazen hataların bedeli ağır oluyor bazen ise yırtıyoruz. Kaza yapan arkadaş yırtamamış olay bu.

Gidebileceği daha iyi bir rota olsaydı kesin giderdi. Kimse canını o kadar tehlikeye atmaz. Arkadaş öyle bir pedal çeviriyorki bir an önce tünelden çıkayım dercesine. Fırsat vermez fosil yakıt zihniyetinin temsilcileri. Hata mı bedelini ödedi. İnşallah sağ salim ve geri pedallamaya tekrar döner.

Allah aşkına söyleyin Bisiklet Yollarında mangal yakılıyor araba parkediliyor. Trafikte sürekli tacize uğruyoruz. Evet ben korkmuyorum başına gelmiş bir kaç arkadaşım var. İtler bile hırlıyor sürerken. Kusura kalmayın alt yapı olmadan kurallara uyun çağrısı size de komik değilmi. Bu kadar yazdıktan sonra Bisikletçi Arkadaşın tek suçu ve günahı alt yapısı olmayan , trafikte fosil yakıttan gayrı taşıt tanımayan, makas atan bozuk bir zihniyete karşı bisiklet sürmektir. Yorumuma alınan alınsın yarın hatalı yada hatasız kimin başına bir iş gelirse onun içinde aynı dileklerde bulunacağım. Ha ben kaza yapar gidersem dileyen dilediğini söylesin.

Bisikletçilere kurallara uyun derken anlatılmak istenen şu, binmeyin bisiklete. Başınıza herşey gelebilir. Evet katılıyorum başımıza herşey gelebilir. İster kurallara uy istersen uyma.
 
@umutcelik Çok sert yazmışsınız, azarlar gibi, ya da ben öyle hissettim kusura bakmayın.. ✋
Kanunlar neye göre çıkar, kanunlar değiştirilemez mi? Bisiklet bir taşıttır sağ şeridi kullanır kanunu tünellere adapte edilebilir diyorum Umut Bey. Algı, insanların bir konuyu (mesela bisiklet surmek) kampanya, protesto, topluluk aktiviteleriyle toplum gözünde daha farklı algılanmasını sağlayabilen, hatta kanun değişiklikleri gibi farklı oluşumları doğurabilecek eylemler bütünüdür. Hukukun işleyişi basit anlaşılmayacak birşey yok, bisikletli haklı demiyorum kanunen hatalı zaten yazımı okuyunca görebilirsiniz 👍
Özetlemek gerekirse
Hukuk böyle işliyor haklısınız, kanunlar da çok açık bu konularda, fakat ben de diyorum ki kanun ve hukuku matematiksel ve katı düşünürsek, bize değişim payı bırakılmaz, farklı pencereden bakamayız. Umarım kendimi ifade edebilmisimdir

Saygılar diliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: monder33
Öncelikle bisikletli arkadaşa geçmiş olsun, umarım ciddi yaralanması yoktur.

O kadar çok hata yapılmış ki, bilirkişi nasıl bir rapor yazacak merak ediyorum.

1) Bisikletli, girmemesi gereken tünele girmiş (tünellerde genel bir bisiklet yasağı söz konusu değil, ancak bu tünelin girişinden önceki son sapakta bisiklet ve yaya giremez tabelası mevcut).
2) Otomobil, yol çalışması nedeni ile kapatılmış ve dubalar ile ayrılmış şeride giriyor.
(Yani bisiklet de, ona çarpan otomobil de orada olmamalı. Durumları genelevde babasına rastlayıp "anneme söylemezsen ben de söylemem" diyen çocuk fıkrası gibi)
3) Otomobil sinyal vermeden, gideceği yeri kontrol etmeden manevra yapıyor.
Bunların üçü de trafik kanununa göre "asli kusur". Ayrıca her iki tarafın tali kusurları da mevcut:
4) Bisiklette yeterli aydınlatma mevcut değil.
5) Otomobil manevra yapmadan önce hızını gereken ölçüde düşürmüyor. (Videoyu dikkatli izlerseniz görürsünüz, fren yapmaya bisiklete çarpmasından çok önce başlıyor; sebebi bisiklete çarptığı için durmak değil, yolun ortasındaki dubadan kaçınmak)
 
Geçmiş olsun. Bisiklet kullanan arkadaş bu olayda suçlu. Arabayi bu sekilde kullanan zihniyet ise trafikteki sıkışıklık, taciz, kaza, kavga,...... tüm olayların sorumlusu hem de hergun , her saat, her dakika, her sehirde , her yolda,....emniyet şeridinde, sol şeritte, kaldırımda ! , kavşakta, yaya geçidinde, avm otoparkında ,....... sabah trafiğinde, mesai çıkışında , bayram trafiğinde , yağmurda, güzel havalarda,.........
 
@umutcelik Çok sert yazmışsınız, azarlar gibi, ya da ben öyle hissettim kusura bakmayın.. ✋
Kanunlar neye göre çıkar, kanunlar değiştirilemez mi? Bisiklet bir taşıttır sağ şeridi kullanır kanunu tünellere adapte edilebilir diyorum Umut Bey. Algı, insanların bir konuyu (mesela bisiklet surmek) kampanya, protesto, topluluk aktiviteleriyle toplum gözünde daha farklı algılanmasını sağlayabilen, hatta kanun değişiklikleri gibi farklı oluşumları doğurabilecek eylemler bütünüdür. Hukukun işleyişi basit anlaşılmayacak birşey yok, bisikletli haklı demiyorum kanunen hatalı zaten yazımı okuyunca görebilirsiniz 👍
Özetlemek gerekirse
Hukuk böyle işliyor haklısınız, kanunlar da çok açık bu konularda, fakat ben de diyorum ki kanun ve hukuku matematiksel ve katı düşünürsek, bize değişim payı bırakılmaz, farklı pencereden bakamayız. Umarım kendimi ifade edebilmisimdir

Saygılar diliyorum

Estafurullah, siz oyle hissettiyseniz esas benim kusuruma bakmayin. Azarlamak haddim degil.

Burada mesele kanun degil, hukukun isleyisi. Size bunu aciklamaya calistim.

Kanun meselesine gelirsek, kanunla anayasaya uygun, mantikli ve halkin yararina oldugu surece degistirilebilir elbette ( teorik olarak boyle, pratikte Turkiye'de isler farkli. )
Bahsettiginiz sey de "algi" degil, algi bilginin secilmesi, duzenlenmesi ve yorumlanmasidir. Tam olarak ne anlatmak istediginizi anlayamadim, kusuruma bakmayin.

Kanun ve hukuku matematiksel ve kati olarak dusunmek ne demek onu da anlamadim ama farkli pencerelerden bakmak ve bunun da devlet seviyesinde etki etmesini dusunuyorsaniz dogru adres sivil toplum kuruluslaridir. ( tabi bu da Turkiye icin teorik )
 
tünellere bisikletle girmek yasak diyenlerin dayanağı nedir merak ediyorum. aksine bir düzenleme olmadıkça( ki bu tünelin girişinde bisikletle girilemeyeceği belirtilmiş) tünellere bisikletle girebilirsiniz.fakat tünellerin içinde görünürlüğün az olması, normal yollara göre dar olması sebebiyle tünelde sürmemek daha doğru olacaktır.tünelden geçmek zorundaysanız bile bisikleti yola yakın tutup kaldırımdan gitmeniz kulağa daha güvenli geliyor.
 
Çok geçmiş olsun. İnşallah bişeyi yoktur.
 
Bizde genelde herkes şikayet ettiği şeyi kendisi yapamıyor diye
tünellere bisikletle girmek yasak diyenlerin dayanağı nedir merak ediyorum. aksine bir düzenleme olmadıkça( ki bu tünelin girişinde bisikletle girilemeyeceği belirtilmiş) tünellere bisikletle girebilirsiniz.fakat tünellerin içinde görünürlüğün az olması, normal yollara göre dar olması sebebiyle tünelde sürmemek daha doğru olacaktır.tünelden geçmek zorundaysanız bile bisikleti yola yakın tutup kaldırımdan gitmeniz kulağa daha güvenli geliyor.


Yukarıda bir arkadaş söz konusu tünelin girişinde bisiklet giremez levhası olduğunu söylemişti.
Bizde kurallar başkaları içindir kafası var malesef.En büyük örneği emniyet şeridi ihlali.
 
@umutcelik ✋ "algı" ile bahsettiğim şey çok basit, 15 yıl önce olamaz dediğimiz, imkânsız dediğimiz şeyler şu an kanunlarda geçiyor, toplum tepkisi, suyu ısıtılan kurbağa misali, geç ya da hiç gelmeyebiliyor. Bisiklet algısı dediğim şey ise Türkiye ve diğer Ülkelerde farklı olduğu için (sizin algı tanımınızdaki sözlerle; bisiklet olgusunun, gerçeğinin farklı yorumlanması, sentezlenmesi) bisikletli ve bisiklet sürmek adına oluşturulmuş kanunlar da farklı olup, avrupa gibi medeni yerlerde bisikletli lehine olmaktadır. Tabiki orada da kanun işlemekte fakat bisikletliyi mağdur da etmiyor aynı zamanda. Algı değil de kamuoyu olsun daha anlaşılır. Sivil toplum dedigimiz şey şimdi inanın internetteki oluşumlar, bu forum da yeri geldiğinde sivil toplum görevi yapar. Changeorg tarzı siteler bunu için var. ✋
 
@umutcelik ✋ "algı" ile bahsettiğim şey çok basit, 15 yıl önce olamaz dediğimiz, imkânsız dediğimiz şeyler şu an kanunlarda geçiyor, toplum tepkisi, suyu ısıtılan kurbağa misali, geç ya da hiç gelmeyebiliyor. Bisiklet algısı dediğim şey ise Türkiye ve diğer Ülkelerde farklı olduğu için (sizin algı tanımınızdaki sözlerle; bisiklet olgusunun, gerçeğinin farklı yorumlanması, sentezlenmesi) bisikletli ve bisiklet sürmek adına oluşturulmuş kanunlar da farklı olup, avrupa gibi medeni yerlerde bisikletli lehine olmaktadır. Tabiki orada da kanun işlemekte fakat bisikletliyi mağdur da etmiyor aynı zamanda. Algı değil de kamuoyu olsun daha anlaşılır. Sivil toplum dedigimiz şey şimdi inanın internetteki oluşumlar, burabu forum da yeri geldiğinde sivil toplum görevi yapar. Changeorg tarzı siteler bunu için var. ✋

Hocam "algi" ile bahsettiginiz sey algi degil. Bahsettiginiz kavramlar ile kullandiginiz terimler birbirinden farkli bu da anlasilmanizi guc hale getiriyor. En azindan benim icin, kusuruma bakmayin.

Sivil toplum kuruluslari ise bambaska organizasyonlar. Internetteki olusumlar, yeri geldiginde bu forum sivil toplum kurulu degildir. Sivil toplum kuruluslari kar amaci gutmeden kamu yararina faliyet gostermektir. Forum kar amaci guder ( reklamlar ) ve amaci da kamu yarari degil bisikletcileri bir araya getirmektir.

Temel kavramlari once kafanizda bir oturtun, ondan sonra tekrar konusalim.

Saygilarimla.
 
Bisikletçilere kurallara uyun derken anlatılmak istenen şu, binmeyin bisiklete. Başınıza herşey gelebilir. Evet katılıyorum başımıza herşey gelebilir. İster kurallara uy istersen uyma.

Abi ben şahsen bu cümleni çok yanlış buldum. İster kurala uy, ister uyma demek bana çok yanlış geliyor. Koyulmuş kurallara uymamak gibi bir şansımız yok hele o kurallar sadece bizim değil bir bütün olarak trafikte yer alan herkesi korumak/kollamak için koyulmuş kurallarsa. Kurallara uymazsak eleştirdiğimiz diğer kişilerden ne farkımız kalıyor. Ben kurallara uyuyorum gene de başıma kötü şeyler geliyor diyerek uymamak da mantıksız.
Arkamdan araç sıkıştırmasın diye kırmızıda geçilir mi, yolu uzatmamak için tünele girilir mi vb. bunları tartışmamalıyız. Bunlar şartlar ne olursa olsun yapılmaması ve tartışılmaması gereken şeyler. Ben forumda böyle başlıklar görünce artık çok sinirlenmeye başlıyorum.
Ayrıca ister uy, ister uyma gene ne olacaksa olur demek bu işe yeni başlayan ya da yaşı küçük arkadaşlarımız için cesaretlendirici bir cümle olabilir.
 
@historiyst haklısın salağın memleketi olmuyor salak her yerde salaktır.
 
@umutcelik 😁 daha nasıl açıklanır bilemedim. Ben tanımlar üzerinden gitmiyorum, takılacak bir tanım yok ister algı deyin ister kamuoyu ya da bisiklet kültürü. Bu sizin ne demek istediğimi anlamasanıza engel değil sanki. bir anafikir var, argüman çok basit;
1)Bir konu hakkında Kurallar kanunlar o konuya olan bakış acısına göre değişebilir, çok bariz şeyler dışında. Farklı ülkelerdeki bisiklet anlayışı, bisiklet ile ilgili kanunları belirler.
2) Benim söylediğim, bizler bisikletli olarak bu algı, anlayışı değiştirebilir, yeri geldiğinde kanunları değiştirebiliriz.
Sizin söylediğiniz: E o zaman sivil toplum örgütüne gidin. O ayrı birşey.
Ben de ne diyorum? Bizler sivil toplum örgütü gibi bir rol oynayabiliriz, sürekli de olan birşey bu. Internet ortamında tepki ile değişen birçok şey var. Demek ki 21. Yüz-yıl örgütler artık internet ortaminda aktif olabilir faaliyet gösterebilir. Forum kar amacı güder diyorsunuz kimse buraya para vermiyor, reklam hayatımızın bir parçası zaten, sırf bu yüzden örgütleri tanımsal olarak ayırmak ve forumların gücünü göz ardı etmek ne kadar âdil?
Forum kamu yararını gayette güder, insanların biraraya gelip fikir alışverişi yaptığı, ve ortak akıl ile önerilerde bulunduğu bir yerdir.
"Temel kavramları oturmak" filan, çok bariz küçük düşürme ezme hareketleri, benim böyle komplekslerim yok o sebeble size aynı hitapla karşılık vermeyeceğim.

Saygılar..
 
@umutcelik 😁 daha nasıl açıklanır bilemedim. Ben tanımlar üzerinden gitmiyorum, takılacak bir tanım yok ister algı deyin ister kamuoyu ya da bisiklet kültürü. Bu sizin ne demek istediğimi anlamasanıza engel değil sanki. bir anafikir var, argüman çok basit;
1)Bir konu hakkında Kurallar kanunlar o konuya olan bakış acısına göre değişebilir, çok bariz şeyler dışında. Farklı ülkelerdeki bisiklet anlayışı, bisiklet ile ilgili kanunları belirler.
2) Benim söylediğim, bizler bisikletli olarak bu algı, anlayışı değiştirebilir, yeri geldiğinde kanunları değiştirebiliriz.
Sizin söylediğiniz: E o zaman sivil toplum örgütüne gidin. O ayrı birşey.
Ben de ne diyorum? Bizler sivil toplum örgütü gibi bir rol oynayabiliriz, sürekli de olan birşey bu. Internet ortamında tepki ile değişen birçok şey var. Demek ki 21. Yüz-yıl örgütler artık internet ortaminda aktif olabilir faaliyet gösterebilir. Forum kar amacı güder diyorsunuz kimse buraya para vermiyor, reklam hayatımızın bir parçası zaten, sırf bu yüzden örgütleri tanımsal olarak ayırmak ve forumların gücünü göz ardı etmek ne kadar âdil?
Forum kamu yararını gayette güder, insanların biraraya gelip fikir alışverişi yaptığı, ve ortak akıl ile önerilerde bulunduğu bir yerdir.
"Temel kavramları oturmak" filan, çok bariz küçük düşürme ezme hareketleri, benim böyle komplekslerim yok o sebeble size aynı hitapla karşılık vermeyeceğim.

Saygılar..

Fikrinizi ifade etmek icin yanlis tanimi kullanip dogru anlasilmayi beklemek pek mantikli degil sanki?

1. Bu dediginiz hukukun temeline aykiri en basta. Kurallar, kanunlar bakis acisina gore degismez, degismemesi icin de anlasilir ve net olmak zorundadir. Farkli ulkelerdeki anlayis da kanunlari belirlemez, kanunlar toplum duzenini korumak icin vardir. Farkli ulkelerde farkli kamu duzeni varsa kanunlar buna uygun olabilir. Kamu duzeni ile anlayis ayni sey degildir.

2. Bisikletliler toplumun bisiklete bakisini, anlayisini degistirebilir haklisiniz fakat bu kanunlari degistirmez. Anlamamkta israr ediyorsunuz fakat parlementer sistemde kanun yapici kurum meclistir. Kanunun degismesini istiyorsaniz bunu meclisi degistirerek, etkileyerek yapabilirsiniz. Bunu nasil yapabileceginiz ( tabi ki teoride ) konusunda da bildigim kadariyla size anlatmaya calistirm.

Sivil toplum orgutlerinin tam olarak ne oldugunu ve nasil calistigini, amaclarini bilmediginizi dusunuyorum bu yuzden de stk rolu oynayabileceginizi dusunuyorsunuz. Oncesinde lutfen stk'lara bir bakin.

Kullanicilarin foruma para vermemesi, forumun para kazanmadigi bu isi kar amaci gutmedigi anlamina gelmez. Reklamin hayatinizin bir parcasi olmasi da reklamin kar amaci gutmedigi anlamina gelmemesi gibi.

Stk, orgutlenme gibi kavramlar ile forum bambaska seyler. Forum insanlari bir araya getirir fakat orgutlenmesini, beraber hareket etmesini saglamaz. Forumun amaci da bu degildir zaten.

Insanlarin bir araya gelip fikir alisverisi yapmasi ve oneride bulunmasinin kamuya ne gibi bir yarari var? Ya da soyle sorayim "kamu yarari" derken neyi kastediyorsunuz?

Kusura bakmayin ama ne soylediginizin farkinda degilsiniz. Yanlis terimler/kavramlar ile fikirlerinizi aciklamaya calisiyorsunuz. Kullandiginiz terimlerin/kavramlarin da cogu yanlis malesef. Ben de size bunlari yanlis kullandiginizi nazik bir sekilde soyluyorum, bunu kucuk dusurme ya da ezme amaci ile yapmiyorum.
Fikrinizi aciklamak icin kullandiginiz terimlerin/kavramlarin yanlis oldugunu size daha nazik sekilde nasil aciklayabilirim?
 
Kusura bakmayın alıntı yapamadım:
"1) Kurallar, kanunlar bakis acisina gore degismez,"
😁😁 Turkiye'de yasamıyorsunuz belli ki. Mesela saat 10 dan sonra alkol alamamak bastakilerin alkolü nasıl algıladıkları, ve bakış açısı değil de 'alkol sadece saat 10 dan sonra kafa yapar ve zararlıdır' gerçeğinden mi?
Ya da Avrupanın ve Amerikanin bazı yerlerinde uyuşturucu maddelerin yasak olmaması neden?Kamu düzeninden mi? Gelecekte bir yasa çıkarsalar kadınların bisiklet süremeyeceğine dair biz sesimizi kesip bu kanunu degistiremeyecekmiyiz. Sizin söylediğiniz bunu gerektiriyor.
2) "Bisikletliler toplumun bisiklete bakisini, anlayisini degistirebilir haklisiniz fakat bu kanunlari degistirmez". Kanun değiştirmek ile kasıt tabiiki kamuoyu oluşturmak baskı yapmak, basın toplantısı yapmak gibi şeyler? Kanun değiştirmekten neyi anladınız? Benim anladığım ve vatandaş olaraka yapılabilecek şeyler bunlar, sizi dediğiniz ile aynı şeye çıkar.
Stk nedir ne değildir?

"Sivil toplum kuruluşları ya da sivil toplum örgütleri, resmî kurumların dışında kalan ve bunlardan bağımsız olarak çalışan, politik, sosyal, kültürel, hukukî ve çevresel amaçları doğrultusunda lobi çalışmaları, ikna ve eylemlerle çalışan, üyelerini ve çalışanlarını gönüllülük usulüyle alan, kâr amacı gütmeyen oluşumlardır."

Bu tanıma uyan bir sürü facebok grubu var, forum da yeri geldiği zaman bu doğrultuda işler yapabilir.

"Insanlarin bir araya gelip fikir alisverisi yapmasi ve oneride bulunmasinin kamuya ne gibi bir yarari var?"
Ciddi misiniz?

Ben de sizin beni anlamamış gibi görünmenizin, size göre yanlış tanımlamalar kullanma iddialarınızın, ki gayet anlaşılır açıkladım, sadece argümandan üstün çıkma isteğinizi tatmin etme olarak görüyorum.
 
Kusura bakmayın alıntı yapamadım:
"1) Kurallar, kanunlar bakis acisina gore degismez,"
😁😁 Turkiye'de yasamıyorsunuz belli ki. Mesela saat 10 dan sonra alkol alamamak bastakilerin alkolü nasıl algıladıkları, ve bakış açısı değil de 'alkol sadece saat 10 dan sonra kafa yapar ve zararlıdır' gerçeğinden mi?
Ya da Avrupanın ve Amerikanin bazı yerlerinde uyuşturucu maddelerin yasak olmaması neden?Kamu düzeninden mi? Gelecekte bir yasa çıkarsalar kadınların bisiklet süremeyeceğine dair biz sesimizi kesip bu kanunu degistiremeyecekmiyiz. Sizin söylediğiniz bunu gerektiriyor.
2) "Bisikletliler toplumun bisiklete bakisini, anlayisini degistirebilir haklisiniz fakat bu kanunlari degistirmez". Kanun değiştirmek ile kasıt tabiiki kamuoyu oluşturmak baskı yapmak, basın toplantısı yapmak gibi şeyler? Kanun değiştirmekten neyi anladınız? Benim anladığım ve vatandaş olaraka yapılabilecek şeyler bunlar, sizi dediğiniz ile aynı şeye çıkar.
Stk nedir ne değildir?

"Sivil toplum kuruluşları ya da sivil toplum örgütleri, resmî kurumların dışında kalan ve bunlardan bağımsız olarak çalışan, politik, sosyal, kültürel, hukukî ve çevresel amaçları doğrultusunda lobi çalışmaları, ikna ve eylemlerle çalışan, üyelerini ve çalışanlarını gönüllülük usulüyle alan, kâr amacı gütmeyen oluşumlardır."

Bu tanıma uyan bir sürü facebok grubu var, forum da yeri geldiği zaman bu doğrultuda işler yapabilir.

"Insanlarin bir araya gelip fikir alisverisi yapmasi ve oneride bulunmasinin kamuya ne gibi bir yarari var?"
Ciddi misiniz?

Ben de sizin beni anlamamış gibi görünmenizin, size göre yanlış tanımlamalar kullanma iddialarınızın, ki gayet anlaşılır açıkladım, sadece argümandan üstün çıkma isteğinizi tatmin etme olarak görüyorum.

Hocam tekrar ediyorum. Bakis acisi, kamu yarari, toplum algisi nedir ne degildir lutfen bir sozlukten acip okuyun bunlari. Fikirlerinizin dogrulugu yanlisigi ya da iceriginden bagimsiz olarak bunlari aciklamaya calisirken kullandiginiz yanlis terim ve kavramlar anlasilmayi cok zor hale getiriyor.

Alkol duzenlemesi ile kanun, meclisteki iktidar partisinin politikasinin bir sonucudur. Politika ile "bakis acisi" arasinda cok cok buyuk bir fark var.
Bahsettiginiz serbestligin sebebi "bakis acisi" degil o toplumlarin ekonomisi, ahlak anlayisi, kamu guvenligi gibi pek cok etkenin sonucu.
Kadinlarin bisiklet surememesi ile ilgili bir yasa basta anayasanin esitlik ilkesine aykidiri. Yukarida da kanunlar anayasaya ve kamu yararina uygun olmalidir diye yazdim zaten. Ayrimcilik ile bakis acisi yine birbirinden farkli seyler.

Kamuoyu olusturmak, basin toplantisi yapmak gibi seyler ile kanun degismez. Tekrar tekrar ayni seyleri yaziyorum ama kanun yapan meclistir. Eyleme gecmeden kamuoyu olusturup, basin toplantisi yaparak degistirilmis bir kanun var mi bildiginiz?

Facebook'u kar amaci gutmeyen kurulus sinifina sokabiliyorsunuz ve stk olarak degerlendiriyorsunuz. Stk eylemleri organize eder, forum ya da facebook'un organizasyon gibi bir amaci yoktur. Insalari bir araya getirir. Getirme amaci da eylem yapmalari degildir. Bir araya gelen insanlar eyleme gecebilir fakat bu facebook ya da forumun kurulus amaci degildir.

"Insanlarin bir araya gelip fikir alisverisi yapmasi ve oneride bulunmasinin kamuya ne gibi bir yarari var?"
Ciddi misiniz?

Ciddiyim tabi ki. Eyleme gecmemis hic bir fikrin kamuya yarari yoktur.

Sizi anlamak icin samimi caba sarfediyorum ama anlayabilmek icin oncelikle ayni seylerden bahsettigimizden emin olmamis lazim. Siz elmadan bahsedip benim portakali anlamami bekliyorsunu. Ben de size bahsettiginiz elma degil dedigimde size gore elma degil ben gayet anlasilir acikladim, siz kendinizi ustun cikarma isteginizi tatmin ediyorsunuz diyorsunuz bana.
 
Geri